Törölt nick Creative Commons License 2011.06.29 0 0 145

Hát igen.   Szinte minden korabeli info a hajtómű problémákról szól.

Motor-zűr szinte szóba sem kerül.

Igaz,  ezek a H72- ...   hajtóművek erősen prototípus jellegűek,   sőt a gyár történetében szinte a legelsőként gyártott hidrodinamikus hajtóművek voltak.

A "botlásokra" mentséget keresve jut eszembe a talány:   

Lehet, hogy az ennyiedik darab, a kezdet-kezdetén, a Voith-nál sem sikerült sokkal jobban? 

Nem tudom.

Arra emlékszem,  hogy a 2005-2009 psz gépek hajtóművében már a sokadik verziójú nyomaték-módosítók voltak beépítve, és azoknak már sem az üzembiztonságával, sem a

hidraulikus-energetikai jellemzőivel nem volt gond,  a paraméterek itt-ott még überelték is az "eredeti"  Voith konstrukcióét.   Ezeken a hajtóműveken a mechanikus alkatrészek bizonyultak gyengécskének,  állítólag.

Előzmény: M63,008 (144)