kkn Creative Commons License 2010.08.30 0 0 60573
Anno a gyárban, mikor a régi Swift mellett bejött a Wagon R ( és a Swift még nem kapta meg a motorját ), sokan lefulladtak vele, én is így jártam eleinte. Egyszerűen meg kellett szokni, hogy a 16V-vel nagyobb gázzal kellett elindulni. Nem indult el olyan könnyen alulról, mint a 8V. Ugye utóbbi lent, a másik fordulaton nyomatékosabb. Ignis még erősebb motorjával dettó. Azt is szokni kellett, most már fel sem tűnik, de meg kellett tanulni, mint amikor megtanultam a Golf II D-men, hogy nem ott fog a kuplungja, mint előtte a Kadett D-nek. Igaz, azért is, mert a Golfba Transporter kuplungot raktak.

Szóval vagy a Wagon, meg az Ignis volt szar a 8V motor után, vagy nekünk kellett hozzászokni, hogy más a nyomatékgörbe.

A Tarnyó diesele, még ha turbós is, a váltóáttétel miatt biztosan nyomatékosabb alapjárat felett, mint ezek a kis, fordulatra hangolt autók.

De ez volt az első 1.25 diesel Wagonokkal, Ignisekkel is, A kis turbós motorral sokszor lefulladtunk , ha úgy akartunk indulni, mint a benzinessel. De még manapság a nagy dieseles SXC4-ekkel is megesik, hogy valaki nem emelei meg induláshoz eléggé a fordulatot.
Ez van, ezek ilyenek, ezt tudja hozni az autóipar, vagy alul, vagy fent erősek, a villanymotor tudja csak azt, hogy minden fordulaton ugyanúgy húz.

ezért vannak, akik visszasírják a 8V-ket, akiknek nem kell a fordulat. Akinek meg igen, annak kompromisszumot kell kötni az indulással. de rááll az ember lába többnyire. Így is van, hogy nagyon kis gázas induláskor a bemozdított kormány szervója lefogja a motort, és lefullad.
Előzmény: jocijocó (60558)