Carpy Creative Commons License 2010.11.01 0 0 29337
A hálózatiság kérdését nézve: nem városokban, hanem útvonalakban kell gondolkodni.
Debrecenbe van autópálya, mégis van értelme a vasutat fejleszteni, mert teljesen más az útvonala.
Békéscsabára hasonló, ha lesz autópálya, akkor az nem arra lesz, amerre a vasút.
Adria: igazából 3 irány jöhet szóba: 20-25, 30, 40-41. Ebből, ha az autópályák elhelyezkedését megnézzük, és nem akarunk felesleges párhuzamos fejlesztéseket, hanem a meglévő forrásokat inkább a jobb feltárásra akarjuk használni, akkor
- a 30-as kiesik. Nem is baj, nem kellene a vasúti tranzitot az idegenforgalmi területen át vinni.
- a 20-25 eleve esélytelen, mert annyivan hosszabb. Most is csak azért lett fejlesztve, mert...
- a 40-41 viszont adja magát, mert azzal végre Kaposvár és környéke is beköthető, és Pécs is gyorsítható, ráadásul az autópályától teljesen eltérő útvonalon.

Salgótarjánba a 21-es út is folyamatosan fejlesztés alatt van, lakott területet alig érint.
Előzmény: v_peti (29335)