foti Creative Commons License 1999.01.25 0 0 55
Gyedmaroz 99-01-25 21:17   
Foti, ez a "savanyú a szőlő" szemlélet, szvsz. Akkor is ez lenne a véleményed, ha a gyerkőc veszi az akadályt?

Jelenthetem, hogy igen. Ugyanis amiről írtam az volt két éve, most 6. után gimiben folytatja. Felvették.
Ami alapján ítélhettek az nem sok. Néhány perces beszélgetés, megoldott feladatsor.
Az általános iskolai élményemet pont azért írtam, mert az adott napi koncentráló képesség még semmit (csak keveset) jelenthet a jövő teljesítő képességére, teljesítő kedvére vonatkozóan.

Tehát a kiválasztás nem a következő korszak sikerét alapozza meg.

Persze abban is van valami, hogy ha a jobb képességűek unatkoznak amíg Ödönke is felfogja, akkor valóban rengeteg lehetőségtől fosztjuk meg őket.

A két évvel ezelőtti szőlősavanyítás ezért sem igaz, mert én korainak tartom -lehet, hogy tévedek - negyedik után a napi este 10-ig tartó tanulllást, a hétvégi külön kutat
sokat. Nem lesz hülyébb akkor sem, ha egy gimit, szakközepet 8. után kezd el.
Abban is biztos vagyok, hogy nem lennék nem lettem volna ilyen nyugodt, ha a 8. utáni továbbtanulásban lett volna esélytelen.

Legfőbb bajom, hogy az ismeretlenből kell választani. Hogy melyik iskola, tanár tesz jót az én kölkömnek az nem kipróbálható. Rá kell bökni az egyikre, aztán lesz ami lesz.

Első ilyen tessék választani élményem első osztályból való. Két bige közül kellett úszóedzőt választanom magamnak. Még csak a mellméret sem volt irányadó, akkoriban ez még nem volt szempont. Mikor nyögtem a választott alatt elgondolkodtam, hogy mi lett volna, ha ... Aztán arra is rájöttem, ilyen kérdéseknek nem sok értelme van utólag. Szerencsére.