Mi köze az útvonalnak a viszonylathoz?
Nézzük meg Debrecen esetét!
Kik mennek IC-vel?
Budapest-Debrecen, Budapest Nyíregyháza, Budapest-Hajdúszoboszló utasok, valamint ott vannak a Bp-Szolnok, a Szolnok-Debrecen és a Szolnok-Nyíregyháza utasok.
A többi variációval nem foglalkozzunk, mert vagy utas nincs sok (Szolnok-Hajdúszoboszló vagy a rövid távolság miatt nem lehet túl gyors a vasút, pl. Debrecen-Nyíregyháza)
Budapest-Debrecen és Budapest-Nyíregyháza viszonylatban van autópálya, sőt Nyíregyházára sokkal rövidebb is, de aki Debrecenbe megy, azt marhára nem izgatja, hogy Gyöngyös vagy Szolnok van útközben.
Akkor ellenpéldaként nézzük a Bp-Tatabánya-Győr-Mosonmagyaróvár-Bécs útvonalat. Itt az autópálya totál párhuzamos. Akkor itt ne fejlesszünk, mert úgyis autóval fognak menni?
Tudomásul kell venni, hogy a nagyvárosok viszonylatában elég erős lesz a párhuzamosság, így versenyhelyzet van! Békéscsaba inkább kivétel, mint jellemző!
Érdekli az egy Pécsi autóst, hogy nem Dombóvár, hanem Szexárd felé kell eljutni Budapestre? Közbeeső nagyobb település meg nincs a vasúton, ami lenne, azokat mind érinti az autópálya, de akkor mégis ICE kéne Pécsre, mert nem párhuzamos az M6-tal, a te olvasatodban!