kékszemű Creative Commons License 2011.07.11 0 0 2

Na, kicsit elírtam, mert nem néztem annak utána, amit írtál, pedig nem jól írtad.

 

Ezt írja a (többször módosított) 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet:

 

55/A. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

(1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.

55/B. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek

(1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

 

Tehát a fényszóróval nem működhet párhuzamosan!

 

(Kivéve a fénykürt, az a 42. § (5) bekezdése  :-))

 

A parasztos receptemen tehát annyit kell változtatni, hogy a fényszóró kapcsolójával kell párhuzamosan kötni!

Előzmény: kékszemű (1)