Találtam még két cikket, ezek a „T” kristályos anyagokról szólnak:
Fotó 1994/3 Július 52. old.
Fotó 1994/4 Augusztus 46. old.
És emlékeztetőül a régebbiek:
-------
Fotóművészet 1994 02. 74. old.
A fekete - fehér fényképezés új útjai Dr. Szimán Oszkár
-------
FOTO 1962 9. 408.
Morvay György A helyes expozíció VII. ÁRNYALATMÉRÉS
Hasonlót pedzeget mint a zónarendszer…
--------
FOTO 1962 9. 420. Szücs Miklós Az előhívok érzékenység kihasználásáról
--------
Dr. Szimán Oszkár – Pál Endre : Fotolabor és kidolgozástechnika
52. old
Milyen a jó negatív?
„Dulovitsot idézve a jó negatív finomszemcsés, a legfedettebb részein is átlátszó, rajta keresztül pl. a könyv betűi olvashatók. Az ezüst színe enyhén barnás, nem kékesszürke vagy fekete. Az árnyékrészek nem üvegesek, hanem finom részleteket mutatnak, hasonlóan a csúcsfények sem lehetnek egyenletesen rajz nélkül fedettek. Az ilyen negatív gammája egynél kisebb: amatőr anyagokra 0,7-0,8; profi és kinoanyagok esetén 0,55-0,65. Az ilyen negatívot az amatőrök lágynak, kiegyenlítetnek nevezik „
- Az Xtol -ban hívott negatívok enyhén barna színűek.
- Ha jól tudom amikor a zóna VIII. 1,15D akkor a gamma kb. 0,55…
Maxifen –t a Fotó 1976 / 2. sz. 82. old. lehet megtalálni, szintén itt van a „Szentifen” receptje