Pompiere Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21130
Rendben, az M9 esetében hajlandó vagyok elfogadni a 2x1-et. Az 55-ös forgalma alapján nem lenne rajta túl nagy forgalom.

Az a baj, hogy a forgalomszámlálási adatokból nem derül ki, hogy ki honnan hová is tart. Ennek ismerete nagyban segítené a későbbi kihasználtság tervezését. Most valóban nem nagy az 55-ös forgalma, de vegyük hozzá, hogy nagyon sok szegedi, Csongrád és Békés megyei lakos az M5-M0-M7 irányt használja a dunántúli ill. horvát utazásaihoz, azért mert egyszerűen rosszak, keskenyek az utak. Nem lehet haladni és még kerülővel is jobban jönnek ki időben. Ha a fenti útirányoknak lenne egy másik megközelítési alternatívája, akkor nem biztos, hogy kihasználatlan lenne az M9.

Az írtad, hogy a múltkor hajnali fél kettőkor kerültél dugóba Szeged előtt.
Július utolsó napján tettem egy biciklis kört éjszaka Szegeden. Akkor "csak" az Izabella-híd (vasúti felüljáró) előtt lévő Napos útig állt a kocsisor a Párizsi körúttól kezdve. (De voltak ennél hosszabb sorok is.) Meglepve tapasztaltam, hogy rengeteg az olasz rendszámos autó. Na most ezek milyen irányból is lépnek be az országba és próbálják elhagyni azt? A többsége biztosan az M1-M0-M5-ön. Megint csak: ha létezne az M9 normálisan kiépített formában, akkor valószínűleg sokan azon autóznának Románia felé.

A 2X1-es kiépítéssel (autóútként) nekem az a bajom, hogy rendkívül balesetveszélyes. Lásd M2, vagy valamikor ilyen volt az M1 amikor még csak a félpályán létezett. Ezeken az utakon szinte mindenki tett az sebességkorlátozásra és az egyéb szabályokra, aminek nem egyszer több halottas balesetek lettek az eredményei.

Tehát a lényeg: kellenek azok a 2X2-es főutak, (nem autópálya) ott is ahol esetleg nem jelenik meg azonnal rajta a 10-15 ezres forgalom. Nem is biztos, hogy hosszú idő és megjelenik rajta a megfelelő kihasználtság. Jóval biztonságosabb formában mint egy 2X1 sávos úton.
Előzmény: Jared- (21127)