Hát igen. Szinte minden korabeli info a hajtómű problémákról szól.
Motor-zűr szinte szóba sem kerül.
Igaz, ezek a H72- ... hajtóművek erősen prototípus jellegűek, sőt a gyár történetében szinte a legelsőként gyártott hidrodinamikus hajtóművek voltak.
A "botlásokra" mentséget keresve jut eszembe a talány:
Lehet, hogy az ennyiedik darab, a kezdet-kezdetén, a Voith-nál sem sikerült sokkal jobban?
Nem tudom.
Arra emlékszem, hogy a 2005-2009 psz gépek hajtóművében már a sokadik verziójú nyomaték-módosítók voltak beépítve, és azoknak már sem az üzembiztonságával, sem a
hidraulikus-energetikai jellemzőivel nem volt gond, a paraméterek itt-ott még überelték is az "eredeti" Voith konstrukcióét. Ezeken a hajtóműveken a mechanikus alkatrészek bizonyultak gyengécskének, állítólag.