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parsifal hendrix Creative Commons License 23 órája 0 0 4258

 

                                   Slipknot - Dead Memories [OFFICIAL VIDEO]  

 

 

 

rimbaud kikönyökölt a vonatablakon. kisújszállásról ment davosba. a vonat reggel hatkor indult, a harmadik kakaskukorékoláskor, és este 11-kor érkezett meg, a harmadik faskasvonyításra. csak egyszer állt meg: zöldhalomban. kisújszállás és davos testvérvárosok voltak. rimbaud haja lobogott a szélben. boldogan ivott és dohányzott a kavargó hóban. tudta, hogy davosban megírja az egy évad a mennyországban-t. ladányi misivel, verlaine-nel, juhász fecóval , wozzeckkel megvadítja thomas mannt. pontok. hálózatok. az óm hálózata, az idegsejteké , a molekuláké és a személyiségeké.

kinyitott mégegy gines üveget és feltépett egy doboz marlborót. fontos dolgok várnak rá, nem hisz már benne senki, csak szent ágoston. ha nem kérdezik, akkor tudom, hogy mi a szocializmus és, hogy kicsoda parsifal. de ha megkérdezik, nem tudok semmit.

előretolt találkozások, mert nem vagyok még kész a gondolatra, az írásra. senki se tudja, mi lakozik benne. a felesége sem, a gyerekei sem. no és persze a kutyái sem.

lakozás. lakozva lakozik a lakozó.

https://www.youtube.com/watch?v=9gsAz6S_zSw

parsifal hendrix Creative Commons License 1 napja 0 0 4257

                                        Still ist mein Herz und harret seiner Stunde

                                           Wollt Ihr Das Bett In Flammen Sehen?

 

 

Zweifellos hat Mahler durch seine Bearbeitung den fast impressionistisch wirkenden Charakter des alten Textes betont, zum Teil im Rückgriff auf eigene Jugendgedichte; erst in seiner Version sehnen sich die müden Menschen nach vergessenem Glück und danach, „Jugend neu zu lernen“. Auf diese Weise gewinnt das Lied eine moderne Gebrochenheit, die die letzte Begegnung mit dem Freund (die so nicht im chinesischen Original steht) zugleich zu einer dionysischen Beschwörung des „ewigen Liebens“ und „Lebens“ macht. Anders als in der Vorlage lässt der Komponist in seiner Verknüpfung der Gedichte den sehnsüchtig erwarteten Freund – mit dem Text von Wang-Wei – zwar doch noch eintreffen, aber nur um endgültig Abschied zu nehmen. Die melancholischen Verse verschattet Mahler noch mehr, indem er die Zeilen „Ich wandle nach der Heimat! Meiner Stätte“ und „Still ist mein Herz und harret seiner Stunde!“ einfügt.

Mahler verstärkt den Charakter der Todesnähe – nicht umsonst gibt er „schwer“ als musikalische Charakteristik des sechsten Satzes vor. Besonders aber intensiviert er die schon in der Vorlage angelegte Spannung zwischen Lebensmüdigkeit und Lebensfreude, zwischen der Flüchtigkeit der Dinge und der Relativität der Sinneswahrnehmungen. Wang-Wei, der dem buddhistischen Denken nahestand, hatte mit den Schlussversen „Die Erde ist die gleiche überall, / Und ewig, ewig sind die weißen Wolken . . .“ die Lebendigkeit im Kontrast zur Lebensmüdigkeit ausgekostet. Mahler fügt seinen eigenen Schlussversen aber eine schillernde Beschwörung der sich immer wieder erneuernden Natur hinzu, wobei der nur mehr rhetorische Charakter im siebenmaligen „Ewig“, das im Nichts verhallt, gerade nicht die Zuversicht, sondern Trauer und Verlustangst unterstreicht.

Hat man Hans Bethges Übersetzung unter Kitschverdacht gestellt (er war des Chinesischen nicht mächtig und hatte eine französische Version genutzt), so hat Mahler durch die Steigerung der Kontraste und Paradoxien die „Unerreichbarkeit des versöhnten Ganzen“, wie Adorno sagt, als Vermächtnis weitergegeben: Die Uraufführung des „Liedes von der Erde“ im November 1911 hat Mahler nicht mehr erlebt. Einschneidende Abschiede hatten schon die Entstehung des Werkes begleitet – im Sommer 1907 war die fünfjährige Tochter Maria Anna gestorben, kurz danach wurde Mahlers tödliche Herzkrankheit diagnostiziert, und im Herbst trat er von seinen Ämtern an der Wiener Staatsoper zurück, wo man ihm das Leben schwergemacht hatte. Und der Abschied wird dann gleichsam das Programm seiner Neunten Symphonie. Trotz der Ansätze zu einer Zehnten ist er, wie Beethoven und Bruckner, über diese Grenze nicht hinausgekommen.

Nicht im Gestus des expressionistischen Aufbruchs, sondern mit der im Abschied schmerzlich entbehrten Schönheit des pantheistischen Lebens hat Mahler sich als Stimme des zwanzigsten Jahrhunderts behauptet. Noch mit seinen mutigen Eingriffen in die Texte seiner Vorlagen beweist er sich wo nicht als genuiner Lyriker, so doch als ein Anwalt des Wortes und seiner bedingungslosen Wahrheit, auch wenn sie aus räumlicher und zeitlicher Ferne kommt.

https://www.youtube.com/watch?v=vqnk9HWbKRA

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2 napja 0 0 4256

 „Jugend neu zu lernen“.

                                         Heaven And Hell

 

 

                                              „Ich wandle nach der Heimat! Meiner Stätte“

                         „Die Erde ist die gleiche überall, / Und ewig, ewig sind die weißen Wolken . . .“

Heaven and Hell 

                                   „Unerreichbarkeit des versöhnten Ganzen“,

 

Gustav Mahler hat sich immer wieder der Auseinandersetzung mit großen Texten gestellt: Seine frühen Symphonien verarbeiten bekanntlich Gedichte aus „Des Knaben Wunderhorn“, aber es finden sich auch Sätze nach Texten von Klopstock, Goethe und Nietzsche. Im Jahr 1907 oder 1908, Mahler war 47 Jahre alt, fiel ihm ein Bändchen mit Nachdichtungen chinesischer Lyrik in die Hände, das Hans Bethge unter der Überschrift „Die chinesische Flöte“ herausgebracht hatte. Mahler wählte sechs Gedichte unterschiedlicher Autoren aus dem achten Jahrhundert aus und schrieb eine Symphonie für Tenor- und Altstimme und Orchester: „Das Lied von der Erde“, das er, wohl um nach Vollendung der Achten Symphonie die geradezu als magisch und gefährlich geltende Zahl Neun zu vermeiden, nicht in die Reihe seiner durchnumerierten Werke aufnahm.

Der letzte Satz lautet „Der Abschied“. Der Komponist ist hier in größerer Freiheit mit den Texten umgegangen, er hat zwei in Bethges Anthologie aufeinanderfolgende Gedichte zu einem einzigen gemacht. Die ersten sieben Strophen stellen eine zum Teil erhebliche Bearbeitung des Gedichtes „In Erwartung des Freundes“ dar, das in der Schreibung Bethges von Mong-Kao-Jen stammt. Dieser Dichter war, wie Bethge ungeachtet der Unterscheidung zwischen lyrischem Ich und Autor erläutert, mit Wang-Wei, dem Verfasser des folgenden Gedichtes („Der Abschied des Freundes“), „innig befreundet. Der von Mong-Kao-Jen erwartete Freund ist Wang-Wei“. Mahlers Zusammenführung der Gedichte entbehrt also nicht einer biographischen Grundlage, und anstelle der Altstimme ist die Partitur auch für einen Bariton ausgewiesen. Allerdings verschiebt Mahler die Rede zu Beginn des ursprünglich zweiten Gedichtes von der ersten in die dritte Person („Er stieg vom Pferd . . .“, statt „Ich stieg vom Pferd . . .“), um eine Erzählsituation zu erwirken und in ihr dem untreu scheinenden

Freund das letzte Wort zu überlassen

a lánya 4-5 éves lehetett. vonattal elvitte szamosszegre.debrecenben az állomáson főttkolbászt vettek, felszálltak a még üres vonatra és nekiálltak lakomázni. "eszegteünk, eszegetünk"- mondta a elégedetten, boldogan, mosolyogva kislánya. mátészalkán is várni kellett, bementek egy kocsmába.

füstös, sörös, boros, pálinkás . sörözött, dohányzott. éppen kortyolt egy nagyot, amikor belépett a kocsmába unokatestvére, akit már néhány éve nem látott. az majdnem elájult a küszöbön amikor meglátta. ma a lánya itt volt a két unokájával.(egyik még a pocakban).a másik, lassan három éves.

összebarátkoztak a kutyákkal, aztán előrehozta kundryt, tovább folytatódott a barátkozás. mondta kundrynak, hogy feküdjön le, és kis unokája szép lassan ráfeküdt az elkerülhetetlenül mocskos komondorra.  

mahler, berg, wozzeck. heaven and hell, tu fu, po csü ji,

 https://www.youtube.com/watch?v=_G6NtIVZhRE

 

parsifal hendrix Creative Commons License 4 napja 0 0 4255

volt vagy 1o lukács könyve és olvasta is őket vehemensen -de nem abból élt

               kérdés, hogy hol vannak most a hajdani megélhetési lukácsisták

                                  hogy nőjjön ki agyukban a lelkükben parádézó kardfogú patkány

a titkos juhászfecómoldovarejtőkroó társaság ülését nem nyitom meg

                                                 mert tudjátok a berekben minden másként volt

                                        és kutyás ebugatta végtelen csavargásai közben nemcsak winettou, jack london nyomában járt, de ott volt bizonyy a téli berek is meg a nyári 

 

parsifal hendrix Creative Commons License 5 napja 0 0 4254

                             Das „geheime Deutschland“ lebt noch

                                        Die Welt wird Tlön sein ...

 

 

„Wer sind die Erfinder von Tlön?“ fragt Borges. „Man vermutet, dass diese brave new world  das Werk einer Geheimgesellschaft von Astronomen, Biologen, Ingenieuren, Metaphysikern, Dichtern, Chemikern, Algebraikern, Moralisten, Malern und Geometern gewesen ist … unter der Leitung eines im Dunkel gebliebenen Genies.“

Im Verlauf der zwanzigseitigen Erzählung lernen wir Besonderheiten der Physik und Linguistik, der Philosophie, Religion und Archäologie des Planeten Tlön kennen. Der Clou: Je mehr man sich mit Tlön beschäftigt, desto fadenscheiniger wird die irdische Wirklichkeit.

Am Ende ist die Fiktion stärker: „Die Berührung und der Umgang mit Tlön haben diese unsere Welt aufgelöst. … Wenn unsere Prognosen nicht irren, wird in hundert Jahren jemand die hundert Bände der Zweiten Enzyklopädie von Tlön entdecken. Englisch, Französisch und sogar Spanisch werden dann vom Planeten verschwunden sein. Die Welt wird Tlön sein.“

Viele Menschen bestätigen schon heute diese erstmals von Borges beschriebene Erfahrung.

parsifal hendrix Creative Commons License 5 napja 0 0 4253

                                      Das „geheime Deutschland“ lebt noch

 

 

Der Kreis: Das ist der Geheimbund, den der Dichter Stefan George um die vorletzte Jahrhundertwende begründet hat und der in den Zehner- und Zwanzigerjahren des vergangenen Jahrhunderts zu einer der literarisch-ästhetisch besonders wirkmächtigen Bewegungen in Deutschland wurde. Der George-Kreis besteht bis heute, was allerdings kaum jemand weiß, schließlich sind die Treffen geheim wie die Namen seiner Mitglieder.

Jorge Luis Borges ist der Prophet des Zweifels. Wer ihn liest, untergräbt rasch die Fundamente aller seiner Selbstgewissheiten. Borges lesen, heißt, sich in einem Schwindel aussetzen. Niemand baut großartigere Labyrinthe der Literatur.

Alles, was uns bislang als vertraut und verlässlich, sicher und selbstverständlich erscheint, wird durch Borges infrage gestellt: unser Platz in der Welt, der Platz unserer Welt im Universum, ja dieses Universums selbst.

Im Vorwort seines Erzählungsbands „Universalgeschichte der Niedertracht“ von 1935 schreibt der am Ende seines Lebens erblindete Autor: „Manchmal neige ich zu der Überzeugung, dass die guten Leser noch geheimnisvollere und seltenere Vögel sind als die guten Autoren.“

Jorge Luis Borges war ein guter Leser und ein guter Autor. Er lernte Deutsch, weil er Schopenhauer im Original lesen wollte. Sein „Gedicht an die deutsche Sprache“ zählt zu den schönsten Liebeserklärungen, die unserer Muttersprache je gemacht wurden:

„Goethe gab mir das Glück von später Liebe,/ die nachsichtig und dabei käuflich ist;/ Keller die Rose, die eine Hand lässt/ in der Hand eines Toten, der sie liebte/ und nie wissen wird, ob sie weiß, ob rot ist./ Du, Sprache Deutschlands, bist dein größtes Werk:/ die verflochtenen Liebschaften zusammen-/ gesetzter Wörter, offene Vokale/ und Laute, die noch den beflissenen/ Hexameter des Griechen möglich machen,/ und dein Raunen von Wäldern und von Nächten.“

Der 1899 geborene Argentinier hat Zeit seines Lebens nie einen längeren Prosatext geschrieben als „Tlön, Uqbar, Orbis Tertius“ in dem 1944 veröffentlichten Erzählungsband „Der Garten der Pfade, die sich verzweigen“, der aus guten Gründen die Geburtsstunde des "Magischen Realismus" in der Literaturgeschichte markiert.

Rammstein- Berlin Waldbühne 2016  M.C (4K)  

https://www.youtube.com/watch?v=g5pmKZuKQUo

 

 

 

parsifal hendrix Creative Commons License 5 napja 0 0 4252

iliász, odüsszeusz, mahábhárata

                                                                        blut und boden

a második harmincéves háború éposza az emberiségről mely útójátékát most éljük

beethoven szimfóniáit az anyatejjel szívta magába

               ludwig kamarazenéjét már maga hódította meg olyan óriási harcosokkal mint kroó, szabolcsi és a magyar zene óriásiásainak kitüntetett élharcosai

                         erre épült a schönberg-webern- berg bölcsődarutriptofán

aztán jöttek varese eliot sharp balanescu és a modern kroó hangszkárosi 

                                                                            https://www.youtube.com/watch?v=kDs7etWx9R4

                                                      Elliott Sharp & Orchestra Carbon - Unlockstep      

parsifal hendrix Creative Commons License 6 napja 0 0 4251

wozzeck

                            erik the house fankhouser

                                                                    Bull-Attack: ERIC FANKHAUSER - ANIMAL BRUSTTRAINING  

                                           https://www.youtube.com/watch?v=g8WmPTdsGM0   

wozzeckwozzeck

 

                                                      https://www.youtube.com/watch?v=q3BeN6IOY_I

 

kovácskovácskovácslajos

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.08.10 0 0 4250

a térdízület

                           a boka-

                                                  és a többi végtelenül kifinomult ízület

kialakulására

                                 vagy a hüvely-méh-petefészek

                                  pénis- herezacskó, here

kialakulására

a végtelen+ 123 ezer ostoba marha

a véletlent

                            rikoltozza aranyközépszer torkával

de jacob tudja

parsifal tudja

                                          a számtalan erők közül két-három összjátéka

és parsifal verejtékezik az előadásokon

                           jacob el se megy rájuk

fülig úr inkább odavág

                                  boris elmenekül kutyáival, farkasaival, bagírával

szindbád nyakló nélkül tolja a vörösborokat és tanga bugyikkal törli könnycsepp szemét

hendrix pedig hallgat

Jimi Hendrix - Freedom  

https://www.youtube.com/watch?v=wDvlErh5zcc

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.08.08 0 0 4249

Die Blechtrommel

                                                       https://www.youtube.com/watch?v=BaIALP7ntRQ

 Moby Dick

                                                        https://www.youtube.com/watch?v=UOSf9f5_qZ8

 

                                                         https://www.youtube.com/watch?v=y01HZzBm-2A

ONLY IN THE CAGE: Nothing Around Me  

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.08.07 0 0 4248

miheztartás végett

                                                   minden elégett

 

ami pedig halovány szürke liba

 

                                                                    csemő hercege lautréamont hercege nisápur főrabbija

 

kisújszállási nőgyógyász király sirály

 

                                                  a módszerváltás előtt már rengeteg változás

divat lett angolt tanulni

                                 fülig is járt

járt oda egy maffiózó is, akit már régóta ismert, nagy barom, az amerikai filmekből ismert pitt bullal

járt mindenhova -az angolra is, a harmadik egy discos srác

                              neki egy elképesztőan csoda csaja volt

de a sexőrület bizony kéz a kézben járt mindenféle fertőzésekkel meggyógyította a lányt -és jutalmul kapott egy dvd -t disco válogatással -akkoriban ezek még meglehetősen ritkák voltak

https://www.youtube.com/watch?v=RWzRKxhpPA0

Eurythmics - When Tomorrow Comes  

                                                                        ezra pound megírta a Teremtés 2o. századi könyvét

és bezárta a fiókjába

                                          csemő hercege nem vacakolt ilyen úri huncutságokkal

csak ivott, fröccsöket és várta a faszobrászt

                          parsifal goethe, hegel, heidegger, witti nyomain

isten nem kockázik - nem a fenét, golyózik is, sakkozik is, kártyázik is és egyes kutatások szerint táncol is néha

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.08.05 0 0 4247

                                            Wu-Tang Clan - Gravel Pit  

 

 

 

csemő hercege kitántorgott

                  parsifal ült menyus bácsi mellett a tehenszekeren

fura fickó volt az öreg

                                        a faluban tán csak ő nem lépett be a téeszcsébe

volt egy jókora almása, azt hitte , a végtelen almafa soroknak támasztva hátát, megmenti családja életét

sokat dohányzott

akkoriban az egyszerű emberek -és a hivalkodó pártitkárok, vezetők, füstszűrő nélküli cigit toltak

kossuth, terv, munkás-persze kisgyerekként már ő is végigpróbálta az egészet

aztán néhány év múlva menunyus bácsi lábai elkezdtek fájni -nem a munkától, hanem a cigitől, ami beszűkítette az ereket

                                    akkor ő már felvilágosult fél-egyetemista volt,

"hagyja abba a cigit menyus bácsi, mert le fogják vágni a lábát"

                           falra hányt borsótébláboló farkasüvöltéselhalva volt persze a figyelmeztetés

menyus bácsi rántott a vállán ülve a lócán

feri se volt különb aki viszont belépett a börtönbe

kijött, ügyes szerelő volt, amikor a kutyái egyre gyűltek, feri migráncsozta tele a kertet,

ő is erősen dohányzott, lábon kihordott egy infarktust -nagy alkesz volt, ivott vele párszor, félelmetes humora volt, néha éjszaka itt-ott aludt a jókora kertjükben

neki is fájt a lába elvitték egy specialistához aki csak hümmögött aztán azt mondta, hogy hagyja abba a cigit mert ha nem akkor le kell vágni a lábát

                   "majd öntök magamnak egyet vasból!"- ordítva válaszolta feri, mert ő vasöntéssel is foglalkozott hajdanán

                                 -leszámítva a rózsadombiakat, a család férfitagjai már szinte mind meghaltak az ő generációjából  

ő ehhez képest vidáman gyúrt ma is négy órát

                 csak olyan filozófusnak, prófétának higgyj, aki tud táncolni

                  és ha érthetetlenül ír, lehet, hogy azért, hogy csak kevesen értsék

ó nietzsche , nietzschenietzsche

https://www.youtube.com/watch?v=Of-lpfsBR8U

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.08.04 0 0 4246

                                       Charlie Parker - The Original Bird

                                           előretolt találkozások

a savoyban, a ritzben,

                                                    a vakegérben, a novoszibirszkben, a gyilkosban

 

mit is mondhatnánk

                                       gondolkodás nélkül várakozz, mert nem vagy még kész a gondolatra

előretolt találkozások, elhalasztottak

                                                           a magyar származású francia sebész költeményei

az idő neked dolgozik

                                   hátráltat, akadályoz

a titkokkal teli szütyőd egyre kövérebb , egyre jobban feszül

        a thanatosz nemcsak hogy létezik

                              de ráadásul számtalan formában

                                                 

https://www.youtube.com/watch?v=Zl5P0cfiR2M

 

csemő hercege kitántorgott a falu szélére, itt lesz a faszobor , ladányi misié

nem kassák faszobrásza faragta ugyan

                     és nem is szerváciusz

nem messze van zöldhalom

                                            van aki a zöld dombon éli túl a nyári kánikulát

van aki zöldhalomban a sarki boltocska előtt ülve a porban, sörözve, bagózva

parsifalra várva

                            a föld lapos

                          a világegyetem mindenfelé tágul

                         a demokrácia kikerülhetetlen

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.08.03 0 0 4245

                                            Jethro Tull - Aqualung  

 

                                               howlhowlhowlhowl

 

A könyveknek (is) megvan a saját sorsuk. 16-17 éves korában csavargott egy haverjával. Hirtelen megállt egy könyvesbolt előtt, ahol hajdanán Anyjával vették meg a Nagy indiánkönyvet vagy a Winettout. A szeme megakadt egy kicsiny, fehér könyvön. Hajnal Gábor. Tolle et lege. Soha nem hallott Hajnalról de hirtelen érezte, hogy ezt meg kell vennie. A haverja oda volt az álmélkodástól. Nem törődött vele. Bement, megvette, otthon olvasgatta. Semmi. De akkor kezdődött el valami.

Aztán jött a Vázlat a mindenségről. Ezt a barátjától vette meg. Ez telitalálat volt. Döntő. Döntő. Döntő. Rimbaud-t a nagynénjééktől lopta el, amikor ottlakott. Juhász Gyulát felesége örökölte valahonnan. Juhász Gyuláról akart először tanulmányt írni. Természetesen pszichoanalitikust. Blake-et  antikváriumban vette. Rilkét a felesége vette neki (ő kérte). A többi ezer könyve meg antikváriumokból, meg szerte a világból.

Ma egész jól bírta a négy órát. Pontok, terek, kapcsolatok, mezők. Logika. Matematika.

Az emberi ostobaság, ami felettéb idegesíti és izgatja, az esztétika szintjén nagyon jól megfogható. A filmművészet mélyrepülése, a komolyzene, a rockzene halála, a költészet megszünése. Stb.Stb.

 

https://www.youtube.com/watch?v=B0jMPI_pUec

 

'Howl' by Allen Ginsberg (with subtitles) - HQ  

https://www.youtube.com/watch?v=lM9BMVFpk80

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.08.02 0 0 4244

                                                tubular bells

                                         "fiam, veled valaki játszik"

 

 

 

ma az uszodában találkozott 15- 17 éves kora egyik legmeghatározóbb figurájával. kb. 4 éve beszélgetett  vele utoljára, akkor mesélte, hogy öngyilkos lett az öccse - az egyik legkedvesebb barátja. nem akarta megérteni és gyorsan lelépett. aztán beszélgetett vele mégegyszer, már nyugodtabban, de azóta kerüli. ma a sors úgy összesodorta őket, hogy beszélgetni kellett vele.

szóba jöttek persze a hajdani bulik, a csajok ( "portékák"), gruppenek (a gruppensex halmok között botorkált hulla részegen, itta az élet nedűjét és a pálinkát, ahová padtársa Nándi vitte magával) aztán a srác kb.58 éves korában lelépett. tudták, hogy egyszer majd a talpuk alatt fütyül a szél -csak arra nem számítottak, hogy  saját magát akasztja fel valamelyikük. hogy miért? "vagy sokat ivott, vagy keveset"

bővebben beszélgetve a körülményekről: tubular bells. Csucsu németországba jár üzletelgetni. akkoriban kapott az egyik haverjától egy jó DVD-t:

 Mike Oldfield - Tubular bells  

https://www.youtube.com/watch?v=sSRJvq4Wd48

ő a rockot és a hard rockot szerette, de akkorra már hozzáöregedett az ilyesmihez is.

hallgatta gyakran. és a tesvére néhány nap múlva fölkötötte magát. tamást elfogta a kiváncsiság és elment egy angol tanár barátnőjéhez, hogy fordítsa le neki.

 And the Man in the Rain picked up his bag of Secrets
And journeyed up the mountainside far above the clouds
And nothing was ever heard of him again
Except with the sound of tubular bells

ez volt a játék első menete. a második az, hogy tegnap fedezte fel a tubuson a tubular bellst  és azon

rágódott, hogy kiért szól a harang? és puff! Nándiért! és a többiekért. a szabad kőműves segédmunkásokért.

hajdanán két költő (Zelk? Kormos?) beszélgettek. az egyik mesélte a másiknak , hogy igen kisgyerek korában játszott a földúton és mire felocsúdott a falu jókora tehéncsordája vonult át rajta -kutya baja nem esett, a tehenek vigyáztak a földön ücsürögve játszó (szó szerint ) porbafingóra, de azért mégis. a másik erre mondta:" fiam veled valaki játszik"

vele is. parsifallal is. 

titkokkal teli szütyőjével átugrott az üveghegyeken túlra.

ugrasz te is, nefélj. csak a te szatyrod nehezebb, és még több dolgot el kell intézned itt a földön.

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.08.02 0 0 4243

                               frauenplan:urpflanze

                            "Abscheuliches Mysterium" 

                            RACHMANINOFF-RHAPSODY  

 

 

die ersten Blütenpflanzen erst vor rund 140 Millionen Jahren entstanden. Wie also kam es in so kurzer Zeit zu dieser Artenexplosion? Und welche Blütenpflanze stand eigentlich an ihrem Beginn? 

Laut den Rekonstruktionen war die Urblüte zweigeschlechtlich, was bisher umstritten war. Zudem hatte sie eine Blütenhülle von in Dreierkreisen angeordneten Organen.

ilustration: hervé sauquet / jürg schönenberger

 

So könnte die Mutter aller Blütenpflanzen ausgesehen haben: Die Urblüte war vermutlich zweigeschlechtlich und hatte eine Blütenhülle von in Dreierkreisen angeordneten, kronblattähnlichen Organen.

Etwa 20 Prozent der heute lebenden Blütenpflanzen haben ebenfalls eine Blütenhülle aus dreizähligen Kreisen, jedoch niemals so viele wie die Urblüte, die es auf zumindest fünf brachte: Lilien haben zwei, Magnolien meist drei.

Keine spiralige Anordnung

"Dieses Ergebnis ist besonders bedeutend, weil viele Botaniker glauben, dass in der ursprünglichen Blüte alle Organe spiralig angeordnet waren", so Schönenberger. Für Sauquet eröffnen die Erkenntnisse einen völlig neuen Denkansatz, der viele Aspekte der frühen Evolution der Blüten sehr viel leichter erklärbar mache.

Zudem haben die Forscher rekonstruiert, wie die Blüten an allen anderen Schlüsselstellen im evolutiven Stammbaum der Blütenpflanzen ausgesehen haben, beispielsweise bei den Urahnen der Monokotyledonen (Orchideen, Lilien, Gräser etc.) und der Eudikotyledonen (Mohnblumen, Rosen oder Sonnenblumen).

illustration: hervé sauquet / jürg schönenbergerDie Urblüte umgeben von prototypischen Blüten an allen anderen Schlüsselstellen im Stammbaum der Blütenpflanzen.Fehlende Fossilien

Trotzdem gibt es noch einige offene Fragen, die sich durch Rekonstruktionen nicht restlos klären lassen. So fehlen bis jetzt noch immer entsprechend alte Fossilfunde, die die Hypothesen zur frühesten Evolutionsgeschichte der Blütenpflanzen bestätigen könnten. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=RgtEUr_n9vM

 

urpflanze urblüte goetheanische naturwissenschaft

míg mások horváthországba vagy spanyolba vagy floridába mentek nyaralni, parsifal, a hendrix, a jacob hendrix, weimárba ment. jénába. bayreuthba.

sörözött a frauenplanon és goethe házát nézegette. aztán bement goethe kertjébe. a meglehetősen okos goethe és hegel miért nem fogalmazták meg azt, amit  a hüjje darwin megfogalmazott? beszélni ezüst, hallgatni arany.

és lám itt van rahmanyinov, aki a brácsás zsoltnak piaf mellett a kedvenc muzsikusa volt. rahmanyinov túl liszten, de schöbergék baromságaihoz már nem ment el.

a világ megismerése. mindenki olyan filozófiát választ /teremt, amilyen személyiség.

milyen hát a filozófiája parsifal fülig szindbád jacob borisz hendrixnek?

reggel nehezen indult be a masinája, turkált a fiókjába, amíg újra indította. talált egy levelet 1995-ből. már el is felejtette. vagy éppen olyan részegségi folyamatban kapta meg, hogy el se olvasta.

kalimpáló szívvel fogta, aztán visszanyomta a kuplerájba. aztán most csak elővette, a szakma  vezető professzora. . "Maga fiatal még ugyan, de már ideje lenne, hogy megtalálja a helyét és jól is érezze magát. Amit itthon lehet, maga már megtette..................talán már csak egy szikra hiányzik, amit Rubintól megkaphatna. " - Ekkor volt 39 éves. a szikra azóta is várat magára. hatalmas villámok már voltak, földrengések, cunamik - de a szikra sehol. neki kell hát csiholnia. 

Edith Piaf - Mon Légionnaire  

https://www.youtube.com/watch?v=X6acpVU_KqY

 

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.08.01 0 0 4242

                                    mike oldfield tubular bells 

 

 

parsifal fülig mutant animal természetesen nem csili-vili, légkondis edzőterembe jár.propellerek természetesen vannak, de azért délkörül már elég meleg (és büdös) van. egy darabig kicsit le is lankadt, mint amikor kezdett hajdanán berúgni, eszébe jutott, hogy mi lesz ha leesik a tárogatóról, jönnek a mentők stb.  de aztán túllendült a rosszulléten. az egyik állást már tudja, hogy vissza fogja utasítani, de a másikat el kell fogadja, elvégre valamiből élnie kell.

hihetetlen szerencséjére rábukkant ifjúkora egyik klasszikusára, ami különféle módon rajta van a tubuson, de az igazi, jól kidolgozott album csak most került elő.kora-felnőttkori, már kispolgári bulik házaspárokkal. az egyik faszival gondolkoztak azon, hogy felvételeznek a rendezői szakra.

https://www.youtube.com/watch?v=jSW5Y192a5I

 l 

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                                               Comfortably Numb      

 

 

cormier sajnos nagyon csúnyán kikapott. sajnálta, mert ő is birkózó volt, olyan igazi birkózó alkattal, amilyen neki is van - romokban. ma dús napja volt. délelőtt a tegnapi gyúrást heverte ki. szunyókálás után fogorvos. utána állásmegbeszélés. persze nem fogja elfogadni. alkalmatlan rá. egy animal, főleg mutant parsifal animal nem alkalmas ilyen társadalom tenyerén hordot munkára. de azért udvariasan kérdezgetett. utána a sportuszoda. nem lehetne odajárnia. először is a begyulladt fülei miatt, másodszor a fogai miatt. a fájdalomcsillapító injekciótól anyira elzsibbadt a pofája, hogy amikor ivott az ásványvizéből , a szája bal oldalával semmit se érzett.

rilkét vagy blaket hiábavalóan szádra ne vedd. ha komolyan veszed őket, akkor elpusztít az élet, ha meg nem veszed komolyan, akkor nincs értelme. entweder oder.

https://www.youtube.com/watch?v=_FrOQC-zEog

 

 

Heartbreaking Video Of Daniel Cormier Moments After Jon Jones Defeat  

https://www.youtube.com/watch?v=iI-CV-rDNgw

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                                           Amy Winehouse - Back To Black  

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=TJAfLE39ZZ8

 

 

Péterrel és zsidó feleségével a portobello roadon árultunk hippi csecsebecséket a hippi korszak véges végén. volt egy tarka-barka volkswagen mikrobuszunk. egyedül a sohoban sodródtam. a fiammal camdenben - arra járt valahol amy is. most pedig megyek a fogorvoshoz, utána állásmegbeszélés.

így utólag amy hasonlít péter feleségére is -és egy kicsit anyámra is.

 https://www.youtube.com/watch?v=YJMIvFe9OZg

UFC 214: Daniel Cormier Octagon Interview

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                                      Amy Winehouse - Rehab   

 

 

hatvanas évek, balatonszárszói üttörőtábor. katonai sátrak, téglákra fektetett deszkák, azokra matracok, vastag lepedők, és katonai takarók. sóder-sóder a lábam alatt, aki itt a legszebb, tőlem csókot kap. sóder-sóder a lábam alatt, aki itt a legszebb, tőlem csókot kap. éjszaka kiszökések nudizni. éjszakánként már néha felparázslott egy-egy cigi is a hatalmas sötét sátorban. a szorosan egymás mellett fekvő fiúk között, különösen az esős-sáros időben, amikor nem vezetődtek le a felesleges energiák, voltak összekoccanások. ment egymás zrikálása a sötétben. egy fölötte járó, talán hetedikes srác fölmérgelte. áthajolt a mellette fekvőn és odavágott egyett. reggel a srácon egy jókora monokli. ez se jutott eszébe 5O éve. de nem lettek haragosak. nem köpte be. azt mondta, hogy megbotlott és elesett a sötétben. a női (lány) zuhanyzó falába lukat fúrtak-vágtak és onnan leselkedtek. akkor látott életében először női maszturbációt. 13 éves lány volt, de érett.

akkoriban ismeretlen volt az a szó, hogy allergia. most voltak siófokon , családi találkozó, és az étteremben látott egy furcsa táblát. az nem étlap. mi az ördög lehet? nos allergia-lap volt. hajdanán nyakig sárosan, folyamatosan csepergő  esőben csak rendeztek focimeccseket, a konyha is kezdetleges volt - az élet megedzette őket az allergia ellen. manapság a szülések közel minden másodika császárral megy, hogy a derék szülészek minél előbb túl legyenek a szülésen, minél több pénzt kaszáljanak és minél kevesebb ok legyen bírósági tárgyalásra. a csecsemőket telenyomják mindenféle szarral - attól függően, hogy éppen melyik gyógyszergyár éppen kit és mennyivel fizetett le, aztán jönnek a tápszerek és a csecsemők nőnek mint az állat, két méteres barmok lesznek, akik allergiások, ostobák és nézik a tévésorozatok évtizedeit és a vizi/foci/ világbajnokságokat stb.stb.

szép új világ.

                                                      Mike Oldfield - Shadow On The Wall  

                                                       https://www.youtube.com/watch?v=_euDhMDDRq4

                                                       https://www.youtube.com/watch?v=KUmZp8pR1uc

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                                            lost angeles

 

 

der ursprung unsres begriffs "erkenntnis"                                     also begann zarathustras untergang                              architektur der erkennenden

 

lánya, a fiú unokájával a pocakjában, megy előadást tartani

                                                                     esze ágában sincs a tudományos gyilkosan semmitmondó életben résztvenni, de ha már hívták, akkor elmegy, elkíséri a férje is, lányuk közben a nagyszülőknél - akik nagy megpróbáltatásnak lesznek kitéve, mert őboszorkánysága nem könnyű eset - nem véletlenül, az ő vére (is) csörgedezik benne

                             közben az ő élete sem könnyű

begyulladt a füle (ez háromévente előjön) begyulladtak a fogai, strandra nem lehet menni, fogosvoshoz meg kell mennie, ugyanakkor ma nagyon gyúrós hete van, közben a két állásajánlat között kell válogatnia miközben a legfőbb dolog

                                  a tudományos-költői-filozófikus létfeltárás nem tart sehol

persze csak azért is elment az uszodába, bedugta a füleit és csak mellben nyomott egy keveset, a többi időt a hideg vízben csak lubickolt a napsütésben

amíg lehet hűti magát

                                             Nie sind wir uns näher, als wenn wir uns verlieren

élete egyik legalapvetőbb albuma: https://www.youtube.com/watch?v=ctzpnaLlGOs

Wiederhören macht Freude Christian Thielemanns «Tristan» oder Hartmut Haenchens «Parsifal»: Wer dirigiert Richard Wagner «richtig»? a ló meghal In den beiden Wiederaufnahmen der Bayreuther Festspiele kann man einiges lernen, auch über musikalischen Stil nemcsak isten halt meg hanem kassi is - sőt! juhász fecó is

                                                       .Bei den Bayreuther Festspielen kann man in diesem Jahr einen aufschlussreichen Vergleich anstellen: Zwei der profiliertesten Wagner-Dirigenten unserer Zeit dirigieren dort hintereinander die turnusgemässen Wiederaufnahmen von «Tristan und Isolde» und «Parsifal». Christian Thielemann, der amtierende Musikdirektor der Festspiele, feiert eine Art Heimspiel mit dem «Tristan» – dem Werk, dem er seinen internationalen Durchbruch in den neunziger Jahren verdankt. Hartmut Haenchen, nicht minder Wagner-erfahren, doch im deutschsprachigen Raum lange Zeit auf alte Musik festgelegt, musste dagegen zeigen, dass sein sensationeller Erfolg als Einspringer bei der «Parsifal»-Premiere 2016 nicht bloss ein Zufallstreffer unter besonderen Umständen war.

                                                           experimentellen Nachweis eines bis dato nur in der Theorie existierenden Teilchens präsentiert. Das Teilchen gehört – wie die bekannten Atombausteine Proton und Neuron – zur Familie der Baryonen und trägt die Bezeichnung Ξcc++ («Xicc++»). Das neue Teilchen besteht aus zwei schweren «charm»-Quarks und einem «up»-Quark. Die «charm»-Quarks machten das Xi-Baryon fast vier Mal massereicher als ein Proton,

                

Baryonen bestehen aus jeweils drei Elementarteilchen, Quarks genannt. Von den Quarks wiederum gibt es sechs Typen, die in unterschiedlichen Kombinationen zu Baryonen zusammengesetzt sein können. Die bekanntesten und häufigsten Vertreter der Baryonen-Familie sind die Protonen und Neutronen, die die Grundbausteine der Atomkerne darstellen. Doch während Protonen und Neutronen aus den vergleichsweise leichten «up»- und «down»-Quarks bestehen, enthalten exotischere Baryonen schwere Quarks mit den Namen «charm», «strange», «top» und «bottom» (bzw. «beauty»).

Dass das neu nachgewiesene Baryon zwei schwere Charm-Quarks enthält, hat Konsequenzen für die Physik in seinem Inneren: «Anders als bei anderen Baryonen, in denen die drei Quarks einen raffinierten Tanz umeinander ausführen, erwarten wir von einem doppelt schweren Baryon eher das Verhalten eines Planetensystems

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.28 0 0 4237

                                 fenomenológiai animal m stack redukció 

          Barenboim, Zukerman & du Pré: Beethoven - Piano Trio in D major, Op. 70 No. 1 "Ghost"  

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=YrrMEXMcKr0

ANIMAL M-STAK The Non-Hormonal Anabolic Stack  

 

Husserl und Gödel  

https://www.youtube.com/watch?v=e2aAaZN648E

 

ma is gyúrt négy órát. az idő nem neki dolgozik. ahelyett, hogy annyival erősödne, amennyit edz, úgy néz ki, hogy csak az öregedéssel együtt járó sorvadást tudja ellensúlyozni. animal- husserl-matematika : életének fontos szeletei - mindegyik romokban, de ő boldog mint wittgenstein a halálos ágyon.

bonn - disszidáláskor még bonnban voltak a nyugat német országban lévő követségek. konstanzból

oda utazott. alig találta meg a dombok közt meghúzódó, város széli kis panziót. kurva, külföldieket feltehetőleg imádó buszsoför rossz helyen szállította le - ott kóborolt bőröndöstül órákig a villa-tanya világban, aztán megunta, visszataxizott a városba. a taxis, kibaszott török, meg vezetni tudott, de a várost , ahol dolgozott nem ismerte. multikulti átbaszás. a városból újból nekivágott busszal, de már nem a buszsofőrre hallgatott, hanem a megérzéseire, jó helyen szállt le. másnap bement a ...... követségre, de aztán leszarta az egészet, megivott néhány sört aztán elment a beethoven múzeumba.  az azt követő nap ugyanígy: követség, leszarás, sörök, beethoven. harmadnap elutazott. no  nem rögvest vissza konstanzba, hanem frakfurtba. itt is sörök, beethoven ház és goethe ház. az ott vásárolt képeslapok most is itt vannak vele szemben. amikor felszállt a vonatra, izgatottan és boldogan pattintott fel egy doboz sört, rágyújtott, előhalászta a képeslapokat és annyira örült nekik, mint kisgyerek a karácsonyi ajándékoknak. felnőtt volt már, két gyerek apja, és végtelen boldogsággal tölttötte el néhány képeslap goethéről és beethovenről és pár sör meg cigi.

a disszidálás számára utazás volt, nagy utazás: piálás, könyvtározás, köműves segédmunka, triatlon.

a jövője, karrierje építése sajátosan folyt: hiába na, költő volt. költő filozófus. tudós-filozófus-költő.

az ilyenek kisújszállásra jutnak a nagy utazás végén. minden út rómába vezetett, ma new yorkba,

de az ő útja kisújszállásra.  

https://www.youtube.com/watch?v=ReZeyI8Z5wk

barenboimot, mivel törtető, mohó és gátlástalan, utálja, jacqueline-t pedig mélységesen sajnálja.

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.27 0 0 4236

nem tudta                         ezraezraezrapound                                    a pontok fejlődése

                   véralvadás

                vizesvilágbajnokság!

     parasztvakításrablássikkasztásostobaság

6O éves korában abbahagyta a triatlonoskodást és elkezdett gyúrni 61 éves elmúlt és állást változtat

és ma felhívta valaki, hogy .............dolgozzon

                      meglepődött tépelődött de aztán rájött hogy ez nem neki való

az ő múltjával nem végezhet ..............munkát - annyira nem butult el, nem gerinctelenedett el

                             de mégis akkor meg a hegyek-tavak alján

                                mire rendeltetett

a "srác" már tegnap is csörgött, de nem hívta vissza, mert ismeretlen szám volt, ma viszont üzent, és azt legalább elolvasta és akkor már tavak-hegyek-hordák alján

           mit szólnának besenyő, szaracén, hun, etruszk ősei

mit szólna lao- ce

 

 

                                                        Nirvana - The Man Who Sold The World (MTV Unplugged)  

https://www.youtube.com/watch?v=fregObNcHC8

 

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.26 0 0 4235

                         "Meistersinger": Wo die Deutschen noch immer der Schuh drückt

cipők, fényesek,lyukasok, kitaposottak,

                                                                   bluesmilliomosok

neworleansi rabszolgák hörgései sikolyai

                                                          a gitárok nem fásiárpádélagzilajcsiébunyóspityué

Die Gesamtzahl der Spermien pro Samenerguss ist bei Männern in Europa 59,3 Prozent niedriger als Anfang der 70er-Jahre

                                                     Blues-rock favorites, compilation of 8 more songs- Part 5  

 

obsie retten istprügelfuhewahnfriedstellungschwurgerichtsaal

                               Von Wagner zum Zweiten Weltkrieg und zurück

 

 

Hier gilt's der Kunst. Und das ist, der Wagner'schen Gesamtkunstwerk-Konzeption zum Trotz, dann doch erst einmal die Musik. 

Jordan präsentiert das C-Dur der Meisterfeierlichkeiten opulent und strahlend, doch ohne Hang zum Oberflächlich-Rauschhaften, da er dem Klang stets Transparenz und Tiefenschärfe gibt. Besonders die kontrapunktischen Teile erscheinen genau durchgebildet. Daneben lässt der Dirigent auch das Rohe und Wilde durchkommen, unterstreicht das Barbarische der Handlung, das in der Prügelfuge kulminiert. Stets plastisch und perfekt in das Orchestergewebe eingebettet sind Motive und Lautmalereien, während Nahtstellen zum Gesang und zur Bühne – gerade auch in vielen dramatischen Zäsuren und Verweilmomenten – ein vielfach ideales Ineinandergreifen der Ebenen ermöglichen.

Nicht nur in zahlreichen Details gehen Musik und Regie Hand in Hand, sondern wohl auch in der Überzeugung, dass man die "Meistersinger" nicht einfach affirmativ und unkritisch als festliche Spieloper abfeiern sollte. Zu belastet ist die Rezeptionsgeschichte, zu drückend auch der Hemmschuh der Deutschtümelei des Werks und die antisemitischen Konnotationen, die es begleiten. Bis heute umstritten blieb der Anteil, den Wagner selbst an alldem hatte.

Forscher finden keinen Hinweis auf "Dunkle Energie" – und freuen sich.

Aus astronomischen Beobachtungen haben Kosmologen geschlossen, dass sich unser Universum immer schneller ausdehnt. Die Triebfeder dieser Beschleunigung ist bis heute unentdeckt geblieben, weshalb sie von den Forschern als "Dunkle Energie" bezeichnet wird. Sie soll immerhin 68 Prozent unseres gesamten Universums ausmachen, während die sichtbare Materie, also Galaxien, Sterne, Planeten, Gaswolken, etc., insgesamt nicht einmal fünf Prozent beiträgt.

Quintessenz-Theorie

Wann immer die Wissenschaft etwas nicht erklären kann, greift sie zu Hilfskonstrukten. Eine solche Krücke für die "Dunkle Energie" ist die sogenannte "Quintessenz". Unter diesem Begriff werden verschiedene Theorien zusammengefasst, die die "Dunkle Energie" als ein das ganze Universum ausfüllendes Energiefeld ansehen.

Wie meistens bei solchen Theorien gibt es Probleme damit und Erklärungsversuche dafür. Etwa bei der Frage, warum man denn die Quintessenz auf der Erde noch nicht nachweisen konnte, wenn sie doch den gesamten Kosmos ausfüllt. Als Erklärung dafür hat man sogenannte "Chamäleonfelder" postuliert. Demnach passt sich das Quintessenzfeld wie ein Chamäleon seiner Umgebung an: Ist wenig Materie da, wie in den Weiten des Universums, entfaltet es seine ganze Energie. Ist dagegen viel Materie da, wie auf der Erde, hat es nur wenig Einfluss auf sein Umfeld und ist daher nur schwer nachweisbar.

Suche nach dem Chamäleonfeld

Zur Überprüfung dieser Theorie versuchen Physiker seit einigen Jahren, diesen geringen Einfluss dennoch zu messen. Das tun sie einerseits mit Neutronen, indem sie den Einfluss von Gravitation und möglicherweise des Chamäleonfelds auf dessen Quantenzustand möglichst präzise messen, wie dies etwa Forscher am Atominstitut der Technischen Universität (TU) Wien versuchen.

Oder sie lassen Atome in einer Vakuumkammer an einem hohlen Wolframzylinder vorbei fallen und vermessen ihre Fallbeschleunigung mit Hilfe von Atominterferometrie. Laut Theorie sollte es um den Zylinder ein Chamäleonfeld geben, das die Atome auf ihrem Weg ablenkt. Das versuchen etwa Wissenschafter in einem Experiment an der University of Berkeley (USA) nachzuweisen, an dem der österreichische Physiker Philipp Haslinger beteiligt ist.

Weder bei den Neutronen noch bei den fallenden Atomen konnten die Wissenschafter irgendeinen Einfluss feststellen – und damit einen Hinweis auf die "Dunkle Energie" finden, worüber sie vor zwei Jahren auch in den Fachjournalen "Science" und "Physical Review Letters" berichteten.

 

Haslinger hat nun gemeinsam mit Matt Jaffe und Holger Müller an der University of Berkeley die Messgenauigkeit des Experiments um mehr als den Faktor 100 erhöht. "Mit dieser Messgenauigkeit dringen wir in einen Bereich vor, in dem man bereits die Anziehung von in der Nähe befindlichen Objekten berücksichtigen muss", sagte Haslinger. So sehen sie die gravitative Beschleunigung des Wolframzylinders mit einer Masse von nur 190 Gramm, die dazu dienen soll, eine Änderung in den theoretisch vorhergesagten Chamäleonfeldern zu erzwingen.

Zudem konnten die Forscher in Zusammenarbeit mit Theoretikern die Daten auch nutzen, um einen anderen möglichen Kandidaten für die "Dunkle Energie" (Symmetron-Skalarfeld) zum Teil auszuschließen.

Wagners Villa

Und so begann die Inszenierung von Barrie Kosky – bereits beim Vorspiel – direkt in Wagners Welt, in der Bayreuther Villa Wahnfried, wo der Hausherr gerade seine Hunde Gassi führte, Gattin Cosima einen Migräneanfall hatte und Franz Liszt sowie Hermann Levi – der Dirigent der Münchner "Meistersinger"-Uraufführung – zu Besuch kamen.

Im detailgetreuen, auch in den folgenden Akten wirkmächtigen Bühnenbild von Rebecca Ringst schlüpft Wagner selbst in die Rolle von Hans Sachs (grandios in Rollen- und Textgestaltung: Michael Volle), Cosima mutiert zu Eva (expressiv, mitunter etwas herb: Anne Schwanewilms), Liszt zu Pogner (markant und wendig: Günther Groissböck). Levi, der als Sohn eines Rabbiners vom realen Wagner eine Reihe von Demütigungen hinnehmen musste, wird in Bayreuth von der Wagner-Figur bei der Kirchenszene derart drangsaliert, dass sich der folgende Zwang, den Sixtus Beckmesser (vielschichtig und tiefgründig: Johannes Martin Kränzle) zu geben, wie von selbst ergibt.

Kosky bewerkstelligt es, die gesamte Geschichte aus Wagners Fantasie erstehen zu lassen: Etliche Figuren entsteigen dem wie von Zauberhand geöffneten Flügel, auf dem Wagner und Liszt sich eben noch im vierhändigen Klavierspiel ergingen. Walther von Stolzing (mit großer lyrischer Kraft: Klaus Florian Vogt), David (kraftvoll und leichtfüßig: Daniel Behle) und Magdalene (souverän und sonor: Wiebke Lehmkuhl) gehören zu einer Fantasiewelt, der man den Versuch einer Romantisierung deutlich anmerkt. Der Chor der Lehrbuben hopst so beherzt herum, als wäre er soeben einer flachen, naiven Fantasie von Volksromantik entsprungen. Die Kostüme Klaus Bruns' machen deutlich, wohin die Reise geht: Mittelalter-Idealbilder durchdringen sich mit dem 19. Jahrhundert ebenso wie – ansatzweise – mit den dunkelsten Zeiten des 20. Jahrhunderts, wenn schon am Schluss des ersten Aufzugs ein Soldat aus dem Zweiten Weltkrieg vor Wahnfried Stellung bezieht.

Eine grüne Wiese

Der folgende Schauplatz kann im zweiten Aufzug nur historisch Versierten auf Anhieb klar sein, wächst doch eine grüne Wiese durch den Saal: Im dritten Akt entpuppt er sich als Schwurgerichtssaal der Nürnberger Prozesse, im dem auch die "Festwiese" angesiedelt wird – als verzweifelter Versuch, die deutsche Identität nach Krieg und Holocaust zu retten. Als Symbol dafür läuft die große zentrale Uhr hier rückwärts. Dreh- und Angelpunkt von Koskys intelligenter Zeitreise ist der Umgang mit dem ausgestoßenen Beckmesser, der am Ende des zweiten Akts zur bühnenhohen Projektionsfläche einer antisemitischen Karikatur im "Stürmer"-Stil wird, nachdem der Sündenbock krankenhausreif geschlagen wurde.

Ein starkes Bild, das jedoch eine bedeutungsvolle Relativierung erfährt, da Wagner/Sachs die Gewalt bremsen möchte, bevor er seinerseits fortgedrängt wird. Bezeichnenderweise hält er schließlich seinen Schlussmonolog auf der leeren Bühne, und für das Nachspiel wird ein Teil des Orchesters auf die Bühne gefahren, Sachs/Wagner wird zum Dirigenten.

Es gilt der Kunst. Ob sie zu retten ist, muss sich stets aufs Neue zeigen. Lösung gibt es für die "Meistersinger" keine – ihre Fragen und Probleme wurden aber schon lange nicht so eindringlich aufgezeigt. 

https://www.youtube.com/watch?v=TnudRuVaZhk

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.25 0 0 4234

                                        "Bark at the Moon"  

 

 „Finis Germania“ „Finis Germania“ „Finis Germania“

                                                                        „Finis Germania“ „Finis Germania“ „Finis Germania“

 

In guter Ordnung, aber schlechter Verfassung            

                                                                                    Unsere schriftliche Überlieferung ist in Gefahr. Die Schätze deutscher Bibliotheken können nur gerettet werden, wenn Digitalisierung und Buchrestaurierung Hand in Hand gehenSo viele Hauptfiguren, die nichts zu singen haben: Ist Carl Maria von Webers „Oberon“ wirklich unspielbar? In München scheitert nur eine forcierende Aufführungspraxis.

 

                                                                 . In London, hieß es, nenne man die Bayerische Staatsoper nur noch „English National Opera – South“.Die Sprache ist immer die letzte Zuflucht            

                                                                                    Der Talmudforscher Lazar Gulkowitsch, der 1941 ermordet wurde, fand den Schlüssel zur Geschichte im Wandel des Wortschatzes. Die jüdische Geschichte der Begriffsgeschichte wird wiederentdeckt.

                                                    „Grundlegung einer begriffsgeschichtlichen Methode in der Sprachwissenschaft“

                                                      Gulkowitsch, 1899 in Weißrussland geboren, besuchte die Talmudschule in Minsk. In Königsberg studierte er Altes Testament, Philosophie und Medizin. Nach einer philosophischen Promotion zur Kabbala lehrte er seit 1924 an der Theologischen Fakultät Leipzig. Seine Stelle verdankte sich dem Freistaat Sachsen, der, besorgt um den Gegensatz zwischen zugewanderten, meist chassidischen Ostjuden und liberalen Juden, Untersuchungen zum Judentum förderte. 1925 habilitierte er sich für die Wissenschaft des späten Judentums. Als deutscher Staatsbürger und außerordentlicher Professor ist Gulkowitsch ein seltener Fall: In nur neun Jahren erlangte ein ostjüdischer Talmudschüler die beinahe höchsten Weihen einer deutschen Universität

 

                                                          In Studien zur Bildung von Abstraktbegriffen in der hebräischen Sprachgeschichte entwickelte er die These, dass Veränderungen der Wort- und der Begriffsebene zusammenhängen und die Begrifflichkeit für Religionsgesetze, Moral und Literatur aus der Alltagssprache erwächst.

                                               pulzáló gömb pulzáló gömb

parsifal egyik korai, fontos felfedezése a fogalmak mozgásáról, kölcsönhatásáról, fogalmak eltünéséről, születéséről

                                                   fogalmak

                  szavak

mondatok

                                        beszéd

                                                            nyelv

                                                                          tánc

                                                                                         zene

                                                                                                               ütés

fecsegés

                     a kefélésben lévő automatizmusok mint a semmitmondó fecsegésben

 Zwischen diesen drei Filmen liegen siebzehn Jahre, Jahre, in denen Alexander Kluge seine Methode der Ton-Text-Collage verfeinerte, den unverwechselbaren Kluge-Ton schuf und eine Autorität für Geschichtsbetrachtung von schräg unten wurde – und Alexandra Kluge eine engagierte Ärztin.

                                        az angkori shakespeare wagner napokon sharon stone opheliát játszotta,

john wayne volt hamlet. hendrix a kocsmapult alatt szaglászta a csaposnő claudia cardinale fenekét

tombolt a vidámság és a quantumdinamika

                                              szindbád kigombolta kabátját de a veréb helyett megint egy tanga bugyi akadt a kezébe

                                                 Heimflug im Doppelsturz mit Ikaros

 

wo "Geist und Hirn" aneinandergeraten, keine Wahrheit mehr blühe.

 

Es ist der derselbe Autor, der in seinen verblüffenden Gedichten den "Versprecher" in den Rang eines "Versprechens" erhebt. Der den Unglücksflieger Ikaros anruft, nur um ihm nachzusagen, dass er bereits "totgestürzt zur Welt" komme.

 

In der Wortkunst, sagt Ingold, würde Sprache erst zur Gänze "augen-, ohrenfällig". Zugleich sei die Wortkunst der Alltagsrede keinesfalls entgegengesetzt. Was folgt, ist eigentlich ein kleiner philosophischer Skandal, eine Ermächtigung im Geiste der Romantik. Nur im künstlerischen Text, postuliert Ingold, kommt "die Sprache, kraft ihrer Künstlichkeit, der Natur am nächsten."

Und so stellt Ingold Fragen wie die folgende:

 

"Wie hiess (sic) doch der Hund, der bei Mozarts nicht gerade pompöser Bestattung das Bellen hatte?" 

                                                               "Niemals keine Nachtmusik. Gedichte

 

https://www.youtube.com/watch?v=bnNWUUZ7cEA

hölderlinparsifalparsifalfalparsihendrix

 

   "Wie hiess (sic) doch der Hund, der bei Mozarts nicht gerade pompöser Bestattung das Bellen hatte?" - derstandard.at/2000061716499/Felix-Philipp-Ingold-Heimflug-im-Doppelsturz-mit-Ikaros

                                            

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.07.24 0 0 4233

Der Leiter des Wiener Filmfestivals hielt an einem Ort für eigensinniges Kino fest, bewies Mut zu Irritationen und provozierte mit Grabenkämpfen. Am Sonntag erlitt er in Rom einen HerzinfarktWien – Wollte man ihn auf internationalen Filmfestivals ausfindig machen, war natürlich das Kino der beste Tipp. Nicht in einer bestimmten Reihe, sondern ganz hinten, meist stehend, das Publikum vor sich. Dort hatte er den Film im Blick, aber zugleich auch die Reaktionen, was er vielleicht nicht gleich zugegeben hätte. Es war ihm wichtig, das Kino als kollektive Erfahrung zu verstehen und zu beobachten, wie ein Film aufgenommen wird. Persönlich war ihm die Unbestechlichkeit eines Autors wohl noch wichtiger. Filme, wie sie nur Menschen machen konnten, die der Realität mit Ehrfurcht begegneten.Als Viennale-Direktor hat Hans Hurch oft betont, dass er das ganze Programm des Festivals zu verantworten hat und deshalb jeden Film selbst absegnet. Gewiss war das ein Modell, das etwas überhöht dargestellt wurde, bis hin zum Überdruss, aber insgesamt traf es doch zu. Und viele dieser Sorte gibt es nicht mehr: Während andere Filmfestivals ihre Programme anglichen, weil sie sich an einem bestimmten Konsensgeschmack, an kommerziellen Erwägungen ausrichteten, blieb die Viennale im Kern eigensinnig und unverwechselbar. Während Hurchs zwanzig Jahre dauernder Leitung wurde paradoxerweise gerade diese Unzeitgemäßheit zur eigentlichen Stärke. Wenn man jetzt, nach der Nachricht des plötzlichen Todes von Hans Hurch, vor allem von der Viennale schreibt, hat das den Grund, dass er diesen Job wie kaum ein anderer Kulturmanager den seinigen lebte. Hurch hat den Viennale-Direktor geradezu emblematisiert. Schon äußerlich blieb er, stets mit Vollbart und in Schwarz gekleidet, eine Erscheinung, die sich bewusst von Geschmeidigkeit abgrenzen wollte.Prediger und PolemikerDie Viennale selbst eröffnete Hurch, der gerne "Missionar" geworden wäre, mit seinen "Predigten", die sich mit an Nestroy geschulter Bissigkeit politischen Zeitgeschehens annahmen, polemisch und streitlustig. Mit der Zeit wurde sie immer selbstironischer, 2016 ging es schon um seinen Look, woran man im Grund erkennen konnte, dass Hurch sich schon selbst als Inventar der Wiener Kulturszene betrachtete. Dieses Jahr sollte die Leitung neu ausgeschrieben werden.Geboren 1952 in Schärding, studierte er Kunstgeschichte und Archäologie in Wien. Der laut Eigendefinition "faule Hund" hat dann seinen Gefallen am Schreiben gefunden und schärfte als Filmkritiker beim Falter seine Vorlieben für ein modernes Autorenkino, das die Erfahrung des Zweiten Weltkriegs als Auftrag zur ästhetischen Erneuerung verstand. Die Nähe zu den Wellen der 1960er- und 1970er-Jahre hat Hurch geprägt: Jean-Luc Godard, Roberto Rossellini, Jacques Rivette, Hartmut Bitomsky, Eric Rohmer, Chantal Akerman waren Filmemacher, die er immer wieder zeigte. Eine besondere Nähe pflegte er zu Jean-Marie Straub und Danièle Huillet, für die er dreimal als Regieassistent tätig war. Auch mit Astrid Ofner arbeitete er an Filmen, sie beriet ihn wiederum bei der Viennale.1994 kuratierte Hurch das Projekt "Hundert Jahre Kino", 1997 wurde er zum Nachfolger von Alexander Horwath als Viennale-Direktor bestimmt. Das bald angespannte Verhältnis zum späteren Filmmuseum-Chef geriet zur Langzeitfehde. Hurch suchte immer wieder die Kontroverse und spitzte seine Argumente gern hämisch zu. "Wenn man in der Öffentlichkeit steht, muss man einen gewissen Unterhaltungswert haben", sagte er einmal.Seine Auseinandersetzungen mit heimischen Regiegrößen wie Michael Haneke und Ulrich Seidl muteten jedoch bisweilen entbehrlich an, ging es auf gutösterreichische Art doch oft nur um persönliche Eitelkeiten. Als Pläne für die Neugestaltung des Filmarchivs im Augarten scheiterten, übernahm Hurch immer wieder die Rolle einer Schutzmacht für diese Institution. Zuletzt sorgte das von Kulturminister Thomas Drozda längst zugesagte Film Preservation Center für einiges Hickhack hinter den Kulissen.In solcher Hinsicht war Hurch auch ein Managertyp der altmodischen Sorte, ein Taktiker mit Finten. Sein Charme und Witz hatten, auf wienerische Art, mehrere Ziele. Er kannte den Kulturbetrieb und wusste Leute für seine Sache einzunehmen. Abgesehen davon konnte man mit ihm weiterhin lange Diskussionen über Filme führen, die er von da hinten aus zu lieben oder zu hassen gelernt hat. Am Sonntag ist Hans Hurch in Rom an Herzversagen gestorben. (Dominik Kamalzadeh, 24.7.2017) - derstandard.at/2000061691976/Viennale-Chef-Hans-Hurch-gestorben

                                         Zabriskie Point - Final Scene  

 

 

 

 Der Leiter des Wiener Filmfestivals hielt an einem Ort für eigensinniges Kino fest, bewies Mut zu Irritationen und provozierte mit Grabenkämpfen. Am Sonntag erlitt er in Rom einen Herzinfarkt

Wien – Wollte man ihn auf internationalen Filmfestivals ausfindig machen, war natürlich das Kino der beste Tipp. Nicht in einer bestimmten Reihe, sondern ganz hinten, meist stehend, das Publikum vor sich. Dort hatte er den Film im Blick, aber zugleich auch die Reaktionen, was er vielleicht nicht gleich zugegeben hätte. Es war ihm wichtig, das Kino als kollektive Erfahrung zu verstehen und zu beobachten, wie ein Film aufgenommen wird. Persönlich war ihm die Unbestechlichkeit eines Autors wohl noch wichtiger. Filme, wie sie nur Menschen machen konnten, die der Realität mit Ehrfurcht begegneten. Kb. 1o éve volt utoljára moziban Undorító hellyé vált. Böfögés, fingás, zacskócsörömpölés, rambó 15, csillagok háborúja 25 és harry borzalmas potter 35.

Prediger und Polemiker

Die Viennale selbst eröffnete Hurch, der gerne "Missionar" geworden wäre, mit seinen "Predigten", die sich mit an Nestroy geschulter Bissigkeit politischen Zeitgeschehens annahmen, polemisch und streitlustig. Mit der Zeit wurde sie immer selbstironischer, 2016 ging es schon um seinen Look, woran man im Grund erkennen konnte, dass Hurch sich schon selbst als Inventar der Wiener Kulturszene betrachtete. Dieses Jahr sollte die Leitung neu ausgeschrieben werden.

seine Vorlieben für ein modernes Autorenkino, das die Erfahrung des Zweiten Weltkriegs als Auftrag zur ästhetischen Erneuerung verstand. Die Nähe zu den Wellen der 1960er- und 1970er-Jahre hat Hurch geprägt: Jean-Luc Godard, Roberto Rossellini, Jacques Rivette, Hartmut Bitomsky, Eric Rohmer, Chantal Akerman waren Filmemacher, die er immer wieder zeigte. Eine besondere Nähe

pflegte er zu Jean-Marie Straub und Danièle Huillet, für die er dreimal als Regieassistent tätig war.

És nincs már a valaha oly csodálatos olasz, francia film, nincs Fassbinder, nincs Bondarcsuk, nincs Cybulski, nincs Bergmann, nincs Jancsó  csak a hollywoodi mocsok és az ostoba, igénytelen közönsége. 

 

                        Mathematikgenie Maryam Mirzakhani verstorben  

 

Als die Iranerin Maryam Mirzakhani 2014 als erste und bisher einzige Frau für ihre Beiträge zur Mathematik die renommierte Fields-Medaille bekam, litt sie bereits an Brustkrebs, der sich 2017 auf ihr Knochenmark ausweitete. Nun ist sie im Alter von 40 Jahren an der Krankheit gestorben, wie am Samstag bekannt wurde. Irans Staatspräsident Hassan Rouhani reagierte bestürzt auf den Tod Mirzakhanis, die eine dreijährige Tochter hinterlässt.

"Ein Licht ist heute erloschen", schrieb Mirzakhanis Freund Firouz Naderi am Samstag im Onlinedienst Instagram. "Es bricht mir das Herz... so früh so weit fortgegangen." Naderi hob hervor, dass Mirzakhanis früher Tod nicht nur ein Verlust für die Wissenschaft, sondern auch eine Tragödie für ihre Familie sei. "Ein Genie? Ja. Aber auch eine Tochter, Mutter und Ehefrau", schrieb er.

 

Vor drei Jahren erhielt die Geometrie-Expertin als erste Frau die Fields-Medaille – die Auszeichnung, die alle vier Jahre an Wissenschafter unter 40 Jahren verliehen wird, gilt als Mathematik-Pendant zum Nobelpreis.

Mirzakhani wurde 1977 in Teheran geboren. Zunächst hatte sie Schriftstellerin werden wollen, aber schon als Schülerin erkannte sie ihr mathematisches Talent. Als Jugendliche gewann sie 1994 und 1995 Goldmedaillen bei internationalen Mathematik-Olympiaden.

"Es macht Spaß – es ist wie das Lösen eines Puzzles oder das Zusammensetzen eines Mosaiks in einem Detektiv-Fall", erklärte die Iranerin ihre Leidenschaft für Mathematik, als sie die Fields-Medaille bekam. Mathematische Aufgabenstellungen verglich sie mit einem "Dschungel", aus dem man mit all seinem Wissen und "ein bisschen Glück" einen Weg hinaus finden könne.

Die meisten iranischen Zeitungen würdigten Mirzakhani am Sonntag mit Fotos auf der Titelseite, die sie vielfach entgegen der in der Islamischen Republik geltenden Regeln ohne Kopftuch zeigten. Auch Irans Staatschef Rouhani veröffentlichte bei Instagram ein Foto der unverschleierten Mirzakhani und erklärte, ihr Tod habe in seinem Land "große Trauer" ausgelöst.

Die Universitätspublikation "Stanford News" erinnerte daran, dass Mirzakhani bei der Arbeit gern auf riesigen weißen Blättern herumgekritzelt habe. "Ihre kleine Tochter hat die Arbeit ihrer Mutter als 'Malen' beschrieben", hieß es.  

A strandon eszébe jutott kedves fizika tanára, Burgmanné, aki nagyon szerette őt, de ő bár a legjobb fizikus volt, nem igazán viszonozta. Hogy alakul élete, ha a fizikába ássa bele magát? Akkor már rég nem élne. A fizikához szükséges társadalmi kapcsolatok tartásában gyorsan megbukott volna.

SORS. Fatalizmus. Előre elrendeltetés.

A nem-számok matematikája. A számok nem-matematikája.

A gének óceánja fölött lévő neuronok óceánja és a felettük kavargó lélek-óceán és mindezek alatt az elemi részecskék óceánja.Nem pásztorok vagyunk, hanem hajósok, magyarhollandiszindbád.

 

https://www.youtube.com/watch?v=x4DhYAT-Feg

 

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                                             One Time - King Crimson       

 

 

génóceán

                     a vírusoktól az emberig az összes gén

                                                 egy szigorúan szervezett kaotikus élő szervezet

ezt kutatja parsifal

                       fülig úr csak iszik, nevet és néha odavág

                                   szindbád a halálra, nőkre, bugyikra, zabálásokra melankólizál

borisz csapkodja a vasakat és gyerekkora birkózására gondol, az egyetemi cselgáncsra és fedor emelianenkora 

                                  jacon legyint a bibliákra, a védákra, a misztikára mert már túl van rajtuk mint jón és rosszon 

                                      hendrix pedig iszik, narkózik, woodstocktól angkorig terjed világa

ő alkotta a gének óceánját

                  az idegsejtekét

                                               a lelkekét

                                                                         és ő alkotta persze parsifal fülig szindbád boris jacob  hendrixet

 

                                              https://www.youtube.com/watch?v=RhJKCW2_w3k

 

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szomorúság

                          melankólia

                                                   depresszió

a kutyák nem szeretik a meleget

         kassi meghalt, a madarak kiröpültek, a verebek meneteltek

             a máglyák énekeltek miközben ettem őket

máglyarakás nagyot kíván!

                                        kb. negyven éve beült a szabó ervinbe hogy megtudjon valami fontosat

a fehérjék szerkezetéről

                                      csalódva

és azóta sem tud semmit

                                            és az utóbbi időben tudatosodik, hogy tán nem is akar

nem olyan csúnyán mint kassi de elutasította a nőket

               és persze a lánya nem halt meg két éves korában hanem hozza nemsokára a harmadik unokát

                    valamelyik nap felhívta, hogy miként mozog a pici a pocakban és akkor mondta a lánya, hogy itt van a testvéred! egy pillanatra elhallgatott de gyorsan, parsifal fülig hendrix módon kivágta magát

                            öccsét nem látta legalább 30 éve de igazából több mint negyven éve beszélgettek

"üdvözlöm" válaszolta, és folytatta a társalgást

                                ( hajdanán ő vette rá a lányát, hogy vegye fel az öccsével a kapcsolatot - ha már ő nem tart senkivel kapcsolatot a családból, akkor a lánya - öccse most hazajött valamiért és meglátogatta )

                                         sokol rádió budapest

                                végtelen csavargások télen-nyáron a patakparton, ligetekben, mezőkön, erdőkben együtt -létezés a természettel

              menekülés a társadalomból

                                                       [Sawallisch] Schubert: Unfinished Symphony No.8

 https://www.youtube.com/watch?v=0mnrHf7p0jM 

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                                    - Knocking At Your Back Door  

 

 

lábak, kezek, pillantások

                                         rezerv transzkriptázok

                                                                                     beborult az ég

alatt dalra fakadt

                                         meghalt gyula

                                                                   a legjobb mutyizós haverja

június végén beszélt vele, szabadságok

                                                              július végén tervezett találkozások 

halálok

                marcié, majdnem feleségéé és valódi gyuszié

                                                    a hármasság

ó a szentháromság

                       a profánháromság

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=G7GERh0sQzY

                             

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a veréb századik lépése

hóba ragadt

újírás lelkesedéssel

hanjóczyt

kezdet

dalcseverészni

william blake

megrakta a cserépkályhát

kortársakkal

                   tiszatájjal

megöntözte vizes vb-vel

ami tele volt ostobasággal, szolgalelkűséggel, tolvajlással

menny és pokol házassága

az ibrikszusz illatú zöld-gyepű szürke farkasvonyítás

belepte a purkinje sejtek

mint télen a békésen hulló hó

a kocsma ablak előtti bicikliket

szindbád elővett a belső csebéből

a tanga bugyit

és megtörölte izzadó homlokát

verejtékbe sűrített

elmúlt baszások boldogsága

sötét energia

információ

téblábolása

hallali halihó

egy pacal vóna jó

kacu!

 

 

Friedrich Hölderlin „Lebenslauf"  

https://www.youtube.com/watch?v=BqEHY04B-BQ

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