- ProFiler - Creative Commons License 2010.12.23 0 0 7920

Sajnos szóba sem jöhettek ezek a zárt teherautók, ugyanis azokba nem fér annyi raklap, ráadásul megrakni nem tudjuk, mert a targoncával nehéz hozzáférni, a lerakodás pedig kínszenvedés. Az utánfutó tökéletes megoldás. Rámpához odaállok, aztán rakodás. Lehet, hogy nevetséges, de tényleg nincs jobb megoldás. Megjegyzem, hogy van három nyerges szerelvényünk is, melyből kettő tartálykocsis (automata váltós Mercedes Actros), egy pedig csúszópadlós zárt (manuális Volvo FH580). Utóbbival szoktunk néha szállítani raklapokat, de nagyon körülményes vele kisebb cégekhez beállni.

Csak hogy ne legyen off, leírom, hogy teherautóban szerintem kínzó eszköz a kézi váltó. Ha városban kell közlekedni, sokkal veszélyesebbnek találom, mint az automatát. Nem kell arra koncentrálni, hogy épp melyik szinten van a váltó, sokkal több figyelmet szentelhetünk a forgalomnak. Bár hozzáteszem, hogy személyautónál is igaznak tartom ezt, bár egy ötsebességes, "kis méretű" autónál még mindig egyszerűbb a helyzet, mint egy 12 sebességes 40 tonnás rakott teherautónál. Mindenképp automata váltóra esküszöm, de egyszerűen hihetetlen, hogy a sors mindig úgy hozza, hogy a saját automata váltós autóim váltója meghibásodik. Igaz, eddig csak Citroën XM-ek voltak automaták, de mindegyikkel baj lett. :( Megjavíttatnám, de folyton felmerül bennem a kérdés, hogy érdemes-e. Nem vagyok benne egészen biztos.

Előzmény: GalloG (7917)