Mindenkinek le kell győznie önmagát... előfordul, hogy elég durva harcnak néz elébe, tehát a Jézus is rendesen harcolgatott, bár számos csatát megnyert, de a háborút elvesztette...
Igen lett volna. A világ követelményei mindig mások, és nekünk kell ahhoz alkalmazkodni. De belülröl kell alkalmazkodni, forditott módon mint pl minnél jobban megtanuljuk, annál többet foglalkozunk a materiális anyaggal, annál jobban látjuk, értjük, tudjuk mi az. Az értés pedig az, ami lassan nő. (nem látod ahogy nő csak a világ és gondolkodásod -szerkezete változik) Jézus lett volna katona, de egy Buddha soha nem lenne katona. Miért? mert neki kötelező, amúgy meg egy brutális játszma, ahol elveszitheted a tested, de bodhiszattvaként ritkán kötelező warozni a világban, le lehet ülni és végiggondolni a dolgokat, és elég szivás ha valakinek ez a karmája. Tehát amit a világ követel tőled és nem tudsz kikerülni, az a karma és mindenkinek más. A Buddhának semmi ilyenje nincs, neki a világnak kell alakulnia a dolgokhoz, hogy sikerüljön, olyan nehéz az. Ez a különbség a Buddha és a bodhiszattva között, sok különleges körülmény van pl lány bodhisattva sem volt még, nem alakult ki, de lehet csinálni hosszu idö alatt stb. De mostmár megyek, elég volt, viszontlátásra
Igen, Jézus birt katonai információkkal is, de más ember volt. Ezen a fokon nagyon sokat számit a szépség, a fiatalság erő tökéletes test, vitalitás amely nagyságot idéz elő. Tehát a bölcsességtől lesz olyan, amilyen, ő birtokolja az összes szintet amelyekböl az első is hoz már katonai tudást és szépséget. Az egy beavatás, ami több napig tart, aztmondják az első beavatás olyan jó amilyet az utolsóban kap meg az ember (öröm földje). Ez a szellemi óvoda, ahol mindenféle bajtól megvédik az ujszülöttet, fél évig tart ez. Tipikus esetbe a következő szint kcsivel több mint 1 évente követi egymást, a vége elmosódik de lehet tudni ha megkaptad, egész másmilyen mint amilyennek leirják, tehát beavatáskor változik meg a világ (egy pillanatra is) és akkor kapod meg a kincseket, az az élmény kicsúcsosodása. Ezért nagyon sokat számit a szépség, pihenőidőben rövid időre tarthatod azt a szépséget, munkába nem, mert az a verés eszköze, a teljes kiszolgáltatottság (és nem lehet koncentrálni). Ha mindig ugy nézel ki, akkor már uralkodhatsz is, de csak nagyon óvatosan (igazságosan stb.) A legvégső szinten csak az irás számit, tökéletes a szépséged és az irásod is, 1 napig szabad vagy az összes kinccsel ha irsz, ennyi. A karmád pedig nagyon speciális, nem olyan mint a többi emberé, és a nagy embereké is más-másmilyen, mint külön világok (meghoditani, terjeszteni) stb. stb.
amúgy ennek semmi köze a nemzetállamhoz. bármilyen államot megtámadnak, az védekezhet. de alapvetően isten szerintem ezekbe a dolgokba nem szól bele. jézus az egyénnek szóló megmentési üzenettel jött, és nem nemzetekhez, államokhoz, népekhez szólt...
arról nem is beszélve hogy a legtöbb (vagy minden) állam meglehetősen véresen és igazságtalanul az ami... az egész emberiség egy véres, igazságtalan történet, és aki azt hiszi hogy isten mellé áll mert ő veri a mellét hogy hazafi meg ilyesmik, hát, hatalmasat téved...
mostanában divatos nemzetállamozni, trump meg az orbán most erre veri a mellét. trump esetén különösen röhelyes ez (usa haha).
meg egyes keresztények izraelt hozzák fel példának, hogy ők is megvédhetik az országukat. persze, csak éppen ennek sincs sok köze jézushoz. a zsidó nép természetesen isten kiválasztott népe, és összegyűjtésük és újra államá szerveződésük is bibliai prófécia beteljesedése szerintem, csak éppen ezzel igazolni a világ előtt a nemzetállamok jogosságát, hát, mondhatni bődületes baklövés :) (ugyanis ezzel csak nagyobb feszültség lesz az egész világon. isten igazsága ugyanis nem fog tetszeni a világnak soha).
arról nem is beszélve, hogy a zsidók nagy része nem hogy pogány, de nihilista (ahogy a világ többi népe is nagyrészt).
keresztelő jános amikor a katonák kérdezték hogy mit tegyenek, nem mondta nekik, hogy hagyják ott a katonaságot. hanem azt hogy legyenek becsületesek stb.
az rendfenntartást, önvédelmet nem tiltja jézus sem szerintem (sőt, római főkatonát dícsért meg egyszer). de az biztos, hogy a melldöngető nagymagyarok (és nagy-egyéb nemzetűek) általában nem hazát akarnak védeni, hanem saját dicsőségüket keresik, és beetetik a híveiket a hazaszeretet és egyéb dolgokkal. aztán mészárszékbe küldik őket és megint csak verik a mellüket...
azt gondolom a kínai lao-ce eme írása jézus istenének ihletéséből született:
A legszebb hadsereg is a csapás eszköze, mindenfele gyűlöletes, az út-on járó nem él vele. A nemesnek békében balról a helye, háborúban jobbról a helye. A had a csapásnak eszköze; nem a nemesnek eszköze; ha rákényszerül, csak akkor él vele, a béke az ő ereje. Győz és nem kevélykedik. Aki győztesként előre-nyomul, az ember-irtásnak örül; aki az ember-irtásnak örül, gyűlöletet fakaszt az ég alatt. A bőség balról tér be, a jajszó jobbról tér be. Balról a szárnyvezér, jobbról a fővezér: temetéssel fölér. Az ember-irtás siralom, gyötrelem, gyász-szertartás a harci győzelem.
Ennél sokkal érdekesebb kérdés, hogy Jézus pl. mit gondolhatott a nemzetállamokról? Belefér-e pl. a keresztény értékrendbe egy nemzeti határokat megvédő háború?
> Mondjuk ha épp nem római uralom alatt lett volna Izrael annak idején
Akkor nem lett volna szükség Jézus földi küldetésére - mivel elvileg mindig akkor és azért kerültek a zsidók idegen (babiloni / római) uralom alá, mert elhagyták a négybetűs féltékeny és bosszúálló nagyszakállú által rájuk hagyott parancsolatok követését.
megjegyzem, az "adjátok meg a császárnak" a közkeletű magyarázattal ellentétben szerintem egyáltalán nem jelenti az hogy feltétlen minden adót fizessünk be :)
épp hogy arra utal vele jézus szerintem, hogy annyit fizessünk be amennyi emberséges!
ugyanis bár az érmén a császár képe van, az emberen viszont istené!
Én még arra is csak NULLA választ tudok adni, hogy ha annak idején Izraelben nem római uralom lett volna és éppen kötelező lett volna a katonai szolgálat, akkor én magam lettem volna-e katona vagy inkább nem. Ahogy magamat ismerem inkább valami nyugisabb helyre emigráltam volna, de a pontos válaszhoz Izraelben kéne élnem nem római uralom alatt, kötelező katonai szolgálat esetén és kétezer évvel ezelőtt.
De nézzük a szakirodalmat, amely a nehezen megválaszolható bonyolult kérdések megválaszolásához is útmutatót ad:
- Nehezebb a rádium az ólomnál?
- Még sohase mértem meg, kérem - felelte vejk, a tőle megszokott kedves mosollyal.
- Hisz maga a világ végében?
- Hát azt előbb látni kéne - válaszolta könnyedén vejk -, de az biztos, hogy holnapra még nem várom.
- Ki tudná számítani, hogy mekkora a földgolyó átmérője?
- Azt, sajnos, nem tudnám - felelte vejk -, de én is feladhatnék önöknek, uraim, egy találós kérdést; van egy háromemeletes ház, ennek a háznak minden emeleten van nyolc ablaka. A háztetőn van két padlásablak és két kémény. Minden emeleten két bérlő lakik. És most tessék megmondani nekem, uraim: melyik évben halt meg a házmester nagymamája?
A törvényszéki orvosok sokatmondóan összenéztek, mindazonáltal az egyik még feltette a következő kérdést:
- Nem tudja, hogy mi a Csendes-óceán legnagyobb mélysége?
- Azt, kérem, nem tudom - hangzott a válasz -, de úgy gondolom, hogy biztosan nagyobb, mint a Moldváé a vyehradi szikla alatt.
A bizottság elnöke röviden csak azt kérdezte: - Elég? - De az egyik bizottsági tagnak volt még egy kérdése:
- Mennyi 12 897-szer 13 863?
- 729 - felelte vejk szemrebbenés nélkül.
- Azt hiszem, ennyi tökéletesen elég - mondta a bizottsági elnök -, visszavezethetik a vádlottat a helyére.
- Köszönöm szépen, uraim - mondta udvariasan vejk -, nekem is tökéletesen elég.
- Ez az egész kérdéskomplexum olyasmi mint a differenciál egyenletek megoldási módszerei, hogy nem létezik rá egyedül üdvös megoldási algoritmus mint teszemazt az algebrai egyenletekhez (ide teszem, oda teszem, kivonom majd felcsinálom oszt kész), hanem jókora konstruktivitás és leleményesség visz a kérdés megválaszolásához - ha egyáltalán visz. Talán magát a megváltót lehetne erről kérdezni, úgyis annyi fontos ügyben mondott okosat. Például:
"Adjátok meg a császárnak, ami a császáré, és Istennek, ami az Istené" Na? Na??? :-DDD Ugye!?
Más esetben maga a Budhha mondja a kérdezőnek:
"Ezért, Málunkjáputta, ha valamiről nem beszéltem, vegyétek tudomásul, hogy nem fejtettem ki; ha valamiről beszéltem, vegyétek tudomásul, hogy kifejtettem."
- Így most nincs más dolgunk mint tudomásul vennünk azt, hogy Jézus nem fejtette ki explicit módon azt, hogy lett volna-e katona ha muszáj. Amit javasolt a császárral kapcsolatban, azt sem magának javasolta, hanem a többieknek.