Kicsidoki Creative Commons License 2010.06.28 0 0 241
Kedves négygyerekes!

Először is üdv itt, és külön gratula a négy csemetéhez! :)
Nagy ajándék...

VOLVO-nál titkos belső km-óra számlálóról én nem tudok, de kérdezz rá azért egy márkaszervizben. Igen, a tekergetés itt is előfordul, de talán nem annyira durván, mint pl. a bajor maffiozó-autóknál...

Van ellenben más módja is annak, hogy megtudd, valós-e a mutatott km-óra állás? Általában amíg tart a garancia, egy központi rendszer eltárolja a szervizlátogatásokat, vagy legalább is a fontosabbakat (bárhova is viszik Európában!). Mi történt, mikor, és akkor mennyi volt a km-óra állás? Ezt abban a szervizben, ahova hordták, tovább is vezetik, de más szervizekbe betelefonálva is sokszor látnak ilyen infókat a későbbi időszakról is. Ha végig márkaszervizbe hordták, és van nyoma a rendszerben a szervizeknek, és az idővel kb. arányosan telnek a km-ek, akkor viszonylag nyugodt lehetsz, hogy nem akarnak átdobni a palánkon. A jó hír az, hogy ez a "betelefonálok egy szakszervizbe, és az alvázszám alapján lekérdezem az autót" dolog ez külföldi autóknál is működik! Így érdemes lekérdezni pl. a németországi autókat is bármelyik itthoni szervizben (természetesen nem csak azokat, más országokban lévő példányoknál is ugyanígy működik a dolog), de pl. ott jellemzően szakszervizbe hordják a vasakat pl. (míg az olaszok pl. nem a kíméletes, körültekintő autó-tartásról híresek, de természetesen van kivétel itt is) ...

De tudom, hogy a belgáknál az angoloknál :) és a svédeknél is igen szigorú a rendszer (műszakihoz kötötten központilag rögzítik a km-óra állást), ott nagyon nem jellemző a km-óra tekergetés...
Nehezen tudom ezt elképzelni egy svájciról is, ott amúgy is nemzeti sport a becsületesség, és ott is sok a nagy autóbuzi...

Ha külföldi autókat is akarsz nézni, írj országot, és szívesen írok kereső-linkeket...

Ezt tanácsolom tehát első lépésnek: alvázszámmal betelefonálás bármelyik szakszervizbe, és esetleg abba is, ahova hordták a vasat, ott nyilván többet is tudnak a vasról.

Itt értelemszerűen a "kerti-szervizes autók" hátrányban vannak...

Jó, ha a szervizszámlák meg is vannak, egy gondos tulaj lefűzi őket szépen sorba (cégeknél pedig a könyvelés miatt kellene, hogy meg legyenek a számlák ugye).

Nagyon fontos pontosan tudni a km-óra állást, különben vásárlás után automatice jöhet a vezérműszíj és minden egyéb ide tartozó cseréje, ami azért annyira nem olcsó... Ennél csak egy új motor beszerzése fájóbb, ha ez elmarad mégis szakad a vezérműszíj... :(((

Amúgy vannak még csodák, bár én sem hittem benne előtte: az enyémet 1,5 évesen vettem karcmentesen 25.800 km-rel itthon! Ez volt a családban a 3. autó - egyszerre, csak külföldi közös nyaralásokra / síelésekre használták, ritkán, csak hosszú távokra. Jó magánszemélytől venni, mert az életkörülmények és az eladó személye erős támpont lehet arra nézve, hogy igaz-e az, amit állít és amit láttok...

Amit MINDENKÉPPEN kerülni kell, az a T6-os (2,9 dupla turbós)! Két turbó, 2 légtömegmérő, igen-igen kényesek, több szervizes egyöntetű véleménye szerint messze kerülendő (a benzines kanna és gyufa szövegkörnyezetben szoktak róluk beszélni... :) ), garantált pénztemetők (6 számjegyű összegek szép sorban egymás után)!!!
Itt a nagy lóerő és nyomaték bizony a korábbi váltókat is szerette felemészteni, én így T6-ost ingyen sem vennék át, és ez nem vicc (nyilván akadhatnak probléma mentes példányok, ahogy vannak albínó oroszlánok is...)...

A többiről ilyet nem hallottam, sem a T5-ről, sem a D5-ről. Kevés városi éves km-nél és hosszabb távú utaknál a fogyasztás talán nem számít annyira (de a T5 azért szépen kajál ám!), de nézz szét itt, ezek valós adatok, és dönts el Magad:

www. spritmonitor.de:
VOLVO XC90 fogyasztási adatok...

Itt mindenféle motorral mindenféle évjáratú / teljesítményű / tuningolt és tuning-mentes ÉS mindenféle vezetési stílusú gazdával bíró autó adatait megtalálod...


A legfontosabb szabály az, hogy a kiszemelt példányt el kell vinni egy márkaszervizbe (lehetőleg NEM oda, ahova rendszeresen járt) egy állapotfelmérésre. 2-3 óra, 12-17e Ft, és elég alaposan átnézik (nyilván nem fognak motort és váltót bontani, tehát nem garantált, hogy nem futsz utána sem bele egy nagyobb hibába, de azért érdemes, értenek hozzá és sok minden így is kiderülhet)): elektromos rendszer, tárolt hibaüzenetek, előélet, kasztni, törések, futómű, fékek, mit kell aktuálisan megcsináltatni rajta és az mennyi lenne, egyéb nyomok, jelek, visszahívások az autóra (és hogy el lettek-e végezve), stb.

Ilyenkor meg kell nézetni az AWD rendszert, a 2006 előtti példányokon még kicsit nagyobb valószínűséggel jönnek elő hibák, amik tudnak húzósak lenni (erről olvashatsz itt is a korábbi hozzászólások között). Közben csiszolgattak a rendszeren sokat. Érdemes minél fiatalabbat venni, de tudom, könnyű mondani...

A Dél-Európai példányokon gyengébb lehet a fűtés, nem biztos, hogy van ködlámpa, a dízelben nem biztos, hogy benne van a motor-előmelegítő kályhácska (ami remek dolog, rátöltött szoftverrel magad is kapcsolhatod és állófűtésként üzemel), és mintha fékbeli különbség is rémlene. Az amcsi és angol példányokon más a világítás. Én ilyenekről tudok. Érdemes a mi égövünkről, vagy északibb példányt venni...
A tenger közelsége egyesek szerint a sós levegő miatt nem annyira kóser, de a VOLVO nem rohad, HA nem volt törve előtte, a sokéves, régi példányok sem, nem hogy az XC90...

Én egy lelkes, nyitott fülű, érdeklődő, több, mint 2 éve az XC90-nel (is) foglalkozó, de totál amatőr vagyok. Mindenképpen tedd fel ezeket a kérdéseidet akár telefonon is egy vagy több szakszerviznek (pl. típushibák). Tapasztalatom szerint segítőkészek, kaphatsz ilyen tanácsokat, és mégis csak ők az igazi források...


Javaslom, hogy ne vegyél struktúrájában / gyűrődőzónájában töröttet. Sosem lehet már olyan biztonságosra megcsinálni, mint amilyen törés-mentesen volt (és ez minden autóra és minden típusra vonatkozik). A B-oszlopban és az őket a tetőben összekötő tetőmerevítésekben lévő bóracélra ez különösen is igaz, igen spéci technológia kell a gyártáshoz, és a javításához is, nyűgös. Brutál erős (ezért kiemelkedő a borulásvédelem), de én pl. már nem javíttatnám, a törött az nekem kuka, ez nem sima acél, amit majd a szakik összeheggesztgetnek, a gyártása sem egyszerű...


Hirtelen ennyi. Szerintem az XC90 remek választás :) (már a biztonság, de a kényelem és praktikum miatt is - sok külföldi teszt szerint is ez az igazi családbarát SUV), de azért körültekintően kell venni (hú, mekkora lózungok, bocsi). XCurkolok / xcurkolunk!!! :)

Olvass azért kérlek vissza, nem annyira sok, és sok mindent kitárgyaltunk már...

Örülök, ha nem tűnsz majd el... ;)

Üdv!
Előzmény: négygyerekes (240)