Igen ,úgy tűnik hogy jawa mustang lehet.Kicsit hasonlít a Csepel lánckerékre.Nem láttunk ott jawa motort,elsőre azt gondoltuk hogy talán Csepel,de annyira nem ismerem a 250-es típus részleteit.
Ez a gyakoribb Csepel kapcsoló. Az elején még ilyenekkel szerelték:
Gondolom a 250-es gyártásának beindulása környékén egységesítették arra, amit Te is keresel. Fölösleges darabom ebből nincs, mindegyikhez van egy motor.
Üdv! Ezüsttankos fekete, vagy pedig teli bordó arany csíkkal. A 3/10 számozás amúgy nem feltétlen jelent 53 októbert. Szívesen látunk a 250-es Csepel csoportban a facebookon. Ott már elég komolyan kivan vesézve ez a téma, vázszám és felszereltség alapján 99%-ban kideríthető hogy mikor és hova készült a motor.
Csupán azért hogy a képek megmaradjanak az utókornak :) Csepel 250 svájci export, minden papírjával, szalon állapotban 43km-el, 12000 svájci frank kezdőlicittel. Ilyen már csak a mesében van. :)
Én úgy tudom, hogy sokan manapság nem a régebbi fémet, hanem a Danuviáét teszik rá, ami szintén fém, sokkal könnyebb beszerezni, nem sérül, ellenben "csillivilli."
(Nekem nem tetszik egyébként a D-Csepelen ez a megoldás)
A bakelitből pedig volt a sima kerek, meg a csipkézett szélű, a T és D-csepeleken..
Csepel feliratos bakelit pedig egy időben 250-eseken lehetett... Nem?
Igazán nincs mit! Ezekben a webáruházakban szerintem csak utángyártott holmi van. Pannónia hátsófékbowden és hengerfej tömítés az ami gyári kb, a többi nem.
Csepel 250-esekből én úgy gondolom hogy többen betáraztak jó pár darabot (drágábban mint szerették volna), de egyenlőre nincs meg a remélt kereslet így tovább őrzik. Tavaly árultak egyet Somogy megyében, az eredeti tulaj fia volt az eladó. Na az kívül volt ebből a körből, persze nem is másfél millió volt az ára...
Egyébiránt annyiért árulják amennyiért akarják, nekem Csepelből megteszi a 125-ös is, az meg van:)
Hát, ezek kis kerekek, kicsi a tárcsájuk is, nem 250-es.. És azt hiszem mindkettő első kerék. Én valami régebbi kis csepelre gondoltam volna, de a króm nyomok miatt nem tudom..
Talán nem is Csepel.. ezért kérdezem a tapasztaltabbakat. :)
A felülről a harmadik képen az agyon látszik a km-óra meghajtás menesztője,ua.mint az én kis Csepelem hátsó kerekén. A fotó korábban már szerepelt róla,de most is beteszem.Én ugyan még nem láttam ilyen kerekeket,de 250-es Csepel első,ill. hátsó kerekeire saccolok.
Én úgy tippelem, hogy nem, mivel T Csepelen láttam csak idáig km órát, D-Csepelen még sosem. A vele foglalkozó kettő új kiadású könyvben sem láttam róla fényképet. Nekem csak az eredeti állapotú gépek és korabeli fotók mérvadóak, egy felújított gép nem. Ha volt is ilyen ritkább mint egy 250/U, mert olyat már láttam:). Ennek a km órának a számlapja egyébként hasonlít kinézetre a 250-es Csepel km órájához, csak ugye az nagyobb átmérőjű. Lehet, hogy német szerkezet?
Jövőre is ellátogatsz ide? Mert ha nem jön elő újabb probléma a csepelen ami szerintem lehetetlen, akkor tervezem kiállításokra vinni, nem sok 125D csepelt látni kiállításokon, de ha szemem nem csalt akkor viszont egy 250-es csepel is helyet foglalt a csarnok előtti parkolóban, ami szintén már eladásban se találni olyan ritka. T1 vagy TLF Deluxe a kedvenc magyar gépem ami volt dögivel fűzfőn és szerintem ezeknek van a legszebb hangjuk a szívóhangjuk a légszűrőben egyszerűen mesés, az a lassú kicsit hangos csettegés mellé meg valami káprázatos. Lehet csak a túlzott márka iránti szeretetem miatt mondom ezt de az egyik legszebb veterán motor hang a pannóniáé, nem tudom ti miért szeretitek akár csepelt akár pancsit de nekem a hangjuk nagyon a szívembe költözött... Pancsi se nagy motor kinézetre de az én méretemhez képest nagyon kényelmes mint mondtam ezért is szeretem őket. Meg úgy benne van az, hogy magyarok készítették és lehet, hogy csak 250ccm-re voltunk képesek de azért mégis valamit mi is gyártottunk kisebb nagyobb sikerrel... Tudom néha elkalandozok az írásomba de osztálytársaim hidegen hagyják ezek a veteránok, ők inkább ilyen mai pitbike meg nem tudom milyen hülyeségek vannak azokat nyomják, nem nagyon van kinek elmondani és szerintem titeket érdekel egy-két story , vagy hogy egy fiatal hogy látja a veteránozást
Régen az volt a baj, nem gondoltak bele szerintem sokak, hogy ezek a jövőben keresett és viszonylag ritka motorok lesznek, ezért elhanyagolták őket, biztos vagyok benne hogy több van padláson, kosárba darabokban, pincékben eldugva kis sufnikba, mint az utakon vagy kiállításon. Őszintén megmondom ha kimerészkedek az utcára mindig sasolom a parkolókat vajon most ott állhat-e egy régi motor, és sokszor csalódtam mert nem, életembe 3x láttam magyar motort az úton, az egyik egy szép danuvia volt jött velünk szembe, egy ezüsttankos Csepel a lakóhelyemhez közel, és egy Pannonia amit sikerült lekapnom, szinte azonnal amint megjelent felfigyeltem lassú, csettegő kis hangjára, mondom anyámnak ez biztos valami Pannonia, megfordultam és ott állt a pirosnál, nagyon nagy kezdőlöketet adott arra, hogy tegyem le motorra a jogsit, és most azon vagyok, még az autóra befejezem és utána az a cél. Ja és igaz csak egy pillanatra, de egy patika 250-es Csepelt vittek utánfutón, hát annál szebb dolgot életembe nem láttam, nagyon szeretem a formájukat, ahogy kinéznek
Haliho, keresek sajat vetelre Csepel 250 ja es fellelt allapotut ! Mivel sajat reszre lesz ezert nem kell a felujitott ! ha estleg valakinek van akkor kerlek kerlek keress a 20 546 29nègy2.
U de jó, U de szép :) Köszönjük a képeket! Helyileg hol volt ez a találkozó? Eddig fel sem tűnt, hogy a TL/250 Csepel és a 250U Csepel kipufogódob nem egyforma! Érdekes a dob első elemének kúpossága, amely ezek szerint ikerdugattyús jellegzetesség lehet...
Természetesen igazad van, abban amit írtál ~ hogy vannak tényleg kurrens dolgok, szinte beszerezhetetlen alkatrészek, stb.. de egyszerűen az én szempontjaim szerint, az ember egy reális árat kérjen egy eladó motorért.
A Csepel 125 úgy egyébként nem ritka, ezért gondolom, hogy nem lehet érte 1 milliót, másfél milliót kérni. Egyszerűen azért ilyen a szemléletem, mert nem lenézve semmilyen magyar motort s nem lebecsülve mások rengeteg munkáját a restaurálás során.. "nem lehet" elkérni egy Harley Davidson vagy egy BMW árát egy kétütemű 125-ös gépért. Mert a mai napon délután is egy sor H-D és BMW van ennyi pénzért eladó.
Csak ebben az évben egy tucatnyi olyan Csepelt hirdettek, ami teljesen egyben volt, hiánytalan volt, nem egy bontószökevény darab ~ "csak" felújítandó. Ezek 250 - 350 ezer Ft. között voltak meghirdetve. Ez teljesen reális.
Azt is el tudom képzelni, hogy ha valaki mindenért (gépmunka, fényezés, hiányzó alkatrészek, stb..) fizetett.. akkor szép lassan közelebb áll az 1 millió Ft.-hoz, mint az 500 ezerhez.. a végösszeget tekintve. De ez az Ő egyéni döntése volt: az, hogy ennyi pénzt áldoz egy veterán motorra, ami Csepel 125.
De itt a probléma s egyben a veterános nagy dilemmája, hogy a restaurálás milliós összeg egy Csepel 125-ösre és egy BMW-re is. De az ára a végén nem lehet azonos.Nem ugyan az a technika, nem ugyan az az ár a maga korában s most sem. Nem ugyan az az értékállósága sem a kettőnek.
Csak a mondanivalóm okán - nem biztos, hogy helyes a példa.
Ma "reális" áron csak az tud szerintem beleállni egy 50-60-70 éves gép restaurálásába, aki a munkák egy részét, jó részét maga is el tudja végezni vagy a személyes érdekkörében vannak, akik neki olcsóbban dolgoznak.
Van egy kupac ikerdugattyús 250-es csepel alkatrészem keresném a komplettírozáshoz szükséges alkatrészeket amiért nem sajnálok feláldozni más ritka alkatrészeket. Illetve természetesen pénzért is érdekelne. Ami fontos, hogy eredeti alkatrész érdekel csak, ezekre lenne szükségem:
-Ikerdugattyús Váz
-hátsó sárvédő
-hajtókar (ebből jó az utángyártott is) vagy komplett főtengely
-henger
-hengerfej
-hátsó lánckerék
Csere alkatrészeim ezek vannak: Csepel 250 sima 1 dugattyúshoz szinte minden, gyári új alkatrészek többféle motorhoz. Illetve használt kurrens minden motorról hiányzó alkatrészek.
Pénzért nem szívesen adnám oda, inkább valami cserének jobban örülnék csepel témában. Nikkeltankoshoz illetve 250-es csepelvprojektjeimhez kellene egy pár alkatrész. 14-esre vagy 16-osra van szülséged?
Mikor ez megtörténik, akkor már csak abban kell reménykedni, hogy nem egy nepperhez került, aki majd 2x-3x-os áron továbbadja, megfosztva ezzel a lehetöséget attól, aki tényleg magának venne elérhető áron ilyesmit (sajna az esetek nagy részében ez hiú ábránd szokott lenni).
Vagy mikor hónapok óta keresek egy bizonyos eredeti fényezésű alkatrészt, de ha felbukkan egy a környéken, akkor az egy olyan emberhez kerül, akinek már van belőle 10 darab, de betegesen gyűjtöget és megveszi a 11-iket is, hogy feltehesse a polcra a többi közé (felhasználni valószínűleg sosem fogja).
Vagy mikor a 40 ezres 250-es Csepel az olyan pénzes nepperhez kerül, aki lazán ki tudná érte fizetni az 1 millát is...
Bicskanyitogató dolgok ezek, de az élet soha nem az igazságosságáról volt híres. Akik meg fenemód szerencsések, és a faroknak a jó oldalán állnak, azok mondhatják ránk, hogy mi van, savanyú a szőlő... az, bazmeg. :-)
Ennek a Csepelnek írtad meg a vázszámát lejjebb? Mert akkor biztos, hogy BF helyett BE lesz az eleje. Ami 1952-es gyártást jelent. BF-ről nem is hallottam, 250-esnél van azt hiszem EF kezdetű szám.
BE kezdetű blokk való hozzá, aminek a számát már leírtad egy korai D-Csepel blokk. Be lehet építeni, de hogy jobban hasonlítson általában a hengert, hengerfejet, oldalfedeleket szokták rajta kicserélni Csepelére. Vagy ha nagyon eredetit akarsz, vadászni egy teljesen passzoló blokkot. Amit érdekes kerékagynak írsz, teljesen normális a Csepeleknél. Mindegyik hátsókerék ilyen a bakteleszkóposoknál.
Az akkus dobozról tudnál még képet feltenni? Érdekesnek tűnik. Lehet, hogy házilagos bővítés.
Kristof95:
Szóval összejött a Csepel. Amiket leírtál hiányként nem túl gyakoriak. De létezik utángyártott némelyikből ami segíthet. Börzéket mindeképp ajánlom én is, meg persze a netes hirdető oldalakat.
Embléma nélküli 100-ast mintha láttam volna felújítottat is. A WM felirat festve volt a csirkeszárnyban, kicsit nagyobb méretben. Talán az utolsó darabokra volt már ez jellemző. A számait megírnád ide? Az akár meg is erősítheti a tippemet.