„Az egyenes állítás: a kenyér az én testem, a bor az én vérem kizárja a jelképes értelmezést.”
Lássuk mit mond Jézus a testről:
„A lélek az, a mi megelevenít, a test nem használ semmit: a beszédek, a melyeket én szólok néktek, lélek és élet.” Jn 6,63
Akkor itt valami nem stimmel, mert Jézus a testet nem értékeli fontosnak. Jézus nem a testben látja az életet, hanem a beszédében, pontosabban isten beszédében.
Tényleg nem kellene keresni a jelképes értelmezést, ha Jézus nem adna további fontos információt a kenyér értelmezéséről.
„Ő pedig felelvén, monda: Meg van írva: Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden ígével, amely Istennek szájából származik.” Mt 4,3-4
Tehát Jézus számára a test és a kenyér nem fontos egyáltalán. Ez okból teljesen egyértelmű, hogy a katolikus értelmezés amely a testet és a kenyeret tekinti lényegesnek, valahol alapból hibázik
Látható, hogy Jézus számára kizárólag az ige, Isten beszéde a fontos.
Az Ige a lélek kenyere, a testnek meg a sütött kenyér.
Itt Jézus arra hívja fel a figyelmet, hogy a sütött kenyérnél sokkal fontosabb a lélek kenyere, mert az ad valódi életet.
„És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.” Jn 1,14
Mivel az ige lett test és nem a sütött kenyér, ebből következik, hogy Jézus beszéde az a beszéd ami Isten szájából származik, amit be kell fogadnunk, meg kell értenünk.
Ez a lélek kenyere.
„Én vagyok amaz élő kenyér, amely a mennyből szállott alá; ha valaki eszik e kenyérből, él örökké. És az a kenyér pedig, amelyet én adok, az én testem, amelyet én adok a világ életéért.” Jn 6,51
Nem hús-vér emberi testként kell gondolnunk Jézusra, hanem csak magára az Igére, Isten beszédére. Amit az Isten szól (az Ige), abban van a lélek.
A jelenkori egyházak ezt képtelenek értelmezni. Kizárólag emberi testnek gondolják Jézust (test szerint ítélnek).
Nem is csoda, hogy a katolikus egyház olyan abszurd értelmezésbe szaladt bele, aminek az eredménye a kannibalizmus lett. (Jézus testét eszik és a vérét isszák)
Ezért van az, hogy nekik a beszéd, az Ige csak másodlagos, a test az elsődleges. Abban hisznek, hogy Jézus ténylegesen élt, és a halála után megint testben feltámadt.
Ha kiderülne, hogy Jézus nem létezett, összeomlanának az egyházak, mert nem Jézus tanításában hisznek, hanem a testében.
Aki Jézusban hisz, mint testben, annak ez nem fog használni semmit, mert kizárólag az Igében kell hinni, abban van a feltámadás kulcsa, az élet.
„És mikor bementek, nem találák az Úr Jézus testét.” Lk 24,3
Mert tévesen a testet keresték, az ige helyett, Jézus az Igében jelenik meg, az az Ő teste.
Aki a tanítást olvassa az megtalálta az Úr Jézus testét.
Azt gondolom elég egyértelmű, hogy a katolikus kenyér és test értelmezés alapjaiban téves.
De mégis miért ragaszkodik ehhez az egyház?
Mert így megmarad a hatalma, egy olyan rituálé keretében amelyet csak ő tud megadni.
Az igéhez nincsen szükség egyházra csak egy Bibliára. A rituáléhoz meg papok kellenek.
Hiába abszurd kannibalizmus ez a rituálé amely teljesen ellentétes Jézus tanításával, nem számít semmit. Az egyház hatalmának megőrzése fontosabb Jézusnál.