>Bp-Marosvásárhely repülővel töredékébe kerül, mint vonattal.
Ez valamikor így volt (bizonyára azt is tudod, hogy miért, korántsem piaci logika alapján), de azok az idők már elmúltak.
>>Halihó, olyan EU-irányelv NINCS, hogy a személyszállítást piaci alapon kell végezni.
>Ajánlom a railway package-eket a figyelmedbe.
Ja, hogy a nemzetközire gondoltál? Bocsánat, erre nem jöttem rá.
Ebben azért van egy furcsa kanyar is: a nemzetközi miatt néhány elszigetelt kivételtől (törpeállamok, határmentén épült nagyvárosok elővárosi forgalma) eltekintve sehol nem érné meg vasutat építeni és fenntartani. Az, hogy az amúgy állami alapon megépített és fenntartott pályán a személyforgalom egy pici töredékén lehetővé kell tenni a szabad versenyt, az szép, de a vasút egészét tekintve marginális jelentőségű kérdés.
>Nagy Britanniában nem bukás, olyannyira nem, hogy még a nagyvárosok helyi közlekedését is magántársaságok látják el, egymással versenyezve.
Olyan is :-) Nagy-Britanniában igazán csak Londonban van színvonalas városi közlekedés, ott pedig pont, hogy nem piaci alapon, hiszen a díjakat és a menetrendet is a TfL állapítja meg.