Pinyo Creative Commons License 2011.06.20 0 0 187743

[Crosskovácsi 2011 - hosszútáv]

 

Kezdem egyre lazábbra venni a rákészülést. Ugyan az előző napi tésztavacsorát még megtartom, de például a megelőző heti Mg és Ca feltöltést már elhagytam.

Nem érdekel már, hogy hány grammos a belsőm, ami éppen benne van, azzal megyek.

Most már az első gumit sem cseréltem le, maradt a tavalyról fentmaradt, "enyhén" kopott Racing Ralph. Na jó, hátulra azért felraktam a versenygumit.

Én már tudom, hogy az erő az ami számít. (Persze ha olyan kedvem lenne, bármikor meg tudnám indokolni a könnyítéseket, azt, hogy miért is lenne jó nekem egy össztelós, stb. :-) )

 

Nem is értem miért nem előneveztem, hiszen időjárástól függetlenül elindultam volna.

Sőt, a sáros körülmények még inkább előhozták volna a bennem lakozó vaddisznót.

 

De idén verőfényes napsütés, és száraz pálya várt minket. Előzetesen, erőnlétem okán kicsit aggódtam a limitidő miatt, de várható gyors pálya miatt úgy éreztem, nem lesz gond.

Főleg hogy az elmúlt hétre két versenyszimulációs országúti edzés is jutott a Pilisben (75 és 95km)

 

** A verseny **

 

Érdekes volt a lassú rajt. Én még itt nem láttam ilyet: a lassú rajtban szétszakadt a mezőny és két markáns boly alakult ki.

Persze én a hátulsóban voltam, mi csak 40-es átlagot mentünk, de legalább amikor két km után terepre fordultunk, nem volt tolakodás.

 

Az első kör egy kis 6 km-es kedvcsináló volt. Hát meg is csinálta a kedvemet: elhagytam az egyik kulacsomat. Ennek ebben a melegben nagyon nem örültem. Ha a másikat is elhagyom, az nekem halál. Ennek ellenére a célterületen nem álltam meg frissíteni: alig telt még el negyed óra, és a másik kulacsom még tele volt.

 

Ezek után már majdnem mindegyik frissítőnél megálltam. Ezt így is terveztem az elhagyott egyik kulacstól függetlenül.

Inni sokat, nagyon sokat, tavaly nagyon durván elgörcsöltem ezen a versenyen.

 

A második kör 48 km-es volt. Kb. a 16-24km-nél volt egy kis hurok, elején-végén lehetett frissíteni, amit ki is használtam persze. Nagyon korrekt kis lejtők voltak benne: a köves-merülős-sodrós se volt rossz, de a döngölt földes mélyút tesztett a legjobban, bár itt csak 60 lett a végsebesség.

 

Hosszabb ideig kerültgettük egymás egy KTM-es master2-essel, én mindig lassabban frissítettem, megelőzött aztán felértem rá.

 

Telki előtt, egy enyhén vízmosásos kanyargós lejtőn leesett a láncom a hajtókarra, szerencsére nem tekeredett fel.

De jó két km-t csak gurultam, azt hittem, rövidebb a lejtő. Érdekes módon nem ért utól senki.

Aztán az alján, ahol egy kis hirtelen emelkedő jött, megálltam végre, épp végeztem, mire beértek és megelőztek.

 

Kiderült, hogy a láncleesésnek oka volt, valahogy kicsit elferdült meg kijjebb került az elsőváltó.

Egész Telkiben állítgattam a csavart a váltókaron, míg nagyjából jó lett ismét.

 

Említésre méltó a naagy hosszúúúú murvás lejtő, ahol 67 km/ó körül sikerült gurulni, szerintem ezt mindenki szerette.

 

A második kör is jól sikerült, a kastélypark utáni emelkedőn utólértem az egyszeregyest, innentől a zárókör (24km) első felét vele mentem végig.

Volt időm figyelni az áttételét, kiderült, hogy sok emelkedőn keményebb áttételekkel mentem.

 

A nagy dózerutas lejtőn nem sikerült meggurulni az első körös sebességet, egy előzés miatt fékeztem egy kicsit.

 

Így 65 km után is még elég jól éreztem magam, a Nagy Kopaszra felfelé aztán kiálltam és megindultam.

Itt az egysebességes kollégát is és még két-három srácot előztem meg, a végén 3-4 perccel utánam érkeztek be, ezt az előnyt ezen a bő félórás szakaszon sikerült elérni.

 

A GPS szerint is a Nagy-Kopasz mászástól a célig, két perccel voltam jobb a második körben, valamint a TempoSport részidős listáján is relatíve szép utolsó kört mentem.

 

Szóval kérem, szenzációs pálya volt. Kistányér nem kellett, nagy annál inkább.

Odafigyelés, színes kövek kerülgetése, színteleneken fékezés nélküli átrombolás, ez kell nekünk.

 

Nem volt görcs, ugyan megszokásból bevettem félúton egy Mg-Ca tablettapárost, de szerintem az volt a lényeg, hogy ittam és ettem folyamatosan.

 

És még zuhany is volt!

 

Statisztika hegyek:

Km óra szerint: DST=79,50 TIM=4:03:05 AVS=19,7 MAX=67

GPS: 78,8km 4:06:38 AvHR=155 MaxHR=175, 2155m szint. Átlagtelj: 268W (ilyen magas értéket még maratonra sosem hozott ki nekem a ridewithgps)

Track: http://ridewithgps.com/trips/284790

Eredmények: http://www.temposport.hu/download/2011_crosskovacsi.pdf

 

Ez egy master2 5. helyre volt ma elég. Nagyon erősek a mai öregek!