stevie-w Creative Commons License 2010.11.17 0 0 20862

A múltkor említetted, hogy az ET-be max 5mm lehet az eltérés. Ezt kicsit bővebben is leírhatnád. Okok, következmények viszonylatában. Mint azt említettem nekem is más ET számú és szélesebb felnik vannak az autómon. 6x15 ET47 vs. 7x15 ET35

 

 

Ez hosszú lesz :-)

 

Felnicserénél az az ideális, ha az új felni ET-száma megegyezik a gyári értékkel, a felni esetleges szélesség- és méretváltásától függetlenül.

 

Az elsődleges szempont a beleér-nem ér bele játék, nem ragoznám. Csak annyit, hogy célszerű teljes terhelésen, alászedett kormánynál, berugózáskor is megnézni...

 

A cikisebb téma az ún. legördülési sugár. Szokás kormánygördülési sugárnak is nevezni. Ez egy mértani fogalom, mértékegysége a mm, és a futómű geometriájából adódik. Lásd az ábrát:

 

 

 

 

 

A modern autóknál (az első generációs Audi 80 óta) ez az érték negatív, tipikusan -1 ... -3 mm.

 

A negatív legördülési sugár kivédi azt a jelenséget, ami mondjuk a régi Zsigulikon természetes volt: ha a két első fék nem egyformán fog, az autó fékezés közben elhúz.

 

Ha a legördülési sugár  értéke pozitív, az erősebben fékezett kerék kifelé fordul, és az autó letér az egyenes vonalról, ráadásul ez öngerjesztő folyamat, és könnyen farolás lesz a vége. (Filmes autós üldözéseknél tipikusan hülye ET-számú felniket használnak a kaszkadőrök.)

 

Ha a legördülési értéke sugár negatív, az erősebben fékezett kerék az autó középvonala felé fordul, és egyenesben tartja az autót.

 

 

 

Ha

Előzmény: Octi19 (20860)