Keresés

Részletes keresés

valteholkke Creative Commons License 2023.12.11 -2 0 21

Járatkésés miatti kártérítés - https://compensair.tp.st/TnOpjQ0d

Relapse Creative Commons License 2019.05.13 0 0 20

https://24.hu/elet-stilus/2019/04/25/repulo-vicc-fegyver-keses-india/

 

Hajnali 1.20 helyett délután 17.23-kor szállt fel egy Szingapúrba tartó járat az indiai Bengaluru repteréről. A gép 173 utasa annak a férfinak köszönhette meg a tetemes késést, aki azzal viccelődött, hogy az egyik csomagjában fegyver van – írja a Times of India.

A lap szerint a nem indiai állampolgárságú utas a beszállást követően,

az egyik légiutas-kísérőnek említette meg, hogy fegyver van az egyik poggyászában.

A nő komolyan vette a férfit, ezért azonnal értesítette a kapitányt, aki jelentett a reptéri rendőrségnek, akik őrizetbe vették a vicces utast, és elvitték kihallgatni.

Nem sokkal később kiderült, hogy az utas csomagjában nem fegyver, hanem egy gitár van.

Csakhogy addigra az összes többi utast is leszállították a gépről, a csomagteret kiürítették, így minden embernek és poggyásznak újra át kellett menni a szokásos ellenőrzéseken, aztán egy másik gép, egy másik személyzettel szállította el őket Szingapúrba.

Bár a hosszú várakozás ideje alatt az utasok ételt és frissítőket is kaptak, sokan panaszkodtak, hogy órákat ültek a zárt repülőgépben, mielőtt közölték velük, hogy biztonsági okokból ki kell szállniuk.

 

...

mezdema Creative Commons License 2018.05.14 0 0 19

Szép!

http://hvg.hu/kkv/20180511_egyiptomban_ragadtak_magyar_turistak_orak_ota_a_hurghadai_repteren_szobroznak

 

Egyiptomban ragadtak magyar turisták, hosszú órákat kellett várniuk a hurghadai reptéren 

Hajnali fél ötkor indult volna a gép, de az utolsó infók szerint végül este fél 11-re érhetnek haza az utasok, akiket egyszer már egy hotelbe vitték a reptérről, majd vissza. Arra panaszkodnak, hogy nem kaptak megfelelő tájékoztatást a késésről.

mezdema Creative Commons License 2018.03.22 -1 0 18

Ez is egy jó cikk az érintetteknek:

 

https://index.hu/bcs/2017/09/13/flight_refund_-_jarat-keses/

malazs Creative Commons License 2017.08.26 0 0 17
Előzmény: Balogharti (15)
malazs Creative Commons License 2017.08.26 0 1 16

Tök mindegy mikor indult a gép! A lényeg az hogy az eredeti menetrendhez képest meg volt-e a 3 órás késés az érkezésnél! Mi volt a kiírt érkezési időpont?! Mikor érkeztetek meg valójában?! Ez a lényeg! Amennyiben érkezésnél megvolt a min3 órás késés, akkor lehet kezdeni valamit, de akkor is az az első hogy mi volt a késés oka, amennyiben a légitársaságon kívülálló ok, akkor ennek reszeltek. amennyiben nem kívülálló ok, akkor van miért ugrálni.

Előzmény: Balogharti (15)
Balogharti Creative Commons License 2017.08.26 -1 0 15

Most néztük át a fotókat...01.50 kor még a folyosón álltunk a beszálláskor. ehhez számítva az érkezés is bőven 3 órán túl volt nem csak az indulás...http://www.anetkukaca.hu/2017/08/28000-ft-ert-miami-ba-avagy.html?m=1 ezt a cikket és a jogszabályt olvasva szerintem "rugdalózni" fogok egy kicsit...

Előzmény: malazs (14)
malazs Creative Commons License 2017.08.26 0 0 14

A menetrendbe általában ilyen távon van min fél óra ráhagyás mint a valós repülési idő, márpedig ha 3 órán belüli volt az előzetes menetrendhez viszonyítva a késés, ami az érkezésre vonatkozik és nem az indulásra, netalán a reptér nem engedte indítani a járatot bármi ok miatt, akkor hiába rugózol ezen.

Előzmény: Balogharti (13)
Balogharti Creative Commons License 2017.08.26 -1 0 13

Indokolni nem indokolták, de kérek hivatalos állásfoglalást.

ha 22.30 helyett 0140 körül indultunk akkor szerintem mindegy az érkezés...annyit nem hoz be a repülési idő alatt...de azt is megkérdezem...

Előzmény: malazs (12)
malazs Creative Commons License 2017.08.26 0 0 12

No és mikor érkezett?!!! Ugyanis az a lényege. Illetve az is hogy mi volt a késés oka.

Előzmény: Balogharti (11)
Balogharti Creative Commons License 2017.08.26 -1 0 11

Üdv.

 

Aki már magánszemélyként (nem céget megbízóként) intézett késés miatt kártérítést akkor legyen szíves írjon nekem akár privátban is az ügyintézés menetéről.. A Budapest- Monastir járatunk 08. 18 án 22.30 helyett 08. 19 én  01.20 kor... ténylegesen kb 01.40. kor indult..

Ez már úgy hiszem jelentős késének számít....egyenlőre nem szeretnék céget megbízni hanem magán emberként levelezni..

 

Köszönöm

ottakring Creative Commons License 2017.04.26 0 0 10

A leírásban potosan benne van, miért nem.

Előzmény: Hunza (8)
Hunza Creative Commons License 2017.03.09 0 0 8

Egy egér miatt késett a london-san francisco gép 4 órát... vajon miért nem mertek felszállni?

 

http://travelo.hu/hirek/2017/03/04/eger_miatt_kesett_a_british_airways_gepe/

Vécsei Károly Creative Commons License 2017.01.26 0 0 7

Nekem is késett egy gépem, majd hadakoztam a légitársasággal pár hónapot mire semmit se akartak fizetni. Aztán annyira felbőszítettek, hogy csak azért se hagytam az ügyet és megbíztam egy céget. Ingyen vállalták ezért voltak szimpik. "Én nem bukhatok max nyerhetek". 

 

Ééés, nyertem is. Fizettek ahogy eredetileg terveztem. Jogom volt hozzá, éltem is állapolgári jogaimmal. De azért eléggé beszédes, hogy személyesen engem nagyon könnyen elhajtottak, de egy ügyvédekkel teletűzdelt csapatot már nem tudtak.

 

Mennyi embernek járhat a kártérítés és mennyire nem tudják behajtani a követelésüket.

 

 

 

malazs Creative Commons License 2017.01.25 0 0 6

Amúgy itt elég világosan és érthetően le van írva minden:

http://magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/legi-utasok-jogai.html

Előzmény: malazs (5)
malazs Creative Commons License 2017.01.25 0 1 5

Sok ilyen cég van. Biztosra mennek 25-35% sápot vesznek le.

 

Első körön sokkal érdemesebb egyénileg intézni, megemlítve a későbbi ügyvédi közreműködést és békéltető testületi vagy bírósági eljárást, melyeknek a plusz költsége szintén a légitársaságot terheli amennyiben jogos az eset. Már pedig ha nem időjárási körülmény okozta, nem sztrájk, vagy politikai illetve egyéb természeti katasztrófa, akkor az nem vis major, tehát jogos a kártérítés. Tudni kell hogy csak kizárólag azt a járatot érintő esemény lehet vis major is. Tehát ha valaki mondjuk Budapest- London útvonalon repülne, de azért van késés mert a gép ami ezt a járatot teljesítené még Milánoban van, és a rossz időjárás miatt nem tud időben Budapestre indulni, akkor az nem vis major, ezt a légitársaságnak kell megoldania. továbbá a gép bármilyen meghibásodása sem vis major, kivéve pl madárütközés, vagy előre nem látható esemény.

Előzmény: Vajk (4)
Vajk Creative Commons License 2017.01.25 0 0 4

Van erre egy belga cég, aki ezeket előzetes díj nélkül felvállalja és a behajtott pénzből kér %-ot.

malazs Creative Commons License 2017.01.24 0 0 3

Úgymond "nemzeti" légitársaságok, nem fapadosak: Lufthansa,CSA,LOT,TAROM,Austrian,Swiss,KLM,AF,BA,Finnair,Emirates,Qatar,Iberia, stb......

Előzmény: Hunza (2)
Hunza Creative Commons License 2017.01.24 -2 0 2

a "legacy" alatt mi értesz?

Előzmény: malazs (1)
malazs Creative Commons License 2017.01.24 0 0 1

Kiegészítés: Jó pár legacy-val is harcolni kell azért.

Előzmény: malazs (0)
malazs Creative Commons License 2017.01.24 0 0 0

Fapadosokkal nehéz játszma, kitartás kell hozzá, de behajtható jogos esetben. Ismerősömnek Turkish-el akadt ilyen dolga a javaslatomra, esetükben 2*600€-t a budapesti irodájukban kp-ban kicsengették azonnal.

Előzmény: Hunza (-)
Hunza Creative Commons License 2017.01.24 0 0 topiknyitó

Sziasztok!

 

Egyre több repülőgép késik, törlik vagy éppen visszautasítják az utas beszállását. Kinek milyen tapasztalata volt a légitársaságoknak a kompenzáció behajtásakor illetve kinek hogyan sikerült érvényesíteni jogait?

 

Kinek késett a gépe mondjuk az elmúlt 3 évben? Segítsünk egymásnak.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!