Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

liili Creative Commons License 2024.03.27 0 0 219159

Sziasztok!

A topik neve biztató, ezért feltennék egy kérdést. Sok szerelő véleményét kikértem már, de az lenne az igazi, ha valaki személyesen is átélte volna a problémámat.Főleg azért mert nem akarok felesleges pénzeket költeni az autóra. Szeretném eladni, de nem akarok senkit átverni vele.

Kia Carens 2.0 cdri, 140 le, D4EA motorkód.2008 év, 420000km,(szürke) :-).

Tünet:Mindegy, hogy, reggel, este, hidegen ,melegen hosszabb állás, rövid állás utáni indítózásnál, nem akar elindulni. Akksi teker mint az őrült, de nem kapja el. Van olyan, hogy többszöri rövid (5mp) indítás után elkapja, és simán , nem dadogva(mint amikor levegős) beindul. Van, hogy be kell fújni neki. Ilyenkor rögtön indul.  Indulás után, és menet közben sem dadog, nem füstöl, nem nőtt meg a fogyasztás, nem erőtlen, nem szabályoz le, stb.Menet közben semmi jelét nem adja annak, hogy valami dugulás, érintkezés stb probléma lenne. Volt 1 hétig szerelőnél, kb 50 szer indította, és indult. Tehát csak akkor csinálja, ha Ő akarja.Van, hogy hetekig jó, utána gondol 1-et, és nem indul.Főleg mikor kölcsöadom a vejemnek:-)) A debreceni levegő árt n .eki. Az alföldi nem:-))A motorláma nem gyullad ki, hibakód nincs.Javasolták, hogy használjak mann filtert.

Előre is köszi a segítséget.

pappr Creative Commons License 2023.09.03 0 0 215690

Sziasztok!

 

Van ötletetek, vajh hol ronthattam el? (Ne azt mondjátok, hogy a típus választásnál... :-))

Fiat Doblo 2009., 1.3 multijet 75Le. (Fehér). Egy gazdás, garantált 106e km. Arra gondoltam, hogy a legfontosabb alapdolgokat én megcsinálom.

Szóval cserélem ki a gázolaszűrőt. Mann filter, hozzá járt a gumitömítés is. Ott gyanús lett a dolog, hogy az elvileg kézzel levehető karima letekerésekor a fejem is remegett, de lejött kézzel.

Szűrő be, tömítés fel, visszatekerés olyan jó érzésre feszesre, kézzel. Motor beindít, erre dől ki a tömítés alól a nafta. 4x raktam össze, már teljes erőből meghúztam, akkor is folyt. Viszaraktam a régi szűrő gumitömítését, ezzel kézzel teljes erővel húzva végre OK. De olyan érzésem van, hogy mintha-mintha még izzadna egy egész minimálisat a perem alól (nehezen látom, mert letisztítottam mindig a szűrőház környékét és nem lehet csutka szárazra törölni a kis rések miatt).

Szóval mi ebben, amit elrontok? Szemre, érzésre minden patentül a helyén, de max kézi erővel kellett betekerni. (30Nm van a karimára írva). 

C20NE Creative Commons License 2023.03.29 0 0 212469

Én eddig hittem abban, hogy a MANN Filter nagyobb szűrője nagyobb felületet és későbbi telítődést jelent. A Fordba 5w30 gyári olajjal mindig azt tettem.

Előzmény: 88GABOR88 (212468)
lacipécs Creative Commons License 2023.01.02 0 0 210333

Holnap teszek rá egy Mann szűrőt,most valami nevenincs van rajta-nem is túl új.

Csak érdekes,hogy szabályszerűen köthető a 1/4 tank alatti szinthez.

 

Előzmény: Quattroman (210300)
cam aro Creative Commons License 2021.12.22 0 0 201830

akkor csak azt szamlazzak ki.. 

de itt cseret szamlaztak..ami nem ugyanaz a kategoria.. 

 

egyebkent szep szamla..120e huf.. egy atlag service. 

nem dohanyzo nyugdijas orvos ezt vajon mibol fizeti ? 

(menek haza.. ez meg uk-ban is 60 alatt van egy c3-ra.. :) 

 

ma duhongtem hogy atbasztak, mert a mann uza es oil filter hogy a rakba van mar ~ 4e Huf/db.. 

============

mindegy. 

Előzmény: Tectane (201829)
gesszti Creative Commons License 2021.11.23 0 0 200933

A napokban vettem egy mann filter szűrőt. Először megörültem, hogy "made in Germany" - aztán rájöttem, hogy lehet, ugyanaz a délafrikai melós rakta össze, mint az előző ugyanilyen szűrőt, amire "made in South Africa" volt írva. :-)

 

Ma már se a márkanév, se a "gyári beszállító" nem jelent semmi biztosat. Vagy jó, vagy nem. 

Előzmény: t.zsolti (200922)
Tectane Creative Commons License 2021.02.03 0 0 194518

Szinkron szög -0,5 . Kopott Vezèrműtengely is lehet? Üzemanyag ellátás az lehet tandem pumpa? Szűrő az 5000 kmes Mann. Hibajelensèg nincs csak érdekel a Mièrtje. 

Előzmény: mica-r (194515)
Avihu Creative Commons License 2020.10.12 0 0 191924

Sziasztok Urak!

 

Az lenne a kérdésem, hogy ajánlották a MANN-FILTER W719/5 Olajszűrőt, mint egyik legjobb márkát.

Csak leírás szerint, Elkerülő szelep nyitási nyomás [bar]: 2,5 bar viszont fordulaton a múltkor 4,3 bar körül lett mérve az olajnyomás, fél éve lett cserélve az olajpumpa újra.

Vagyis logikusan normál haladáskor semmit se  szűr ez a szűrő, hanem az elkerülőn visszafolyik? 

 

 

köszönöm

AVoros84 Creative Commons License 2020.07.28 0 0 190406

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémában ami abból áll, hogy Clio 2 1.4 v16 hidrotőke felmelegedés után kopog.

Hidegindításnál semmi hangja, nem kopog, motor szép halkan jár de amint felmelegszik a motor középértékre elkezd zakatolni. Előírt Elf 5W40-es olaj van benne MANN szűrővel.

 

Elfogadnám azt a választ, hogy hibás valamelyik hidrotőke de akkor miért nem csinálja hidegen? Miért csak bemelegedés után jön elő a kopogás?

Utastérben nem hallani, csak ha az autó mellett állok, akkor viszont messzíről is...

 

Kérlek segítsetek megoldani a talányt :)

 

Előre is köszi

Üdv

tnz Creative Commons License 2020.07.12 0 0 190156

Köszönöm. Nekem csak az az érdekes, hogy annak idején a márkaszervízben rátett 8671002274 oem számú szűrő Mann Filter megfelelője w79, most meg w75 van rajta. Én csak az áthidaló szelep nyomáshatára miatt bizonytalankodom, bár ugyanolyan oem számon található termékeknél sem ugyanannyi az érték.1,3-2 bar-ig.

 

 

Előzmény: mica-r (190155)
tnz Creative Commons License 2020.07.12 0 0 190154

Sziasztok! Olajcsere előtt állok, és nagyon tanácstalan vagyok olajszűrő ügyben. Tegnap vettem egyet, de nem az a cikkszáma, mint annak, ami most rajta van. Febi 32398, renault cikkszáma 8200768927.

Most Mann Filter W75/3-as van rajta. Megnéztem a régi számlákat is, az egyik szerint tettek rá 8671002274 -es cikkszámút is. Egy másik alkalommal pedig Filtron szűrőt szereltek rá, ami megint másféle volt. Az eszem megáll. Kinek van ebben tapasztalata? Szerintetek beszereltessem a most vásárolt Febit, vagy cseréltessem ki? Csak én bonyolítom túl?

Az autó 2010-es Fluence 1,6 16v 110Le, K4M motorkód.

Törölt nick Creative Commons License 2020.05.05 0 0 188764

Egy DSC-blokk, két féknyereg, egy szervópumpa, egy kardántengely és 12 injektor elfogyasztása után azt tudom mondani, hogy luxusproblémái vannak, kolléga úr :)

Az öreg autó sajnos ilyen, megold az ember egy problémát, és a horizonton már felbukkan a következő - ez egy hobbiautónál oké, egy daily drivernél meg nem annyira. Mit veszel helyette?

 

Olaj: az X-Clean már low-SAPS (LL-04). Akik régi sorhatosokat tartanak, mind LL-01gyel üzemelteti, mert az a jobb olaj. Esetedben az X-Cessre szavaznék. Filterből Mann, esetleg Mahle/Knecht vagy Hengst.

Előzmény: TriCore (188758)
rvf400 Creative Commons License 2020.03.29 0 0 187852

Nem tudom kinek az asszonyára gondolsz, próbálom azt hinni, nem az enyémre...

A vállalkozó eldönti mennyi kedvezményt ad, én meg eldöntöm adok-e neki munkát.

(tudom, jelenleg az autójavítók vannak nyeregben)

Azt szívesen meghallgatom, hogy az autómhoz miért tudsz nálam jobban venni Castrol Edge 5w30-at, meg mondjuk MANN Filter szűrőt, vagy LuK kuplungkészletet.

Természetesen az én autószerelő tudásom több nagyságrenddel a tied alatt van, nem összemérhető,  nem beszélve a Smart típusismeretről. Ezzel így vagyok a topikos szerlők nagy részével is természetesen. 

De most nem is szakmai ismeretekről megy a vita, hanem tulajdonképpen managementről.

 

 

Smartot egyébként meg vegyen az, akinek van türelme a kihívásokhoz.

Előzmény: Quattroman (187849)
Ata61 Creative Commons License 2020.03.19 0 0 187612

Egy kérés részemről,ha egyáltalán (én nem találtam)létezik.Ford Cmax 2013 1.6 TDCI 85 KW motorhoz gázólaj szűrő mikron katalógus.Purflux-Mann stb Delphinek pl van,de ott meg nincs  Fordhoz filteres főleg 2 mikronos.Renault (DCI)motorhoz használtam még rönos koromban.

vetter Creative Commons License 2019.09.11 0 0 182635
Sziasztok! Lassan 3 hete van nálam egy 2015-ös Passat kombi, 2literes dízel,150le,Dsg váltós,Comfortline.72000km van az autóban, végig vezetett szervizkönyves.El akartam vinni átnézetni, de ahogy átnéztem, meg beszélgettem a tulajjal, ők egy évesen vették szintén, így ezt feleslegesnek tartottam.Első féktárcsák még nem voltak cserélve, 11 nappal fiatalabb gyartásuak mint az autó, ez is jó megerősítés volt,mert itt is sajnos szèp számmal visszatekerik a km-t, plusz az összes számla Tüv papír mellèkelve.Kint vettük Németországban és itt is fogjuk használni.Annyi a bibbi, hogy rendesen szervizelték, de nekik csak használati tárgy volt csak, és simàn bevágták a csomagtartóba a két elektromos kerékpárt.Ez latszik kicsit a tetőkárpiton és jól összekarcolták a hátulját, szerencsére semmiféle horpadàs benyomódás nincs. Szerintem egy darabig én is viszem majd márkaszervizbe a szervizkönyv miatt,de én és sokak szerint is a 30 ezres olajcsere nem egy jó dolog.Szóval, félúton én szeretném ezt elvégezni.Így jót teszek az autónak is meg a pénztárcámnak is.Kerestem az olajszürőt, de nem találtam, gondolom.alul van.Olajleeresztő csavar is van remèlem nem mint sok audinál , úgy kell kiszivatni , Bár ahogy néztem itt ez nem is lehetséges, úgyhogy lenni kell.Vagy kell e olajcserénél valami extrával számolni?Ha minden igaz az olajszűrő cseréhez is van szerszámom.Egy Bmw E91 320dből ültem át ebbe és még ahhoz rendeltem, de pl a feleségem Honda jezzéhez nincs a készletben sajnos, remélem ehhez lesz.Évek óta Fuchs olajat használok az ára miatt, meg kiváló olaj szerintem, mann szűrőkkel, de ennél lehet kicsit jobbra váltok most(Motul, Castrol).Mert ha jó lesz ez az autó, amiben nagyon bízom,akkor 6-8 év minimum nem cserélek.Röviden egyenlőre ennyi.:)Vagy ha valaki értí a tipust a tipushibákat, akkor szivesen hallgatom.
C20NE Creative Commons License 2019.03.20 0 0 178024

Én az autoalkatreszonline24.hu-n vásárolok. Legutóbb pont Bosch szűrőt és abban is volt.

 

Mann, Mahle, Knecht, Bosch nekem ezekkel még nem volt bajom.

 

Előzmény: Buci 106 (178023)
C20NE Creative Commons License 2019.03.20 0 0 178018
Előzmény: C20NE (178017)
Buci 106 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 178015

Sziasztok

Észrevettétek e,hogy a mostani olajszűrőkben nincs visszacsapó szelep,még a Mann filterben,Müller Filterben sem.Most cserélnék olajat,egyszerűen nem kapok normális rácsavarozható szűrőt az 1,4-es Lacettibe.Tudtok erről valamit?

Törölt nick Creative Commons License 2018.11.29 0 0 174455

Mann filtert rendeltem. (Meg egy SCT-t próbából, kíváncsiságból.) A Mann 940/25 a Filtron OP525 váltómérete amit használok. Gyári Mann oldalon is ellenőriztem a méreteit 142mm hosszt írnak. Hát jó hosszú 150mm-nél is hosszabb. Remélem nem ér bele a bölcsőbe mert közel van. Az SCT- ugyenez a méret, nekik sikerült valós adatot közölni. :)

Előzmény: Törölt nick (174356)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2018.11.25 0 0 174355

Én már fogtam itthon a kezembe originál Mann légszűrőt,Made in China.

Előzmény: Törölt nick (174346)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.25 0 0 174348

A Filtron a Mann kelet-európai piacokra szánt márkája, lengyel központtal.

Hogy ez mit jelent a gyakorlatban, a fantáziádra bízom, de tőlem aztán igazán azt csinálsz, amit akarsz.

Előzmény: Zoli550 (174347)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.25 0 0 174346

Nem azon van a hangsúly, hogy hol áll a gyár, hanem hogy egy német cég minőségbiztosításában jobban megbízom, mint egy tunéziaiban. (A Mann legnagyobb gyára amúgy Marklkofenben van, az Európában vásárolt olajfiltereken Made in Germany feliratot fogsz találni.)

Előzmény: Zoli550 (174345)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.25 0 0 174341

Köszi mindenkinek!

 

Igazából a Filtronnal meg vagyok elégedve kb 10x vettem már erre az autóra ilyen szűrőket. Ami nem vált be: Denkermann.- azt is jobbnak írták pedig Hidegen csattogott a tőke 10mp-ig biztos visszaejtette az olajat. A levegőszűrője meg salátás volt cserekor már. El voltak torzulva a lapkái.

Champion márkát pedig nagyra tartják sok helyen.

Mecafilter gyári beszállító francia modelleknél elvileg.

 

Most a kettő közül fogok választani, aztán jöhet a Hengst-Knecht. (Mann már volt.)

Előzmény: mica-r (174339)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.25 0 0 174340

Mann. Ha az nincs, akkor Mahle/Knecht vagy Hengst.

 

Előzmény: Törölt nick (174333)
Zoli550 Creative Commons License 2018.09.06 0 0 172220

Két okból is jól gondolod hogy a filtron jó,egyrészt ha jól visszaemlékszünk már pl az Astra F szűrője is filtron volt,másrészt évek óta a mann kezében a filtron(gondolom nem ok nélkül). A neckernann😏 egyikkel sem büszkélkedhet,sőt pl az 1.5dci olajszűrőjük peremezése egy undormány. 

Előzmény: Törölt nick (172218)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.06 0 0 172207

Olajszűrő! Nekem a Filtron vált be. Hidegen csattogás volt Mann szűrővel is. Olaj ugyanaz volt. Milyen olajat használsz?

Előzmény: deejayflex (172198)
itt minden nick foglalt Creative Commons License 2018.08.29 0 0 172052

Gyárit én nem találtam azoban a boltokban, ahol vásárolni szoktam. Mann és Purflux pedig szinte mindenhol van.

Előzmény: Zoli550 (172047)
Zoli550 Creative Commons License 2018.08.29 0 0 172047

Azért nézd meg(gondolom megtetted)hogy mennyi a különbség mert nem biztos hogy arányaiban az után gyártott annyival olcsóbb. A felsorolt márkák tényleg prémiumok,knecht/mahle még bele vehető a listába,de ha betét szűrő akkor pl filtron is(mann hoz tartozik a cég és pontosak is). 

Előzmény: itt minden nick foglalt (172045)
itt minden nick foglalt Creative Commons License 2018.08.29 0 0 172045

Sziasztok,
Sok helyen olvasom, hogy a HDI-k érzékenyek a szűrőkre, ezért csak gyári szűrőt használjak.
Nyugtassatok meg, hogy azért egy MANN vagy Purflux szűrővel nem lövök mellé, hisz ha jól láttam, az utóbbi talán PSA beszállító is.

no_holy_shit Creative Commons License 2018.08.09 0 0 171626

skoda citigo 1.0mpi CNG 85ekm (talan 2012) (ujonnan veve, elso tulaj)

 

mostani melegekben (35-37C) klimaval kombinalva rendszeresen bejelez az olajnyomas miatt (villog sipol)

 

eddig ami tortent:

- 5w30-rol frissen csere Shell 0w40-re mann szurovel (nincs valtozas)

- uj olajnyomasgomba (nincs valtozas)

- raraktam egy mechanikus orat (hideg/langyos motornal alapjaraton 2.5bar, uzemmeleg teszt következik)

 

kerdeseim:

1, valoban csak 1 olajnyomasszenzor van (motor elejen a vezerlesnel)

2, talalkozott mar vki ilyen jelenseggel?

 

(vhogy nem akarom elhinni, hogy egy 85ekm-t futott autoban olajpumpa kuka lenne es/vagy csapagyas lenne)

 

koszonom

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!