amicus Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29183

Továbbá szíves figyelmedbe ajánlom a 2005. évi 183. törvényt, mely megteremti az egymással versengő többszereplős modell jogi feltételeit.

Höhö. Még egy párszor módosítani kell hozzá. De még ha igaz is lenne, szó sem lenne semmiféle valódi piaci versenyről, hanem az állami, a közszolgáltatás finanszírozására szánt pénzek irányába történő versengésről lenne szó. Ez a verseny lehet, hogy kedvező kimenetelű az utasoknak, de lehet, hogy nem. Az biztos, hogy nem róluk szól.

 

A 3. csomagból az Utasjogi Rendelet nem rég lépett hatályba Mo-n, olyannyira, hogy kiterjesztették a belföldi pótjegyköteles vonatokra is.

Fordítva, az adható mentességtől a magyar jogalkotó csak feláras vonatok esetében tekintett el, egyebekben szinte nem volt vita abban, hogy a nyugat-európai vasutakra értelmezve is rendszeridegen, valamint a közlekedési ágazatok közti versenyt a vasút hátrányára torzító utasjogi rendeletnek nevezett izé - bár céljai jók - egyelőre minél kevésbé hasson idehaza. Egy fazék híg fosba beleönthetsz ugyan egy zacskó Vegetát (ami ugye nem is igazi fűszer, csak olyan műizé, mint az utasjogi rendelet), az attól még híg fos marad.

 

Nem véletlenül viszik ki a pécsi Ic-ket a Délibe...nem fognak Budapesten csatlakozó vonatnak minősülni

Nem függ össze a dolog. Sajnos több menetrendi-szakmai megfontolás vezetett a pécsi oldal Délibe viteléhez, ezekkel személy szerint nem tudok egyetérteni. Ám e vonatok csatlakozásra vonatkozó szabályok alóli kivétele fel sem merült.

Előzmény: Excelsior84 (29172)