Keresés

Részletes keresés

parsifal hendrix Creative Commons License 1 napja 0 0 4229

a veréb századik lépése

hóba ragadt

újírás lelkesedéssel

hanjóczyt

kezdet

dalcseverészni

william blake

megrakta a cserépkályhát

kortársakkal

tiszatájjal

megöntözte vizes vb-vel

ami tele volt ostobasággal, szolgalelkűséggel, tolvajlással

menny és pokol házassága

az ibrikszusz illatú zöld-gyepű szürke farkasvonyítás

belepte a purkinje sejtek

mint télen a békésen hulló hó

a kocsma ablak előtti bicikliket

szindbád elővett a belső csebéből

a tanga bugyit

és megtörölte izzadó homlokát

verejtékbe sűrített

elmúlt baszások boldogsága

sötét energia

információ

téblábolása

hallali halihó

egy pacal vóna jó

kacu!

Friedrich Hölderlin „Lebenslauf"  

https://www.youtube.com/watch?v=BqEHY04B-BQ

parsifal hendrix Creative Commons License 2 napja 0 0 4228

bricklayerman

In der Titelrolle: Tobias Moretti über Erkenntnis, Glauben und die Buhlschaft

- Sie haben zweimal abgelehnt, den Jedermann zu spielen. Warum haben Sie jetzt zugesagt?

Moretti: Das Thema der neuen Festspiel-Intendanz "Der Aufbruch ins Nichts", ein Kaleidoskop des beginnenden 20. Jahrhunderts – das hat mich interessiert, und in dem Zusammenhang der Jedermann als Figur.

-  Als Sie zusagten, hießen die Regisseure noch Julian Crouch und Brian Mertes. Wollten Sie deren Ablöse?

Moretti: Nein, das wollten wir alle eigentlich nicht. Aber wir wollten an einer Interpretation arbeiten, die die Figur aus dem Deklamationszwang löst und diese Allegorie konkretisieren kann. Das Stück hat sich in einer tradierten und letztlich einengenden Sichtweise verselbstständigt. Also sind wir als erste Tat nach meiner Zusage nach New York geflogen, weil ich mich mit den beiden darüber unterhalten wollte, was ich mir unter "Interpretation" vorstelle, was mich an dem Stück mehr und was weniger fasziniert. Es gab auch noch ein Treffen bei mir zu Hause, um noch einmal alles zu konkretisieren. Dabei hat sich abgezeichnet, was sich dann heuer im Frühjahr bestätigt hat, dass die beiden eigentlich gar nichts ändern wollten, wie sie meinten, aus Angst um die Statik ihrer Inszenierung. Im deutschsprachigen Theater ist es ja gängig, dass Inszenierungen im Fluss bleiben, gerade bei Umbesetzungen; im angelsächsischen Raum ist das wohl anders.

Was war Ihnen bei einer neuen Interpretation besonders wichtig?

Moretti: Zunächst, welches Verhältnis die einzelnen Figuren zueinander und zum Jedermann haben. Und natürlich, was das Glaubensthema bedeutet. Wie harmlos dieses zentrale Thema meist behandelt wurde, zeigt sich daran, dass sogar Leute wie Herr Ratzinger, also mehr als konservative Zeitgenossen, gefragt haben: "Was hat der denn getan? Eine Freundin hatte er, und gut leben wollte er." Warum muss deshalb der Höllenofen angezündet werden? Viel kann man ja nicht rühren am Konstrukt dieses Werkes, aber irgendwas geht immer – zumindest was die Nachvollziehbarkeit betrifft.

-Was sind für Sie die zentralen Themen, die zentralen Figuren?

Moretti: Das Stück hat mehrere zentrale Themen, die Figuren sind ja alles Allegorien, jede steht für sich. Wie sich die Figuren verschränken und zueinander stehen, kann man ja mal nicht nur in der Behauptung bearbeiten, sondern vielleicht mit einem Zugang, wie man auch an andere Theaterstücke herangeht und an konkrete Figuren: der Tod, der Mammon, die Werke, der Arme Nachbar, und natürlich auch die Buhle.

Gab es mit Crouch und Mertes neben den interpretatorischen auch sprachliche Probleme?

Moretti: Nicht nur sprachlich, sondern auch inhaltliche, abgesehen davon, dass die Hofmannsthal'sche Kunstsprache schon einen Muttersprachler vor Interpretationsprobleme stellt. Für jemanden, der gar nicht Deutsch spricht,  bleibt die Auseinandersetzung mit der Sprache an der Hülle hängen. Vor allem bei den neuralgischen Punkten Hybris und Erkenntnis. Ich muss doch aus einer Erkenntnis heraus agieren und nicht aus Angst vor dem Sterben. Sonst habe ich ja völlig umsonst gelebt. Damit habe ich auch textlich gearbeitet, gerade das war mir wichtig.

-Habe ich Sie richtig verstanden: Sie haben den "Jedermann" textlich bearbeitet, sprich: stellenweise neu geschrieben?

Moretti: Wir haben uns für die Hofmannsthal'sche Originalfassung entschieden, diese allerdings an bestimmten Stellen einem zeitgenössischen Blick unterworfen. Sonst kommt man irgendwann aus diesem ideologischen Korsett nicht mehr heraus. Das ist ein mehr als üblicher Vorgang, auch im Umgang mit deutschen Klassikern. Ich finde, dass der "Jedermann" in vielen Momenten gut gebaut ist – und in manchen eben nicht. Da muss ich mich thematisch und sprachlich damit auseinandersetzen – aber natürlich immer in Bezug auf Hofmannsthal, in Bezug darauf, was das Genie Hofmannsthal sonst noch geschrieben hat, auf literarische Vorgaben wie zum Beispiel die hochpoetischen Terzinen über Vergänglichkeit.

- Beschäftigen Sie sich, auch beim Film oder Fernsehen, mit allen Rollen so intensiv?

Moretti: Mehr oder weniger ja, sonst könnte ich es nicht machen. Ich bin auch langsam, kein multipler Arbeiter. Ich kann nur eins nach dem anderen machen, sonst käme ich mir sehr zerrissen vor. Manchmal, in den profanen Aspekten meines Lebens, kann ich vielleicht ganz schön an der Oberfläche herumsurfen, aber nicht in den Bereichen, die meine Arbeit betreffen.

-Waren Sie in die Wahl Michael Sturmingers als Regisseur involviert?

Moretti: Das letzte Gespräch mit Crouch hier in Salzburg war ein Neun-Stunden-Marathon im März. Es sah so aus, als gäbe es einen Kompromiss, aber dann eben doch nicht. Sturminger inszenierte damals gerade in Salzburg "Lohengrin" von Sciarrino. Bettina Hering hat mich gefragt, was ich von ihm hielte. Ich kannte ihn, habe aber noch nicht mit ihm gearbeitet. Der thematische Austausch, aus derselben Sprachkultur heraus, war erfrischend, auch seine – auch familiäre – Nähe zu dieser österreichisch-wienerischen Kulturepoche.

- Sie haben vorher gesagt, es gebe Dinge, die Sie am "Jedermann" weniger faszinierend finden. Welche?

Moretti: Wenn man die frühen Werke Hofmannsthals liest, wundert man sich über sein klischeehaftes Schwarz-Weiß-Denken in Glaubensfragen im "Jedermann". Vielleicht hängt das damit zusammen, dass er in dritter Generation konvertiert und so brav katholisch war. Aber das kann man anders interpretieren, allgemeingültiger, wenn man von der Essenz des Stückes etwas in unsere Zeit hinüberretten will.

- Das Stück heißt zwar im Untertitel "Vom Sterben des reichen Mannes". Aber geht es nicht eher um sein Leben?

Moretti: Das sehe ich auch so.  Die Werke beispielsweise sind der Spiegel des eigenen Ichs, also das, was die Taufe eigentlich sein sollte: der Konjunktiv dessen, was man hätte tun können als Mensch – und es nicht getan hat. Damit, mit der Selbsterkenntnis im Augenblick des Todes, umzugehen interessiert mich. Es kann nicht sein – und damit gebe ich mich auch nicht zufrieden –, dass die Werke sagen: "Wenn du nur brav dein Vaterunser betest, dann wirst du erlöst." Im Spiegel, den einem die Werke vorhalten, erkennt man die eigene Zerrissenheit, wie sehr man sich zerrieben hat in dieser Welt und wie sehr man am Eigentlichen vorbeigelebt hat. Darüber erzählt das Stück: über Erkenntnis und Nichterkenntnis.

-Sind Sie gläubig?

Moretti: Ja. Genauso wie ich auch kritisch oder agnostisch bin. Es ist ein Sich-Einlassen, eine Schnittmenge zwischen Glauben und Nichtglauben. In jedem Fall bin ich froh, in diesem Kulturkreis aufgewachsen zu sein, mit diesem Fundus, dieser Zerrissenheit, die unsere Geschichte geprägt, gezeichnet, zerrieben hat. Ich bin bei den Jesuiten in die Schule gegangen. Das sind ja auch Menschen, die mit sich ins Gericht gehen. Das ist mein Zugang, bis heute.

-Sie haben von 2002 bis 2005 den Guten Gesell und den Teufel gespielt, jetzt werden die beiden Rollen auch wieder von nur einem Schauspieler verkörpert.

Moretti: Der Mensch holt sich doch den Teufel als besten Freund. Noch bevor ich über meine Figur nachgedacht habe, war mir das ein wichtiger Aspekt. Damit schließt sich der Kreis, jede der Allegorien ist tatsächlich ein Teil vom Jedermann. So wie beispielsweise auch die Figur des Armen Nachbarn. Vor dem Herumgepoltere und Gezerre hatte ich schon Angst beim Lesen: Herumschreiend hindert er den Jedermann am Weiterkommen. Dass man diese Situation einmal ernst nimmt und anders erzählt, ist wunderbar. Dafür bin ich nicht nur Roland Renner, sondern auch Bettina Hering dankbar, dass man so eine Figur so besetzt bekommt. Dasselbe gilt natürlich auch für die Mutter, die zu einer meiner Lieblingsszenen geworden ist.

-Sie haben sich auch Stefanie Reinsperger als Ihre Buhlschaft gewünscht. Warum?

Moretti: Diese bürgerliche Vorstellung, wie die Buhlschaft zu sein habe oder welchem Bild oder Klischee sie zu entsprechen hätte, ist mir einfach auf den Sack gegangen. Hofmannsthal und Reinhardt haben die Buhlschaft einerseits als Muse à la Alma Mahler gesehen, andererseits als das reine, unschuldige Mädchen – beides eine Männerfantasie. Bei "Hoffmanns Erzählungen" von Offenbach gibt es einen ganzen Reigen dieser Frauenfiguren, und nicht nur dort. Nach unserer Vorstellung muss die Buhlschaft eine andere Intensität zum Jedermann entwickeln, vielleicht sogar eine Nähe. Es gibt ja auch eine Erotik der Intimität. Mit der Reinsperger gibt’s so eine herrliche Frische, die mir die Proben schon so wert machen.

-Was für ein Typ Mann ist der Jedermann?

Moretti: Das kann man nicht so profan beantworten, man muss ihn auch nicht in die heutige Zeit hinein trivialisieren. Natürlich ist er der Prototyp eines hybriden und uns heute sehr bekannten Typs Mann. Aber er hat eine Allgemeingültigkeit, über die geschlechtliche Zuordnung hinaus, für den Zustand des Hier und Jetzt des Menschen an sich.

salzburgban egy hegel biographiát vett és egy másik, hasonlóan kemény könyvet.sazlzburg mozartot, karajant, richard strausst jelentette, azóta jedermannt is.

a halál. a szépség, az elhagyatottság,a játék, 

https://www.youtube.com/watch?v=x9eMeHEsgqs

Philipp Hochmair spielt den Jedermann - Salzburg

parsifal hendrix Creative Commons License 3 napja 0 0 4227

- Comfortably Numb

amit ma kidöntesz, holnap takarítsd el

a tegnap kidöntött fa rázuhant a kert helyén lángoló dzsungelre

közben összepréselte a dicsőséges hírű, és máig szomorúságot okozó hiányával

jimi házát

nietzsche azt írja, hogy sokratész nagy volt azzal amit mondott, de még nagyobb volt azzal, amit elhallgatott

és lám a leglényegesebb dolgokról hallgat ő is

-ebben követi wittit

de szürrealistadadázik

metálozik

beethoven kamarázik

Pink Floyd-Comfortably Numb

https://www.youtube.com/watch?v=JU-OSLBKwG0

parsifal hendrix Creative Commons License 4 napja 0 0 4226

cica reqiuem

lassan öregedett velük.kb.15 éve.néhány hete simogatás közben a szokásos dorombolás bádog doboz karistolás volt. tegnap előtt este szokás szerint a kutyáit kivitte az utcára csak úgy szimatolgatni a kihaltságot.

Marci is kijött de bejövetelkor felkapta magával, mert látta rajta, hogy nem tud visszamászni a bezárt kapun, mint ahogy szokása volt. tegnap furcsán sétálgatott a gondozatlan kert őserdei paradicsomában.néhány dolognak neki is ment. ma délelőtt meg szükülő körökben körbe-körbe aztán kinyult egy bokor árnyékában, aztán bemászott a romok közt játszadozó rengetegben és elkezdődött a természet utolsó mutatványa, a csendes, békés, fájdalmatlan, nyugodt, filozófikus haldoklás.

borisz elment a strandra. rossz idő, nagy fáradtság, így leginkább dagonyázott. fiatalok csoportja mellette. huszonévesek gyűltek össze volt tanárnőjük körül. tízmilliók. new york, glasgow, nagyvilág. ő meg szegényen, öregen, kisújszállási némaságban. mikor hazaért, még vett levegőket a zöld gyomrában. lefeküdt szundítani. mikor visszament, már nem vett levegőket. korhadt, rozsdás ásójával ásott egy gödröt, aztán eltemette Marcit. thanatosz magával vitte a cicát.kb. 15 éve 3 kiscica érkezett hozzájuk. kettő gyorsan eltünt. berci is, aki őt legjobban szerette. toni.

Marci túlélt vagy 3 csapat kutyát. most elment ő is. és előbb-utóbb ő is és a felesége is eltünik. és a világ megy tovább. sírt is egy kicsit.

Heaven & Hell - Heaven & Hell (Live At Radio City Music Hall)  

https://www.youtube.com/watch?v=o3i-2nYatmU

a halálban két eledddig felfoghatatlan jelenség: az élet és a lélek kerül egyszerre torkonragadásra.

Mi történik a haldoklás regulációjában és hová tünik a lélek. lélek részecskék. lélek hullámok mivé olvadnak.

mikor hozta ki a dzsumbujból Marcit, beleverte a fejét egy ágba.begurult, megrázta a fát, ami kidőlt. korhadt volt persze az is. de mégis. fanyűvő parsifal.

Parsifal 3 Act: Geleiten wir im bergenden... (4 of 5)

https://www.youtube.com/watch?v=Qf83wrUZCXU

parsifal hendrix Creative Commons License 5 napja 0 0 4225

szabad kőműves segédmunkás requiem szólóhangra és zongorára, zenekarra

borisz blohin megint gyúrt. 7 nap alatt a negyediket. négyórásakat. a gym előtt jó parkoló. mikor tavasszal hulla fáradtan vonszolta magát a kocsihoz, hirtelen beugrott: csak nehogy leeresztve legyen a kerék. olyan fáradt volt ugyanis, hogy nem nagyon tudta volna kicseréni. azóta mindig már messziről nézi a gumikat. ma bejött az öltözőbe a recepciós srác. füstöl egy ...... a tiéd? bassza meg, nekem olyan van. félmeztelen kisietett, mögötte a recepciós. nem az ő kocsija, hanem a mellette álló. de már jöttek a tűzoltók. vissza a kulcsért, kihajtott a kavarodásból, aztán visszament zuhanyozni.

arra gondolt, hogy ha feldobja a bakancsot, akkor a porait egy animal rage dobozba tegyék és ássák el az udvaron borisz, olja, nyina, martin, pepi, vava, grísa, buksi közé. régen arra  kérte a feleségét, hogy a porai felét a patakparton szórja el, a másik felét az antikváriumokban. ma már ide jutott. minden változik. régen például elvis és johnny cash semmit se jelentett neki, nem utálta őket mint például kordát vagy aradszkyt, de teljesen közömbösek voltak számára. aztán pár éve felfedezte a hurtot. na meg ugye öregszik és a semmi közelít. és hurt.és hurt.és tegnap látta a fox(?) adón cash életét. életében először nézett huzamosabb ideig azon az adón egy filmet.

cash. és morrison. pár évtized és micsoda különbség. minden változik.

csak a szabad kőműves segédmunkások vesztenek állandóan. ez állandó.

https://www.youtube.com/watch?v=vt1Pwfnh5pc

Johnny Cash - Hurt (Official Video) HD

https://www.youtube.com/watch?v=9iiRvHO3OZ8

Az utolsó nap - Jim Morrison.avi  

parsifal hendrix Creative Commons License 6 napja 0 0 4224

„La Clemenza di Josip Broz Tito“

Krise der Polis, Kraft der Poesie

Eine Warnung an die Herrschenden. Es gibt gute Herrschaft, es gibt schlechte. Die Bürger von Siena hatten sich beides als Menetekel an die Wände ihres Ratssaales malen lassen, inklusive Feuersbrunst, Mord und Totschlag, um 1338. Der Dichter Pietro Metastasio schrieb, als das ancien régime noch stark und die Möglichkeit, ein König könnte eines Tages von seinem Volk guillotiniert werden, noch nicht im Bereich des Denkbaren angelangt war, ein Libretto über den spätrömischen Imperator Titus Flavius Andronicus und dessen mustergültige Stärke, Klugheit und Güte. Allen Lesern um 1734, auch Metastasio selbst, war zwar bekannt, dass dieser Titus im wirklichen Leben ein halber Nero gewesen war.

Titus könnte, zum Beispiel, auch Sarastro heißen. Oder Henri Quatre. Oder Gandhi, Kennedy, Merkel, Macron. Die Handlung der Oper „La Clemenza di Tito“ läuft jedenfalls wie am Schnürchen, mit symmetrisch gebauten Arien, als ein Fürstenspiegel: als Lektion zur Warnung der Herrschenden, Brand im Kapitol mit inbegriffen. Mehr als fünfzig Mal ist dieser Metastasio-Text bis 1789 vertont worden. Es hat nicht geholfen.

Am Geburtsort der Komödie: Giorgio Barberio Corsetti inszeniert „Die Frösche“ des Aristophanes im größten Theater Siziliens, der antiken Spielstätte von Syrakus.

Diener und Herr sind hier auch Sklave und Gott, der eine reitet, der andere schreitet, gebeugter und aufrechter Gang. Nur scheinbar sind die Rollen ein wenig vertauscht, denn der, der getragen wird, muss tragen. Und das ist auch Anlass für die ersten Witze, die ihnen, albern bis vulgär, über die Lippen gehen. Zwei Possenreißer, die im Streiten und Lamentieren zu Philosophen werden.

Die Eröffnungsszene zeigt Dionysos mit Xanthias auf dem Weg in die Unterwelt, aus der er, um die Polis zu retten, den verehrten Euripides zurück ins Leben holen möchte. Der zeitlose Witz, der den ersten Teil bestimmt, macht die Komödie tauglich und auch anfällig für Aktualisierungen. Ihre dramaturgische Besonderheit besteht darin, dass erst im zweiten Teil, nach der Parabase, dem Auftritt des Chores, um den Thron, auf dem der beste Tragödiendichter Platz nimmt, gestritten wird. Die Episoden davor sind einfach „nur“ zum Lachen: Stationen der Reise ins Jenseits, die Xanthias und Dionysos in den Palast des Pluton führt, wo das Duell ausgetragen wird.

Der Chor lässt Reprisen von „Hair“ und Hare Krishna über die Bühne wehen – optisch durch Blumenkränze und in vielen Rottönen gehaltene Kleider, choreographisch durch flotte Tanzarrangements, musikalisch durch eine lockere A-cappella-Mischung aus Sakralem, Pop und Jazz. Erst das Anklopfen an der Palasttür, vor der Aiakos (Francesco Russo) als schnarrender Giftzwerg in Polizeiuniform herumkommandiert, zwingt Dionysos und Xanthias in die Knie oder auch mal schutzsuchend ins Publikum. Ihr Opportunismus bringt sie vollends in die Bredouille, was in komische Verrenkungen und handfeste Prügel ausartet. Noch ein Kräftemessen.

Jimi Hendrix - Dolly Dagger  

https://www.youtube.com/watch?v=-E2A60WslXg

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.13 0 0 4223

von der natur der dinge

physik im wandel meiner zeit

sok tök elfeledett könyv került elő a tegnapi

vizes rongyozás során

lukrecius és born és goethe és hölderlin

lelkületével írni a NEIről, a NEI -vel rávilágítani a marxismus aktualitására

ma közel 5 órán át vasazott

Rainbow - Catch The Rainbow (1975

https://www.youtube.com/watch?v=p3VgV31vmUE

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.12 0 0 4222

https://www.antikvarium.hu/konyv/arthur-graf-gobineau-die-renaissance-455871

délután strandra ment, megkérte feleségét, hogy a szoba sarkaiban felhalmozódott könyvhalmaznak legalább egy kis részét törölgese le vizes ronggyal, mert így képtelenség őket kézbe venni.(évek óta ott vannak, időnként szaporodnak,de olvasásra nem nagyon használódnak).

gobineau könyve így került egy nagy rakás tetejére. melankólikus tuning bódulat-szerencsével vette kézbe. a reneszánsz. fél évezreddel ezelőtt a lélekszámra nem oly nagy városok  világtörténelmi jelentőségű rovar-boldogság-főkötő-nyilvánosság.

firenzében több ember volt mint ma a több mint hét milliárdos söpredékben. és főleg több értelmes ember.

akkkor volt leonardo, ma van speilberg. azért nem ugyanaz.

persze, hogy ezt bizonyítsa, bemutassa, fel kellene már tárnia a parsifalismust.

Italian Renaissance Music for Viola da Gamba Consort,La Gamba  

https://www.youtube.com/watch?v=MD_wZLpaVPg

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9224795&la=136276308

hamu és gyémánt meg meghülyült. a költészet veszélyes fegyver. azért nem nagyon olvassa.

bartók in the sky.

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.11 0 0 4221

This Time I'm Gone for Good  

hajdanán úgy vélték, hogy Ő hat nap alatt teremtette a világot

ma úgy vélik, hogy kb. 14 milliárd éve folyik a világ fejlődése

mindkét vélemény dőreség

de hát valamiben hinni kel, valamiből élni kell, valamibe kapaszkodva

föl kell mászni a hatalomba

arra jó ez az összehasonlítás, hogy mennyivel többet tudunk róla, pedig csak néhány ezer év telt el

mi lesz a következő pár évezred után, amikor a fehér ember már nem létezik

hol lesznek a szarvassá változott fiúk, a levegőlukú tarajtalan felhőégnagyság

és akkor mit fogunk röfögni róla

mert remélem a nevét nem ejtjük ki

rá hivatkozva nem hülyítjük a milliárdokat

nem lopjuk a milliárdokat

https://www.youtube.com/watch?v=5lrSdW8p4u4

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.11 0 0 4220

szabad kőműves segédmunkások paradicsoma

coolio

a magyar jazz és a magyar költészet

mindkettőre büszkék vagyunk

dededede

hátigendadaistarozi

babos hazajött amerikából mert inkább akart lenni nagy hal egy kis medencében mint egy apróság egy hatalmas medencében

babossal a szabó gábor emlékkoncerten réges régen s mintha pleszkán temetésén is lett volna

a kex és a rákfogó felújjítási kísérlet siralmas volt

tegnap előtt is négy órát vasazott és ma is

fájnak a vállai

nem tudjuk, hogy miféle rendszerek

de parsifal tudja, hogy a priori létezniük kell

a gén regulációsnak ezerféle kapcsolatok

a morpho regulációsnak ezerféle kapcsolatok

a csoport regulációsnak (vadászat, utódgondozás stb.) ezerféle kapcsolatok   

stb.stb.

régen azt hitte (3O éve), hogy megtalálja a molekulákat, kapcsolatokat, erőket a bitang gyorsan fejlődő tudomány segítségével - de ez követhetetlen

a vidám tudomány után megjelent a szigorú tudomány ma az áltudomány, az adatok, gépek, ostoba emberek ezerjéből álló intézmények tudománya dúl mely a gondolkodásnak nem sok teret hagy

- kivéve, ha a tömeggyilkos einstein, a meglehetősen egyszerű gondolkodású darwin vagy a gátlástalan hazudozó freud dicsőítéséről van szó

-így az angol nyelvet direkt elfelejti,hogy goethe, kant, heidegger, wittgenstein nyomán felépítse az új filozófiát, mely a kategóriák helyet a regulációkra összpontosít

de hogyan is tudná ezt kisújszállásról németül megtenni?

magyarnak született és menthetetlenül magyar mint babos

magyarul kell hát írnia

de ez nem filozófia, hanem költészet, misztika

nagy lászló, bólya péter, hajnóczy, juhász fecó, rejtő, babits, fekete istván segítségével

bassza meg!!!!!!!!!!!!!!!!!

kacu!!!!!!!!!!!!!!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=N6voHeEa3ig

Coolio - Gangsta's Paradise feat. L.V.  

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.10 0 0 4219

Beeindruckt haben mich von Härtling vor allem seine Roman-Biographien über Schriftsteller und Komponisten (Hölderlin, Lenau, Hoffmann, Waiblinger, Schubert, Schumann, Hensel-Mendelssohn); weil er sich selbst als depressiven Menschen und "Fremden auf dieser Welt" sah, beschäftigte er sich auch in seinem Werk gern mit geistesverwandten "peripheren Existenzen"...  R.I.P.

Der Dirigent des Wort-Orchesters

Den Zettel auf dem Küchentisch fanden die Kinder erst spät. „Sollte etwas mit mir passiert sein, holt Tante Käthe“, hatte die fünfunddreißigjährige Erika Härtling geschrieben, bevor sie sich mit 28 Tabletten vergiftete. Zurück blieben der zwölfjährige Sohn Peter und seine jüngere Schwester Lore. Sie hatten bereits den Krieg erlebt, den Umzug aus Chemnitz ins mährische Olmütz, die Flucht nach Österreich, den Einzug der Roten Armee. Der Vater geriet in russische Kriegsgefangenschaft, die Mutter wurde vergewaltigt. Schließlich, als nach der Übersiedlung ins schwäbische Nürtingen 1946 die Nachricht vom Tod ihres Mannes kam, hatte Erika Härtling keine Kraft mehr.

Dass jemand in auswegloser Situation durch die Literatur gerettet worden sei, klingt mittlerweile wie eine Floskel, aber das ganze Leben Peter Härtlings verbürgt diese Formel, wenigstens insoweit, als Literatur demjenigen aus existentieller Not helfen kann, der die Anlage dafür mitbringt. Der sich lesend den Blick weiten lässt und mit ihm das Bewusstsein. Und der auf diesem Weg ein Gespür dafür entwickelt, welche Rolle wiederum die Kunst in einem Leben einnehmen kann, das unter problematischen Vorzeichen begonnen worden ist.

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.10 0 0 4218

https://www.youtube.com/watch?v=nM__lPTWThU

minerva baglya a sötétségbe talál igazán magára a magyarnál sötétebb népet meg  nehéz találni

így a magyar nyelvet kéne választani márcsakazértisméghozzá tarajos goethe, tarisznyás rák, királypingvin böffentés az iszonytató sarki hideg szélviharban más nyelven nem tud angolul tudott de mindent megtesz, hogy elfeledjetüstént nahátmiheztartás végett tudományos könyvet nem érdemes írni mert minden tizedik idióta azt ír és mivel a világ az idióták melegágya (pride) évente írnak 1O millió tudományos könyvet, minden ötödik idióta irodalmat ír, az pedig évente 2O millió könyv

goethe-lucretius-dante-mahábhárata- rámajána-rimbaud-lautréamont utóda viszont nincs sehol

ki lenne más ha nem parsifal boris hendrix

Beethoven - Symphony No.7 in A major op.92 - II, Allegretto  

https://www.youtube.com/watch?v=vCHREyE5GzQ

amiről nem lehet beszélni, azt el kell táncolni, azt el kell verekedni, azt el kell kufircolni,

és satöbbö mahagóni véres ejakulátum a tarajos sün lampedusamedúza vénás hálózatán

rúdtáncosnő sokat látott szája ó a látó száj szájlátomás nyelvlátomás

piálások, látomások,deadlift!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=6kE7bzveF2s

The Rogue Elephant Bar Deadlift — 2016 Arnold Strongman Classic

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.10 0 0 4217

Painkiller  

nyelvünk határai világunk határait jelentik - hülyecsigafejűbrontozaurusz agyútengeriszántás sün

vigyorgás wittgenstein baromsága

amiről nem lehet beszélni arról hallgatni kell

-szintúgy a derék biboldó

sapienti sat

sí tacuisses philosophus mansisses 

éssatöbbietecerraramus diabolicus

a lét pásztorai keveset beszélnek, a juhászok is, legföljebb odaütnek a bottal csakúgy mint a zen budhista csodatanárok

a létbevetés közben megint nem nagyon beszélünk

meg úgy általában miheztartásvégettmindösszesen

világunk igazából a nyelv határai után kezdődik

pillantásokban, mosolyokban, ajakbiggyesztésekben, köpésekben, csikló duzzadásban

fasz merevedésben

és amiről nem lehet beszélni az is szarva közt a lényeg

ezért pumpál a vasakkal

csendben van de beszél a vasakkal az izzadással a szívdobogással

6O után itt az ideje komolyra fordítani a szavakat amik most a vasak és a másnapi mozsárban agyunzúzott érzés az igazá beszéd a másnaposság nyűglődése

másnaposság a piálás után, a baszás után, az animal mutant súlyzózás után

ugyanakkor minden a kurva beszéd körül forog

a nyelv körül

könyvet kéne írni

de magyarul?

németül? angolul?

nem tud választani nem tud nem tud

zipzárasvaránuszürülék zsák megtalálta a koltját és lövöldöz a kankalin pányváskirálykobra nyálak

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.09 0 0 4216

Astronomy Domine (1)

dead lift!

kellemes kánikula volt, a kutyák elájultak,a macskák kóvályogtak, most nem a zsiráfok égtek de nem is az elefántok, hanem a falevelek ő meg gyúrta a vasakat a tűző napon . ha a kőművesek, az istenáldotta segédmunkások tudják nyomatni 8-1O órán keresztül a burcsát az égető házfalakon, háztetőkön, akkor ő miért ne tudna nyomatni 5 órás vasazást? természetesen husserl, dilthey és vígotszkíj és heidegger igézetében. (4)

Waiting for the sun  

már nem kell rá várni, mert itt van és szeret minket, erősít minket, megajándékoz minket a létfeltárás novalis-goethe tündérmese tündérhabos krizantém

Sonne (2) kővágószölősi férfias tündér mese tündércsókos elnemmúlás volumenképlékenység

novalis!

goethe!

pound!

rammstein!

tralala tralala tralala

wittgenstein és néhány neves filozófus óriási erővel próbálta megfejteni, hogy mit jelent az, hogy "kék", honnan tudjuk, hogy mi a kék, hogyan tudjuk közölni?

nos mi az "orgazmus"? ami egy kissé problémásabb fogalom, mint a kék, vagy mi az a "funkcionális szerv", ami még ennél is bonyulultabb az pedig, hogy mi a szerelem, az meg szóba se mer kerülni!!!

Set The Controls For The Heart Of The Sun (3)

(1) https://www.youtube.com/watch?v=pJh9OLlXenM

(2) https://www.youtube.com/watch?v=StZcUAPRRac

(3) https://www.youtube.com/watch?v=DoTRmyjoyrE

(4) https://www.youtube.com/watch?v=0P_ktpTmaJ4

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.09 0 0 4215

sein und squat

animal m stack!

3 unokájával a strandon (az egyik még az anyja hasában)

a strandon ahol annyi sörözés és annyi nyomasztó szegénység

majd gyerekeivel

akik mára már unokákat hoztak

fröhliche wissenschaft

- ezt lapozgatta esténként az ágyban

tegnap jutott eszébe: a strenge wissenschaft vajh mennyire válasz az előbbire?

kanték után el kellett jönnie nietzschének

nietzsche után jönnie kellett husserléknek

és heideggerék utén neki kellett eljönnie

eljött 3 apjával:szent ágostonnal, szent tamással, arthur rimbaud-val

3 testvérével: pascal, montaigne, spencer

3 unokájával

animal stack!

itt van egy purkinje sejt

- ez mit jelent?

itt van egy funkcionális szerv

- ez mit jelent?

létfeltárás, fenomenológiai redukció

ült wagneron

és a létfejtésen meditált

narancscipőben settenkedett háta mögé eegy kályhagumiba rejtett fejű manóhárpia és a süvöltős keringő mihasznavégett

https://www.youtube.com/watch?v=D-zB0zVxPi4

Richard Wagner und sein Verhältnis zur Mystik  

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.05 0 0 4214

kisújszállási kör

husserl tanításait alkalmazva megvilágítani a neuro-endokrin-immun rendszert. a husserl segítségével értelmezett neuro-endokrin-immundszer (továbbiakban:NEI) ismeretében feltárt NEI alapján megmagyarázni a bach ünnepségeket. a bach ünnepségek ontologiai axiologiai esztétikájával husserl életmüvének egy fenomenológiai , epocheitikus értelmezési keret adni. csak ennyi a feladatunk. egy kis kör. köröcske. amit majd négyszöggé alakítunk, ami a perpetuum mobile alapjául szolgál. ez már nagyobb kör. nagy kör, ami megfelel egy kis jacob körnek.

boris bányabejáráson volt novalis bányamérnök úrral és goethe bányatanácsosi úrral. a vájvég kimerülőben volt, merre menjenek tovább?

https://www.youtube.com/watch?v=pAI4-9yc6kA

Beethoven - Diabelli Variations, Op. 120 [Grigory Sokolov]  

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.04 0 0 4213

bach ünnepségek

kisújszállás és angkor testvérvárosok voltak. ritka-módon együtt tartották a bach ünnepségeket. egyik évben ázsiában, másik évben európában. a kisújszállási bach templomot kós károly tervezte és az angorit pedig egy építésztársaság. a garuda társaság szabad kőmőves segédmunkásokból állt. a tagságot választották. felvételt kizáró ok volt bármilyen magasabb iskolai végzettség.

minden negyedik évben, az olimpiák évében, pedig madagaszkárban tartottak bach-beethoven ünnepségeket, a világ maffiózók legnagyob megrőkönyödésére ---ésésés kárára.

az emberek ugyanis rájöttek, hogy az olimpia nem más mint egy jókora átverés, az emberi butaságot kihasználó pénzmosoda, fejőstehén. mi értelme van annak, hogy melyik  nő tudja legmesszebbre dobni a gerelyt, hogy melyik férfi tud leggyorsabban legyalogolni 2O kilómétert, és hogy melyik csapat lubickol szinkron  semmitmondóan a medencében. stb. megtartották az olimpiát, ott volt 1234 maffiózó, 15 ezer sportvezető, 35 ezer sportoló, 25 ezer média ostoba - de nem volt néző egy se!!!!

az évtizedek óta semmitmondó és siralmas megnyitó ünnepséget kongó stadionban tartották meg.

csak egy kisegítő iskola hallgatói voltak ott, akiket propaganda célokkal hívtak meg. az egyik al maffiozó és a főtitkár akart fényképezgetni down kóros kisgyerekekkel. 12o kisgyerek egy százezres stadionban!!!!!

de hát hol a csürhe, kérdezte a főtitkár a körülötte pezsgőző és már az esti  kurvákra, szép testű rúdtáncos férfiakra gondoló különféle nob naplopótól?

- nézik a tévén a madagaszkári bach-beethoven ünnepségeket, válaszolta a derék naplopó, mellesleg

világhírű sikkasztó.

- holnap beszállunk bachba, a vigye el az ördög az egész szaros olimpiát! dörmögte a don. ha a népnek mise kell és vonósnégyes akkor megkapja!

és akkor vége lett a történelemnek és megkezdődött a történelem utáni időszak.

bach-beethoven jegyében.

https://www.youtube.com/watch?v=RAqoeaeshEA

Weöres Sándor a tört-én-elem utáni új emberről beszél...  

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.04 0 0 4212

lao ce felébredt. a tegnapi kung futól elgémberedett. rendbehozta magát, aztán kereste a buszjegyét. angkorba ment. az angkori bach ünnepségekre.weöres sándor is eljön.majd megbeszélik a fordítást.

https://www.youtube.com/watch?v=iSXj48lkFew

Gustav Leonhardt plays Bach Goldberg Variations BWV 988  

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.02 0 0 4211

Headless Cross

két nap munka, négy óra gyúrás. zabálás, porok, ájulás. ébredés. olvassa a der standardban, hogy az osztrák triatlon bajnokságon egy 58 éves pasas megszédült, lezuhant a bringáról . halott.  ő 58 éves korában nagyatádon több handiceppel indult. az egyik legfőbb, hogy nem reggelizett (soha nem szokott) és ráadásul a depo kajáról, piáról is elfelejtkezett. valami véletlen folytán volt a szatyrában néhány pogácsa. egyet-kettőt elmajszolt. keléstől a versenyig sok idő van. fél ötkor kelés, fél hatkor indul a busz, egy óra az út, ott kipakolás, csekkolás stb. ekkor az izgalom meg a bioritmusa miatt nem volt éhes. azért  az egykét pogácsa lecsúszott. aztán kidobta az egész szatyrot a szemettárolóba.

kezdődött az úszás, kellemes hűvös víz, 3,8 kili úszás. kényelmesen. ki a partra, átöltözés, fáslik és kezdte érezni az éhséget. na majd bringa közben elmúlik. "fölpattant" a keróra és usgyi. de az éhség egyre erősebb lett. baszott elmúlni. és a nagyatádi versenyek történetében feltehetőleg először és utoljára egy versenyző visszakanyarodott a kukához, és kukázott. kereste a nylon zacseket. kevés kaja esett olyan jól, mint az előkapart pogácsák. gondolta, hogy az első frissitőnél majd eszik. de mire odaért (az utolsók között persze) , a sáskahad már mindent elpusztított. valami piát azt kapott.

tovább!egyre melegebb lett, egyre éhesebbé vált és egyre jobban gyengült. kokó már a második kört csinálta amikor ő az elsőt. amikor elhaladt mellette, biztatta: "pörgessél, pörgessél". kóválygott. lezökkent az útról a padkára. alig tudott visszajönni. és amint visszakeveredett máris visszacsusszant. akkor előzte meg egy barom:"ne kóvályogjá!!!!!!!" kb. a verseny feléig bírta, aztán feladta. még él.

franz biberkopf türelmetlenül toporgott a piccadilynél. bloomra várt, úgy beszélték meg, hogy együtt megnézik a blake kiállítást, aztán bevetik magukat a sohoba. franz a soho kurváiért izgult, de bloom kedvéért először blake volt a menün. de bloom nem jött. persze a németnek könnyű volt. őt a szabad kőmüves segédmunkások szervezete jutatta el villámgyorsan londonba, bloomnak meg egyedül kellett vackalódnia.

a soho néger kurvái a szart is kibaszták biberkopfból. blake is a sohoból indult -de a pokolba vagy a paradicsomba jutott?

https://www.youtube.com/watch?v=0pYYrZRcw2Y&list=PLxzSZG7g8c8xqGoy-fy1mzwbUS3M__Lq1

Black Sabbath - Headless Cross, Track 1: The Gates Of Hell  

https://www.youtube.com/watch?v=rwNGtX2ja4Q

triatlon 2013 highlights Nagyatád  

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.01 0 0 4210

"Boss" és jacob

a fidelios évtized második kétharmadát a létfejtésben a sport dominálta. a pia helyét elfoglalta a kocogás, a dohányzás helyét az úszás, a zabálásét meg a bringa.

télen, nyáron, ősszel, tavasszal. olyan hőségben, hogy az utak repedéseit kitültő bitumen megolvadt és a homlokáról csorgó verítéken át látta, hogy egy veréb beleragadt a kékes-fekete lávába. olyan hidegben, hogy a könnyei és a csepegő takony ráfagyott az arcára. mindegy, hogy milyen idő volt, a sportnak menni kell. volt, hogy defekt miatt 28 kilométerről tolta haza a bringát. volt, hogy megvadult kuvaszok fordították meg az útját. egyébként kb. kétóránként állt meg bringa közben, leheveredett valahová és fejtette a létet. aztán tova és a nyeregben fejtette a semmit. 1o kili úszás. az volt egy risztov. (risztov éváról). volt olyan hétvége, hogy 2x32 kilit kocogott. hát ez az. kocogott.

a bioritmusa alkalmatlanná tette futásra. fél napokat kocogott, mert az volt a genetikájában, pszichoszomatikájában. a végtelen kocogás volt ő.  

elindult hortobágyi, tiszatói bringaversenyen, velencei úszóversenyen, dunaparti, balatoni  futóversenyen, de a csúcsok csúcsára nem jutott fel: se a maratonit se a nagyatádi triatlont nem tudta befejezni. hiába edzett akármennyit, a 3o kilós túlsúly, az alkata, lehetetlenné tette. kudarc. de ezt nem kudarcként élte meg. csak tisztázta  a helyzetet.

aztán szép lassan váltott. ahogy leszokott wagner úrékról és a müpáról, úgy leszokott a triatlonról is. az ég szeme elé küldte a plutoniumot. tolle et lege. a createstont. és utána az animal mindent átrendezett. jött a súlyok világa. réges-régen, kisgyerekként menyusnál talált valami magyar sportújság foszlányokat. a body building hőskora. 10 éves gyerekként a szamosszegi tükör előtt emelő gyakorlatokat végzett. bizony. könyvekkel. jellemző. de csak most gondolkozik el: honnan volt az a szép, nagy régi tükör az elmondhatatlanul szegény nagyanyja döngölt föld padlója szobája végtelen titkos világ türkizkék mosolyába?

hatvan évesen elkezdte második gyerekkorát. a tükör előtt pipiskedés mindig idegen volt számára és a buildereket mindig utálta. köcsögök. buzik. az elmúlt évben megtudta, hogy a jobbak rengeteget edzenek.  a body building mégis jöcsögség. napról napra, évről évre mérni a kalóriákat, fogyókúrázni, mindent óramű pontossággal csinálni, hát ő éppen nem ilyen.

mutant animal.

fontos a súlyzózás, de sokkal fontosabb a spontaneitás, a szabadság és mindenekfölött a létfejtés.

a lét mely semmi.

a semmi mely a zenében szólal meg.

Sing me a song, you're a singer
do me a wrong, you're a bringer of evil
The Devil is never a maker
the less that you give, you're a taker
So it's on and on and on, it's Heaven and Hell, oh well

The lover of life's not a sinner
The ending is just a beginner
The closer you get to the meaning
the sooner you'll know that you're dreaming
So it's on and on and on, oh it's on and on and on
It goes on and on and on, Heaven and Hell
I can tell, fool, fool!

https://www.youtube.com/watch?v=riwxbh_n_WM

Animal: What is the craziest thing you've ever tried in the gym?
DG: I once walked out and buried a 635 front squat in my garage all by myself with nobody around. It's crazy to think that I trusted my body THAT much to know that I would absolutely not hesitate in the face of high risk.

Animal: What's the craziest thing you've ever done in life?
DG: Believing in limitations that others made me feel I had.

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.01 0 0 4209

"Archduke"   és fülig jimmy

élete egyik legszebb korszaka volt. nagy szegénység, depressziók persze, de beethoven kamarazenéjének felfedezése. ócska rádiós-magnóján vadászta a csodákat. se internet, se cd-k, rádió újság is csak egy volt. de pontos, részletes,  használható. fellegi beethoven sorozatai döntőek voltak. és a magyar zenetudósok: szabolcsi, kroó és a többiek. számtalan kazetta. vacak minőség persze, de kit érdekelt? bartók rádió 23:1o archduke, kossuth rádió 15: 3o: hammerklavier. gyűltek a kazetták. ha nem volt otthon akkor a felesége, ha ráért, felvette neki a bekarikázott műveket.

pedig őt aztán végképp nem érdekelte ludwig, de neki megtette. mennyi mindent megtett a felesége.

a szeretet aztán tök megmagyarázhatatlan. felesége semmit se értett de még csak nem is érzett az ő világából, mégis egy húrra pendültek. neki semmi zenei képzettsége nem volt, de egész élete a gondolkodás mellett a zene körül forgott. liszt korszak, beethoven korszak, wagner korszak, schönbergék korszaka, cagek-ék. és közben párhuzamosan a prog rock, metál, amihez jött még a jazz is.

beethoven kamarazenéje. sörök tömkelege, számtalan cigaretta, miközben sercegett az ócska sony.

a buildereknél vannak gyakorlatok, amiker " megborulásig" kell csinálni. nála az ájulásig mentek ezek a kazettás délutánok, esték. megismerte ludwig kamaráját de soha senkivel nem beszélt róla. a megismerését persze nem is tudta volna szavakba ölteni. ezért volt barom a csodálatos wittgenstein. nyelvünk határai nem jelentik a világunk határait. nyelvünk a világunknak egy fontos részét jelenti, de ami túl van rajta, az talán még fontosabb. a nyelv nagyrészt sémák, automatizmusok halmazából álló fecsegés. mivel a zene oly fontos szerepet játszott az életében, ezért a fidelió is. felmérhetetlent.

piálások a talponállókban, dohányzások a vonatokon. meditálások. folyamatos morfondírozás, rágódás. a vonatra sokszor úgy szállt fel, hogy vett egy üveg vodkát és egy üveg jaffát. ivott a vodkásüvegből aztán rátöltötte a jaffát. így a vodkás üveg mindig tele volt, a tartalma viszont egyre koktélosabb. először a jaffás üveg ürült ki, aztán a vodkás is. ő meg szépen elázott. kopott ruhákban, néhány diplomával, részegen a koszos vonaton. ő nem a nyelvében lakozott mint a másik marha, heidegger képzelte, hanem a zenében, a gondolkozásban, piálásban, utazásban, a sony magnó sercegésében.

mi hívta őt ezekre? was heißt denken?   

https://www.youtube.com/watch?v=lCeBwO1XMOw

Menuhin Rostropovich Kempff Beethoven Trio Op. 97 "Archduke" (Paris, 1974)  

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.06.30 0 0 4208

s lőn sötétség

sötét anyag

sötét energia

sötét szavak

sötét mondatok

sötét érzelmek

fejlődés

a pontok keletkezése

az urpont

a szív

a légzőközpont

a pontok mezeje aurája zászlólépései

a ködszurkálás hamvazószerdájában

mi dönti el, hogy hány sejt legyen a légzőközpontban

és hogy milyenek

és ha eldöntötte, hogy realizálja

sötét-ség

világ-osság

génregulációs rendszer mely a szervezeten kívül lokalizálódik

debussy lerúgta magáról a surranóját

lábfeje véres, bokája sebes mint a kőrös

madagaszkárban építették a beethoven

vizsgálót

külön lencsékkel a vonósnégyes halmazt külön lencsékkel a zongora szonáta halmazt

és évente tartottak egy beethovent hetet

melyen a halmazvizsgálati eredményeket közölték

miközben a kisújszállási ludwigharmónikusok tagjai játszottak

a beethoven hétre különrepülőgéppel szállították az ünnepi játékok hallgatóságát

látogatóság

zölddomb, csókadomb, rózsadomb

the hill

https://www.youtube.com/watch?v=dRJqZw86Qmw

dombjai a kiválasztottaknak

a látogatóknak

The Hill (1965) | Original Film Trailer - Sean Connery Ian Hendry Harry Andrews  

és utána jött a csillagok háburújának harminc része

s lőn sötétség

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.06.29 0 0 4207

husserl, dan boss green , zakk és husserl

álmában meglátogatta őt wise gentleman. mindenben egymás ellentétei voltak, a hőskorban sokszor, néha csúnyán összevesztek. aztán wagner és a természettudományok szeretete összekötötte őket. meg a cinizmus. leültette és megmutatta neki legújabb szerzeményét. egy furcsa wagner DVD-t.durván-kurtán-gyorsan letépte a borítást. a dvd-n egy új , addig még nem ismert wagner mű volt. a főszerepet a munkahelyének egy hatalmas termetű, középkorhoz közelítő, martonévai nő énekelte. a wagner szereplők mindennapjai egy különleges faluban. (abban különös, hogy mindegyik házban egy zenei csoda lakozott)ebben a házban lakik faffner, amott sétál siegfried, ott tér be a kocsmában sieglinde és így tovább 3 órán keresztül. cselekmény: maga az élet. a mindennapi. amikor brünnhilde nem hősnő hanem melós az áfész boltban. wotan a tsz irodában csapkod és üvöltözik. és a domb, a csóka domb. csókák, csókák, csókák.

W.g. álmélkodva hallgatta.

tegnap este a nagy meleg után mindent lehűtő, átitató szemerkélő esőben súlyzózott félmeztelenül a sötét udvarban. a súlyzó cucc a harmadik kamrában van. a kamra ajtait az idő és a kutyák négy -öt generációja eltüntette. az udvarban dagályként duzzadó dudvában vasak. rozsdásak. dead lift. mellezés. félkaros súlyzózás. a végén a dead lift. dan green volt. animal. egy sorozat után nem tudott visszameni a kamrába, hogy lepihenjen a ládán. térde esett , ráborult a súlyzóra. az eső őt lehűtötte, frissítette, a csigákat meg kicsalogatta és belepték az udvart. a súlyra borulva látta az orra előtt csúszkálókat.néhány túl közelit bedobott a bokrokba, nehogy a súlyok dobálása közben agyonlapítsa

őket. szép álmot hozott a vasazás.

https://www.youtube.com/watch?v=aLaEnFB06Bg

Dan Green - Untouchable Part 3  

https://www.youtube.com/watch?v=7lwOFd1RXEA

Zakk Wylde insane solo HD  

https://www.youtube.com/watch?v=e2aAaZN648E

Husserl und Gödel

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.06.28 0 0 4206

donizetti verte bele a szöget mozart falába

michelangelo szólt rómeónak, hogy adjon föl az állásba egy vödör encián festéket

de rómeó meg se mozdult

rebbenéstelen rezzentelenséggel nézte polonius kőmüves dekoltázsát

mivel forró volt mint a sárkányfing

imádta a férfi seggeket

azért is ölte meg júlia apja

megpakolták a kandallót scarabeus pástétommal

meglocsolták nadragulya himpellérrel és soha nem látott egy pókembert sem és fogalma sincs a harry potterről és a csillagok háborújából is csak az első két filmet nézte meg és soha nem nézet olyanból egy percet sem ami ötödik hatodik évadhoz ért

Black Sabbath "Paranoid"  

https://www.youtube.com/watch?v=hkXHsK4AQPs

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.06.27 0 0 4205

mozart falába

szöget verni. ráakasztani egy arjuvéda kandallót. nevetőfal arjuvéda kandallóval. csókadomb a falun átsöpő szélviharban felrepülő libákkal.

szöget verni mozart falábába, hogy a requiem alatt megrepedt kopott falábon még haza tudjon bicegni az erdélyi havasokból.

szívvel ismer meg az ember. amikor azonban a szív csakrát a megismerés csakra olvasztja magába kevés jut az ágyék csakrába. kevés szív.

45 éven át megismerni és közeledni a nem-megismeréshez. nyelvében lakozik az ember mondta martin, a heidegger. és erről szólt wittgenstein élete is. és látod, hogy blaket olvassa aztán fecseg. fecsegésben élni. álmokban. emlékekben.

amikor a bécsi megvakult elefánt kocsma előtt kora reggel két ápolatlan csavargó felébredt, összekeverték a falábaikat. beethoven felvette mozartét és mozart beethovenét. de így is eljutottak a közelben lévő(mindenhez közel lévő) nevetőfalhoz.jól kinevették magukat aztán elbicegtek a piacra reggelizni. a piac mellett volt a zeneszerzéshez szükséges minden kellékkel ellátot szabad kőmüves segédmunkás egylet épülete. senki nem tudja, hogy egykoron miért vált bécs a zeneirodalom központjává, amit nemcsakhogy nem tudnak lefőzni, de meg se tudnak közelíteni. a titok az egyletekben rejlik. (az egyletek felállítása rézgróf nevéhez fűződik). nos a világ minden tehetséges zenésze bécsbe indult, hogy a piaci reggelizés után az egyletek zeneszerzői végtelen tapsifüles rétisas gyarlóvári pikantérikus barbizonjában nekiálljon valaminő szonátának, szimfóniának, operának.

az agyban lévő számatalan rendszert képtelenség megvizsgálni, anélkül, hogy meg ne zavarnánk a müködésüket, szerkezetüket, kapcsolatrendszereiket. ilyen egyleteket kell teremteni agykutató-pszichológusoknak akik a priori modelrendszer felállításához juthatnak el a végtelen tudás gondos megsemmisítése után.

rilkét olvas, aztán fecseg a piacon a lángosos előtti sorban a szent iván délutáni kirakodóvásár axiológiai esztétikájának rendőrképviseletéről.     

https://www.youtube.com/watch?v=BZ7CZ7nLWZ4

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.06.26 0 0 4204

mozart halála

gyerekkora óta keresi mozart sírját. és most, hatvan évesen, jött rá, hogy egyáltalán miért halt meg ? a válasz pofonlevendula türkizkék borostyán egyszerű. mint a ritz vagy a vakegér. nos: mert meg akarta írni a szabad kömüves segédmunkás gyászzenét.és missafúgahammerandiefreude koktél is egyértelműen azt mutatja, hogy beethoven is arrafelé tapogatózott. gyászzene amit életzene. ami létzene. coltrane, hendrix, janis joplin, kurt cobain is errefelé merészkedett. végük is lett. manapság a sok semmitmondó barom író,költő, zenész, színész elér 12O éves koráig is bántatlanul, mert nem mondanak semmit - de aki mondani akar, az halott.

nyelvében lakozik az ember. a zenéjében. a festészetében. a létfeltárásában, a létfelmutatásában.

pesttől szamosszegig minden szinte vízszintes. emelkedők csak a felüljárók. utolsó kis emelkedő a kraszna felett vezető hidacska. nos a laczfi nádor utca közepe táján van egy kis dombocska, ami vagy egy méter magas kis emelkedőcskét jelent - ez onnan látszik, hogy lefolyik róla a víz. de a falusiak

ki tudja, hány évszázada nagy boldogsággal elnevezték  dombnak. hogy miért lett a kis emelkedő éppen csókadomb, azt már persze nem tudja senki. csókadombról a rózsadombig s onnan tova. 

a csókadomb kis teret is jelentett, ami volt vagy 5O méter átmérőjű. a csókadombról a piccadily circusig onnan a frauenplanig és onnan az endymion térre.

az orosz katonai(páncélos) kocsmától, a novoszibirszktől a víg matrózig, onnan juanig és onnan a wordsworth gymig.

parsifal létvándorlása.

dombok, bányajáratok, terek, termek, szobák

lakozások, vándorlások, toronyban maradások

nem megismerő megismerések

nem szerető szeretések

halálos életek

missa lautréamonis

https://www.youtube.com/watch?v=HF8W8_2sRNk           

Mozart - Maurerische Trauermusik - Columbia / Walter  

https://www.youtube.com/watch?v=-kcOpyM9cBg

Ludwig van Beethoven: Ode an die Freude/Ode to Joy 1  

John Coltrane - The Father And The Son And The Holy Ghost  

https://www.youtube.com/watch?v=en3YTSViS6s

Jimi Hendrix- Star Spangled Banner at Woodstock  

https://www.youtube.com/watch?v=TKAwPA14Ni4  

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.06.24 0 0 4203

alexander platz, kalef és a kisújszállási endymion tér

egy tipikus ndk-s omladozó szálloda monstrumban laktak vagy 15 éve. onnan járták-itták végig berlint. direkt választotta. a tér miatt. ha már nem olvasta el, akkor legalább lakott rajta. egyszer a bolhapiacon összevásároltak mindenféle kacatot, besöröztek(főleg ő) és visszaérve a térhez, rájött, hogy van már egy csomó könyv, ivott is már, de mardossa az éhség. bementek egy törökhöz, ahol mindenféle kaját vettek elvitelre, de aztán megszédült, és a kajáldában kiborította az egyik becsomagolt tálcát - az addig mosolygó török begurult, de mit tudott csinálni? semmit.   ilyen volt az élete - csak most döbben rá, hogy milyen jó kis hasonlat ez. elsősorban élt, másodsorban olvasott. az alexander platzon lakozott az ember. az ember, akit parsifalnak hívtak. a kalefnek még  kitüntetettebb jelentősége volt. hűvösvölgyből bejött az 56-sal. a gomba teraszán, vagy benne egy kis unicum (volt unicumos korszaka is) - és onnan a kis és nagy antikvár körutak. lánya születése a jános kórházban. utána lejöttek a tamással és beitták magukat a városba.

az endymion térre manapság jár ki. ott áll a wordsworth gym. ott gyúr mint az állat. mutant animal. 

terek, lakozások, megismerés formák és elmúlások. türkizkéklevendula borostyán, nem akkora mint a ritz, csak éppen, hogy belefér egy lángoló elefánt és két lángoló zsiráf. hm. anyja borostyánja a szúnyogokkal(???).

Berlin Alexanderplatz trailer

https://www.youtube.com/watch?v=qTjFWAvJTvI

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.06.24 0 0 4202

Beethoven - Missa Solemnis - Berlin / Böhm  

az örök nőiség

a netes

vörösbegy

a téns asszony

villamos

hamu és gyémánt

és alouette

aki miatt még sírt is és akibe valószínűleg életében utoljára még szerelmes is volt

a netes borzalmak

a faszbuk

ésésésésé

a fényképek

nem ért a technikához

de a szamosszegi honlapot addig nyomogatta össze-vissza míg a technika ördöge elé varázsolta a bercsényi utcát a bezerédi utcától a laczfi nádorig

tudta, hogy nagyon lepusztult falu

kb. 3O éve nem látta

de most is ott a pompa (a kutat hívták így, nyilván azért mert pumpálni kellett- ez csak most ötlött az eszébe) ésésés ott van nagynénjéék háza

az ablak, leeresztett roló, mely mögött egyszer télen aludt (már nem tudja miért- előtte-utána mindig a nagyanyjánál lakott)

és ott halt meg nagyanyja

a rettenetesen rozoga járdák,utak,  árokpartok ahol  heteken át mezítláb mászkált

és ahol OTTHON  volt

tegnap egy ötcsillagos szállodában üzleti-politikai esemény

utálja az ilyeneket de erre el kellett mennie

és még mindig remegett belülről Vilma néniék, a Puskásék, a Bodóék házának fénykép-emlék-törmelék-spongya-felhőlevendula képlékeny redőzöttségű elmúlás törmelék füstöspofájó égő zsiráftigrisek , király -és kömüves segédmunkás kobramérgek átaltobotában

a pincér tisztelettel köszönt de ő elmerült az emlékgyerekkortépelődősóvárgásvalóságfehértöpe

fél perc az hosszú idő tud lenni mire észrevette a csendet és reagált

miszticizmus és logika

apró russel könyv a bartók béla úti antikváriumban

4O évvel ezelőtt nem hitte el, hogy ilyen is létezik

remegő kezekkel lapozgtatta

ezt is bedugta a lenin könyvek mögé és érte ment másnap

a feleségét mi bírta rá, hogy kibirjon egy ekkora élhetetlent barmot, mint ő

mi a szerelem

ha wittgenstein és sok hozzá hasonlóan értelmes filozófus azon töprengett, tépelődött, hogy "mit jelent a kék?" akkorakkoakkor

hogy is tudhatnám azt, hogy mi a szerelem

mit jelent megismerni

tudja, hogy kant után neki kellett eljönnie, hogy a különféle kritikákat újra megfogalmazza az agy molekuláris biológiai rendszerétől a szociológiai erőkig

mit jelent élni

mit jelent

szeretni, meghalni

flaubert akarta magát kiheréltetni?

ő akar úgy megismerni, hogy elérje a nem-tudást

a világ megbaszása a megismerés

episztemologiai coitus

miféle fehércselédek

menyus

akinél súlyzózott a mázsa súlyaival és akinél még könyvek is voltak

-és ő nem lett se kisztitkár se polgármester se üzletember

csak egy balfasz alkesz

csak most jön rá, hogy mennyi közös vonása van ezzel az unokatestvérével

a párizsival élt kb. egy évig, dedede nem nagyon

a rózsadombiakkal se

szamosszegi paraszt volt és maradt

dadaistaszürrealistaprogrockosanimalmutant

parsifal fülig szindbád borisz jacob hendrix

https://www.youtube.com/watch?v=MailMPY02Y0

https://www.youtube.com/watch?v=X-i2NU4Fmtg

An die ferne Geliebte op 98. no.6 Nimm sie hin denn, diese Lieder (Beethoven)  

-brendelék a wigmore hallban

és ő a feleségével, fiával modern dalok

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.06.21 0 0 4201

One Of These Days  

https://www.youtube.com/watch?v=48PJGVf4xqk&list=PLsBqRPeVly7Mbp7eYalu4PLRJ6IETgwGP

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.06.21 0 0 4200

benedetto, a croce, meghúzta magát a pisai ferdetorony (ferde) árnyékában. magányos volt, hiányzott írtózatos könyvtára. akkor megjelent a téren henri, a bergson. beömlöttek egy tavernába.

a kocsma az eifel torony árnyékában kóválygott. leibnizről beszéltek, az alkimista kapcsolatairól.

az alkímisták. a szabadkőművesek. a gondolkodók, a másként gondolkodók. 4-5 ember lehet jó gondolkó csoport, de a létszám növekedésével megjelennek a csürhe, a tömeg, a söpredék atrributumai. durkheim szociológiája. a heidelbergi szellemi elit. a verduni áldozatok. a sztálingrádiak. a vietnámi megégett gyerekek, kibelezett amerikai suhancok. a talibán elméleti fizika. angkori mikrobiológia. kisújszállási parsifalizmus.

gyerekkorában schubertet és beethovent tanulta szakadásig. kantot olvasta a csillagokról és az erkölcsi tartásról. a sztálingrádi romok között lángszóróval nyomult. testvére az auschwitzi örtoronyban géppisztollyal szobrozott. az apósa meg odabent haldoklott a kápók rúgásaitól. várta a megváltó krematórium.

bergson, croce mit is mondhatott az erkölcsről? a lét és a semmi kavargó rogyadozása latrina légben.

nürnbergi pert kb. évtizedenként lehetne tartani, kilóméter hosszú vádlottak padjával. nem mentek szavazni, olyan szépen sütött a nap, kiheveredtek a parkba.

a hetvenes évek végén talált egy bergson könyvet az antikváriumban. pár forint, de nem volt egy fillérje sem. odaadta a szimpatikus csajnak, hogy tegyék el, két nap múlva visszajön. visszajött, de a könyv már nem volt. "nem emlékeztek semmire". ebből tanult. ezután, ha talált jó könyvet, de nem tudta megvenni, akkor bedugta a lenin könyvek mögé. azoknál évekig nem mozdult semmi.

haláltáborok, patyomkin falvak, stadionok, vasutak,   Pink Floyd - On The Turning Away (Best Song EVER!)  

https://www.youtube.com/watch?v=Gb1gPWmfMHg

16 éves korában volt vagy 2-3 pink floyd lemeze. egy csomó haverja még csak nem is hallott róluk

(és az egész országban is meglehetősen

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!