kari333 Creative Commons License 2011.05.20 0 0 813

 

 

Mert gyermek születik, fiú adatik nekünk, s az ő vállára kerül az uralom. Így fogják hívni: Csodálatos Tanácsadó, Erős Isten, Örök Atya, Béke Fejedelme.

 

Bethlehemben születik majd meg a jövőben ( Ézsaiás látása szerint - ahogy az Úr engedte meg neki , hogy lásson  ) a Fiú , Akit örökkévalóság atyjának ( örök atya ) hívnak . ( minden korokban - mint Istent )

 

Az Atya testesült meg és nem az isteni Fiú , nem a Fiúisten . ( ez a kifejezés emberi találmány )

 

Nem az isteni Fiú üresítette meg Magát a megtestesüléskor !

 

Mit jelent valójában a "megüresítés" kifejezés ?

 

Fil. 2,6
A ki, mikor Istennek formájában vala, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy ő az Istennel egyenlő,

Fil. 2,7
Hanem önmagát megüresíté, szolgai formát vévén föl, emberekhez hasonlóvá lévén;

Fil. 2,8
És mikor olyan állapotban találtatott mint ember, megalázta magát, engedelmes lévén halálig, még pedig a keresztfának haláláig.

 

 

Jézusnak isteni természete volt, Ő Maga volt az Isten.

Istennel senki sem lehet egyenlő (Ézs 40:25; 46:5; 9).

Az egyetlen mód, ahogyan Jézus egyenlő lehet Istennel, ha Ő Maga az Isten.

Jézus tehát egyenlő volt (azonos volt) Istennel, abban az értelemben, hogy Ő volt az Isten.

Isteni előjogát azonban nem tekintette olyannak, mint amelyhez mindenáron ragaszkodjék, amelyet mindenképpen fenntartson, hanem kész volt azt letenni, és emberi természetet ölteni magára, hogy az elveszett emberiséget megmentse.

Saját szándékából lett alázatos és engedelmes szolga, Aki a kereszthalálig engedelmes volt.

Jézus nem csupán a Fiúisten, hanem Ő minden, ami Isten, beleértve az Atyát és a Fiút. Így Ő az Istenségében valóban egy, azaz azonos Istennel. Az egyenlő szó itt azt jelenti, hogy Jézus isteni természete Isten, az Atya természete. Jézus nem fosztotta meg Magát isteni tulajdonságaitól, hanem méltóságát és előjogait tette le, amelyekkel mint Isten bírt, mégis lemondott róluk, míg közöttünk lakozott, mint ember. Jézus Lelke, amely Maga Isten volt, sohasem veszített semmit mindent tudásából, mindenütt jelenvalóságából és mindenhatóságából : Monda néki Nátánael: Honnan ismersz engem? Felele Jézus és monda néki: Mielőtt hítt téged Filep, láttalak téged, a mint a fügefa alatt voltál. ( Ján. 1,49 )

 

A Filippi 2,7 verse csupán azokra a korlátokra utal, amelyeket Jézus magára vett emberi élete velejárójaként. Krisztus kenosis-a az Ő dicsőségének és a méltóságának önkéntes feladását foglalja magában, nem pedig isteni természetének feladását. Mint ember, Krisztus nem rendelkezett azzal a tisztességgel, amely mint Istent, megillette Őt. Ahelyett, hogy úgy viselkedett volna, mint az emberiség törvényes királya, az emberiség szolgája lett. Mint ember, alávettetett a halálnak a kereszten. Nem mint Isten halt meg, hanem mint ember. Noha Jézus Isten volt, nem ragaszkodott isteni jogaihoz. Ahelyett önként letette az Istent megillető, dicsőséghez és tisztességhez való jogát azzal, hogy emberi természetet vett fel és meghalt. Azért tette mindezt, hogy nekünk üdvösséget szerezzen.

 

Krisztus alázatát méltatva Isten (Jézus Lelke) felmagasztalta Jézus Krisztust (Isten testi kinyilatkoztatását). Nem a 3ság nevére hajlik meg minden térd ! Jézusnak olyan neve van - fölötte minden más névnek -, amely kifejezi mindazt, ami Isten. Isten Szelleme adta ezt a nevet Krisztusnak (a Messiásnak), mert Krisztus Isten kinyilatkoztatása volt testben. Jézus Krisztus rendelkezik jelenleg minden hatalommal a mennyen, a földön és a föld alatt : Annakokáért az Isten is felmagasztalá őt, és ajándékoza néki oly nevet, a mely minden név fölött való;Hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké.( Fil. 2,9-10 )

 

A szent3ság-hívő Donald Bloesch azt mondja, hogy Krisztus valójában nem „üresítette” meg Magát isteni tulajdonságaitól, mivel ezzel az Istenségről való lemondással Jézus csupán félisten lenne! Ehelyett így magyarázza ezt az igerészt : Jézus nem istenségéről mondott le, hanem csupán arról, hogy Isten formájában legyen. Nem vetett el Isteni tulajdonságait, hanem emberi test gyengesége mögé rejtette. Ezekkel mindig élhetett volna, de úgy döntött, nem használja azokat, vagy új módon használja. Korlátokat vett Magára. Mennyei dicsősége és fennsége azontúl nem volt nyilvánvaló. Istenségét emberi mivolta mögé rejtette, de istensége megláttatott a hit szeme előtt.

 

 

Előzmény: katolikus2 (809)