Sziasztok! Szerintetek mi lehet az oka, hogy évente cserélni kell a gyújtókábeleket, mert mindkét oldalon annyira kikezdi az okszidáció, hogy tiltja a hengereket? 2011- es Leon, 60 000 km-el.
Nem értek hozzá, de van 1.2 tsi autóm kb 10 éve. Nálam mikor menyét/nyest megrágta gyújtókábelt csinált ilyet. Nedves időben jobban előjött. csak átszúrta a kis fogaival, nem lehetett látni. Utastér felőli oldalon fér hozzá jobban. Nézd át leszedett állapotban lámpánál hogy van-e rajta tűszúrásnyi harapás, sérülés. Műanyag kb 15 e HUF fedél utána már nem fértek hozzá az új kábelszetthez. Csak egy tipp.
Sziasztok, 2013-as 1.2 TSI 105 LE-s motornál a módosított 03F198158B cikkszámú vezérműlánc szett cseréje után kell bármilyen szoftveres beállítást végezni? Gondolok itt a lánc megnyúlása miatti automatikus vezérlés elállítódás szoftveres nullázására stb.
Van egy (2011-es 160000Km) 1.2 TSI Skoda Oktavia ami idáig :-( rendben működött.
Egy hónapja viszont alacsony fordulatról terhelésre (emelkedő, gyorsítás) rángat.
Egy-két hónapja kezdődött a problémám. Negyedik, ötödik, hatodik fokozatban, 2000-as fordulatról, ha enyhén gyorsítottam (nem padlógáz) elkezdett húzni rendesen, de aztán ritmikátlanul, nem folyamatosan, de bele-bele rángatott az autó.
Magasabb fordulaton, intenzív gyorsulásnál illetve alacsonyabb fokozatban (pl városi közlekedés) nem csinálta.
Most már sokkal gyakrabban többet és alacsonyabb fokozatban is rángat. Valamint, lett még egy jelenség: Gázadásnál furcsa süvítő hang hallatszik a kabinban. /mintha a gázpedál feltekerné az utastér ventilátort :-o /
Voltam több szervizben (pl.: 2 napja a Skoda márkaszerviz Székesfehérvár), és a tipp az volt, hogy cseréljek gyertyát és gyújtókábelt.
Hibakód nincs, alapjáraton és egyéb üzemi körülmények között patent az autó.
Tényleg jó lenne egy kis segítség, hogy mik a tapasztalatok az átépítéssel kapcsolatban, mennyibe kerül, hol szereztétek be az alkatrészeket, külföldről, vagy itthon. És hol cserélték ki, Nekem Miskolc, Nyíregyháza, vagy Debrecen lenne elérhető közelségben (ha minden kötél szakad akkor Budapest). Köszönöm a válaszokat
Bár látom, hogy már nem biztos hogy aktuális a kérdésed, de kis internetes kutakodás után én úgy gondolom, hogy a 90 és 110 lóerős 1.2 TSI motorok már EA211 kódjelűek. Ezek már 16 szelepesek, és - ellentétben a 105 lóerőssel - nem 1550-as, hanem 1400-as fordulattól kezdve adják le a max nyomatékot. A szíjas vezérlés miatt szerintem megbízhatóbbak, de végső soron ezt majd az idő és a megtett km-ek fogják eldönteni :)
Úgy tudom az Octavia II FL (facelift) volt csak láncos, az Octavia III már szíjas. A II FL szerintem EA 111, a III EA 211. És az EA 111 vopt a problémás.
Egyébként a láncos 8 szelepes, a szíjas meg tudtommal 16.
Kinéztem egy 2014.01-ben forgalomba helyezett 1.2 Tsi Octáviát. 31e km, ha igaz. És most jön a kérdésem, honnan tudom meg, hogy ebben láncos vagy szíjjas hajtás van ? Olvastam, hogy az ea211-el gondok voltak. Ez már újabb lehet. De lehet, hogy még láncos. Köszi a válaszokat.
Nekem szintén problémás volt a vezérmű lánc sokat bajlódtunk vele de meguntam.Szintén a neten találtam meg az átépítő készletet amit említettetek.Sikerült beszerezni egy készletet és tegnap 2016.03.14-én beszereltük.Szélesebb fogaskerék,erősített lánc,nagyon csendes lett a motor ,indításkor sincs semmi hangja. A szétszerelés és az összerakás probléma mentes volt.Ha így marad nagyon boldog lennék. A többi vélemény olvasva remélem sokat kibír ez a változat.Ha valakit érdekel van aki átszereli Budapesten ezt privátban meg tudom mondani.
Ezúton is szeretném megköszönni rielnek ezt a posztot.
2016.02.02-án az én CBZA motorkódú, 2010.06 évjáratú, 86 lóerós, 1.2 TSI Fábiámba is beépült a 03F 198 158 B vezérlés szett. ( szélesebb lánc, módosított lánckerekek stb...) Az autó probléma mentesen működik.
Az átépítés 56000 km-nél történt. Sajnos olajpumpa láncot is kellett cserélni, nem meglepően....... lógott, mert ugyan az a hitvány minőség, mint a régi lánc.
Az autó 3 éves korában garanciaidőn belül, kb 25000 km-nél cseréltettem vezérműláncot. Az új lánc 31000 km-t bírt, sajnos ismét csereérett lett.
Rielhez hasonlóan én is túrni kezdtem a netet valami tartósabb megoldás érdekében és szerencsémre ráakadtam erre a bejegyzésre :)
A tapasztalatom hasonló......VW márkaszervízben megveheted a szettet, de nem építik be, mert szerintük ehhez az évjáratú motorhoz nem hozza az adatbázisuk.
Helyette nagyon szívesen berakják azt a láncot, ami 30000 után kuka.
Keresni kell egy műhelyt, ahol hajlandóak rá. Tatán van egy tippem.
Remélhetőleg többet fog bírni a cucc, mint az elődje :)
Használt autót venne de nem ért hozzá? Vagy netán vett is és most retteg, hogy mi baja lesz? Nyugalom, itt a segítség, hátha nem késő még. Kiskáté, nem csak laikusoknak. Tovább »
A probléma létezik és igaz, az újonnan vásárolt 2010.09-es gyártású 1.2 TSI Octaviánk élete eddig a következőképpen alakult:
- 5ekm-nél kezdődtek a zörgő láncos indítások (a szerviz elvégzett egy javítást, amitől nem lett jobb: betettek egy hézagoló alátétet a turbónál az útváltó szelep mozgató rúdjához); miután nem lett jobb, a szerviz hümmögött - 25ekm-nél trélerre került, mert a láncfeszítő megakadt és nem feszített, igy a lánczörgés nem csak az indításra korlátozódott már, hanem zörögve is maradt; beismerték, hogy típushibás a lánc és a feszítés; láncot, feszítőt szűrőt és olajat cseréltek (elvileg feszítőpatront is kellett volna, de az nem biztos, hogy megtörtént, mert nem szerepelt a kicserélt tételek felsorolásban) - 30ekm-nél újrakezdődött a zörgős indítás (tehát megint csak 5ekm-t bírt az új lánc) - 38ekm-nél beépítettek egy visszacsapó szelepet, hogy a láncfeszítő patronból ne csorogjon vissza az olaj a teknőbe, láncot nem cseréltek; gyakran hallatszott, hogy zörögve indulna, de a szelep miatt hamar ráfeszít a láncra, szóval egy lánccsere sem ártott volna szerintem
- 58ekm-nél (garanciaidő után egy éppen esedékes olajcsere előtt feltúrtam a netet, hogy milyen láncot tegyek bele az autóba. Végleges megoldást szerettem volna, így annál tovább kutakodtam, hogy meg találtam az amúgy is benne levő gyenge lánc típusát és árát.
Mivel az ETKA (gyári szerviz adatbázis) nem hozza a 03F 198 158 B vezérlés átépítő készlet cikkszámot az 1.2 TSI motorhoz (de pl. a Bárdinál és a VW szerviznél is kapható a szett), így volt bennem némi bizonytalanság a dolgot illetően, de látva a robosztusságát, leküzdöttem a dolgot.
A lényeg, hogy 2015.09.12.-én átépítettük a szélesebb láncosra és köszöni szépen, azóta piciket sem morran indításkor. A szélesebb lánc keresztmetszet elvileg az 1.8 TSI-é.
Ezen kívül már csak egy betegsége van, a kormolás. Ez szintén gondot okozhat, ami abból adódik, hogy a közvetlen befecskendezéses motor több kormot produkál, mint egy sima benzines és az EGR szelepen keresztül visszavezeti a motor szívóoldalára. A központi és hengerenkénti befecskendezéses motoroknál a benzin-levegő keverék a szívószelepeket szép tisztán tartja, de a központi befecskendezésnél a szívó oldalon csak levegő (és az EGR felől korom) halad át, mert a benzin közvetlenül az égéstérbe jut. (létezik "hibrid" megoldás is, az újabb 1.8 TSI/TFSI-k már központi és közvetlen befecskendezést is tudnak, hogy mindig a pillanatnyi üzemállapotnak megfelelő módon tudjanak üzemanyagot adni a motornak)
Az elkormolódásra az egyik megoldás a szétszed-kipucol, a másik a dióhéjas tisztítás. Ez utóbbinál csak a szívóoldalt kell lebontani, ami gyorsabb, olcsóbb, egyszerűbb procedúra, de még nem sok helyen csinálják, így hosszú a várólista.