Blöky2 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 29357

+próbálom követni a logikádat.

 

Tehát a 80-ason nem kell sebességet emelni, mert ott van M3.

Az IC-k  meg is szűnhetnek, a nép utazzon busszal, az a sztrádán seperc alatt odaér. A sebesvonatnak meg nem kell úgy sietni.

 

Kb. ugyanez áll 140 vs. M5 relációra.

 

Ezzel szemben a 100-ason nyomjuk meg, mert az autópálya másfelé megy.

Az M3-ról elérhető Debrecen is, tehát az IC-k itt is felválthatók busszal. A sebesvonat viszont siessen, mert a sztráda nyomvonala a vasútétól jelentősen eltér?

 

Na, ez így nálam nem áll össze.

Talán úgy, hogy 80+140-en busszal váltanánk ki a gyorsvonatot is. Pl. letér a sztrádáról Füzesabonyban/Kiskunfélegyházán, a hátra levő településeket pedig fűzze fel. Csakhogy így elvész az autópálya – általad is hangsúlyozott – sebességelőnye.

A másik lehetőség, hogy ütemesen céljáratokat indítunk külön-külön az érintett teleülésekre (Füzesabony, Mezőkövesd, Tiszaúj, Félegyháza, Kistelek, Szatymaz), így azoknak kevesebbet kell sztrádán kívül döcögni. Hát persze!

 

Csak az a baj, hogy a busz a személyautóval szemben sosem lehet versenyképes. A vonat, kedvező esetben (!) igen.

Előzmény: Carpy (29355)