Elfogulatlan kritikát nehéz írni. Ha ugyanis pozitívra sikeredik, mindenki ráfogja, hogy á, biztosan lefizették, vagy nyalizni akar. Ha pedig negatívra, netán támadóra, akkor hogy á, vagy nem kapott elég dohányt, vagy az ellenoldalt képviseli. Az, hogy a saját véleményét írja le, ahogy ő látja, az csak nagyon kevesek fejében fordul meg.
Ha pedig olyan volumenű műről, mint a bibliáról merészelne bárki is nem áradozó, nem dicsérgető, hanem kritikusan szemlélő, esetenként erre-arra rámutató kritikát elkövetni, az vallásosék szemében egyből ellenség lesz, a bűnösök bűnöse, igazi sátánfajzat, na nem mindjárt maga a sátipajti. Mert jáj, hogy jön ő ahhoz, hogy a szentek szentjét bírálni merészelje, mikor a „bölcsek könyve” (Gárdonyi) oly módon tökkéletes, hogy sem hozzátenni, sem elvenni semmit nem szükséges, csak érteni kell… És persze csakis és csakis az érti jól, aki hozzájuk hasonlóan értelmezi…
Szóval igen, elismerem, hogy itt és most nagy fába vágtam a fejszémet, hogy sok kritikát kapok majd, melyek nem az értelmezésem, hanem személyem ellen szólnak, mert sokan másra nem lesznek képesek, érdemi válaszra nem telik tőlük…
Ennek elkerülésére megkérném vallásos urakat és hölgyeket, hogy csak akkor, csak abban az esetben szóljanak hozzá, ha valamely megjegyzésemmel nem értenek egyet, ha azt érdemben cáfolni tudják. Vagy ha valamely szarvashibára óhajtanának rámutatni
Az olyanokat, hogy „nem jól látod”, „tévedsz”, „hülyeség”, „majd megvilágosodsz és megérted” és ehhez hasonló megjegyzéseket akár pár szavas mondatokban, akár bő lére eresztett elmerengésben, mellőzni szíveskedjenek!
A gyermekkeresztség számomra épp ezért belefér a keresztségbe.
Ilyen bibliai példa nincs. A csecsemőket 6 hetes korukban szokták bemutatni az Úr előtt a templomban. Ez az Úrnak szentelés, felajánlás, de nem keresztség.
A keresztség hitünk vallomására törtánhet, azt pedig csak felnőtt korunkban tudjuk megtenni.
Volt egy olyan szokás, hogy az első fiú gyermek az Úré. Ha ezt nézem igen nagyon rácsesztem. De nem hoz lázba. én igazából nem is illek bele ebbe a beteg világba...
A gyermekkeresztség számomra épp ezért belefér a keresztségbe. Ha a szülők öncélúan - mer nekik szar volt és gondolták ha jön gyerek ehetőbb lesz - képesek voltak a születendő gyermek megkérdezése nélkül vaginális szexre, miközben a nőnek állítólag az anál jobb, akkor bizony igenis arról is dönthetnek, hogy Isten oltalmába adják áldozatuk(?), gyerekük vagy se.
"Azok is megtérhetnek, akiket gyermekként kereszteltek meg és ha fölismerik a "megpecsételés" szükségességét bemerítkeznek "hitük vallomására""
ezzel vitatkozom. Már nem emléxem a teológiai hátterére, magyarázatára, de szerintem alaptalan az újra merítkezés. Bár ha walaki attól nyuxik meg....... Én kértem az evangélikus lelkészt, hogy kereszteljen újra - igaz babonás,de le akartam mosatni a hágyés vízkereszcségem a teftemről - és első körben azt mondta szerezzek dokumentumot és elfogadja, mert nem hajlandó. Megszereztem, vizsgáztam és evangélikus lettem. Nem kereszteltek újra.
Persze ha nem sikerül doksit szereznem..... lehet újrakeresztel, nem tom.
Nem késik el az ígérettel az Úr, mint némelyek késedelemnek tartják; hanem hosszan tűr érettünk, nem akarván, hogy némelyek elvesszenek, hanem hogy mindenki megtérésre jusson
Ez nem azt jelenti, hogy mindenki megtérésre is fog jutni, hanem azt, hogy az Úr mindenkinek ad időt, lehetőséget a megtérésre, sajnos sokan visszautasítják.
Sajnos a keresztények között is sokan vannak akik a megtérést "kívülről" várják, nem hajlandóak érte tenni.(Pl: Isten jellemét szeretetét jobban megismerni.
"Az elmúlt 100 évben alig vannak akik megmozdultak Krisztus hívószavára."
===
úgy értem, az embereket, csak ha a közel 30 évet visszanézek, jobban vonzza az ami látható, pénz, siker, jólét, gazdagság, család, szerelem, gyerek, mint az, ami láthatatlan.
Persze nekem se 1-ik napról ment a másikra. Aláírom.
18 évvel a vízkeresztségem után értettem meg, hogy nekem ahol csak tudok evangélizálnom kell, bizonyságot kell tennem Istenről, Krisztusról, Szentlélekről.
A bibliai alapon: bemerítkeztél. Az én véleményem az, ha nem bemerítéssel végezték, hanem mint a történelmi egyházak vízzel való hintéssel - én azt is keresztségnek vallom. A gyermekkeresztségről: kurva sokan 10-20-30 fölött bemeritkeznek, megkeresztelkednek, aztán élnek tovább úgy, mint előtte.
A Hágyébe rengeteg megkereszteltet ismerek, akiknek köze nincs a Krisztushoz. Az ördöghöz annál inkább. Úgy élnek mint az állatok.
Vagy? alternatív keresztény vagy, vonzódsz az írásokhoz, Isten, Krisztus neve megváltoztatja a pulzusszámod, de még nem mondtad el a megtérő imát és nem nyomtak víz alá, stb.
* * *
én meg abba a csoportba/halmazba tartozom aki azt mondja, hogy az Úr késlekedik. Szerintem aki meg akart térni, már megtért.
Nem késik el az ígérettel az Úr, mint némelyek késedelemnek tartják; hanem hosszan tűr érettünk, nem akarván, hogy némelyek elvesszenek, hanem hogy mindenki megtérésre jusson.
Szerintem abszurd, hogy mindenki megtérésre jusson. Az elmúlt 100 évben alig vannak akik megmozdultak Krisztus hívószavára.
A Jelenések könyvében van a négy angyal, akik tűzzel pusztítanak majd milliókat (2,5 milliárd <-tippem a globális felmelegedés lesz).
Gyülekezeteket láttam megdögleni az elmúlt három évben és köztük egyet se láttam, aki Krisztusé lett volna. Sokan összemossák a kereszténységet a világi élettel. "Oké, megkeresztelkedtem, de most megyek csinálok pénzt, hogy aztán Horvátországba menjek nyaralni. Aztán 10-től újra itt a gyülekezetben sziasztok"
Maradjunk annyiban, hogy bibliai alapon keresztény vagyok. Hiszem, hogy a Biblia érthető, a sok-sok féltemagyarázás ellenére is. Engem a bibliai próféciák érdekelnek. Pl: Dán.2f. vagy Jézus Krisztus apokaliptikus beszédei Mt 24, Luk 21 stb.
Isten Életadó, az ÉLET fenntartója. Nála nélkül nincs élet.
Tehát értünk akarja, hogy ne szakadjunk el az élet adójától. Teljesen önzetlenül adja az életet, nem vár el mást csak annyit, hogy elfogadd az életet. Vissza is lehet utasítani, de abból Istennek semmi kára, sem haszna nem származik, csak neked szűnik meg az életed.
őszintén, consequent, szerinted én miért nem merem az Isten, a Krisztust káromolni? miért nem merek velük szemben semmit istenigazából, csak vitatkozni?
Napi 22 órát vitatkozom Istennel, úgy hogy minden második órában fél óra Krisztussal való vita.
Áldjad én lelkem az Urat, és egész bensőm az ő szent nevét. 2 Áldjad én lelkem az Urat, és el ne feledkezzél semmi jótéteményéről. 3 Aki megbocsátja minden bűnödet, meggyógyítja minden betegségedet. 4 Aki megváltja életedet a koporsótól; kegyelemmel és irgalmassággal koronáz meg téged. 5 Aki jóval tölti be a te ékességedet, és megújul a te ifjúságod, mint a sasé. 6 Igazságot cselekszik az Úr, és ítéletet minden elnyomottal. 7 Megismertette az ő útait Mózessel; Izráel fiaival az ő cselekedeteit. 8 Könyörülő és irgalmas az Úr, késedelmes a haragra és nagy kegyelmű. 9 Nem feddődik minduntalan, és nem tartja meg haragját örökké. 10 Nem bűneink szerint cselekszik velünk, és nem fizet nékünk a mi álnokságaink szerint. 11 Mert amilyen magas az ég a földtől, olyan nagy az ő kegyelme az őt félők iránt. 12 Amilyen távol van a napkelet a napnyugattól, olyan messze veti el tőlünk a mi vétkeinket. 13 Amilyen könyörülő az atya a fiakhoz, olyan könyörülő az Úr az őt félők iránt. 14 Mert ő tudja a mi formáltatásunkat; megemlékezik róla, hogy por vagyunk. 15 Az embernek napjai olyanok, mint a fű, úgy virágzik, mint a mezőnek virága. 16 Hogyha általmegy rajta a szél, nincsen többé, és az ő helye sem ismeri azt többé. 17 De az Úr kegyelme öröktől fogva való és örökkévaló az őt félőkön, és az ő igazsága a fiaknak fiain; 18 Azokon, akik megtartják az ő szövetségét és megemlékeznek az ő parancsolatjairól, hogy azokat megcselekedjék. 19 Az Úr a mennyekbe helyheztette az ő székét és az ő uralkodása mindenre kihat. 20 Áldjátok az Urat ő angyalai, ti hatalmas erejűek, akik teljesítitek az ő rendeletét, hallgatván az ő rendeletének szavára. 21 Áldjátok az Urat minden ő serege: ő szolgái, akaratának teljesítői!
Akkor Isten épített volna Harmadik birodalmat, ahol ő a Führer és nincs ellenvélemény. Lucifer azonnal mehetett volna vonattal táborozni stb,
Azaz
Akkor Isten INKÁBB épített volna Harmadik birodalmat, ahol ő a Führer és nincs ellenvélemény. Lucifer azonnal mehetett volna vonattal táborozni stb. de akkor mindenki egy falkában mozog és úgy ahogy az Isten megálmodta.
Persze lehet mondani, hogy akkor a szabad akarat repült. Nade a szabad akarattal a szenvedés és a gyehenna tüze is, nem?
Szabad akaratot adott, hogy hogyha nekem saját véleményem van, akkor lángok között találjam magam.
Isten kitalálta, hogy nyírjam le a füvet az Édenben, de ha én szenvedésnek látom az egész létezést és hidegre teszem magam, akkor Isten szemében én gonosz vagyok. Csak pusztán azért, mert szarnak látom az életet.
Ha jobban belegondolunk maga a Biblia egy vádbeszéd Isten ellen. Vedd az ütemet és figyelj.
17. Hogy nem ölt meg engem az én anyám méhében, hogy az én anyám nékem koporsóm lett volna, és méhe soha sem szűlt volna!
18. Miért is jöttem ki az én anyámnak méhéből, hogy nyomorúságot lássak és bánatot, és hogy napjaim gyalázatban végződjenek?
Jeremiás 20.
Erre szokták mondani az alantas szektások: de hát a bűnbeesés...... mer Isten nem így tervezte. Ő tök jó, mindenki más nem.
Aham, értem. Isten hülye és nem mindentudó és annak ellenére csinálta a hülyeséget, hogy aztán az még hülyébb legyen és bűnbe essen?
Akkor Isten épített volna Harmadik birodalmat, ahol ő a Führer és nincs ellenvélemény. Lucifer azonnal mehetett volna vonattal táborozni stb,
Isten szabad akaratot adott. Dönthetsz. Jó akarsz lenni vagy rossz. Van lelkiismereted. Tudod, hogy mi a jó és mi a rossz. Szabadon választhatsz. Van, hogy nem tudsz, mert az akaratod le van gyengítve, Isten segít megerősíteni. Isten nem kíván semmi elköteleződést, csak annyit, hogy ismerd meg. Az ismeret arra fog segíteni, hogy Isten a legjobbat akarja.
Össze-vissza megváltoztathatod a véleményed. Gondolhatsz, filozófálhatsz bármit. Elvonatkoztathatsz, kereshetsz, kutathatsz.
De a halál után Jézus töri a pálcát és vagy a mérleg egyik vagy másik serpenyőjébe kerülsz.
A halálod után Isten elvesz tőled mindent. és vagy az ő köcsöge leszel vagy az ördögé. Krisztus dönti el kié leszel.
Hasonlat: ez olyan házasság amibe mások belehajtanak, de te nem vagy belezúgva a csajba, sőt gyűlölni se gyűlölöd mer nem ismered.
Megszűnik az ÉN, az EGYÉNISÉG. és ha így nézzük a menny is pokolként értelmezhető, annyi a különbség a két pokol között hogy az egyikben nincs szenvedés, örök fájdalom.
Ha Isten olyan jó fej lenne, mint én vagyok, akkor ad menekülési utat. Akkor az öngyilkosság nem lenne a világon a legnagyobb bűn. Nem lenne reflexből az első parancsolat, a legnagyobb parancsolat megszegése.
Hanem lenne felmentés.... csak hát Isten g@ci- legyünk őszinték jah
A pokolban és a mennyben is megszűnik az ÉN.
Senki ne mongya, hogy izé. A mennynek össz annyi előnye van, hogy NINCS örök szenvedés. A pokolban van. Ezen kívül SEMMI előnye nincs.
Amit írtál nem cáfolja azt, hogy hiába van választásod, istenigazából semmi választásod nincs.
Soha semmikor nem leszel önmagad.
Soha semmikor nem találsz alternatív - a kettő felsorolttól független nyomvonalat, választási lehetőséget.
Bilincsben élsz, akkor is ha tudatosul és akkor is ha nem. Bilincs Istentől vagy az ördögtől.
Látszólag független szubjektum vagy, de a látszat csal.
Isten önző és az ördög is.
Ha önzetlen lenne bármelyikük, akkor lenne választási lehetőséged egyiktől vagy másiktól.
Akár embernek születtél, akár angyal vagy, a döntéseid meghozatalánál szenvedni fox mint Jézus a Gecsemáné kertben. Így hát ha ezt nézzük áll, hogy Isten szadista. Mert nem ad lehetőséget kiszállni a buliból.