Törölt nick Creative Commons License 2010.07.12 0 0 624

Szia!

Taurusok:

Sajnos a PIKO-val vannak gondok, nem profi igénybevételre vannak tervezve (amúgy egyik sem, sem a Trix, sem a ROCO). Csak a PIKO-nál vannak olyan gondok is, hogy a  motorjukban pl. nem cserélhető a szénkefe. Pontosabban üzemi körülmények között nem cserélhető. Elvileg a PIKO gépekbe szerelt Mabuchi motorokon is lehet műhelyben kefét cserélni, HA! Ha a kefét a motor kommutátorához nyomó rugólemez ereje nincs eltúlozva. Viszont a motor gyártástechnológiája olyan, amilyen, így ez az erő nincs kontroll alatt. Ha nagyobb, akkor a fokozatosan kopó szénkefék csinos kis árkot vájnak a kommutátorlemezekbe, így ki lehet dobni a komplett motort a modellből. Ezek pár havonta történő cseréje kicsit drágább mulatság, mint egy kefecsere a másik kettőnél, drágább modell ide vagy oda. Radásul a motor a PIKO Taurusokban be van ragasztva a vázba...:-(

Egyébként pont a leírt probléma miatt szolgálatképtelen a a német asztalon a PIKO E93-as. Új motor kéne bele, de a PIKO finoman elküldött a fr... szóval messzebb, mint illene, a másik beszerzési forrásunknak meg hónapok óta nem képes leszállítani a 15Euro+ÁFA+szállítás áron megrendelt cseremotort. No Comment. Erre nem lehet modellvasúti nagyüzemet szervezni...

 

IC kocsik: a MÁV 2. osztályú IC-kre gondolsz? A Bp-kre? Azok a Byg-Modell gyártmányai. Amikor készültek, és leszállításra kerültek, kb. akkor lettek Szombathelyről áttéve a szegedi fordába, és pont ilyen halvány, kopottas, kifakult színűek voltak. Ma már persze nem ilyenek a valóságban, de akkoriban autentikusak voltak.

Vilgítás ügyben kössz a dícséretet:-)))

csíkos

Előzmény: IKARUS Egyedi (623)