"Attus Germanicus"
Valószínűleg elgépelted, és ezt akartad írni: "Piaci alapon sokkal drágább volna".
Bp-Marosvásárhely repülővel töredékébe kerül, mint vonattal. Én pedig azt mondom, hogy az ICE "meddig" működik piaci alapon. Már csak a formállogika is ezt támasztja alá. Miért érné meg a német államnak ennyit beleölni, ha nem tudna profitot realizálni a dologból.
"Halihó, olyan EU-irányelv NINCS, hogy a személyszállítást piaci alapon kell végezni."
Ajánlom a railway package-eket a figyelmedbe.
http://nfm.gov.hu/data/cms244355/harmadik_vasuti_csomag.pdf
angolul: http://ec.europa.eu/transport/rail/packages/2007_en.htm
Nagy Britanniában nem bukás, olyannyira nem, hogy még a nagyvárosok helyi közlekedését is magántársaságok látják el, egymással versenyezve.
Továbbá szíves figyelmedbe ajánlom a 2005. évi 183. törvényt, mely megteremti az egymással versengő többszereplős modell jogi feltételeit.
A 3. csomagból az Utasjogi Rendelet nem rég lépett hatályba Mo-n, olyannyira, hogy kiterjesztették a belföldi pótjegyköteles vonatokra is. Nem véletlenül viszik ki a pécsi Ic-ket a Délibe...nem fognak Budapesten csatlakozó vonatnak minősülni