Egyre több gép késik és a légitársaságok csak pislognak ha kompenzációt követelünk. Pedig kötelesek kártéríteni minket késés/törlés/visszautasított beszállás esetén. Kinek milyen tapasztalata van, kinek késett a gépe? Milyen tapasztalataitok vannak? Segítsünk egymásnak!
Hajnali 1.20 helyett délután 17.23-kor szállt fel egy Szingapúrba tartó járat az indiai Bengaluru repteréről. A gép 173 utasa annak a férfinak köszönhette meg a tetemes késést, aki azzal viccelődött, hogy az egyik csomagjában fegyver van – írja a Times of India.
A lap szerint a nem indiai állampolgárságú utas a beszállást követően,
az egyik légiutas-kísérőnek említette meg, hogy fegyver van az egyik poggyászában.
A nő komolyan vette a férfit, ezért azonnal értesítette a kapitányt, aki jelentett a reptéri rendőrségnek, akik őrizetbe vették a vicces utast, és elvitték kihallgatni.
Nem sokkal később kiderült, hogy az utas csomagjában nem fegyver, hanem egy gitár van.
Csakhogy addigra az összes többi utast is leszállították a gépről, a csomagteret kiürítették, így minden embernek és poggyásznak újra át kellett menni a szokásos ellenőrzéseken, aztán egy másik gép, egy másik személyzettel szállította el őket Szingapúrba.
Bár a hosszú várakozás ideje alatt az utasok ételt és frissítőket is kaptak, sokan panaszkodtak, hogy órákat ültek a zárt repülőgépben, mielőtt közölték velük, hogy biztonsági okokból ki kell szállniuk.
Egyiptomban ragadtak magyar turisták, hosszú órákat kellett várniuk a hurghadai reptéren
Hajnali fél ötkor indult volna a gép, de az utolsó infók szerint végül este fél 11-re érhetnek haza az utasok, akiket egyszer már egy hotelbe vitték a reptérről, majd vissza. Arra panaszkodnak, hogy nem kaptak megfelelő tájékoztatást a késésről.
Tök mindegy mikor indult a gép! A lényeg az hogy az eredeti menetrendhez képest meg volt-e a 3 órás késés az érkezésnél! Mi volt a kiírt érkezési időpont?! Mikor érkeztetek meg valójában?! Ez a lényeg! Amennyiben érkezésnél megvolt a min3 órás késés, akkor lehet kezdeni valamit, de akkor is az az első hogy mi volt a késés oka, amennyiben a légitársaságon kívülálló ok, akkor ennek reszeltek. amennyiben nem kívülálló ok, akkor van miért ugrálni.
Most néztük át a fotókat...01.50 kor még a folyosón álltunk a beszálláskor. ehhez számítva az érkezés is bőven 3 órán túl volt nem csak az indulás...http://www.anetkukaca.hu/2017/08/28000-ft-ert-miami-ba-avagy.html?m=1 ezt a cikket és a jogszabályt olvasva szerintem "rugdalózni" fogok egy kicsit...
A menetrendbe általában ilyen távon van min fél óra ráhagyás mint a valós repülési idő, márpedig ha 3 órán belüli volt az előzetes menetrendhez viszonyítva a késés, ami az érkezésre vonatkozik és nem az indulásra, netalán a reptér nem engedte indítani a járatot bármi ok miatt, akkor hiába rugózol ezen.
Aki már magánszemélyként (nem céget megbízóként) intézett késés miatt kártérítést akkor legyen szíves írjon nekem akár privátban is az ügyintézés menetéről.. A Budapest- Monastir járatunk 08. 18 án 22.30 helyett 08. 19 én 01.20 kor... ténylegesen kb 01.40. kor indult..
Ez már úgy hiszem jelentős késének számít....egyenlőre nem szeretnék céget megbízni hanem magán emberként levelezni..
Nekem is késett egy gépem, majd hadakoztam a légitársasággal pár hónapot mire semmit se akartak fizetni. Aztán annyira felbőszítettek, hogy csak azért se hagytam az ügyet és megbíztam egy céget. Ingyen vállalták ezért voltak szimpik. "Én nem bukhatok max nyerhetek".
Ééés, nyertem is. Fizettek ahogy eredetileg terveztem. Jogom volt hozzá, éltem is állapolgári jogaimmal. De azért eléggé beszédes, hogy személyesen engem nagyon könnyen elhajtottak, de egy ügyvédekkel teletűzdelt csapatot már nem tudtak.
Mennyi embernek járhat a kártérítés és mennyire nem tudják behajtani a követelésüket.
Sok ilyen cég van. Biztosra mennek 25-35% sápot vesznek le.
Első körön sokkal érdemesebb egyénileg intézni, megemlítve a későbbi ügyvédi közreműködést és békéltető testületi vagy bírósági eljárást, melyeknek a plusz költsége szintén a légitársaságot terheli amennyiben jogos az eset. Már pedig ha nem időjárási körülmény okozta, nem sztrájk, vagy politikai illetve egyéb természeti katasztrófa, akkor az nem vis major, tehát jogos a kártérítés. Tudni kell hogy csak kizárólag azt a járatot érintő esemény lehet vis major is. Tehát ha valaki mondjuk Budapest- London útvonalon repülne, de azért van késés mert a gép ami ezt a járatot teljesítené még Milánoban van, és a rossz időjárás miatt nem tud időben Budapestre indulni, akkor az nem vis major, ezt a légitársaságnak kell megoldania. továbbá a gép bármilyen meghibásodása sem vis major, kivéve pl madárütközés, vagy előre nem látható esemény.
Fapadosokkal nehéz játszma, kitartás kell hozzá, de behajtható jogos esetben. Ismerősömnek Turkish-el akadt ilyen dolga a javaslatomra, esetükben 2*600€-t a budapesti irodájukban kp-ban kicsengették azonnal.
Egyre több repülőgép késik, törlik vagy éppen visszautasítják az utas beszállását. Kinek milyen tapasztalata volt a légitársaságoknak a kompenzáció behajtásakor illetve kinek hogyan sikerült érvényesíteni jogait?
Kinek késett a gépe mondjuk az elmúlt 3 évben? Segítsünk egymásnak.