BakcsiMate Creative Commons License 2010.11.02 0 0 29349

Ez igen, gratula!

 

 

Gyorsan végigszaladtam az anyagon, és felmerült bennem pár kérdés az ábrákat nézegetve, főleg az alföldi régióban:

- A lakitelki pók egész órára forgatásával Kecskeméten és Kunszentmártonban is jól lehetne illeszkedni az órás ütemhez, Szolnokon és Kecskeméten talán az iskolába járáshoz is jobb lehet, azonban Kiskunfélegyházán nem pókba érkezne. Lehet, hogy Kunszentmárton és az elág között ez a technológia miatt nem is valósítható meg, de szerintem egy vizsgálatot megérne, úgy gondolom, hogy rendszer szinten jobb a mainál.

- Mezőtúr és Békéscsaba között a kétórás ütemes személyvonati menetvonal teljesen fölösleges, minden második IC két többlet megállítással el tudja látni a vonal helyi kiszolgálását is, ráadásul még a menetidejükbe is beleférne.

- Hiányolom a rövid távú fejlesztések közül a lajosmizsei vonal ütemes közlekedésre alkalmassá tételét, a vonal elővárosi szerepénél fogva ezt még indokoltnak is tekinteném. Van benne akkora potenciál, hogy érdemes legyen megvalósítani az órás ütemet olyan műszaki megoldással, ami még költség oldalról is vállalható (pl. Kispest - Ócsa között a jelenlegi felépítmény gatyába rázásával, Ócsa - Örkény között pedig fővonali bontott anyagból történő átépítéssel 100-asra).

- És egy apróság, ami szintén nem nagy horderejű, de rendszer szinten egy fontos elemnek gondolnám: a Szentes - Orosháza közötti 60 km/órás pályasebességgel a vonal mindkét végén pókba illeszthető, a kiskunfélegyházi menetvonalat Szentesről Orosházára vinném, a Szentes - Hódmezővásárhely közötti kétórás ütemet pedig minden második szolnoki menetvonal meghosszabbításával adnám ki.

 

 

 

Előzmény: zugkraft aargau (29322)