Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29185
"Ja, hogy a nemzetközire gondoltál? Bocsánat, erre nem jöttem rá."

nemzetközi és belföldi távolsági. Az Antal Dániel nevével fémjelzett, már megszűnt Magyar Vasúti HIvatal dolgozott ki jogszabálytervezetet, mely az Utasjogi rendeletet kiterjesztette volna a belföldi távolsági közlekedésre is. vagyis az elővárosi és a városi vasúti közlekedésre nem, továbbá alkalmazna a versenyjogból jól ismert de minimis szabályt, vagyis az x összeget el nem érő értékű távolsági személyfuvarozási szerződésekre sem lett volna alkalmazandó.

"Az, hogy az amúgy állami alapon megépített és fenntartott pályán a személyforgalom egy pici töredékén lehetővé kell tenni a szabad versenyt, az szép, de a vasút egészét tekintve marginális jelentőségű kérdés"

A belföldi távolsági közlekedésre most is bevezethető lenne a piac, csak politikailag kényes. Persze amíg nem építik meg a pályát, addig nyilván az állami szubvenció maradna, azzal, hogy nem lehet diszkriminatív, amilyen most. Ha pedig 160-as vagy 200-as lenne a pálya, akkor szerintem szubvenció nélkül is versenyképes maradna
Előzmény: attus germanicus (29180)