Keresés

Részletes keresés

parsifal hendrix Creative Commons License 1 napja 0 0 4682

                                    Pink Floyd - Childhood's End (Official Music Video)

                              pilinszkhajnóczy plakátmagány ma ontják boros véremet

 

 

Pilinszky János: Négysoros (előadja: a szerző)

https://www.youtube.com/watch?v=htF8qfie0w0

 

Hajnóczy/ A halál kilovagol perzsiából

https://www.youtube.com/watch?v=l_f-NunyVvY

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=SnTz09-nk9c

parsifal hendrix Creative Commons License 1 napja 0 0 4681

                                                   ars nova

                                                   sors bona

                                                   nihil aliud

                                                   senki sem

                                                   kerülheti

                                                      el a

                                                    sorsát

 

 

pudingman afrikába ment kedvelt sivatagi futására, marlowe-k dél kelet ázsia mocsaras, mérges pókos-kígyós árgyélusát,

parsifal hendrix meg nézőként birkózó versenyre. nem ott tartották ahol kereste, hanem arrébb. egy réges-régi uszoda újjáépített terén. borzongott, borzongott, remegett a lába. nem csak a bírkózás. az úszás. gyerekkora vége és felnőttkora eleje. úszta a kilómétereket a medencében és a nézőtéren felesége és gyerekei. mikor jön már apa? apa meg lassan de biztosan úszta a kilómétereket és közben az amerikai disszidálásra gondolt és az amerikai triatlonra. és a medence helyén most a küzdőtér, ahola szabadfogású verseny zajlik, de a nézőtér padjai, lépcsői ugyanazok mint hajdanán hajdanában danában.

terek. a mediterrán menny és pokol, ó homérosz. a katolikus menny és pokol, ahogy dante megtanulta a bibliából és szent tamástól. dublini kevés menny és sok pokol, ahogy joyce megélte és ahogy megírta.

parsifal hendrix tere a mikro- és makrofizika találkozása a kémiában, a földön, az emberben.

amikor gyerekkora vége felé ért, amikor ifjúkora kezdődött, 15-16 évesen hagyta abba a birkózást, kezdte a bulizást nándi bátyjáéknál. kevés 15- 16 éves volt 1972-ben magyarországon, de még a világon is, akinek 5-6 pink floyd lemeze volt , igaz, hogy szalagon, de az a pink floyd nem a wall slágerfaló godzilla bélpokla volt, hanem igazi pszichedelika

késő este, egy átélő szunyókálás után, ki késő esti súlyzózás. csigák , meztelenek és házasok a rozsdás vasakon.

plakátmagány némaság, rozsdás csigás magány türkiz

a master kategóriában, a 6o-65 életkorban 3 súlycsoport van: ő a kilencvenesbe fog belefogyasztani.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiepZL-95PbAhVFKVAKHUrxDBwQFjAEegQIARBN&url=https%3A%2F%2Fwww.amazon.com%2FLiving-Space-Limited-JOHN-COLTRANE%2Fdp%2FB00UI9CFWE&usg=AOvVaw2KqDsbHMOw81kZmAcMmOEW

Living Space (album)

pudingman Creative Commons License 2 napja 0 0 4680

Ez a páros a kedvenceim közé tartozik:)

 

Mindjárt repülök Tunéziába, de még nem pakoltam be a böröndöt - tiszta hülye vagyok, mert mindig az utolsó percre hagyom, most meg tiszta ideg vagyok.

 

Majd ezt fogom hallgatni pakolás közben :))

Előzmény: parsifal hendrix (4678)
parsifal hendrix Creative Commons License 2 napja 0 0 4679

hendrix apjának kutatása közben rádöbbentek, hogy protameno nyomaiba botlanak gyakran

az örök visszatérés

Handel 1743 Samson Oratorio HWV 57 Harry Bicket The English Concert & The New Company

https://www.youtube.com/watch?v=vTDLmXh_fUU

parsifal hendrix Creative Commons License 3 napja 0 1 4678

akik már lerakták az evezőt

                                              akik feldobták a pacskert

                                                                                           hűvös boncterem blues

Ben Harper and Charlie Musselwhite When I Go | Relaxing Blues & Rock Music 2018 | Hi-Fi (4K)

https://www.youtube.com/watch?v=UFsf-ljY-0s

parsifal hendrix Creative Commons License 3 napja 0 0 4677

obscene

 

 

                                     lewd

 

 

              lascivious

 

                                                                                    filthyhyhyfil

 

 

 

                                                               indecent

 

 

 

 

 

 

disgusting

 

                                                                      joyce 12 éves korában charles lamb odysseus mesekönyvéből

                                                                              komálta lyssest az iskolában

 

 

parsial hendrix

                                   1966 környékén a kommunizmust építő általános iskolai gyárban

1O évesként görög mitológiai történetekkel szórakoztatta az érdeklődőket

trencsényiwaldapfel ?

az iskola egyetelen

régi vágású

(vö. horthy korszakban szocializált) idős tanár legnagyobb örömére

                                                                                                                        joyce kikapott később lapidáris beszédéért

ph-n meg 13 éves korában

az igazgató szétvert egy 5O centis vonalzót

a szabad európa rádió jelligéiből

és pornográf

fordulatokból

álló verseiért

                                                                                                  bizony mondom néktek

trójából odüszeusz hazament

                                                               vergilius itáliába

                                                                                                    protameno

                            meg indiába

hogy lássa a zsidó-hindu

                     platon- véda

                                                                      szellem együttállását

                                                           

otis taylor - resurrection blues

 

https://www.youtube.com/watch?v=8OG8Fjv42nM

                                                                                                                 egy nisápuri papírusz tekercs

                                                                                                               szerint protameno hajósai bluest énekeltek evezés közben

 

 

 

 

                      

parsifal hendrix Creative Commons License 4 napja 0 0 4676

vocaionvocation vocavocation

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                    deliberate mortal sin

 

                         wrathonly arms

                                   i allow

                                   myself to use

                                              silence                        exile                                         and        cunning

                                                        cunnilingus

                                                      deflower a virgin

        

                                                                                                          are  you not weary of ardent ways

 

 

Miles Davis & Chaka Khan: Human Nature (live in Montreux 1989)

https://www.youtube.com/watch?v=xZ5E4Jo3lpU

parsifal hendrix Creative Commons License 5 napja 0 0 4675

                                                               ars bona

                                                               nihil aliud

                                                        az eltünt értékek és illatok

                                                              nyomában

                                                       a második kölyökkutya

                                                               korából

                                                             amatinda

                                                               cage

                                                             cage rage

 

 

a gimi legrosszabb osztályába járt és a legnagyobb csirkefogók közé tartozott - de amit kellett vagy megtanulta valahogy

vagy "egyszerűen" felszívta magába

                                                                               így az egyetemre

                                                                             pontrekorddal vették fel

                                                                        a szóbelin már csak fecserésztek a felvételi bizottsággal

                     jó

               családból is

               származott

                                                                         így nem csoda

                                                                   hogy behívták a kiszbizottsára

                                                                        hogy ugyan már

                                                                          elhivatottság

 

és két-három év múlva

már ugyan olvasott

marxot és marxistákat

de úgy hogy

utálta az élő marxismust

                                                                                                          így a kiszbizottságon

                                                                                                      elfecserészte zorbáni jövőjét

 

parsifal hendrix a marxista

stephen

gyóntatószéke

                                                           1oo1 éjszaka legszebb meséi

                                                            ráhellel

                                                                rebekával

                                                                   ábráhámmal

                                                                         harival

                                                                           szindbáddal

                                                                             omár khajámmal

https://www.youtube.com/watch?v=OVXrNzPN7Dk

Hair - Hare Krishna - LSD trip scene

 

                                                   szent ágoston

 

 

 

szent tamás                                                                                                                                        marx

 

                             hendrix                                                                                                marlowe

 

                                                                           peace flowers freedom happines

 

énekelték a gyerekei velencében

                                  és a turisták mosolyogtak

                                                                                                               a pécsi esküvőjükön

                                                                                                   két komoly alkesz egyetemista voltak a tanúk

                                                                                                          őrület és valóság

parsifal hendrix Creative Commons License 6 napja 0 0 4674

                                                    a költő arcképe kölyökkutya korából

                                                    Jimi Hendrix - Voodoo Child, Live '69

 

furcsa, valami furcsa gyóntatószék volt. egy varázsszőnyegen állt. stephen nem a bűneire gondolt, amik között volt három halálos is, hanem mózesre. meg ábrahámra. bloom a vakegérben várta. morgott, panaszkodott a kocsmárosnak, hogy baromira unja már a mediterrán pocsolya levegőtlenségét, bezártságát. a viking szabadság végtelensége vonzotta. a mahárhárata és a rámájána zűrzavar-kavargó.jacob napjában többször borotválkozott isaac meg bőrpuhító krémek hordóit kente magára. mózes legkissebb fiának a teremtő megsúgta a fotoszintézis ontológiai esztétikáját. egy lángoló zsiráf árnyékában. a zsiráf hamvaiból ott a helyben hamukockatéglákat vertek a vályogvető cigányok. a mai göttingen területén történt mind ez. 

a fotoszintézis narratív geometriai-logikai analógiáján kidolgozták a létszintézis matematikai-pszichológiai ontologiáját. 

heidegger berúgta a vakegér ajtaját és a század három legnagyobb koponyája: wittgenstein, sartre és martin beléptek.

bloom abbahagyta a zúgolódást.  szent tamás és szent ágoston abbahagyták a sakkozást.

https://www.youtube.com/watch?v=cHJRIlNXwdk

abbahagyások, elkezdések, vallomások

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.14 0 0 4673

                                                                  a small alba

                                                                  small faces(1)

                                                      a portrait of the artist as a young dog

white the moon
white the wine

white the light
white the leaf

white the rock
white the bark

white the stone
white the dawn

white room(2)

*

 

pond
the pond
old pond
old-pond
an old pond
the old pond
ancient pond
an ancient pond
the ancient pond
ageing pond
a lonely pond
the quiet pond
frog pond

pound pound

ezra pound

 

This not-so-small alba draws on a poetic genre that originated in Provence with the troubadours. The word “alba” in Occitan means “dawn”: the poetic alba is a dawn-song (3).

Advertisement

Typically, it voices the regret of lovers who must untangle after the night’s pleasures and separate. Sunrise also initiates the dull or possibly dangerous business of the day, as in Romeo and Juliet, where Juliet coaxes Romeo to stay with her by a sweetly obvious subterfuge pretending: “Wilt thou be gone? It is not yet near day: / It was the nightingale and not the lark, / That pierced the fearful hollow of thine ear.” The traditional alba, too, sometimes takes the form of a dialogue, which may be shared between the lovers, or by the speaker and the watchman who has roused them. That dialogic element may be reflected in Harry Gilonis’s diptych.

Crisp, lit, physical presence commands the first, eight-line poem. The second, 13 lines evoking Basho's most famous three, experiments with the frog pond from different grammatical, visual and potentially philosophical angles.

The first poem is also a set of variations on a word etymologically connected with “alba”: albus, the Latin for “white”. This is a deft and beautifully unifying connection, verbal and visual. The images ride in on para-rhyming couplets that suggest parity beneath the white light of the moon and the peri-sunrise. We barely glimpse the lovers: if they are present, they’re surely, by implication, joined as equals to each other and as equals to the nature beyond human nature.

The poem’s anaphoric structure creates emphasis on the adjective. Monosyllabic plainness, vowels and consonants chording distantly but harmoniously and a sentence-patterning of adjective/definite article/noun, are devices that convey the reader into an older, oral culture. There’s both a Celtic and an oriental quality to the writing. (Wine and the moon were favourite aids to inspiration among the classical Chinese poets.) Carnal associations – white wine but also white flesh – may faintly hover.

This white wine (4) is the one element which is made rather than found. It’s essential in evoking, very delicately, the disinhibition that may herald love-making, or perhaps simply the pleasure of drinking sociably with a friend who will be staying over in the spare room. The moon’s light reconciles the whole time frame, the passage from night to dawn, with the staples of the northern landscape: leaf, rock, bark, stone.

In Bashō’s original haiku, the isolation of the frog in springtime was significant. He seemed old like the pond: unmated, he plunged alone into its water, to enjoy a quiet swim in the dusk of his life-cycle.

Gilonis adds the adjectives “ageing”, “lonely” and “quiet” to the pond rather than the frog, nonetheless developing themes of time and loss. The pond is already ancient, and it is in the process of becoming still more so. The final utterance, “frog pond”, brings everything to rest. What is left to be said or seen? Those two, hyphen-less words form the core image of the diptych, and recall the patterns of the first poem. Circularity reflects in the repeated “O” vowel, both its look and its sound. Wholeness beyond the self has been attained.

, I thought the frog-pond meditation added a further note of robust but delicate humour. Then I spoke it aloud, very slowly, and, I confess, it had a completely unexpected effect on me: it made me cry.(5)

 

(1) Small Faces - All or Nothing 1966

https://www.youtube.com/watch?v=HUuuHLaSLR0

 

(2) CREAM-White Room Live

https://www.youtube.com/watch?v=0bcrkiCPNso

 

 

(3) CROSBY, STILLS, NASH & YOUNG - Down By the River (1970).MPG

https://www.youtube.com/watch?v=x6_dcWKUXU4

 

(4) Ville Valo & Natalia Avelon Summer Wine original video SD

https://www.youtube.com/watch?v=ONdsLfVZMso

 

(5) Bob marley "no woman no cry" 1979

https://www.youtube.com/watch?v=jGqrvn3q1oo

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.13 0 0 4672

                                                           ars nova

                                                           nihil aliud

                                                           the relentless

                                                           honesty

                                                             of

                                                          wittgenstein

                                                      bécs, dublin, swansea

 

 

 

If you ask philosophers – those in the English speaking analytic tradition anyway – who is the most important philosopher of the twentieth century, they will most likely name Ludwig Wittgenstein. But the chances are that if you ask them exactly why he was so important, they will be unable to tell you.

For the more general reader, Wittgenstein’s status in contemporary philosophy will be puzzling. The general view is that Wittgenstein is surely the very model of a great philosopher. The perception is that he is difficult, obscure and intense, severe and mystical, charismatic and strange, driven and tragic, with his charisma and difficulty bound up with his character and his life. Wittgenstein saw philosophy not just as a vocation, but as a way of life he had to lead. This is perhaps why writers and artists have found him an object of fascination and inspiration. He is the subject of novels, poetry, plays, painting, music, sculpture and films. In the arts and the culture generally, Wittgenstein seems to be what a philosopher ought to be.On November 9, 1953, Dylan Thomas died in St Vincent’s Hospital, New York City. His thirty-nine-year-old corpse was embalmed for the long voyage home to Southampton. A New York undertaker fitted him up with a garish new suit to wear in his coffin. On the day of his burial, November 24, back home in Laugharne, friends and neighbours were invited to take the lid off the casket as the poet lay at rest in his parents’ home, so that they could have their last glimpse of the Welsh bard turned transatlantic superstar. One such friend and admirer was the younger Swansea poet John Ormond, who took a quick look and said: “Dylan wouldn’t be seen dead in a suit like that”. Bruckner's 4th, 7th and his unfinished 9th – opened up a new musical and spiritual terrain. The titanic shocks that these paradoxical pieces delivered were achieved by a man who worshipped the gods of musical conservatism at a time when the rules of composition were being dismantled by the likes of Gustav Mahler and Richard Strauss. Bruckner, by contrast, spent his life exploring musical principles that had been laid down centuries earlier – the laws of counterpoint, the way one musical voice interacts with another – which marked him out as a cranky weirdo in the context of the progressive artistic and intellectual scene of late 19th-century Vienna.For me, this is Bruckner's boldest compositional achievement. The symphony is the only one of his that's explicitly dedicated to God. In a sense all of Bruckner's music is a tribute to his devout faith, but the 9th dares something darker, more doubting, more apocalyptic, and more ear-shatteringly aggressive and even deliberately ugly than he had attempted before. The massively loud and dissonant orchestral pile-up of a chord near the end of the third movement is a vision of a despairing abyss that the quiet music that comes after it can't possibly console. It's as if Bruckner shrinks back from the vision his exquisitely arcane brain had led him to. That chord is the product of a passage of music that behaves entirely according to the laws of musical structure that the composer revered. Yet all that careful construction reveals something so strange, so shocking, and so disturbing – all the more so because the music has the irresistible power of a force of nature rather than a subjective, personal scream. It's a moment that's a transfiguration of all that obsessiveness. This isn't Bruckner's shout into the void, but the cosmos itself in pain

, Dylan Thomas was overtly political, and a firm defender of the world from which and by which he had been largely formed. A telling instance would arise on one of his forays to America in the early 1950s when, at one of those parties where he was mostly judged for his excessive drinking and social gaucherie, he railed vigorously against his hostess in defence of Bevan’s NHS which she had told Dylan was nothing but a “Marxist Front”. If, in fact rather than as legend, we can now derive different meanings from his own end game – that he did not seek death, like some kind of reconfigured Rimbaud of Cwmdonkin Drive, that he did not die of an alcohol-induced “insult to the brain”, as put on his death certificate, but of misdiagnosis and maltreatment, of pneumonia and over-prescribed morphine; that his last work was no falling-off but a search for new directions, a libretto planned with Stravinsky, his performative talent at a peak, new media to be explored – as the poet, literally, matured into his forties, why, then, the Dylan Thomas we have before us is a globe-trotting international figure

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.13 0 0 4671

                                                           dublini wagner este

 

 

 

kevesen tudják, hogy dublinban müködött egy operaház is. európai ember számára ismeretlen  zeneszerzők. minden hónap harmadik szerdáján opera-dal est. a dublini közönség számára kedvelt, kiöregedő énekesek énekeltek zongorakísérettel. kamara. kamara zene. wesendonk dalok. nothung. stb. a dublini zsidók kedvenc találkozóhelyén wagner. egy donizetti szerda után, egy puccini szerda előtt. bloom késett. ideges volt és piás. a szerződést nem sikerült tető alá hozni, mert néhány oldalt a trehány . de nem csak ő késett, hanem a zongora kísérő is. illetve ő nem késett, de nem volt hajlandó játszani, mert telemachos. amikor bloom látta, hogy nem maradt le semmiről ivott még egyet a büfénél és sétált a folyosón. lassan megnyugodott. akkor meglátta hendrix dédnagyanyját. a velencét elöntő árvíz oda is sodort temetetlen holtakat. odüsszeusz és a bolygó hollandi áttörték az egyik falat, és a mocskos, halottas  áradat kiömlött.

stephen a könyvtárban lelt menedéket. mahábhárata. alig olvasott néhány oldalt, a zongorakísérőt is kifizették, a termet felszárították, a nagyérdemű. helyet foglalt a kritikus is, aki egy sikerületlen operaénekes volt, dühében provokátor és besúgó lett. a kritikáit senki nem olvasta, a várostörténészek csupán és teljesen félre lettek vezetve.

hendrix dédnagyanyja ábrahámra gondolt. mózesre. van aki előtt van aki alatt nyílik meg a tenger. és van aki háborítatlanul átdzsapázik rajta. nyomás az létezik. de mikor kezd regulálódni? van nyomás a csillagokban, a tengerben és van a sejtekben na és persze az operaházban is. a dédnagyanya serdülőkorában gyakran találkozott  a későbbi madame curivel és gyakran elmélkedtek ilyen zagyvaságokon. nyomás a csillagokban és a szívekben. az előadás elkezdődött. bloom álomba szenderült. stephen meg elhatározta, hogy indiába utazik, maháb.

a movement formái és a nyomások formái. sétálások. elsétálások. séták a kihalt parkokban.

 

 Jonas Kaufmann: Wesendonck Lieder by Wagner

https://www.youtube.com/watch?v=0mleg05tOc8

 

 

Pantera - Walk (Official Video)

https://www.youtube.com/watch?v=AkFqg5wAuFk

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=kd9TlGDZGkI

Dire Straits - Walk Of Life

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.12 0 0 4670

szombat délelőtti bedurrantás - különösen a mell , a triceps és a váll sikerült. szinte megijedt magától. már eleve fáradt volt, de aztán a szép szombat reggeli napsütés és a n.o. xlode majd két órával később a mutant odavágott.  otthon ájulás-nem ájulás. mark huntról eszébe jutott lecsapi, aki már jóval az mma előtt a walk off királya volt. a köpcös vendéglátós-félig-meddig alvilági, ha kellett odavágott és kész. alvilági movement. ahány világ, annyi movement. este meg jött bruckner, mert brahms után ő következik.  eltemetett annyi fideliost -őt ki fogja? vagy csak lebeg az internet végtelenségében az idők végezetéig a végtelenben. 

beethoven süketsége, joyce vaksisága, parsifal ...........

https://www.youtube.com/watch?v=yjJprIS4zQE

FURTWANGLER & Bruckner Adagio from Symphony #7.wmv

 

 

 

Bruckner - Symphony No. 7 in E major - 2 Adagio - Celibidache

https://www.youtube.com/watch?v=Znaac5QFNxY

 

a patak parton, az udvaron a kutyák sírjai helyén, az antikváriumban és a vakegérben no és a szent pál székesegyházban elszórni a porait

beporzás

leporzás

kiporzás

adieuporozás

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.11 0 0 4669

2o15.11.3O                                     5.7 kili úszás

 

 

kiszálltam a vízből, ettem néhány energia szeletet -és jött két hiba

1, a kocsiban felejtettem a bedurrantó poromat (massacra)

2, bementem a melegvízbe -és az annyira beágyazott, hogy már képtelen voltam visszamenni úszni

na a következő úszást majd jobban megszervezem

 

2o15.12. o7.                                    1o2 kili bringa

 

                          Téli berek

                                         Téli teker

                                          és

és végre nem esett az eső és szél se nagyon volt

a tegnapi úszástól kissé fáradtan

és a két erdei utat összekötő rövid főút szakaszon még mindig künn vannak a kurvák -edddig késő tavasztól nyár végéig szobroztak a parkolóban és most, december hetedikén ott vacogtak a nyirkos ködben -ők is illiberálisra vették a figurát (a szerencsétlenek)

Body count!

https://www.youtube.com/watch?v=YqE0WEPV1TU

Body Count  - Live In LA - 2004  

 

 

2o15. 12.11                                14 kili kocogás

 

 

Juhász Fecó emlékkocogás. 15-16 éves koromban találkoztam vele először -illetve egy könyvével: Vázlat a mindenségről. Megrendültem. Hát ilyen verseket is lehet írni? Zsidó barátom könyvtárában találtam. Echte zsidó értelmiségi család volt. Naponta jártam hozzájuk. Baromi hangulatos kávézások, dohányzás, dumálás. A haverom nővére akkor már egyetemista volt -hozzám, kis sráchoz képest, felnőtt nő. tetszett nekem. értelmes is volt, hatalmas mellek, szép arc. De valamiért nem csípett. "Kis pöcs" lehettem a szemében. Aztán írtam egy juhászfecós  verset, amire már nem emlékszem, csak egy sorára: "Kőtyúkokat baszó kőkakas". Na ez tetszett neki, felnevetett. Aztán pár év múlva már buliztunk együtt. Aztán 20 év múlva öngyilkos lett. Hát az ő emlékére is kocogtam az éjszakában. Könycseppek az éjszakában.

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.11 0 0 4668

baromállattubusosok megszüntették a kissofdeath fiókot -itt van helyette egy másik:

https://www.youtube.com/watch?v=Q6UfqI5ovQI

 

ugyanígy megvan az all that jazz is:

 

Bye Bye Love

https://www.youtube.com/watch?v=RXzJfEDPnUk

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.11 0 0 4667

2o16. o1.o3. 14 kili kocogás

 

                  Tour de Lemmy

                                           3. etap

 

Motorhead Kiss Of Death full album

https://www.youtube.com/watch?v=1dubs0tE5-4

 

 

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.11 0 0 4666

negyven éves korunk után

felelősek vagyunk az arcunkért

negyven éves korunk után

felelősek vagyunk a mondatainkért

addig élhetsz a környezeted

sémáiból, fecsegéseiből,

az automatizmusokból,

semmitmondásokból

varázsfelkiáltásokból

de aztán

aztánaztánosztán

az arcod

a mondataid

személyiséged

te formálod

ha vagy egyáltalán valaki

 

                                                                                                               babits mihály beszélgető füzetei

                                                                                                               parsifal hendrix fórumai

Black Magic Woman/Gypsy Queen ~ Santana

https://www.youtube.com/watch?v=HDLLXUaqZxg

                                                      

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.10 0 0 4665

epiphany

                           flow

                                            satori

                                                                 rozsdás vasak

                                                                 alkoholban áztatott izmok

                                                                 füstben aszalt tüdők

                                                                 hendrix lutoslawskiban

                                                                 megperdített agyi hálózatok

látomás

                     áramlás

                                          megvilágosodás

paarsifal

                 faalparsi

                                                                                                             megtalálni az utakat a káliumok áramlásától

                                                                                                             a bélbolyhok rügyeihez

                                                         és vagyunk mi a nevető fal sóhajtozásai

                             repkény kúszások

                     a komondorok bundájában

egy koan ha csattan

                                              több haiku ha szonett

                                                                                                     szonettek ha éposz

dublin sikátoraitól eltántorogni a szamosszegi kocsmáig

                  a grog erejéhez a pályinka hozzábúvikkunkorodikdikmánhe

                                                                                                                               

           STANISLAV KHRISTENKO:Bartok, Piano Sonata, Sz.80

           https://www.youtube.com/watch?v=58AnxdAok4Y

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.09 0 0 4664

                                                        beuysfassbindergrass

                                                      Das Erbe des Schamanen

                                                          örökségek

 

mi maradt apósa után? romok. apja után: nagy rakás kommunista szar. anyja után: versek, két-három könyv, önpusztítás, mi marad után semmi

 

 

Um das Vermächtnis von Joseph Beuys, Alchemist und Kunstrevolutionär, wird seit Jahren gestritten. Die Familie vertraute nun der Galerie Ropac den Nachlass an

"Ich kann mich noch gut erinnern, wie wir die Erde in den Gropius-Bau hineingeschaufelt haben." Die Geschichte von Joseph Beuys' Werkensemble Hirschdenkmäler ist für Galerist Thaddaeus Ropac (geb. 1960) auch eine persönliche. Als Beuys 1982 das Environment für die Zeitgeist-Ausstellung in Berlin realisierte, war Ropac Praktikant mit dem "Glück", unmittelbar bei der Entstehung dabei zu sein.

Der Fluxus-Künstler "hat sein gesamtes Atelier von Düsseldorf nach Berlin bringen lassen und dort entschieden, eine Skulptur zu schaffen", erinnert Ropac sich im STANDARD-Gespräch. "Zu dieser Zeit hab ich Beuys noch nicht einmal verstanden, aber sein Charisma war beeindruckend. Ich wusste, dass ich am aufregendsten Ort war, wo man zu jener Zeit in der Gegenwartskunst sein konnte, und wie wichtig er als radikaler Denker war."

Nur ein Jahr später eröffnete Ropac in Salzburg seine erste Galerie, bis zum Ankauf von 38 Originalen dieser Werkgruppe sollte es allerdings noch ein längeres Weilchen dauern. Jetzt, quasi als Inszenierung der Nachricht, dass man die internationale Repräsentation des Beuys-Nachlasses übernimmt, zeigt Ropac die Hirschdenkmäler in seiner 2017 eröffneten Londoner Dependance in einem ehemaligen Bischofspalais im noblen Mayfair.

 

Wichtig ist diese Werkgruppe, weil sie den Höhepunkt von Beuys' Versuchen darstellt, den mythischen Symbolismus der germanischen Tradition einer neuen Verwendung zuzuführen. Dem Hirsch, repräsentiert durch ein Bügelbrett, kommt dabei zentrale Bedeutung zu. Für Beuys war es ein Tier, "das in Zeiten der Not erscheint", und in seiner mystisch-alchemistischen Kunstpraxis war das Geweih, das nach dem Abwerfen stets nachwächst, ein starkes Sinnbild für Erneuerung.

 

                                       Der Hirsch aus Joseph Beuys' Ensemble "Hirschdenkmäler".

 

Nach der Eröffnung in Berlin entschied der Künstler, einen Teil des Ensembles in Bronze abzugießen. Das erste Museum, das diese Abgüsse erwarb, war die Tate Gallery. Das erklärt, warum Ropac nun auch die Originale unbedingt in London zeigen wollte. Langfristig soll es aber auch für sie ein Happy End in einem wichtigen Museum geben. Nachgefragt ist Beuys etwa auch am asiatischen Markt. Erst kürzlich, so Ropac, hat das HOW Art Museum in Schanghai sogar sein Haus mit einer Schau des deutschen Bildhauers eingeweiht.

Der eigentliche Coup gelang dem Galeristen jedoch mit dem Nachlass von Beuys. Schon zu Lebzeiten war dessen Marktwert hoch gewesen. 1980 führte ihn die Weltrangliste der bedeutendsten Gegenwartskünstler, der Kunstkompass, noch vor Rauschenberg und Warhol auf Platz eins. Bisher wurde das Beuys-Erbe von seiner Familie, allen voran seiner streitbaren, heute 84-jährigen Witwe Eva, verwaltet.

Ropac, der eng mit den Erben zusammenarbeiten wird, sagt, der Kontakt habe sich mit der Zeit intensiviert. Viele große internationale Galerien hätten sich um den Nachlass bemüht, "ich war nicht der Einzige, der in Düsseldorf angeklopft hat". Womit man überzeugte? "Ich glaube, Eva Beuys hat gemerkt, dass es uns sehr um die Sache geht."

 

 

Seit Beuys' Tod im Jahr 1986 gab es immer wieder Streit um seinen Nachlass. Insbesondere im Konflikt mit der 1990 gegründeten Stiftung der Brüder van der Grinten in Beuys' Geburtsort Kleve bemühte die Familie mehrfach die Gerichte. Im Streit mit der Stiftung im Museum auf Schloss Moyland wird Ropac aber nicht als neutraler Vermittler fungieren. "Wir werden uns in keiner Weise einmischen. Eine Klärung wird es aber geben müssen."

Seit 2011 ist es medial um den Streit, in den auch das Land Nordrhein-Westfalen involviert ist, still geworden. "Zum Glück hat man das aus der Öffentlichkeit herausgeholt", so Ropac, dessen Team sich in den kommenden Jahren auch dem ausstehenden Werkverzeichnis widmen wird. Auch dabei wäre ein schwelender Rechtsstreit nicht besonders förderlich.

 

                                                                     "Erdtelefon", 1968

 

telefon a pokolba

 

                                                                                                                     

                                                            Karlheinz Stockhausen "Helicopter String Quartet"

                                                            https://www.youtube.com/watch?v=13D1YY_BvWU

 

                                 

vanda62 Creative Commons License 2018.05.09 0 0 4663

Nem adhatok mást, csak mi lényegem. 
(Az angyalokra mutatva) 

Dicsér eléggé e hitvány sereg, 
És illik is, hogy ők dicsérjenek. 
Te szülted őket, mint árnyát a fény, 
De mindöröktől fogva élek én. 

 

Mondja Lucifer, a kétkedés szelleme az Úrnak. Hallom és engedelmeskedem!- mondja a Dzsinn, a lámpás szelleme Aladinnak a mesében. A fényhozó, és a lámpás szelleme. A szellem, amelyik megjelenik, ha valaki megdörzsöli Körösi Csoma jakvajas teásbögréjét, és eltűnik, ha terhére van Aladinnak. 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.09 0 0 4662

úgy érezte vanda piszkálja, vagy kötözködik vele. pedig stephen önmagába zárkózva, a költő arcképe kölyökkutya korában, vonult végig a világon. a keddi vasazás, vasazó létfejtés, nyolctól tizenkettőig. utána sport. és egy csodára bukkant. mark hunt big foot. két örök harcos. nem hype, nem kamu, nem celeb, nem foci, nem tenisz.

írek, magyarok, dubliniak, kisújszállásiak.stephen dedalus, parsifal fülig lao szindbád boris jacob hendrix. mahler, mahler, mahler. "mindez beletorkollik majd a Finnegan ébredése bábelébe, az értelmetlenség csodálatos és áthatolhatatlan emékművébe, de ez nem az író hinája lesz, hanem, mint mindig, a világé". nem hiba nem hibabahinanem . hatvan éves korunkban már nem beszélhetünk úgy, mint 2o éévesen. a negyven év alatt illik, hogy legyen valami fejlődés.

beethoven utolsó és első vonósnégyesei. a dublini emberek és a finnegan.

Mark Hunt vs Antonio Silva Heavyweight Fight of All Time HD / Highlights

https://www.youtube.com/watch?v=kmmuWwGTO5U

és az ember eliramlik a krematóriumba füstté válik és mi marad utána a rettentően sok piálás, munka, edzés, szenvedés után unokái még magyarul is elfelejtenek és ki marad mi marad minek írni azért írok, hogy én én legyek de ki vagyok én vagyok aki vagyok és nem kell wagnert hallgatni apósa 25 évig dolgozott a telken mint az állat reggeltől estig kora tavasztól késő őszig aztán halála előtt megkérték, hogy tarolja le az egészet, mert ők nem tudják se gondozni se eladni

és az ő könyvhalmai cdi porosodnakkoszolódnak és naplói végtelen taposásai roughsod

 

vanda62 Creative Commons License 2018.05.08 0 0 4661

Az igazat mond, ne csak a valódit, szólította meg József Attila a neki dedikált versében a nagy német írót, akinek Faust nem diktált. Amennyire emlékszem a Mephisto című filmre, még Mephisto sem. Azért megvolt a derék német diktálás nélkül is. Gyerek voltam, amikor láttam a Halál Velencében, és tök el tudtam fogadni, hogy valaki első látásra beleszeret Björn Andersenbe, nekem is tetszett. Később elolvastam a regényt is, és nem sokat értettem belőle, de már akkor, tizenegy éves koromban megfogott az öregség szánalmas nyomorúsága, a bizonyosság, hogy az élet a végén mindent elvesz tőlünk, amit valaha bírtunk,  és egyszer csak ott állunk hitvány, elnyűtt burokjaként mindannak, akik egykor voltunk. Sok rosszat el lehet mondani Thomas Mannról, de azt meg kell adni, hogy pontos volt, mint egy német. Az öregség szar, már most, pedig még csak közelítek feléje. 

 

Halál Velecében videóetüd

 

https://www.youtube.com/watch?v=BJT5BUZr_9Y

 

A másik műve, amit szintén ebben az időben láttam, szintén rettenetesen és fájóan pontos. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=8KY9myVAskM

 

Latinovits és Kozák András, a varázsló és Mario. 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.08 0 0 4660

                                                      stephen dedalus

 

 

 

stephen a pipatoriumban megbámulta a több százéves család férfiainak kedvenc pipáit. falra aggatva, lógatva, kiállítva. 

aztán a reflectóriumon át az auditóriumba ment, ahol az olfactoriumon a huszárcsíkos regatta bársonyon éppen wilhelm meister shakespeare hevesen kefélt a műlovarnő ugyan de sokat olvasott szüfrazsett hatalmas mellű, combközépig érő bőrcsizmájú, izmos segge ugrabugrál a levegőben dantével, senki nem tudta -csak faust persze, aki segített -hogy wilhelm szonettjei a titokzatos nőhöz tulajdonképpen dantéhoz szólak. dantehez, aki maga volt beatrice. miközben a reflectoriumon át az auditóriumba haladt, stephen olyan egyszerű, ifjonti kérdésekkel foglalkozott, hogy mi van a világ szélén? megyünk, megyünk, egyszer csak lecsücsülünk, elértünk a világ végére és a lábunkat lelógatjuk? a fergeteges kefélést látván már kérdések toldultak fel, mint a hajóvonták találkozása tilos. mi a csók? elalvás előtt megcsókoltam anyámat. ezen persze kiröhögték. russelék azon rágódtak, hogy mi a piros virág? ő meg fiatalon, már azon, hogy mi a csók. és az állatias baszást meglátván, már azon gondolkozott, hogy mi az orgazmus? hogy ki a legnagyobb angol költő? hát faust. aki diktált shakespeare-nek. 

 

Nirvana - Where Did You Sleep Last Night (MTV Unplugged)

https://www.youtube.com/watch?v=EYv2czin7WI

 

persze faust diktált joyce-nak is és goethének is. a megalkuvó, gátlástalan, gerinctelennek th. mannak faust azonban

nem diktált.

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.07 0 0 4659

Bartók Rádió: vonósnégyes csodák. Időutazás. 25 éves parsifal hendrix. Janacek, Ravel, Mozart.

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.07 0 0 4658

csodás őszi idő . milliónyi fa a folyó parton és mindegyik más-más színű: barna-zöld-sárga- vörös számtalan átmenete.

elmentem egy kb. 40 kilométerre lévő strandhoz is, ahová nyáron jártam. természetesen zárva, minden  kihalt. a szívem meg összeszorult, teljes melankólia. Így múlik el minden. Egyébként nehezen ment az egész. Talán tudatalatt nagyon féltem a hatodik defektől. 50 kilométert hazatolni a bringát, azért az 10 óra. Amikor már "csak" 25 kilométerre voltam az otthontól, akkor már feloldódott a görcsöm -innen már "csak" 5 óra a hazatolás, ha jön a defekt. , de azért mégis elfáradtam.

 

 

2o15.1o.23.                                                     122 kili bringa

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.07 0 0 4657

szombat reggel vettem észre, hogy megint defekt. két hónap alatt az ötödik. még jó, hogy nem a gyékényesi csavargásnál.

akkor úszás gondoltam.  az egyik uszodában azonban úszóverseny, a másikban pólómeccsek. baromi dühös lettem. elmentem kocogni. ez elmúlt időben, 3 hónapja legfeljebb  két és fél órákat kocogtam egyszerre- leginkább a túlsúlyom miatt. ma lekoccantam majd hét órát. egyik körmöm levált. jött egy vízhólyag, meg horzsolások meg vérhólyagok.

tojok rá.

 

 

2o15.1O.o7.                32 kili kocogás

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.07 0 0 4656

 

                      Tour de Lemmy

                                               2. etap

 

Napsütéses, legalább csípős idő.Január elsején kis forgalomra számítottam. Így előbb mentem fel a főútra - de qrva rendőrök jöttek-mentek, a forgalom se volt nagyon kicsi, így előbb le is kellett jönnöm. és eltévedtem!Egyre rosszabb és egyre keskenyebb utak, éreztem, hogy baj lesz. És lett. Kijutottam egy mezőre és onnan ne tovvább! Visszafordulás. Fogalmam se volt, hol vagyok, így vissza kellett fordulni. Jöttek a felhők, gyorsabban sötétetedd. Na mindegy.

2015-től Lemmyvel és Juhász fecóval búcsúzta,2016-t lemmyvel és Petőfivel köszöntöm. Csak most jutottam el Petőfiig.

 

Motörhead - Rock Out  

https://www.youtube.com/watch?v=v4b3MBkOx5k

Bessenyei Ferenc - Egy gondolat bánt engemet...

 

https://www.youtube.com/watch?v=52rccNR457Q

 

Manapság odáig jutottam, hogy ha azt hallom, hogy Katinka, akkor kiver a hideg és a talpam ökölbe szorul. Így változnak az idők.

 

 

 

 

2o16 jan,1.   9 óra bringa edzés

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.06 0 0 4655

                                                   Spinoza’s philosophy of freedom

What’s the best advice you’ve ever received? ‘Do not trust your teachers’. I always pass this advice over to my students.

                                               “The unexamined life is not worth living” –

“The philosophers have only interpreted the world. The point, however is to change it” – and view philosophy as an engine of political change, whose purpose is not to reflect reality, but disrupt it.

Most people don’t enjoy banging their heads against nasty paradoxes. It’s a dirty job, but someone has to do it.

 

The commandments of the Torah were tailored for life and worship around the Temple. But with the final destruction of that edifice, along with the commonwealth of which it was the center, the Mosaic Law has lost its raison d’être. The ceremonies of Judaism – indeed, the ceremonies of all organized religions, including Christianity – are empty and meaningless practices.

because every time we learn something about the universe, we change something about the view of ourselves. Take Copernicus’s book. Its topic was the motions of the planets in the sky, scarcely a political topic, one would think. And still, his book was probably a major chapter in the falling of the ancient regime, perceived as such by many. Used as such by many. To the point that its title De revolutionibus . . . was taken an inspiration for political “revolutions”.

Finally, as part of his effort to undermine the usurpation of political power by contemporary ecclesiastics, Spinoza undercuts the stature and alleged authority of Scripture. He denies that the Torah is literally of divine origin. Neither the Pentateuch nor the prophetic writings or histories were written by God or by anyone serving as God’s amanuensis; in fact, they were not even written by the individuals who by tradition are alleged to be their authors or whose names they bear as titles (Moses, Joshua, etc). The Torah is, in fact, a haphazard collection of very human writings, composed over a long period of time by various authors. These texts were handed down, in copy after copy, through the centuries and finally collected and edited into a single (but not seamless) work by someone in the Second Temple period (most likely Ezra, Spinoza suggests). Thus, what we now have is a “corrupt and mutilated” document, one whose relationship to any original set of writings (by Moses or other prophets) must remain indeterminate. If it is at all a “pious” and “divine” document, it is not because of its origin or the words on the page, but only because its narrative is especially morally edifying and effective in inspiring readers to acts of justice and charity – to practising the “true religion”.

Spinoza’s project is a philosophy of freedom: personal freedom, as the life of reason that he describes in the Ethics is supposed to liberate us from bondage to our irrational passions and the superstitions that they nourish; and political freedom, in so far as the Theological-Political Treatise offers an extended case for a secular and tolerant polity where religious authorities are kept from interfering in civic affairs, and for the freedom of thought and expression. As Spinoza says, in a truly free society “everyone may think what he likes and say what he thinks”. It is a lesson no less relevant now than it was in the seventeenth century.

Jack Kerouac or James Baldwin? Kerouac. He inspired my youth. I read On the Road and then left my parents’ home and went out to the wide world, alone, looking for something, I am not sure what, but it was the right thing to do . . .

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.06 0 0 4654

2o15 dec.o6 egy hat kilométeres úszás edzés után

parsifal hendrix Creative Commons License 2018.05.06 0 0 4653

ádvent az uszodán

                                síromra virágot az uszodából hozzatok

Edvard Grieg: Peer Gynt Suite No.1  

                                https://www.youtube.com/watch?v=dyM2AnA96yE

 

 

 

215 12 o6

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!