Keresés

Részletes keresés

hiper fizikus Creative Commons License 2021.10.23 -1 0 18

Fine Young Cannibals - She Drives Me Crazy (Official Video)

https://www.youtube.com/watch?v=UtvmTu4zAMg

hiper fizikus Creative Commons License 2020.10.24 0 0 17

+ ez is :

식인종에게 잡히면 겪게되는 일 (ENG CC)

https://www.youtube.com/watch?v=DwYijKDNwXY

6 perces

Előzmény: hiper fizikus (16)
hiper fizikus Creative Commons License 2020.10.24 0 0 16

Cannibal Ferox (1983) – Balls Out and Balls Off

https://www.youtube.com/watch?v=T22Q4ymtNl8

 

Nem hittem volna, hogy ez is van a YouTube-én, és hogy van egyáltalán ilyen topik is .

Csak 2 perces .

 

Állítólag ennek a Ferox törzs főnökének van egy laptopja is már, a szőke nőket szereti nézegetni rajta, és turista sütire vágyik ! 

3x megszólaló kakas Creative Commons License 2017.09.24 0 0 15

"Szövegösszefüggésből kiragadott János nem jó érv."

 

Tévedsz!

A négy evangélium szövegösszefüggésének az összegzése ez, nem egy kiragadott rész.

De a logika is ezt diktálja.

Előzmény: nyúlakalapban (14)
nyúlakalapban Creative Commons License 2017.09.23 0 0 14

itt az nem stimmel hogy a János szövege a János szövege és nem másé. Szövegösszefüggésből kiragadott János nem jó érv. 

Előzmény: 3x megszólaló kakas (8)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.07 0 0 13

Mivel az ige lett test és nem a sütött kenyér, ebből következik, hogy Jézus beszéde az a beszéd ami Isten szájából származik, amit be kell fogadnunk, meg kell értenünk.

Ez a lélek kenyere.

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2017.09.05 0 0 12

 

 a kenyér az én testem, a bor az én vérem kizárja a jelképes értelmezést.”

 "Nem zárja ki, mert ott az értelmezés."

 

 

Rossz helyre címezted a válaszodat.

Én is csak idéztem a fenti kijelentést.

Előzmény: Törölt nick (11)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.04 0 0 11

 a kenyér az én testem, a bor az én vérem kizárja a jelképes értelmezést.”

 

Nem zárja ki, mert ott az értelmezés.

Előzmény: 3x megszólaló kakas (8)
dave6847 Creative Commons License 2017.09.04 0 0 10

A japánok megcsinálták a csodaakkumulátort, ami  az eddigi 170-ről 340 km-re - növeli az elektromos autók hatótávját. 2020-tól kezdhetik gyártani.

 

http://greenfo.hu/hirek/2017/09/02/jon-a-japan-csodaakku

polária Creative Commons License 2017.09.04 0 0 9

Az egyház nem hatalom hanem

S Z O L G Á L A T !

http://w2.vatican.va/content/vatican/it.html

Előzmény: 3x megszólaló kakas (8)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2017.09.04 0 0 8

 „Az egyenes állítás: a kenyér az én testem, a bor az én vérem kizárja a jelképes értelmezést.”

 

 

Lássuk mit mond Jézus a testről:

„A lélek az, a mi megelevenít, a test nem használ semmit: a beszédek, a melyeket én szólok néktek, lélek és élet.”  Jn 6,63               

 

Akkor itt valami nem stimmel, mert Jézus a testet nem értékeli fontosnak. Jézus nem a testben látja az életet, hanem a beszédében, pontosabban isten beszédében.

Tényleg nem kellene keresni a jelképes értelmezést, ha Jézus nem adna további fontos információt a kenyér értelmezéséről.

 

„Ő pedig felelvén, monda: Meg van írva: Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden ígével, amely Istennek szájából származik.” Mt 4,3-4    

 

Tehát Jézus számára a test és a kenyér nem fontos egyáltalán. Ez okból teljesen egyértelmű, hogy a katolikus értelmezés amely a testet és a kenyeret tekinti lényegesnek, valahol alapból hibázik

Látható, hogy Jézus számára kizárólag az ige, Isten beszéde a fontos.

Az Ige a lélek kenyere, a testnek meg a sütött kenyér.

Itt Jézus arra hívja fel a figyelmet, hogy a sütött kenyérnél sokkal fontosabb a lélek kenyere, mert az ad valódi életet.

 

„És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.” Jn 1,14

 

Mivel az ige lett test és nem a sütött kenyér, ebből következik, hogy Jézus beszéde az a beszéd ami Isten szájából származik, amit be kell fogadnunk, meg kell értenünk.

Ez a lélek kenyere.

 

„Én vagyok amaz élő kenyér, amely a mennyből szállott alá; ha valaki eszik e kenyérből, él örökké. És az a kenyér pedig, amelyet én adok, az én testem, amelyet én adok a világ életéért.” Jn 6,51

 

Nem hús-vér emberi testként kell gondolnunk Jézusra, hanem csak magára az Igére, Isten beszédére. Amit az Isten szól (az Ige), abban van a lélek.

A jelenkori egyházak ezt képtelenek értelmezni. Kizárólag emberi testnek gondolják Jézust (test szerint ítélnek). 

Nem is csoda, hogy a katolikus egyház olyan abszurd értelmezésbe szaladt bele, aminek az eredménye a kannibalizmus lett. (Jézus testét eszik és a vérét isszák)

Ezért van az, hogy nekik a beszéd, az Ige csak másodlagos, a test az elsődleges. Abban hisznek, hogy Jézus ténylegesen élt, és a halála után megint testben feltámadt.

Ha kiderülne, hogy Jézus nem létezett, összeomlanának az egyházak, mert nem Jézus tanításában hisznek, hanem a testében.

Aki Jézusban hisz, mint testben, annak ez nem fog használni semmit, mert kizárólag az Igében kell hinni, abban van a feltámadás kulcsa, az élet.

 

           

„És mikor bementek, nem találák az Úr Jézus testét.” Lk 24,3

 

Mert tévesen a testet keresték, az ige helyett, Jézus az Igében jelenik meg, az az Ő teste.

Aki a tanítást olvassa az megtalálta az Úr Jézus testét.

 

Azt gondolom elég egyértelmű, hogy a katolikus kenyér és test értelmezés alapjaiban téves.

De mégis miért ragaszkodik ehhez az egyház?

Mert így megmarad a hatalma, egy olyan rituálé keretében amelyet csak ő tud megadni.

Az igéhez nincsen szükség egyházra csak egy Bibliára. A rituáléhoz meg papok kellenek.

Hiába abszurd kannibalizmus ez a rituálé amely teljesen ellentétes Jézus tanításával, nem számít semmit. Az egyház hatalmának megőrzése fontosabb Jézusnál.

Előzmény: Törölt nick (6)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.03 0 0 7

Előzmény: Törölt nick (6)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.03 0 0 6

 "Teljes értelemben az Eucharisztia: Jézus áldozati teste és vére a kenyér és a bor színe alatt, ahogy ő ebben a jelképben az utolsó vacsorán keresztáldozatát elővételezte és mint örök emlékezetét az Egyh-ra hagyta.

 

(...)

 

 Az egyenes állítás: a kenyér az én testem, a bor az én vérem kizárja a jelképes értelmezést. Jézus szava csak akkor igaz, ha a kenyérben és a borban olyan termfölötti változás megy végbe, hogy az valóban az ő áldozati testének és vérének mondható. Ebből következik Jézus valóságos jelenléte a kenyér és a bor színe alatt. Uakkor a szavak értelme szerint mint áldozat van jelen, vagyis a megváltás misztériumával együtt.

 

 

(...)

 

 Az apostolok úgy értelmezték Jézus szavait, hogy a kenyér és a bor színe alatt valóságos testét és vérét adja áldozatul. Vagyis a kenyér és a bor nem más, mint a megfeszített és feltámadt Jézus testének és vérének szentségi megjelenési formája.

 

 

(....)

 

 

 A kk. teol-ban a valóságos jelenlét a fő probléma, s a hívők figyelme egyre inkább a színek alatt jelen levő teljes Krisztusra irányult. Az első igazi teol. tárgyalás a 9. sz-ból Pascasiustól származik, s ő is vallja az Eukarisztia és Jézus tört. testének azonosságát. Ezzel szemben a 11. sz: Tours-i →Berengár tagadta az azonosságot és csak valamilyen szellemi szimbolizmust látott az ~ban. Az átváltozás tana helyett azt állította, hogy az Eukarisztia csak a mennyei Krisztussal fennálló egység jele. 1079: a róm. zsin. elítélte tanítását, s megerősítette az átváltozás tanát és a tört. testtel való azonosságot. Aversai →Guitmund vezette be a kifejezésmódot, hogy a kenyér és a bor lényege átváltozik Krisztus testének és vérének lényegévé. Ezt a transsubstantiatio (→átlényegülés) fogalmat a IV. lateráni zsin. is magáévá tette"

 

http://lexikon.katolikus.hu/E/Eucharisztia.html

 

 

 

 

Előzmény: 3x megszólaló kakas (-)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.03 0 0 5

Mi köze az ő személyének a topik témájához? Ha nincs mondanivalód, ne szólj hozzá a topikhoz!

Előzmény: szenny-lény vagyok (1)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2017.09.03 0 0 4

 

Inkább vagyok bulvárember mint szenny lény.

Előzmény: szenny-lény vagyok (1)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2017.09.03 0 0 3

 

"Erre  ugye az a válasz, hogy metafóra és az ostyát és a misebort jelenti,"

 

 

Amikor nem létező dolgokról beszél valaki úgy mintha az létezne, akkor használja a képes nyelvet.

Viszont ha a Bibliában minden metafora és szimbolika, akkor semmi sem az aminek látszik.

A feltámadás, örök élet, sőt még az isten is csak egy metafora.

Előzmény: Alapigazság (2)
Alapigazság Creative Commons License 2017.09.03 0 0 2

Erre  ugye az a válasz, hogy metafóra és az ostyát és a misebort jelenti, mintegy a liturgia részeként.

Előzmény: 3x megszólaló kakas (-)
szenny-lény vagyok Creative Commons License 2017.09.03 0 0 1

bulvárember vagy

Előzmény: 3x megszólaló kakas (-)
Eklatáns Béla Creative Commons License 2017.09.03 0 0 0

k0nnibalizmus...?

Előzmény: 3x megszólaló kakas (-)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2017.09.03 0 0 topiknyitó

A keresztény kannibalizmus

Bizonyos afrikai törzseknél máig él az a rettenetes hagyomány, hogy aki emberhúst eszik, az nem betegszik meg  és megerősödik.

Sőt, még Európában is sokáig élt ez az elképzelés.

A keresztény vallás ebben a tekintetben szintén elméleti alapot szolgáltat a kannibalizmusra.

Nem is csoda, hogy a kereszténység kezdeteikor kannibáloknak tartották ennek a vallásnak a követőit.

Na de mi is az alapja ennek?

 

„Aki eszi az én testemet és iszsza az én véremet, örök élete van annak, és én feltámasztom azt az utolsó napon. Jn 6,54”

 

Akik szó szerint értelmezik a Bibliát bajban vannak, mert nem világos, hogy itt mit is kell enni.

Ráadásul felmerül az emberben, hogy a tanítványok Jézus halála után hogyan tüntetheték el Jézus testét. Netán ők is szó szerint értelmezték Jézus felhívását és egyszerűen megették a testet?

Mindenesetre ennek jóval nagyobb a valószínűsége mint a feltámadásnak.

Úgy tűnik a feltámadás mese egy  későbbi betoldás a kannibalizmus vádjának kivédésére.

 

Lássuk mit ír a Biblia:

 

„És az Ige testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), a ki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.” Jn 1,14          

 

Ha ezt a sort jól értelmezzük, akkor Jézus nem létezett soha mint valódi testi ember, hanem csak az írás lapjain jelent meg, mint tanítás. Jézus teste az írásban lévő tanítás.

Aki ezt eszi, az a tanítást teszi magáévá. Az evés az írás befogadását, megértését jelenti.

Viszont ha Jézust ténylegesen valódi húsvér emberként értelmezzük (hibásan), akkor bizony a keresztényeknek Jézus valódi testét kell ennie.

Kannibálokká kell válniuk.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!