Indy_ Creative Commons License 2010.07.21 0 0 438250
A pontos működése a Renault K4M motorcsaládnál (760, 761, 812 és 813):

A motor indításakor a vezérlésmódosító kerék zárva van. Amikor a fordulatszám eléri az 1.500-at, akkor a lenti képen is látható szolenoid szelep kinyit és megindul az olaj áramlása a kerék furataiban (piros színnel előre, a naranccsal színnel pedig visszafelé jelezve). A nyitás után a szívóoldali vezérműtengely 6 fokkal elfordul, amiatt megnő a fordulatszámhoz tartózó nyomaték, vagyis nő a teljesítmény. Amikor a fordulatszám 1.500 alá esik, a szelep bezár, megszűnik az olaj áramlása, a kerék visszaáll az alap pozíciójába és vele együtt a vezérmátengely is. Természetesen a kerék és a vezérműtengely között nincs zárás, azaz akkor is működik, ha a vezérlésmódosító kerék elromlik. Ilyenkor tapasztalható a nehézkes indítás.



Motrióra visszatérve: nincs azzal az olajjal semmi gond, valójában a Total gyártja a belevalót, a Total/Fina/Elf pedig egy cég...
Előzmény: szirt (438244)