Rosszindulatú Pisti Creative Commons License 2010.07.18 0 0 39948
Halló!
A tandem témához egy pár sor.
Az még csak hagyján,amikor azt mondja valaki: megyek én előre-hátra.
De amikor meg kell rakni az autót,már lehet megáll a tudomány.
A sztori péntek reggel 05.30-kor kezdődik.Épp lerakodom egy firmánál,akik ekkorra rendelték a folyékony kenyeret.Egyszer csak bevágódik egy tandem csirkeláb emblémás szerelvény az egyik ismert enerdzsi drink gyártó logójával az oldalán.
Az emberünk kipattan és mondja,hogy segítsünk már rajta ha Istent ismerünk,mert megmérte az előbb a tengelyes és le kellene rakodni egy-két palettát.
Mondom neki,hogy tőlem mehet a buli,beszélje meg a targissal.Gondoltam legalább húzatok egy kis pihit,mivel nem lesz göngyölegem vissza.
Úgyis lett,ledobálták a motyót.Én meg gondoltam brekizek a pasassal,hogy mi a pálya.
A dologhoz hozzá tartozik,hogy engem is néhány éve elkaptak ugyanott és meg is vágtak néhány forintra.Ők az össztömegemet sokallták (63 t),én meg a bünti összegét(1,2m).De nem volt mit tenni.
Na, meg is kérdeztem,hogy mi a pálya.Azt mondja az emberünk,hogy az ő főnöke minden fuvarnál teljes terheléssel indítja a kocsikat.Ebben még nem is lett volna hiba,de a bácsik mértek egy laza 20 azaz húsz tonnás tengelyterhelést a húzón.A bogiról meg már nem is beszélek.Néztem a szerkót és végig volt pakolva gép és pót is egyaránt.Gondolom,az nem tűnt fel senkinek,hogy a légrugó azért van rajta,hogy fel is emelje az autót.Ez a gép úgy feküdte az utat,ahogyan csak lehet.A gép orra az ég felé nézett,mint egy rakétavető és gondolom fohászkodott is,hogy egyszer megszabaduljon az irgalmatlan terhétől.A pótkocsi meg rá volt bukva a gép farára és csak nyomta a tengely csoportot bele az anyaföldbe rendületlenül.
A lényeg,hogy rögtön ott is hagytak egy jó fél kamionra való motyót és startoltak újramérni.Gondolom,hogy a több mint 260 megtett kilométer még rendesen nyomott a végösszegen amit majd fizetni kell a főnöküknek.Majd remélem tanul a teljes terheléses főnökük is a sztoriból.Mert ahogyan láttam a pilóta rendesen meg volt rémülve,hogy mi is lesz most.
Ez csak egy eset ami megtörténik az utakon,Kedves Ifjú Titánok.Összetett egy szakma ez a miénk.Mert nem elég jól előre menni és hátra,hanem tudni kell még ezer más dolgot is,hogy gépkocsivezető váljon az emberből.Hangsúlyozom,hogy gépkocsivezető és nem sofőr,mert van különbség.
Üdvözlettel: Pisti