Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.15 0 0 44204

szia!

Nos,némi humornak szántam de valójában az a helyzet hogy a doppler effektus (hatás)megnevezést használják a gázban levő mozgási (hanghullám) visszaverődésre is.Nem tudom mennyire vagy képben a modernebb felépítésű motorok technikájában,de van egy alkatrész amit doppler dobnak is neveznek (a vákumdob,reed dob elnevezésen túl).Ez egy kisméretű tartály aminek egy csőcsatlakozója van.Tulajdonképp ez az eszköz egy üreges rezonátor,amit annak idején a japánok (a Yamaha) kísérletezett ki és használt a kétüteműiben YEIS néven.Maga a név Yamaha Energia Indukciós System-et (rendszert) jelent.Arról van szó hogy a membrános kétütemű motorokban a membrán nyitásakor keletkező gázmozgás ami a főfúvókából a benzint is kiszívja,a membrán zárásakor még mozgásba levő,de a membránlemezeken megtorpanó és visszaverődő gázokat a karbi irányába löki.Itt áthaladva a főfúvóka felett tovább dúsul,majd a levegőszűrőn ismét visszaverődve a főfúvóka felett áthaladva tovább dúsulva jut vissza a membránig ahol a következő szívásütemnél bekerül a hengerbe (forgattyúsházba).Ez a jelenség túlfogyasztást,és egyenetlen motorüzemet okoz.Hirtelen gázadáskor megtorpan a motor.A japánok a YEIS rendszert a membrán és a karbi közé helyezték.Ez a szívócsővön levő csonkra húzott csődarab,és a tank alatt elhelyezett rugalmas műanyag tartályból áll.Minden szívási ütem végén a membránról visszaverődő gáz nem a karbi fele indul el,hanem a tartály felszippantja,és a következő szívási ütemnél kiengedi.Mivel a gáz először onnan távozik,így nem tud tuldúsulni a keverék,jobban harap a motor.

Előzmény: sandor1027 (44193)