Volt tüzér Creative Commons License 2011.05.21 0 0 10792

A kettő nem nagyon függ össze. Az átkelőt már a hetvenes évek közepén kitalálták és összekészítették. (ott is rohadt évtizedeken keresztül. Mezőfalva meg 1986-ban állt fel. Azt a technikát egy nagyon egyszerű, de zseniális okból találta ki az orosz.

Tudni kell, hogy az AWACS a repülési útvonalától számított plusz-minusz 100 kilométeres távolságon belül képes az irányítandó légi kötelék PONTOS irányítására. Azon kívül a pontosság rohamosan csökken. Na most ha a Vegával az AWACS-et kipateroljuk 240 kilométerre, akkor az optimális pontossága jócskán távolabbra kerül.

Hasonló dolog történik az aktív zavarás kijjebb kényszerítésekor is. Líbiában éppen építették az első Vega komplexumot (Benghazi), amikor az amerikaiak már sejtették, hogy az a technika komoly disznóságokra képes. Ezért elkezdték zavarni, (az ostobák, a Vega kifejezetten szereti, ha zavarják), de nem mertek közel menni, a zavarást valami 35 - 40 kilométerről kellett volna alkalmazni és 10 km magasságról, de csak 80 - 100 kilométerre mertek közel menni, azt is csak 3 - 5 kilométer magasságon. Úgy meg szart se ért a zavarás.

Na ezért van (volt) a Vega, és nem azért, hogy holmi átkelőket oltalmazzon.

A dunaújvárosi átkelőt a szabadszállási, a dunaföldvári és a sárbogárdi osztály is tudta oltalmazni.

Előzmény: lovasutas (10791)