Mogyis Pitty Creative Commons License 2010.10.30 0 0 28418

Szia

 

Adnék pár jó tanácsot ,amit megtehetsz mielőtt kicserélteted sok pénzért a részecske szűrőd..

 

Szóval, egyre többször olvasom, hogy a dieselesek rendszeresen FAP problémával küszködnek. A baj általában nem nagy, bár, ha a teljesítményt is elveszi, már lehet izgulni.  A hibaüzenet a központi kijelzőn már mindenki által ismert. Tudom, ilyenkor mindenkinek görcsbe rándul a gyomra, rohan a szervízbe hibakódot kiolvastatni, talicska pénzt kifizetni, aztán vagy jó lesz, vagy nem.  Nem biztos, hogy ez az igazi tanács, de egy ingyenkört megér.

 

A FAP szűrő regenerálása egy bonyolult folyamat, . Ez egy adalékanyag felhasználásával megy végbe, az adalék egy tartályban található a padlólemez alatt, a bal hásó ajtó vonalában. A tartály kb 5 liter folyadékot fogad be, évjárattól függően két különböző típuskódú anyagról van szó. Litere veri a 10.000 ft.-ot még sporttársi áron is. (égyébként nem nagy szám maga az anyag, de drága mert "védi a környezetet") Többen írták, hogy jó a gyógyszertárban kapható izopropilos alkohol is, kb 2000 ft/liter - sőt a sima gázolaj is.

 

Ha felbüffen a gépnek a hibaüzenet, , "Engine antipollution system faulty" feküdj a kocsi mellé a földre vagy menj alá aknában a bal hátsó ajtó vonalában megtalálod a tartályt. Van a lapos tartály végén egy kupak, mely oldalsó nyomásra old, és lehúzható. Dudj be a lyukon egy pálcát úgy, hogy elérd vele a tartály alját és nézd meg mennyi anyag van benne. Szinte biztos valamennyi lesz a tartályban tehát van még regeneráló anyagod. A beöntő mellett találsz egy széles elektromos csatolót amit próbálj meg széthúzni. Ez okozza a legtöbb bajt mert folyamatosan víznek és sárnak van kitéve. Szóval húzd szét, és kontaktspray-vel öblítsd át mindkét felét. Ha itt az idő múlása létrehozza a legkisebb kontakthibát, rögtön úgy dobálja a hibaüzeneteket mintha ez lenne a hobbija, de egyébként semmi komoly baj nincs. Egyébként ha már az aknában vagy a kipuffogó rendszeren a leömlő után, már a vízszintes szakaszon egy olyan katalizátorszerű valamin a menetirány szerinti bal oldalon találsz egy szondát, két szál drót jön ki belőle. A jó minőségű galvanizációak köszönhetően ritkán rohad össze, talán 14-es kulccsal oldható. Húzd ki, tisztíssd meg a rárakódásoktóll, majd csavard vissza. A két szál ami jön ki belőle, be van borítva egy hőálló szilikonos csővel, legvégső esetben ezt is érdemes megbontani minél távolabb a hőforrástól, és csinálni a két szál drót között ellenállásmérést miközben a szonda érzékelőjét öngyujtóval (hosszan) melegíted.

Ha nem mérsz ellenállásváltozást a hőmérséklet emelkedésével, a szonda kuka, itt a baj. Az új pár ezer forint.

 

Szóval első: FAP szint mérés második: sorkapocs kontakttisztítás a FAP tartályon, harmadik: szonda pucolás. Ha úgy látod alacsony a FAP folyadék szintje, és sovány a pénztárcád (mert biztosan az!!) elég egy litert beleönteni, ez több tízezer kilóméteren átsegít. Ha még találsz valamit a környéken aminek köze lehet a bajhoz és elektromos csatolója van, bontsd szét és kontaktspray-t neki gazdagon!!

 

Ha kész a házi diagnosztika indíts, a hibaüzenet megmarad, nem kell betojni, menj a városon kívül és gázt neki. Nem kell fingatni, fordulat 3-4000 legalább 5 percig. Állj meg, állítsd le, várj egy kicsit, majd indíts, megint 3-4000-es fordulaton 5 perc. A másodszori újraindítás után szerintem megjavul minden, ha mégsem, kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét, legvégső esetben autoszerelőjét.

 

Csak azt akartam mindenki tudomására hozni, hogy egy FAP hibaüzenet javítása akár 0 Ft.-ból is megoldható. Ha a gép nem eszi az olajat, rendben van a fogyasztás és kímélő üzemmódban működsz, a FAP rendszer nagyon sokáig bírja!

 

TÉGED MEG ÚGY IS ISMERTELEK MEG ,HOGY MEGADOD A GÉPEDNEK EMI KELL. 

 

 


Nehogy hagyd magad rábeszélni a cserére,ha nincs széttörve a belseje,ki ne cseréltesd! Csak szét kell kapni és levegővel kifújni,kicsit sűrűbb az összetétele mint a katalizátornak de ki jön belőle a korom! Össze kel rakni és annak jó nak kel lennie! Tudom én hogy részecskeszűrő hibaüzenetet kapsz,de itt a csel,bár mi más baja van az autódnak mindig ezt a hibát fogja kiírni,tehát lehet hogy tökéletesen működik! 

 

Ha rendben vannak a csatik,és van benne folyadék akkor annak jó nak kel lenni!  Nem tudom ismered e a működési elvét! Tehát környezetkímélő rendszer,és úgy dolgozik,hogy a kipufogóból távozó kormot megfogja először lenaggyázza a katalizátor és az apróbb kormokat felfogja a részecskeszűrő,ez egy idő után telítődik,az autó ilyenkor regenerál,olyan 4-500 km n ként csinálja meg,ilyenkor az FAP ból fecskendez az üzemanyagba és ez a folyadék lejeb húzza a korom égési pontját, mert ez a HDI alacsony hőmérsékleten dolgozik és az égetéshez nagyobb hő kell,vagy ha nincs nagyobb hő akkor a horom égéspontját kel lehozni,és kiégeti a részecskeszűrőt! Ilyen egyszerű az egész! Szóval a semmiért több 100 ezret ki adni,nehogy kicseréltesd! Lehet csak az érzékelő nem jó,de ha csak a hibajelre hagyatkoztok akkor lehet teljesen más baja van.

Szia Sok sikert hozzá!

 

ÉRDEMES KICSIT BOGARÁSZNI MIELŐTT KIDOBOD A PÉNZT. 

 

 

 

Előzmény: Lord Péter (28396)