Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kameleonlany Creative Commons License 2023.11.01 0 0 23

Szia! Dettó ugyanezt tapasztaljuk most ugyanennel a típusnál és evjaratnal. Kiderült végül mi az oka a rangatasnak? Köszi előre is!

Előzmény: saint-tropez (16)
Matulabácsika Creative Commons License 2022.11.12 0 0 22

Sziasztok! Szerintetek mi lehet az oka, hogy évente cserélni kell a gyújtókábeleket, mert mindkét oldalon annyira kikezdi az okszidáció, hogy tiltja a hengereket? 2011- es Leon, 60 000 km-el.

riel Creative Commons License 2020.08.18 0 0 21

Bocs, a főtengelyen volt melegítve. A vezérmű tengelyre szerintem csavarral van rögzítve, de már nagyon régen volt. 

Előzmény: dossss (19)
riel Creative Commons License 2020.08.18 0 0 20

A szerelő rezsón megmelegítette előtte és gond nélkül rácsúszott :-)

Előzmény: dossss (19)
dossss Creative Commons License 2020.07.21 0 0 19

Sziasztok.

Vezérműtengely fogaskereket mivel préseltétek fel ? 1.2 tsi lánc csere előtt állók.

Ez a szett kerül fel:   03F 198 158 B

Szasa1973 Creative Commons License 2019.11.10 0 0 18

Nem értek hozzá, de van 1.2 tsi autóm kb 10 éve. Nálam mikor menyét/nyest megrágta gyújtókábelt csinált ilyet. Nedves időben jobban előjött. csak átszúrta a kis fogaival, nem lehetett látni. Utastér felőli oldalon fér hozzá jobban. Nézd át leszedett állapotban lámpánál hogy van-e rajta tűszúrásnyi harapás, sérülés. Műanyag kb 15 e HUF fedél utána már nem fértek hozzá az új kábelszetthez. Csak egy tipp. 

Előzmény: saint-tropez (16)
gweaver Creative Commons License 2019.09.26 0 0 17

Sziasztok, 2013-as 1.2 TSI 105 LE-s motornál a módosított 03F198158B cikkszámú vezérműlánc szett cseréje után kell bármilyen szoftveres beállítást végezni? Gondolok itt a lánc megnyúlása miatti automatikus vezérlés elállítódás szoftveres nullázására stb.

Ha kell nullázni de nem teszem akkor mi történik?

saint-tropez Creative Commons License 2019.08.08 0 0 16

Sziasztok!

Van egy (2011-es 160000Km) 1.2 TSI Skoda Oktavia ami idáig :-( rendben működött.

Egy hónapja viszont alacsony fordulatról terhelésre (emelkedő, gyorsítás) rángat.

Egy-két hónapja kezdődött a problémám. Negyedik, ötödik, hatodik fokozatban, 2000-as fordulatról, ha enyhén gyorsítottam (nem padlógáz) elkezdett húzni rendesen, de aztán ritmikátlanul, nem folyamatosan, de bele-bele rángatott az autó.

Magasabb fordulaton, intenzív gyorsulásnál illetve alacsonyabb fokozatban (pl városi közlekedés) nem csinálta.

Most már sokkal gyakrabban többet és alacsonyabb fokozatban is rángat. Valamint, lett még egy jelenség: Gázadásnál furcsa süvítő hang hallatszik a kabinban. /mintha a gázpedál feltekerné az utastér ventilátort :-o /

 

Voltam több szervizben (pl.: 2 napja a Skoda márkaszerviz Székesfehérvár), és a tipp az volt, hogy cseréljek gyertyát és gyújtókábelt.

 

Hibakód nincs, alapjáraton és egyéb üzemi körülmények között patent az autó.

 

Segítsetek plííízzz!

KÖSZI!

MikeSim83 Creative Commons License 2018.10.02 0 0 15

Sziasztok.

Tényleg jó lenne egy kis segítség, hogy mik a tapasztalatok az átépítéssel kapcsolatban, mennyibe kerül, hol szereztétek be az alkatrészeket, külföldről, vagy itthon. És hol cserélték ki, Nekem Miskolc, Nyíregyháza, vagy Debrecen lenne elérhető közelségben (ha minden kötél szakad akkor Budapest). Köszönöm a válaszokat

xpetya Creative Commons License 2018.04.04 0 0 14

Szia!

 

Bár látom, hogy már nem biztos hogy aktuális a kérdésed, de kis internetes kutakodás után én úgy gondolom, hogy a 90 és 110 lóerős 1.2 TSI motorok már EA211 kódjelűek. Ezek már 16 szelepesek, és - ellentétben a 105 lóerőssel - nem 1550-as, hanem 1400-as fordulattól kezdve adják le a max nyomatékot. A szíjas vezérlés miatt szerintem megbízhatóbbak, de végső soron ezt majd az idő és a megtett km-ek fogják eldönteni :)

Előzmény: vidam75 (13)
vidam75 Creative Commons License 2018.02.18 0 0 13

Sziasztok

 

Egy 1.2 TSI 110LE. Skoda fabia vásárolnék  2015/8 havi, ezeket már szíjas vezérléssel szerelték ?

 

Ezeket a kódjelek a motor számban vannak ???

 

EA111, hanem az EA211-es kódjelű turbómotor a megbízható (Ezt a cikket a Erdélyi Naplóról másolták: https://erdelyinaplo.ro/gazdasag/tsi-motorok-atok-vagy-aldas)

 

Skodaaa01 Creative Commons License 2017.12.01 0 0 12

SZiasztok,

 

 

Az itt említett átépítő szett  meg egyezik ezzel amit találtam?

 

 

http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&33245&9900309&9900410&0&16&21&0&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|22|4|1|1

 

 

 

fentről a 4.  tétel 85 790 Ft-ért

 

Janika1225 Creative Commons License 2017.09.05 0 0 11

Sziasztok!

 

Skoda Rapid 1.2TSI vezérmű átépítését vállalja valaki esetleg Békés, vagy Hajdú-Bihar megyében?

Vagy rosszabb esetben Budapesten?

 

Köszi!

zlala Creative Commons License 2017.08.30 0 0 10

Sziasztok!

 

Meg tudnátok írni, ez az átépítés kb mennyibe kerül (anyag és munkadíj), illetve az átépítés óta mik a tapasztalatok?

Köszönöm.

József Kollár Creative Commons License 2017.04.05 0 0 9

Lukács Autósbolt és autószervíz. kiváló munkát végeztek és korrektek voltak.

Előzmény: M98 (6)
AbramCock Creative Commons License 2017.02.20 0 0 8

Adjátok meg legyetek szívesek a Tatai műhely elérhetőségét!

Előzmény: riel (-)
riel Creative Commons License 2016.09.13 0 0 7

Úgy tudom az Octavia II FL (facelift) volt csak láncos, az Octavia III már szíjas. A II FL szerintem EA 111, a III EA 211. És az EA 111 vopt a problémás.

Egyébként a láncos 8 szelepes, a szíjas meg tudtommal 16.

Előzmény: winbook (5)
M98 Creative Commons License 2016.09.13 -1 0 6

Meg tudnád adni a tatai szerelő elérhetőségét?

köszi.

Előzmény: Dexter24 (1)
winbook Creative Commons License 2016.07.30 0 0 5

Sziasztok, legyszíves adjatok tanácsot. 

Kinéztem egy 2014.01-ben forgalomba helyezett 1.2 Tsi Octáviát. 31e km, ha igaz. És most jön a kérdésem, honnan tudom meg, hogy ebben láncos vagy szíjjas hajtás van ? Olvastam, hogy az ea211-el gondok voltak. Ez már újabb lehet. De lehet, hogy még láncos. Köszi a válaszokat.

oca Creative Commons License 2016.06.10 0 0 4

Szia!

 

Engem érdekelne hogy Tatán hol építik be! (Skoda Yeti 1,2 TSI)

Az E-mailem publikus!

 

Köszi!

Előzmény: Dexter24 (1)
supernova780929 Creative Commons License 2016.05.28 0 0 3

szia!

Előzmény: szig11 (2)
szig11 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 2

Sziasztok

 

Nekem szintén problémás volt a vezérmű lánc sokat bajlódtunk vele de meguntam.Szintén a neten találtam meg az átépítő készletet amit említettetek.Sikerült beszerezni egy készletet és tegnap 2016.03.14-én beszereltük.Szélesebb fogaskerék,erősített lánc,nagyon csendes lett a motor ,indításkor sincs semmi hangja. A szétszerelés és az összerakás probléma mentes volt.Ha így marad nagyon boldog lennék. A többi vélemény olvasva remélem sokat kibír ez a változat.Ha valakit érdekel  van aki átszereli Budapesten ezt privátban meg tudom mondani.

 

Dexter24 Creative Commons License 2016.02.02 0 1 1

Ezúton is szeretném megköszönni rielnek ezt a posztot.

 

2016.02.02-án az én CBZA motorkódú, 2010.06 évjáratú, 86 lóerós, 1.2 TSI Fábiámba is beépült a 03F 198 158 B vezérlés szett. ( szélesebb lánc, módosított lánckerekek stb...) Az autó probléma mentesen működik.

Az átépítés 56000 km-nél történt. Sajnos olajpumpa láncot is kellett cserélni, nem meglepően....... lógott, mert ugyan az a hitvány minőség, mint a régi lánc.

 

Az autó 3 éves korában garanciaidőn belül, kb 25000 km-nél cseréltettem vezérműláncot. Az új lánc 31000 km-t bírt, sajnos ismét csereérett lett.

Rielhez hasonlóan én is túrni kezdtem a netet valami tartósabb megoldás érdekében és szerencsémre ráakadtam erre a bejegyzésre  :)

 

A tapasztalatom hasonló......VW márkaszervízben megveheted a szettet, de nem építik be, mert szerintük ehhez az évjáratú motorhoz nem hozza az adatbázisuk.

Helyette nagyon szívesen berakják azt a láncot, ami 30000 után kuka.

Keresni kell egy műhelyt, ahol hajlandóak rá. Tatán van egy tippem.

 

Remélhetőleg többet fog bírni a cucc, mint az elődje   :)

 

 

 

Előzmény: riel (-)
riel Creative Commons License 2015.10.02 0 3 0

riel Creative Commons License 2015.10.02 0 3 topiknyitó

Az 1.2 TSI motor vezérlésproblémái miatt elért nem éppen jó hírét szeretném javítani a következőkben.

 

A problémáról lehet olvasni például itt:

Húsz motor: ezeket kerülje

Használt autót venne de nem ért hozzá? Vagy netán vett is és most retteg, hogy mi baja lesz? Nyugalom, itt a segítség, hátha nem késő még. Kiskáté, nem csak laikusoknak. Tovább »

forrás: totalcar.hu

A legutolsó bejegyzés az 1.2 TSI-é.

 

A probléma létezik és igaz, az újonnan vásárolt 2010.09-es gyártású 1.2 TSI Octaviánk élete eddig a következőképpen alakult:

- 5ekm-nél kezdődtek a zörgő láncos indítások (a szerviz elvégzett egy javítást, amitől nem lett jobb: betettek egy hézagoló alátétet a turbónál az útváltó szelep mozgató rúdjához); miután nem lett jobb, a szerviz hümmögött
- 25ekm-nél trélerre került, mert a láncfeszítő megakadt és nem feszített, igy a lánczörgés nem csak az indításra korlátozódott már, hanem zörögve is maradt; beismerték, hogy típushibás a lánc és a feszítés; láncot, feszítőt szűrőt és olajat cseréltek (elvileg feszítőpatront is kellett volna, de az nem biztos, hogy megtörtént, mert nem szerepelt a kicserélt tételek felsorolásban)
- 30ekm-nél újrakezdődött a zörgős indítás (tehát megint csak 5ekm-t bírt az új lánc)
- 38ekm-nél beépítettek egy visszacsapó szelepet, hogy a láncfeszítő patronból ne csorogjon vissza az olaj a teknőbe, láncot nem cseréltek; gyakran hallatszott, hogy zörögve indulna, de a szelep miatt hamar ráfeszít a láncra, szóval egy lánccsere sem ártott volna szerintem

- 58ekm-nél (garanciaidő után egy éppen esedékes olajcsere előtt feltúrtam a netet, hogy milyen láncot tegyek bele az autóba. Végleges megoldást szerettem volna, így annál tovább kutakodtam, hogy meg találtam az amúgy is benne levő gyenge lánc típusát és árát.

 

A kutakodás eredménye ez lett: https://translate.google.hu/translate?hl=hu&sl=it&u=http://a1.audi.club.forumfree.it/%3Ft%3D70681649&prev=search

 

Mivel az ETKA (gyári szerviz adatbázis) nem hozza a 03F 198 158 B vezérlés átépítő készlet cikkszámot az 1.2 TSI motorhoz (de pl. a Bárdinál és a VW szerviznél is kapható a szett), így volt bennem némi bizonytalanság a dolgot illetően, de látva a robosztusságát, leküzdöttem a dolgot.

 

A lényeg, hogy 2015.09.12.-én átépítettük a szélesebb láncosra és köszöni szépen, azóta piciket sem morran indításkor. A szélesebb lánc keresztmetszet elvileg az 1.8 TSI-é.

Csatolok pár saját fotót is az átépítésről.

 

Remélem, hogy minden 1.2 TSI meggyógyul ezzel a szettel és visszanyeri azt a jó hírét a motor, amit itt olvashatunk: http://www.origo.hu/auto/teszt/20100223-soha-rosszabb-alapmotort-volkswagen-golf-12-tsi-teszt.html

 

Ezen kívül már csak egy betegsége van, a kormolás. Ez szintén gondot okozhat, ami abból adódik, hogy a közvetlen befecskendezéses motor több kormot produkál, mint egy sima benzines és az EGR szelepen  keresztül visszavezeti a motor szívóoldalára. A központi és hengerenkénti befecskendezéses motoroknál a benzin-levegő keverék a szívószelepeket szép tisztán tartja, de a központi befecskendezésnél a szívó oldalon csak levegő (és az EGR felől korom) halad át, mert a benzin közvetlenül az égéstérbe jut. (létezik "hibrid" megoldás is, az újabb 1.8 TSI/TFSI-k már központi és közvetlen befecskendezést is tudnak, hogy mindig a pillanatnyi üzemállapotnak megfelelő módon tudjanak üzemanyagot adni a motornak)

Az elkormolódásra az egyik megoldás a szétszed-kipucol, a másik a dióhéjas tisztítás. Ez utóbbinál csak a szívóoldalt kell lebontani, ami gyorsabb, olcsóbb, egyszerűbb procedúra, de még nem sok helyen csinálják, így hosszú a várólista.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!