Schenouda Creative Commons License 2011.07.09 -1 0 7988

Xolotl - Quetzalcoatl iikerpárt, mint a Vénusz két megszemélyesítőjét én is említettem it korábban, egy a hsz-edre reagálva. És hasonló a vélemyénem mint amit leírsz:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=104265064&t=9000303

 

Charroux írja, hogy "egyesek" Asmodeuszra viszik a SZK eredetét, de bővebbit ő sem, ír, viszont ő számos titkos társasággal állt kapcsolatban, sokszor bevallottan az azoktól kapott anyagokat használta fel könyveiben.

 

Salamon templomának őrtálló bukott angyalát, hol a Sátánnak, hol Azmodeusznak, hol meg Lucifernek nevezik a források, de végül nyilván majd egyre megy az összes...

Példát kértél, itt van Hermész Triszmegisztosz könyvének egy gnosztikus betoldása, ehhez mit szólsz:

 

"12. Sok nevet adott neki [Sátánnak] isten, titkok neveit, rejtetteket és szörnyűeket.
13. Ő az ellenfél, mert az anyag szembenáll a szellemmel, és az idő vádolja még az Úr szentjeit is.
......
20. Szatanasz a Király Templomának ajtónállója; ő állt Salamon előcsarnokában; ő tartotta kezében a szentély kulcsait;
21. hogy senki be ne léphessen oda, hacsak nem fölkent, birván Hermész titkait.

29. Mert Szatanasz isten igazságának bírája, ő tartja a mérleget és a kardot.
.....
31. Mert őreá bizatott a súly, a mérték és a szám.
.....
33. Sátán az Úr szolgája, a Hádész hét házának Ura, a megnyilvánult világ Angyala.
34. És isten övet kötött a lágyéka körül, és az öv neve Halál.
.....
37. Csupán a Szatanaszon egymagán van a nemzés szégyene.
38. Elvesztette szűzi állapotát: felfedvén az égi titkokat, rabságba süllyedt

.....

55. Szent és tisztelendő isten szabhatja; áldott és megszentelt Hádész Angyalának [Sátánnak] neve."

 

A monda szerint Salamon csellel elfogatta Azmodeuszt, a démonok hercegét, és kényszerítette, hogy segédkezzen a Templom felépítésénél. Tőle kapta volna a híres samirt is, amivel köveket lehetett hangtalanul vágni.

 

Egyébként ugyanazok a számsorok, mértékek, kozmikus számok, egyaránt felbukkannak a Nagy Piramis és a jeruzsálemi Templom szerkezetében.

 

Én ezzel, sőt mindegyik példámmal azt akarom mondani, hogy az ősi civilizációkban mindenfelé egy "korábbi" nép, korszak vagy civilizáció isteneit hozzák kapcsolatba magának szakrális építményeknek létrejöttével, sőt a civilizációnak is a Földre érkezésével. Az atlantiszi Heszperidák kertjét Atlasz őrzi, egy titán, aki az istenek ellen lázadt, aki a földön a csillagászatot oktatta az embereknek. A héber bukott angyalok ugyanígy lázadók, mégis ők fecsegték ki az embereknek az angyalok titkait. Indiában az aszurák játszák ezt a szerepet, de nem sorolom tovább, mert hosszú. Sokfelé utaltak rájuk, "kék bőrű"- ként. Charroux szerint -Henri Bac nyomán-  egy kék bőrű nép élt egykor a Vénuszon, s jöttek le Tiahuanacóba és Atlantiszra, s a hagyományaikkal illetve kései tiszteletükkel mindenfelé találkozni.

 

Nimródról: valószínőleg két "Nimród" volt, az első a vízözön után nem sokkal lépett fel, a második Ábrahám idején: mítoszaik teljesen összekeveredtek a szidó hagyományban. Valóban az isteni lázadás céljából építette a mitikus Bábel Tornyát, a csúcsára hatalmas ékkövet rakva. De az volt vele a célja, mivel az emberiség jó része elpusztult az Özönvízben, hogy a torony menedéket adna egy következő katasztrófa esetén. Ábrahám Nimródja pedig talán renováltatta a tornyot, s azért kapta a zsidó legendákban a Nimród nevet. Ha megnézed a sumer-babilóni királylistákat, akkor egyből láthatod, hogy a királyok sok esetben felveszik a sokkal régebbi királyok neveit (éppenséggel a Ninurtából is több van).

 

Az apokrif hagyományokban Nimród megjelenik, mint óriás vagy Nephilim ("csodák művelői").  Amúgy az orientalisták, asszírológusok régi nagy találgatása, ki lehetett a történeti uralkodók közt Nimród...?

Újabban David M. Rohl  a sumer Enmerkarral (i.e. 2900 körül) azonosítja, aztán Herman L. Hoeh Dumuzival, Gaston Maspero Istubárral, Suruppák királyával, Haupt Nazimurattassal vagy Speiser szerint I. Tukulti-Ninurtával (de ez utóbbiak kétségtelenül a második Nimródra vonatkoznak).

Mózes szerint Nimród alapította Babilont (Bábel) és Uruk (Erek) városát. Úgy vélem elfogadható A. Demiel teóriája, aki azon a véleményen volt, hogy Ninurta és Nimród egyaránt Lugalbandával azonos. E. Kraeling pedig hozzáteszi: Lugalbanda azonos Lugal Maradnával (Marad királyával) vagy Nin-Maradnával (Marad urával), melyekből a Nimród név származhatott.

A történeti Nimród kérdése azért érdekesebb, mert mi "Nimródot" a Biblia, és a zsidó apokrif irodalom nyomán ismerjük csak (az ilyen szabadkőműves, és évezredekkel későbbi összevisszalegendákat nem is említve, azokból hogy lehet valami történetit normálisan kihámozni...?). Szóval nézz utána inkább Lugalbandának, a titokzatos vándornak, a beavatottnak, a harcoló szerzetesnek, mert fölöttébb rejtélyes király: Uruk harmadik uralkodója, Gilgames apja, és talán i.e. 2800 körül élt.