Elég unalmas, hogy lassan hetente el kell mondani...
Az Ikarus repülőgyár egy része annó Zimonyba költözött, később a másik egyesült az államosított Uhri kocsigyárral és létre jött az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár.
Aztán a 60-as,70-es években a jugók gondoltak egyet és a zimonyi repülőgépgyárban elkezdtek buszokat gyártani Ikarus, majd Ikarus-Zemun néven. Ezt követően a két gyár megállapodott abban, hogy a magyar Ikarus használja tovább a nevet, a szerb gyár pedig Ikarbus néven tevékenykedik tovább. Később egy lengyel széria viszont Ikarus néven készült déli szomszédainknál, ebből kerekedett egy kisebb ügy, majd a zimonyi gyár ismét Ikarbus néven termelt és termel a mai napig. Szintén érdekesség, hogy megvették az Ikarus 405-ös licenszét és továbbfejlesztették azt. A típus most is szerepel a kínálatukban.
Vagy legalábbis valami hasonló...
VAGY
Tündérkirályfi gondolt egyet és alapított egy konzervgyárat a messzi Déli-sarkon, majd elnevezte Csudijónak, de mivel ez a név nem tetszett a fiának, ezért átkeresztelte Ikarusra, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve a gyárat áttelepítette Jugoszláviába és áttért a buszgyártásra.
Hogy melyik történet a valós, annak mindenki utána járhat egy kis visszaolvasással...