Én pedig a MüPa Facebook oldalán nem találom a Bohém Éttermet, ami (szerintem) a legjobb fine dining étterem Budapesten. Csak én nem látom vagy tényleg nincs semmi információ róluk a Facebook oldalukon? Kár lenne, ha nem tüntetnék fel, én nagyon szeretek oda járni, jó hely.
Nem tudom, kinek jutott eszébe ez a Fidelio címoldalán látható MÜPA-Facebook reklám, de szerintem rémes... Értem én, hogy mire akar asszociációt kelteni a végén beúszó PacMan figura, de bennem eléggé gagyi benyomást kelt.
Nos, ami a villamosmegállót illeti, valóban életveszélyes: ennyi ember ott nem fér el. Sztem a város irányába van hely, hogy megnöveljék a peront, ezenkívül a BKV is felmérhetné, hogy pl. egy előadás végén miképpen lehetne sűríteni a járatokat, a 2-est és a 24-est is persze. Igen hasznos lenne, így a balesetveszély is csökkenhetne.
Használtam volt a mélygarázst es. Nem stopperoltam, de sztem 10 perc alatt ki tudtam jönni (hozzáteszem, hogy a legmélyebb szint legeldugottabb zugából :-) Azért a szmog nem kellemes, elszívórendszer ide v. oda. Így aztán más alkalommal kicsit később ereszkedtem alá, a "felemelkedés" is lendületesebben ment vala.
Sajna ritkán járok, mert az ember pénztárcájának alja néha már a hó közepefelé látszik, "hála" kormányunk "áldásos" tevékenységének.
Amúgy örülök az épületnek, az orgonának, és remélhetőleg a többi helyszín sem süllyed el a feledés homályába. (ZAK, Erkel, stb.)
Kb. hetente 1x fordulok meg a MÜPÁ-ban. Mindig kocsival megyek, mindig a mélygarázsban parkolok. A leghosszabb idő 12 perc volt a kihajtásnál. Tegnap pl. kb. másfél perc. Természetes, hogy ha egy 600 férőhelyes mélygarázsból mindenki egyszerre kíván távozni, akkor ez időbe telik. A sárga mellényes emberek szerintem mindent megtesznek, hogy zökkenőmentesebbé tegyék a dolgot. Szóval én nem tartom tragikusnak a helyzetet. Mindig szerencsés lennék? Vagy inkább az emberek többségénél kevés a türelem és a tolerancia?
19, 20: Miért jobb otthagyni az autót egy olyan helyen, ahol esetleg feltörhetik, majd hidegben, esőben gyalogolni, előadás végén pedig a ruhatárban sorbaállni?
És a lényeg: Én megszoktam és megszerettem ezt az épülelet, és örülök, hogy van nekünk egy ilyen.
Én mindig a Vágóhíd utcában állok le. Noha a környék lakossága nem az a kifejezett elit , a második telek foghíj, szeméttároló, a túloldalon, az egykori vágóhíd oldalában hosszú parkoló van. Én mindig ott állok le, belekalkulálva a Csernobilba , illetve onnan visszafelé megteendő gyalogutat.
Kedves Kertitörpe! Kifejtenéd részletesebben, hol érdemes a Müpán kívül a közelben parkolni? Utálom a mélygarázsokat (s előre is elnézést kérek, ha ezzel a kijelentésemmel megbántok egy mélygarázs-szerelmest, vagy bárkit is) :)
Valóban lehet tömegközlekedni is, csak nem lehet felférni a 2, 24-es járdaszigetére a város felé előadás után. Nem szeretnék vészmadárkodni, de félő, hogy egyszer baleset lesz. A közlekedési kaotizmushoz még hozzá tartozik, hogy nincs buszparkoló, vagy nem elég, és forduló. A fehérvári zenekar fellépésekor a kórusok és a kísérők buszainak vezetőit egy percig sem irigyeltem. A zenekari buszok a híd alatt szoktak forgolódni, ha éppen ott nem parkolnak. Az épületben is többször kell járni, hogy bárki tudja, hogy hányadik emeleten, szinten jár, hol a lépcső stb.
Reméljük már javították, de kora ősszel a nagyteremben többször lehetett hallani a légkondit. Ami egy kicsit néha erős volt, de lehet hogy csak nekem.
Jót is : a nézőtér olyan, hogy mindenhonnan jól lehet látni és hallani, a korlát egy-két helyen lehet csak szem magasságban. Kedves ötlet a Negro. Bár a korábban osztogatott műsor füzet kissé lecsökkent, de még mindig nagyon hasznos információkkal szolgál. Jó sokáig van nyitva a jegypénztár.
Tapasztalt koncertlátogató nem vár koncert előtt és főleg után fél órát arra, hogy kijusson az autójával az épületből, hanem inkább a Vágóhíd utcában hagyja hátra. Persze, ha nagyon értékes a kocsi, szánjon több időt a leparkolásra és hazaindulásra.
A Muveszetek Palotaja epitesi koltsegeivel aranyban elegge kieeso helyen epult akarcsak a Nemzeti Szinhaz. Az epuletek megkozelithetosegeben pedig a teljes kaosz uralkodik. Mikor autonkal megerkeztunk a koncert elott kb.fel oraval akkora kocsisor allt azon a kskeny kis bekoto uton amely a parkolohz vezetett,hogy a szakado eso ellenere kenytelenek voltunk a kocsit hatrahagyva jo 500 metert gyalogolni hogy idoben odaerjunk. Az epulet kivulrol impozans meretu es panorama lepcsozete is latvanyos.A belso epiteszete velemenyem szerint kisse retro-szocialista stilusu,amely par evtizeden belul az elevultsag erzetet keltheti.A nagyterem robosztus orgonaja azonnal megragadja az ember szemet es a belmagassag is csodas latvanyt nyujt.Volt szerencsem a ferihegy-i repuloteren megkerdzni Shlomo Minz-et mekerdezni-aki elozo este jatszotta a CSajkovszki-hegeduvesenyt a Muveszetek Palotajaban-hogy mi a velemenye a koncertteremrol? szerinte az akusztikaja nagyon jo a teremnek
de a levegot tul szaraznak tartotta.
Valóban igaz, ha valaki az étterembe megy, akkor ott tényleg az étel - ital minősége a legfontosabb.
Szerintem a MüPa akkusztikája remek, szerintem ennél jobb helyszínt szimfonikus és operaelőadásokra nem is lehetne találni.
Nekem nagy öröm, hogy eljuthatok olyan előadásokra, amelyekről lehet, hogy nem is álmodhatnék, ha nem a MüPa - ban lenne, mert nem tudnám megfizetni a belépőt.
Szerintem itt mindenki elmondhatja a véleményét magáról az épületről, a benne zajlott koncertekről, és a kávéról is! Nekem pozítív a véleményem az egész létesítményről, de a tapasztaltabb koncertlátogatók biztos mást is meglátnak, mint én.
Valóban nem, ugyanakkor a hangversenyterem csak egy az ott lévő helyek közül, ha valaki csak az étterembe megy, annak bizonyára fontos.
A jobb karzaton, vagy a bal oldalon ? Igen, az a hangverseny valóban emlékezetes számomra is, de csak félig hallottam, a Brucknert. Ha nem lenne Müpa, akkor máshol rendeznének koncerteket. Például felújították volna töredék pénzből az Erkel színházat, és ott akár 700 Ft-ért az oldalülésen hallgathatta volna bárki. Még futotta volna a Zeneakadémia felújítására is. Tudom, maradi vagyok, és mindig nehezen viselem, ha az újért olyan könnyen odadobjuk a régit, sőt régieket, amik még ráadásul használhatóak.
Egyáltalán ki dönti el, hogy mi a jogos bírálat, s mi nem ? És miről beszélünk, itt ? Házakról, termekről vagy hangversenyekről ? Ha már a kávéról nem szabad...
Megkérdeztem az egyik fiatalembert aki hordja, azt mondta, hogy neki ez az egyenruha jobban tetszik, mert slankít.
Egy ilyen létesítménynek nem elsősorban az a funkciója, hogy ott kávézzunk, vagy együnk valamit. Szerdán volt mobilcsörrenés, de fenn a karzaton, ahol én is álltam. Nekem azért tetszik a MüPa, mert ha nem lenne nem juthanték el ilyen koncertekre, amilyenekre mostanában.
Egyébként a jót mindíg nagyon könnyen megszokja az ember. Én életemben először külföldi zenekart február 19 - én hallottam élőben, a Bécsi Filharmonikusokat. Félelmetes volt a muzsikálásuk, persze jó értelemben.
Szerintem ami jó dolog, azt meg kell becsülni, persze, ha valami jogosan bírálható, azt szóvá kell tenni. A kávé minősége számomra nem ez a kategória
A MuPában Lavazza kávét adnak - abból nem lehet egy kannával inni! Ajánlom, hogy mindenki a földszinten kávézzon, ott a nagy gépből jobb, mint az emeleti miniből.
Más: A jegyszedő fiúk/lányok kihordták 1. egyenruha-garnitúrájukat? Nekem ez a feketerigó/beo színű nem teccik.
Kedves boito ! Szerintem a MüPa előtt is volt élet, sőt még Tavaszi Fesztivál is elég régóta van, amikor azért jártak itt hírességek szép számmal.
Biztos velem van a baj, mert olyan érzésem van ott, mintha egy volt NDK-s étteremben vacsoráznék, ahelyett hogy egy óbudai kiskocsmába mennék. Lehet ugyanolyan az étel, mégsem ugyanaz. Abban egyetértünk viszont, hogy antidemokratikus a diákjegy. Itt is van számszerű korlát, nemcsak a bécsi operában. Ugyanakkor ez üzleti fogásnak is tekinthető: szokja meg a diák, hogy odajár. (Eleinte a kivetítőkön is lehetett koncertet hallgatni, látni, most már inkább csak látni.) Szerdán nem hallottam mobilt. A kávét meg azért írtam, hogy a fórumtársak még állva alvás esetén is más módszerhez forduljanak. Nem vagyok nagyon "hasraesős"-különösen az épület miatt nem. Viszont valóban igaztalan voltam, mikor csak egy-két negatívumot emeltem ki, mert ha csak az lenne, nyilván nem járnánk oda.
Ha tavaly valaki azt mondja nekem, hogy egy évadban fogom hallani Rost Andreát énekelni, a Bécsi Filharmonikusokat Brucknert játszani és Riccardo Mutit a Philharmonia Zenekarral koncertezni, akkor valószínűleg kinevettem volna... Hála a MüPa - nak megvalósult.
Jó dolog a diákjegyes rendszer, bár kissé antidemokratikusnak tartom. A bécsi operába is mindenki bemehet állójeggyel (persze, akinek jut).
Valószínűleg majd levelezőre is fogok járni....
Május 4. -én megyek a New York Philharmonic koncertjére, kíváncsi vagyok a Bartók - Concerto előadására.
Szerintem rendkívül nagy dolog egy ilyen létesítmény, semmi ok nincs arra, hogy kritizálják. A mobiltelefonozás más dolog, szerda este is megszólalt néhány... De ez nem a szerzezők hibája, hanem a közönség egyes tagjaié, akik nem figyelnek oda.
Egyébként ilyen megszólalásokon, hogy az egyik büfében elképesztően kis adag a kávé, csak nevetni tudok. Egyszerű a megoldás: nem ott kell kávézni.
Elvégre ez hangversenyterem, nem kávéház. Én sem vettem meg a 300 ft - os ásványvizet, bár tényleg szomjas voltam...
Most odajárunk, a Kodály-hodályba, közel is van és kapunk diákjegyet levelezős diákigazolványra. Aki tegnap rendes jegyet akart venni, azt mondták, hogy nem az ő rendezvényük, és nem tudják hol lehet kapni. Annyira nem, hogy láthattuk hogyan tűnik elő az A, B, C sor a színpad mellett, mert elfelejtették időben előkészíteni. A Telekom Szimfonikus Zenekar játszott, a Requiem halk részei közben meg-megszólaló mobiltelefonokkal. A tetőterasz felőli büfében elképesztő kisadag a kávé. A gugli videón van egy teljes Verdi Requiem, egy kansasi épületben, mely bejárata kisértetiesen hasonlít erre, pontosabban ez a ház arra.