stevie-w Creative Commons License 2011.04.28 0 0 23077

Igazándiból van egy olyan gyanúm, hogy az a lámpa nekem nem működik - és itt most nem arról beszélek, hogy kiégett, mert az látom minden indításnál, hogy nem.

 

 

Az a lámpa akkor gyullad fel, amikor valamelyik jeladótól egy bizonyos tartományon kívüli jelek érkeznek. (Beleértve azt is, ha egyáltalán nem érkezik jel, tehát maga a jeladó nem működik.)

 

Ha nem világít a lámpa, az azt jelenti, hogy minden jeladó működik, és az általuk mért értékek belül maradnak a gyári tűrésmezőn.

 

Ettől még lehet hibás az autó, például ha egy tömítés ereszt, az nem (feltétlenül) befolyásolja a jeladók által mért értékeket, ellenben simán csinálhat benzinszagot.

 

Én tényleg azt gondolom, hogy ha egy autó látványosan hibás, akkor ne otthon próbáljunk okoskodni, hanem toljuk be az autót egy szervizbe.

 

Igen, pénzbe kerül, abból meg mindenkinek kevés van, de egy időben elhárított hiba még mindig olcsób, mintha rossz autóval járunk, és a kezdeti hiba magával ránt mindenféle más alkatrészt is. (Jelen példában ilyen lehet a 10 forintos tömítés helyett több tízezerért cserélendő katalizátor - remélem, nem ez a helyzet.)

 

*****

 

Elég nyakatekert gondolkodás egy topikban (egy szerelőtől) azt kérdezni, hogyan lehet kigyújtani mesterségesen a motorlámpát, ahelyett, hogy a valódi problémát írtad volna le részletesen (indításkor benzinszag van).

 

Emlékezetes Bagdány Pisti mondása, aki régen abból élt, hogy eljöttek a szervizébe az autóval, és ő pedig megjavította, ma meg abból, hogy trélerrel behozzák az autót, először kibogozza, hogy a saját kis sufnijában mit tett tönkre az önjelölt autószerelő, majd ezek után javítja meg az autót.

 

Előzmény: Törölt nick (23075)