hmsoft Creative Commons License 2011.03.22 0 0 32129

Nos, ha élhetünk önhatalmúlag mindenféle feltételezésekkel, a magunk szájaíze szerint értelmezve az eredeti kérdést, akkor hajrá. :) Az M61 az esetek zömében személyszállító vonatokat továbbított MÁV-állagú korában. Teszem azt, a 90-es évekbeli Balaton, északi parti tevékenység nem volt túl rég, arra mindenki emlékszik. Vegyük a gépcsere nélküli (Bp. Déli - Tapolca) változatát. A 8-10 By kocsiból álló vonat személy-kategóriában jó lesz "közepesnek" (erős-közepesnek). A vonal közepén van némi emelkedő, ezt vegyük figyelembe mint 10% többletet. A Velencei-tótól befelé terjedő "hullámvasutazást" vegyük még bele mint 5%-ot. A tóparti, rengeteg megállás, illetve a többi megállás miatti többlet-teljesítményigényt vegyük figyelembe mint 30%-ot. Tehát, ha tapolcai vezérek emlékeznek még a Déli-Tapolca fogyasztási értékre, akkor annak vegyük a 55%-át, legyen durván a fele, ennyi adódik 184 km-re. Ezek után szorozzuk fel a go. tartály kapacitásáig.

 

hm

Előzmény: RastaPeti (32127)