deskov Creative Commons License 2011.01.03 0 0 7944

Üdvözlet minden kedves forumtagnak!

Új tagként azért regeltem a forumba hogy tanúljak az autómata technikáról mivel Én is automata tulaj lettem! NEM BÁNTAM MEG :)

Ez első saját kocsim négyfokozatú automatával szerelve.

Van néhány kérdésem a tapasztaltaltabb fórumlakokhoz.

 

Amit az autóról tudok ZF4HP14 tipusú német gyártású váltóval van szerelve.

 

Jól tudom hogy ez a tipus még teljes egészében hidraulikával dolgozik ill. nélkülöz minden elektromos vezérlést?

 

A autóban és a váltóban 193000 kilóméter van az óra szerint. A váltó KOPP-KOPP lekopogom rendben működik!

 

Az Peugeotban 2. fokozatba 2000  3. 4. fokozatba 2750-es forulatnál kapcsol.

 

Az autót fél éve vettem eddig 5000 km vezettem, most hoztam el a szerelőtől aki karbantarást végzett a kocsin.

 

A váltóolaj is le lett cserélve!! Az olaj tipusa ami belekerűlt az ismeretlen számomra de utána kérdezek.

Ugy tudom az olajcsere fontos ezért döntöttem a csere mellett.

Azóta 500 km mentem a kocsival. Egy dolog tünt fel hogy gázelvétel után az autót hagyva kigurúlni, nem olyan határozottan kapcsol vissza mint talán korábban 4.-ből 3.-ba renden leteszi de harmadikból másodikba már nem mindíg!

 

Nem emlékszem rá hogy csinálta-e ezt. A kérdésem az lenne hogy hogy kellene dolgoznia az ilyen váltónak??

 

Folyamatosan váltania kell vissza ha a motorfékel akarok lassítani?

 

Az olajról: az előző olaj nagyon koszos volt barnás-fekete túl is volt töltva a kocsi de leszívtam a beöntö nyíláson keresztű a max nívójelzésig.

A mostani olaj sokkal-sokkal tisztább, a váltóból úgy tudom kiforgatták az olajat és így nem csak frissítve hanem ténylegesen nagyrészt cserélve van.

Most a nívó alsó egyharmadánál áll az olajszínt.

 

Írtam esetleg olyat amire szerintetek érdemes odafigyelnem.

 

D