Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.14 0 0 29132
D55

"dögöljön meg a szomszéd tehene is"

Én azt mondtam, hogy értelmetlen, erről semmiképp nincsen szó. az 1-es vonalon túlkínálat van. Egyszerűen ezek a gyorsok elviszik az utasokat a Railjetekről és különösen az IC-ktől. A magyar dolgozó nép ezért sok pótjegyártól esik el, míg plusz utasokat nem képes behozni a rendszer. Az pedig az utasok számára rontja a transzparenciát, hogy egyes időszakokban kétóránként, más időszakokban óránként közlekednek. Mindenki jobban járna, ha lenne a Déliből óránként gyorsított Győrbe, esetleg csúcsidőben órás ütemben egy extra gyorsított Komáromba, míg IC/Railjet órás ütemben a Keletiből.

"Ezt nem fogják díjazni a hatvaniak és a környező vonalakról érkezők"

Szerintem a MÁV-nak nem a népszerűségre, hanem a profitra kell törekednie. mellékesen jegyzem meg, hogy minden, ami történik, hidegen hagyja már az embereket. És itt alapvetően ráadásul politikáról van szó. Vannak ilyen elmaradott harmadik világbeli országok, mint Ausztria, Belgium, Portugália, Svájc nagyon ótvar szerelvényekkel, full veszteségesek. Ott nincsenek már gyorsvonatok. van távolsági közlekedés IC-kel, és van előváros. Legyen valami gyorsított Füzesabonyba/Hatvanba, mely Gödöllőig nem áll meg, utána pedig mindenütt, és mindenütt megálló személyvonat.

"Tedd hozzá, hogy szerinted, mint laikusként. Akkor nem harapjuk le a fejed."

Mihez vagyok laikus? láttam már karón varjút. Utaztam már néhány országban, és látom, hogy a világ szerencsésebbik felén hogy mennek a dolgok, és azt is, hogy itt miképpen. A menetvonalakhoz tényleg nem értek, de a gazdasági részére van egy kis rálátásom. És bizony, vannak olyan országok, ahol a menetvonalak igazodnak az üzleti megfontolásokhoz, és nem fordítva.

Siemens113

"A vasút az utóbbi szegmenst nem igazán képes vonzani ezért teljesen más díjszabási stratégiát kell alkalmazni szerintem."

Vannak olyan szintén elmaradott harmadik világbeli országok, mint Nagy Britannia, ahol működik.
Ajánlom figyelmetekbe: http://www.scotrail.co.uk/
A First Scotrail szintén egy elmaradott, lepusztult, full veszteséges társaság.
vegyünk egy példát: elővétel, augusztus 23. Glasgow Queen Street - Dundee
12.41-es vonat £14.10, míg a 13.40-es £22.60. következő órában 14.10, aztán 22.60 egészen 18.41-ig, amikor is £6.20. Tudják előre, mivel van jó néhány éves tapasztalatuk, hogy melyek azok a járatok, amelyek fullon vannak, arra drága jegyeket adnak el, vannak, amelyek kevésbé vannak fullon, azokra olcsóbbat, és vannak, amelyek üresek lennének, ezért arra 4-ed annyiba kerül a jegy. Persze, ha az indulás előtt pár nappal veszed, akkor 22,60 lesz. És látod, van olyan, aki hajlandó négyszer annyit fizetni.