Keresés

Részletes keresés

parsifal hendrix Creative Commons License 6 napja 0 0 92

meztelen(már kezdetektől fogva) a király!

Mága a gazdag köcsögök fásy ádáma/ádámja

smitt pál meg éppen oda illik - a kommunista astoriás kurvák hajdani főnőke tudja, hogy mi a kultúra (he lájksz it)

[fidelio] mindegy Creative Commons License 6 napja 0 0 91

Végre:

http://www.prae.hu/index.php?route=article%2Farticle&aid=10197

 

Mert már azt hihettük volna, hogy a drága pénzen (a nagy durranásra bepalizott közönségén) kiplakátolt művész úr már érinthetetlen a különben nemes célokra is juttatott adományok miatt.

 

Egyet nem értek: mit keresett ott Schmitt Pál, a volt köztársasági elnökünk? Talán nem is ő volt az?

parsifal hendrix Creative Commons License 2017.01.01 0 0 90

réges régen , amikor még müködött a fidi, akkor be lehetett írni, hogy változtassák meg például az adott topik címét.

nos ez már nem lehetséges, ezért csak ide írom: ezt el kellene nevezni

                                    bevezetés az esztétikába

c. topiknak

 

  

 

David Oistrakh "Violin Concerto" Tchaikowski  

https://www.youtube.com/watch?v=Ds4XPlhgq_k

VEdit1973 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 89

 Betegség miatt van 2db eladó jegy Mága Zoltán Újévi koncertjére. 🎉🍾
Időpont: 2017. január 1.-én 19h (Papp László Bp.Sportaréna).
Az eredeti ára: 5.900,- Ft/db, de 5.000,-Ft/ db áron átadom.
Érdeklődni: 06-20-914-2224

[fidelio] Edmond Dantes Creative Commons License 2014.10.17 0 0 88

A világért sem akarnám csökkenteni a siker hírértékét és gratulálok a művésznek, de annyit szükségesnek tartok megjegyezni h a Carnegie Hall-ban fellépés mércéje önmagában nem csupán és nem elsősorban a művészi teljesítmény. A Carnegie Hall nevű több termes, több funkciós "konglomerátum" egységei tudtommal tetszés szt kibérelhetők, a bérleti díj kifizetése fejében. A producerek megismételt felkérése valóban a sikert jelzi, a "Carnegie Hall vezetőségének" felkérése viszont inkább egy új terembérleti szerződés felajánlását jelentheti. (...amelynek részletei amúgy valóban érdekelnének="mi mennyi"?) Jó lenne tudni h Mága Zoltán fellépése netán  a C.H. saját rendezésű eseménye volt v csupán kiadta a termet. Pesten pl a MüPában meg másutt is vannak MüPa (saját)-rendezésű produkciók meg vannak olyanok, amikre csak kiadja bérbe a termet a bérbevevő partnernek.

[fidelio] mindegy Creative Commons License 2014.10.15 0 0 87

"Minden művész álma az, hogy a világ egyik legrangosabb színpadának számító Carnegie Hallban adhasson koncertet, mert egy zenész művészi teljesítményének és a szakma elismerésének számít, ha önálló produkcióval léphet fel a zene templomában" - fogalmazott a hegedűművész, kihangsúlyozva, "mert ott nem a rajongók százezreinek, vagy millióinak száma, hanem a tudás, a hangszerkezelés finomsága és magas fokú művelése számít". Idézem a cikkből, hátha valaki nem olvassa el. (kiemelés tőlem)

[fidelio] mindegy Creative Commons License 2014.10.15 0 0 86

Hú, de rég indult ez a téma, közben meg hol vannak már a vitaindítók és a hozzászólók! Mága Zoltán pedig minden kétkedőre rácáfolt, a legjobbak közt is első lett néhány éve, és meghódította a világ legkiemelkedőbb pódiumait, ahogy most is a legmagasabb szintre jutva aratott világra szóló sikert. Idáig hallattszott.

Olvassátok, és erről a Fidelio még nem is írt !: http://www.sztarklikk.hu/egyeb/sztarklikk-bulvar/130312/

 

Benne egy jellemző és előkelő mondat: " Bécsben az előkelő Winer Koncerthausban varázsolta el a muzsika szerelmeseit"

 

Az ottani beharangozó:

"Violinist Zoltán Mága debuts at Carnegie Hall, joined by special guest Annamaria “Masi” Eisler. Zoltán has given concerts in nearly 100 countries on five continents. This Hungarian violinist has a unique crossover style, and his repertoire includes Hungarian folk music, gypsy music, and orchestral favorites by composers including Liszt, Kálmán, Brahms, Kodály, and Tchaikovsky."

 

Az említett debüt a Carnegie Hall 599 személyes Zankell termében volt, mint a beszámolóban látható kép is mutatja. A MÜPA - Fesztivál Színháznál közel 35 %-kal többen férnek el benne a közönség soraiban.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.05.01 0 0 85
Én nem akarok róla tudni semmit. Ő egy őstehetség. vagy egy őslény. de semmi esetre sem nőstény.
[fidelio] nemtom Creative Commons License 2007.05.01 0 0 84
Nem ebben az államizeneoktatásban tanult, nem is ebben az országban. Ráadásul ő akart szolfézs szakon tovább tanulni, csak hát onnan is... Mindegy, nem akarok vitázni, tudok róla pár dolgot, eleget...
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.01 0 0 83
Kirúgták, mert ebben a szolfézsoktatós, fanyalgóképzős alapfokú államizeneoktatásban nem hagyták érvényesülni a tehetségét. Túl kevés dallamot adtak neki - anélkül meg nem lehet a lélekhez szólni.
[fidelio] nemtom Creative Commons License 2007.05.01 0 0 82
A legjobb nálam akkor is Lajkó Félix hegedűművész (aki még a zeneiskolát se fejezte be, mert kirúgták), majd a Princess művészhölgyek. Nem gyűlölöm őket, inkább sajnálom és nevetek.
[fidelio] Feher Sandor Creative Commons License 2007.03.29 0 0 81
MAgyarorszagon mostanaban mindenki hegedumuvesz meg zongoramuvesz meg mindenfajta muvesz lett hirtelen.Megkerdeznem hogy ezek a nagybecsu muveszek melyik felsooktatasi intezmenyben diplomaztak es kinek a novendekekent????
[fidelio] emerzoli Creative Commons License 2006.03.07 0 0 80
Nem. Nagyon nem.
[fidelio] moor Creative Commons License 2006.03.06 0 0 79
Emerzoli! a leggyorsabban itt leltem rád. Te nagy tudója vagy ezeknek: most hallottam egy Rick Wakeman koncertfelvételt valamikor a 90-es évek végéről: direkte egy klájdermann. Ez mindig ilyen volt?
[fidelio] contrapunct Creative Commons License 2006.02.09 0 0 78
Köszönöm az egyetértőknek, valamelyest megnyugtat. Ezzel szemben nyugtalanít, ill. inkább elszomorít, hogy az egyet nem értők előbb csak nagy általánosságokkal érveltek, s aztán elmenekültek innen, de nem próbálták tárgyszerűen megdönteni az én álláspontomat. Pedig szívesen vettem volna és a téma nem is lenne értelmetlen. Ehelyett most más topic-okban puffognak. Bevallom, szoktam hivatkozni arra, hogy vannak tapasztalataim. Akit ez zavar, annak megnyugtatásul üzenem: lehet, hogy hamarabb születtem, de hamarabb is fogok meghalni. Bocsánat, ez most egy mintaszerű OFF volt …
[fidelio] emerzoli Creative Commons License 2006.02.08 0 0 77
Egyetértek contrapunct-tal!
[fidelio] contrapunct Creative Commons License 2006.02.07 0 0 76
[70][71]-hez: Loussier, a Swingle Singers és a többiek nekem pl. maximálisan tetszenek. Loussier mondjuk el is zongorázza a dolgokat, a maga képére formálja és hozzáteszi a magáét. Nem vesz el belőle és nem borítja fel az egyensúlyt. Evvel ugyan szerintem sem Bachot népszerűsíti - ld. az említett Emerson-Kocsis példát. Amikor Oscar Peterson eljátszotta a „vágyom egy nő után”-t a maga stílusában, akkor sem rohant senki az operettbe, hogy megnézze a Lehár - Mosoly országát. Új minőséget hoztak létre, ami vagy tetszik, vagy nem, de nem tettek erőszakot az eredetin. Az ELP kiállítás képei, vagy az allegro barbaro pl. nekem már annyira nem tetszik. Hogy végre konkrét legyek: Szentpéteri Csilla „feldolgozza” a Figaro-nyitányt, de miért játszik egy bizonyos ütemben az ugyancsak jellegzetes daktilus (nyolcad + 2 tizenhatod) ritmus helyett csak nyolcadokat ??? Mi indokolja ezt az egyszerűsítést? A Take Six éneklése pedig óriási élményeket okoz nekem, holott egy hang „komoly” zene sincs benne, de ettől nem funky-, hanem Take Six-rajongó leszek.
[fidelio] ivan kozlovsky Creative Commons License 2006.02.07 0 0 75
KEdves rezes (74)! Azért jobb mással, mert ha Goulddal valaki megimserni, s felfogja, akkor igen nehéz utána másnak hinni.
[fidelio] emerzoli Creative Commons License 2006.02.07 0 0 74
Többféle átirat van: van ahol gyakorlatilag egy-egyben átraknak pl. egy hegedűversenyt (!) csembalóversennyé - ha Bakk Jani csinálta, nyilván ostobaság lenne leszidni érte. Sőt, mi van, ha valaki - saját magát írja át: rengeteg zongora/zenekar változat van, ezeket sem ildomos szidogatni. Ha aztán jön egy Luszijé nevű kedves ember, aki szellemes átiratokat játszik a jazz-triójával - nekiessünk-e, vagy sem? Különben is, nem annak van rá szüksége akit átír... hanem neki, meg közönségének! Ha jó, miért ne csinálja? Spaciel, nagyon szeretem a holland Ekseption együttes átiratait - noha, ugyanazon darabokat az eredeti, többnyire barokk szerzőktől is szeretem(...!). Ha jók az átiratok, magukért az átiratokért lehet szeretni őket. Aztán: átirat-e a régihangszeres nyikorgás??? Megszoktuk, megszerettük X szerző Y darabját remek hangszereken, erre jön valaki, aki magát hitelesnek jogúnak vindikálva (aki tudtommal sose látta pl. Bakkot, sose hallotta, amit ő hallott, nem tudja, milyennek akarta) csináltat direkt - a maiakhoz képest - nyikorgó vackokat, és azt eredetinek titulálja... Most ez is átirat, vagy a mai hangszeres az átirat?? Itt is feltehetnők a kérdést, mint Loussier triójának: van-e rá szükség?? Vagy inkább: kinek van rá szüksége? Az ELP Muszorgszkij feldolgozásával - tudtommal - nem lett nagyobb közönsége derék orosz zeneszerzőnknek, az Emerson, Lake, Palmer trió ellenben világhírű lett. (Nevessetek egy kicsit: Kocsis úr zongorázta a Kiállítás eredeti verzióját anno a K'démián, mire egy fiatal hang a terem végéből: Jé, a Kocsis Emersont játszik?) Summa summárum: senki sem fog több jegyet venni a Carmen előadásra, pusztán azért, mert valaki feldolgozásában/átírásában megismerte. Se akkor, ha az olcsóminőség, se akkor, ha hiteles.
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.07 0 0 73
Contrapunct (54) Maximálisan egyetértek Veled!
[fidelio] rezes Creative Commons License 2006.02.07 0 0 72
Goldbergben Gould az alap. Egyszerűen nem értem, miért kéne mással kezdeni.
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.07 0 0 71
68 Puccini !
[fidelio] whale256 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 70
Elnézést, ebben a korban már reszket az ember keze :)
[fidelio] whale256 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 69
Kíváncsi vagyok, mi a kedves fórumtársak véleménye Jacques Loussier triójának Bach-átiratairól? Alkalmasak-e azok arra, hogy a hallgatóság figyelmét Bach zenéjére irányítsa? Van-e erre egyáltalán szükség?
[fidelio] whale256 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 68
Kíváncsi vagyok, mi a kedves fórumtársak véleménye Jacques Loussier triójának Bach-átiratairól? Alkalmasak-e azok arra, hogy a hallgatóság figyelmét Bach zenéjére irányítsa? Van-e erre egyáltalán szükség?
[fidelio] Kabát Creative Commons License 2006.02.07 0 0 67
Emerzoli, most átjöhetnél a Könnyű vagy komoly?-topikba.
[fidelio] emerzoli Creative Commons License 2006.02.07 0 0 66
Mi az, hogy "könnyű", meg "komolyzene"??? Iskolás koromban a családban állandóan Mozart szólt, meg Csajkovszkij, és abszolút nem érdekeltek ezek. Dög unalmasnak tűntek - Mozart minden témabefejező hangjait előre tudtam. Aztán hallottam a rádióban egy fantasztikus zenét, amitől egy csapásra érdekelni kezdett a dolog: ez, mint utána kinyomoztam: Dávid Gyula magyar zeneszerző dodekafon hegedű-zongora szonátája volt - persze, akkor azt se tudtam, mi az, hogy dodekafon. Aztán jött Penderecki, Xenakis, Berg - Bartók már kicsit könnyedébbnek tűnt. Most akkor hogy is van ez??? Górecki, Messiaen, Bartók komolyzene és Mozart, Puccsíni, Csajkovszkij könnyűzene???
[fidelio] sbg Creative Commons License 2006.02.07 0 0 65
Nem azert irok, mert cisz-moll megdicsert:-) De nem lehetnetek kicsit kedvesebbek vele? Vegülis elkepzelhetö, hogy jar a koncertjeitekre:-) Attol meg, hogy hajlando leirni a velemenyet, nem kellene elküldeni mas eghajlatra. Ha nem szeretne a zenet, nem is irna ide, ezen nem gondolkodtatok? Viszont ha igy folytatjatok, megint egy koncertlatogatoval kevesebb lesz...
[fidelio] rezes Creative Commons License 2006.02.06 0 0 64
ismét egy sematikus hsz.
[fidelio] cisz-moll Creative Commons License 2006.02.06 0 0 63
Igazad van rezes, mennyivel tömörebb és lényegre törőbb egyesek megfogalmazása (61), tanítani kellene ezt a fennkölt, válogatott stílust, ami Iván sajátja. A véleménynyilvánításnak létezik több formája is, sajnálatos, hogy ő az idióta, állat, szar stb. jelzőknél képtelen továbbjutni. Lehet, hogy fidelio jó cimbije, de hogy egy ilyen fórumon nem lenne szabad megtűrni az ilyen alpári stílust, az is bizonyos. Legalábbis Európa kulturáltabb részein a moderátor már rég közbe lépne. Mondja el az ellenvéleményét, de adjon annyi tiszteletet a másiknak, mint amennyit ő maga is elvár.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!