Automega Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8221

Üdv!

Bár igyekeztem visszaolvasni jópár oldalt,feltűnt,hogy nem csak a témába vágó dolgokról társalogtok, így nehéz lenne megkeresnem az esetleg engem érintő problémát. Így felteszem a kérdést...vagyis leírom a gondom és ha netán valaki lesz olyan rendes és megoszt velem idevágó jó gondolatokat, azt megköszönöm. Természetesen nem "onlájn" neten keresztüli csodajavítást szeretnék, csak nyilván itt sokan okosabbak vagytok automata téren,mint az  "átlag" , így egy megközelítő eredménynek (hol keressem a bajt?) is nagyon tudnék örülni. Omega B diesel(nem fiatal) automata váltója GM4L30E  (AR25-ös)-ről lenne szó. Aznap rövid városi út, pár km megtétele után,már harmadszor indúltam dolgomra, amikor is minden előjel nélkül, úgy emlékszem 2-ből  3-asba sebességváltásnál  történt, hogy nagy nyekkenést és rántást követően megszűnt a hajtás a váltómban. Motor pörög,de "üresjárat" van,semmilyen sebesség,hajtás nincs, viszont a fokozatok a váltórúd huzogatásával érezhetően megvannak.  Nem elektromos(vezérlési) problémára gyanakodnék,mert azt talán jelezte volna, vészüzemmód stb. Igazából fogalmam sincs mi lehet,nyomatékváltó állítólag elenyésző esetekben romlik csak el és azt sem tudom,hogy milyen az amikor egy nyomatékváltó meghibásodik. Szóval a "nyekkenés+rántás+hajtás megszűnése" problémákkal találkozott-e már valaki esetleg tudja-e,hogy mi lehet a ludas ebben az esetben. Mint említettem,nem várok csodát..  :-) ..pusztán ötleteket.

Kössz!!!