Keresés

Részletes keresés

tantras1 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 105

Szerintem ha pont elém ül egy éppen a fodrásztól érkező gólyafészek fejkoronájú dáma, Verdit akkor is élvezni lehet...

[fidelio] Shíla Creative Commons License 2010.02.05 0 0 104
VERDI : Stiffelio



melodramma serio in tre atti, libretto di : Francesco Maria Piave



-Jose Cura (tenor) : Stiffelio
-Julianna DiGiacomo (soprano) : Lina
-Andrzej Dobber (bass) : Stankar
-Michael Fabiano (tenor) : Raffaele di Leuthold
-Diego Torre (tenor) : Frederico di Frengel
-Jennifer Check (mezzo) : Dorotea
-Phillip Ens (bass) : Jorg




The Metropolitan Opera Chorus and Orchestra



Conductor : Placido Domingo



Live Performance : Saturday 30 January 2010 - New York



Cura tehetsége nem vitatható, viszont nekem igen csak kiabálósra,nyersre és túl vehemensre vette Stiffelio szólamát! Önmérséklet semmi! :S Julianna DiGiacomo rendkívül kifelyező, gazadag hangú énekes. Kicsit vibratós és 'szemcsés' a hangja, de az előadás 'elviteléről' ő gondoskodott! Maga az előadást azonban minden fellépő igen lazára fogta. A zenekar nagyon jó, kórus szintén, mégsem egy ámulatba ejtő a produkció. (Jó, látni nem láttam!) Andrzej Dobber végig üvöltött! Kár!
[fidelio] Simamura Creative Commons License 2010.01.21 0 0 103
Nekem a Don Carlos a kedvenc Verdi operám. Ez volt a nagy mester első operája, amit volt alkalmam megtekinteni az operaházban és első pillanatban bele szerettem. A másik nagy kedvencem a Trubadúr. A Traviátáért annyira nem vagyok oda, ahogy a Rigelotteóért sem. Legutább a kolozsvári opera Álarcosbál előadása tett rám még nagy hatást. Az Aidát szerettem, de számomra a Don Carlos a nagy Verdi opera.
[fidelio] Shíla Creative Commons License 2010.01.20 0 0 102
[url=http://www.boosey.com/imagesw/shop/product/$wm1_0x700_$_BH945782.jpg][b]VERDI : Don Carlo[/b][/url] french versie 1867)     grand-opéra en cinq actes, livrett : François-Joseph Méry/Camille Du Locle   -Joseph Rouleau (Filips II.), -André Turp (Don Carlos) -Robert Savoie (Rodrigue) -Richard Van Allan (Le Grand Inquisiteur) -Robert Lloyd (Un Moine) -Edith Tremblay (Élisabeth) -Michelle Vilma (La Princesse d'Eboli) -Gillian Knight (Thibault) -Émile Belcourt (Le Comte de Lerme)   BBC Singers & BBC Concert Orchestra [b]John Matheson[/b] [b] [/b] [b][/b] Opera Rara ORCV 305 (4 cd's) Több zeneértő vitatja ugyan, hogy a Don Carlos Verdi legszebb operája. Egyesek azt állítják, hogy mindenképp elismerésre méltó műve Verdinek. (Ez kicsit vices megállapítás Verdi esetében, aki a romantika legnagyobb mestere.) Egyesek a nagy triász negyedikeként tartják számon. Rigoletto, A trubadúr és a La Traviata mellett. Mások pont az Aida, vagy a két utolsó Shakespeare-alapú remekművet veszik inkább alapul. (Otello vagy a Falstaff) Jómagam inkább Traviata, Rigoletto, Trubadúr triász mellé helyezném, hisz a Falstaff egy eléggé kis halovány mű. Verdi képtelen volt ‘humoros’ lenni. Drámai vénája erősebb volt ennél, mintsem bohóckodjon. Tagadhatatlan, hogy a Don Carlos Verdi leghosszabb, legnemesebb és legösszetettebb munkája. Ez a legszebb "Nagy Opera", amely tele bonyodalommal, mind a csoportos -és magán-jeleneteket nézve. A konfliktusok, szülői, hatalmi harc az egyház és az állam ellen. A francia változat Verdi még hosszabb kompozíciója & valóban franciás stílus. (Noha annyira nem tudott még eme művében sem lenni mint mondjuk Meyerbeer, ki asszimilálódás tekintetében felülmúlja Verdit.) Az opera hömpölygő, visszafogottabb és nem a virtuozitás kap benne helyet. Inkább mély drámai érzelmek és igen sok balett-jelenet. Edith Tremblay, mint Elisabeth komolyan túlzott. Joseph Rouleau a főinkvizítor szerepében igen jó. Talán Robert Savoie énekel a legeredményesebb és a legjobban a felvételen. A főinkvizítor szerepében Joseph Rouleau kérlelhetetlen és igen kegyetlen. Hangilag leginkább eme jelzők jutottak róla eszembe. Hangját, akár csak az Erzsébetet éneklő Edith Tremblay-nak is szokni kell. Nem mondanám, hogy egy hibátlan és elsöprő felvétel, de ennek ellenére vokális és zenekari szempontból is egy igen jó produkció. (Vagy csak én hallgattam ré a Don Carlost? Majd tavasszal a MÁO-ban a vendégművészek játékára ellátogatok, igaz ez olasz nyelvű előadás lesz.)
[fidelio] pszí Creative Commons License 2010.01.02 0 0 101
[b]Giuseppe Verdi[/b] (1813 - 1901) [b][i]Messa da Requiem[/i][/b] [i]Dame Joan Sutherland, Marilyn Horne, [b]Luciano Pavarotti[/b], Martti Talvela, Wiener Staatsopernchor, Wiener Philharmoniker, Sir Georg Solti[/i] [b]DECCA 2CDs | ADD Stereo | Rec.: 1967. X. | Studio[/b] Pavarotti egyszerűen... csodálatos.
[fidelio] Shíla Creative Commons License 2009.10.14 0 0 100
[b][url=http://www.youtube.com/watch?v=EvV0yr1uD6c]:-)[/url] [/b]álá Nissan
[fidelio] Shíla Creative Commons License 2009.09.21 0 0 99
[center][img]http://www.classicalarchives.com/images/coverart/6/2/3/5/028942141223_300.jpg[/img][/center][center][/center][center]VERDI : Ernani[/center][center][/center][center][/center][center]dramma lirico quattro atti, libretto : Francesco Maria Piave[/center][center][/center][center][/center] -Joan SUTHERLAND -Luciano PAVAROTTI -Leo NUCCI -Paata Burchuladze -Linda McLeod -Alastair Miles -Richard Morton [center][/center][center][/center] Orchestra & Chorus of Welsh National Opera [center][/center][center][/center] Richard Bonynge csodás,nyers,vad,lendületes zene. Elég natúr, de pontosan ezért tartom sokra Verdi eme csodálatos darabját.
[fidelio] vörösbegy Creative Commons License 2007.12.30 0 0 98
[fidelio] Shíla Creative Commons License 2007.03.29 0 0 97
Verdi Debrecenben :



Verdi : A végzet hatalma
[fidelio] parsifal hendrix Creative Commons License 2006.10.25 0 0 96
Pl.zeneileg képzett barátaim nyilván emlékeznek arra a Verdi operára,hogy "Csak a szemét löjjétek ki,hogy nehogy megsántuljon!"-én nem emlékszem.
Az viszont biztos,hogy Verdi imádta a vasprefektusokat.Pigor,pigor,...mikor veszteddet el emberi belátásodat?Talán akkor....itt megint egy ön.moderálás.
Illyés Gyula után többen megpróbáltak un a nép hangja lenni.(Vass istván)senkinek sem sikerült.No és a magyar zenészek és un.zeneszeretök?Kocsis ? Fischerek?Ugya már!Csak döljön a lóvé és menjen félház elött akármi..
[fidelio] parsifal hendrix Creative Commons License 2006.10.25 0 0 95
Kedves Pigor,Vörösbegy és a többi engem,offolásom miatt  baszkuráló
Fórum-társak.A Lét(az Óm) hihetetlen ,mindent átszövö erővanalai idönként hihetetlen találkozásokat eredményeznek.Tegnap vettem egy másolt Rigolettót,valamit(sok mindent!) nem értettem ezért addig turkáltam mig megtaláltam egy Verdi könyvet.Mi esett ki belöle??????????DON CARRLOS,2OOO4,OKT.25.WIENER STAATOPER.pARKETT LINKS.Erröl a megrázó,meghatározó élmánymemröl irtam már talán a Wagner Topikban.Pont két éve volt. És ez a rendezés a forradalmárokról(csöcselékröl!!!!),a kibaszott médiáról(a kereskedelmi és a királyi TV-kröl )szólt és nem különben az un.zeneiileg tudálékos, képzett faszkalapokról,mint ti vagytok.Hallottattak már arról,hogy a zene mindenkié?
Én pl. 16 éves koromban irtam Mahler V.szimfóniájához egy zenei kiséretet.Egy Ócska orosz lemezjátszóról jött Mahler,egy Ócska,(mostohahugomnak vett) zongorán klimpiroztam és egy ócska szalagos  Grundig magnóra vettem fel az egészet.Ez persze nem dicsöség...de tény!
zenei pályára sose léptem,mert éreztem,hogy ott bizony nagyon sikos a talaj.stb.stb.
Ebböl a Verdi könyvböl:"Barrikaden in Neapel.Zeitgenössischen Illustration".
Akkor is a csürhe és az offolók gyüttek?Wagner is baromira csürhe volt és offoló.zsölény szerint Részt vett a Drezdai Operaház felgyujtájában is....
a,hát ha olyan szar  volt a müsor.
b,voltak asztán az angolszász hösök is,akik nemcsak az operaházat pusztitották el,hanem az egész várost.
[fidelio] Shíla Creative Commons License 2006.10.19 0 0 94
Simon Keenlyside - Eri tu che macchiavi


http://www.youtube.com/watch?v=BtqmTAd1xx8
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2006.08.25 0 0 93
Offenbach azon muvei amiket en is toleralok (Szép Heléna, Orfeusz az alvilágban) az oera comique legjobb hagyományait folytatják és ráadásul a librettoval kongruens az umcacca. Nem véletlen, hogy ezek a darabok ot vannak Minkowsky repertoárjában is. Remek volt az az Offenbach sorozat a TV-ben gyerekkoromban.
[fidelio] Shíla Creative Commons License 2006.08.24 0 0 92
Wagner Offenbach-ot is gyűlölte! És most te is fox engem! Én nagyon szeretem!
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2006.08.24 0 0 91
Nem akarom magam még csak Wagner lábnyomába se beszuszakolni, de azt hiszem tudom miért rohant ki az "effélékről". Rossini tagadta, de szerintem az egész vele kezdődött. Én a Tancrediben hallottam először ezt az inkongruens umcaccat. Persze Meyerbeer is nagyon sáros. Ti kire tippeltek? Weber Spontinit vádolta így lehet hogy korábbi a dolog. Glucknál, Piccinninél, Paisiellonál és Cerubininál (opera seriat és tragedie lyriquet vizsgálva) is felbukkan néha ilyesmi de nem számottevő. Ennyi majdhogynem Handelnél is van.
[fidelio] Shíla Creative Commons License 2006.08.24 0 0 90
cleofide[90] Természetes! :)) Ez olyan igazi ...
[fidelio] Zsölény Creative Commons License 2006.08.24 0 0 89
Erkelt tisztelem bizonyos mértékig, mégis nagyon megsajnáltam a Mestert (Wagner), amikor magyarországi aspirációi beteljesítéséhez díszhelyről volt kénytelen végignyomorogni a Hunyadi László ősbemutatóját (korábban úgy nyilatkozott, az effélék első felvonása alatt görcsös fejfájással rohan ki a nézőtérről) -mindennek a tetejébe egyik éjjel kezüket tördelő operai intendánsok-fullajtárok zavarták fel álmából, hogy a másnap előadandó kovácsdal kottáit elveszítették; Wagner kénytelen volt hajnalig újraírni. (Ma ezeket a kottalapokat kiállítják az Operában, de nem tudom, valaki is összevetette-e az eredetivel...)
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2006.08.24 0 0 88
Kösz Shíla, hogy jól induljon a nap :) Kedves boito, ez nem elméleti megközelítés de valahogy le kell írnom az érzéseim hátterében lévő okokat. Magyarul: pattogó ritmika, pregnánsan dúr zene, egyenletes hangközök, konszonáns akkordok tragikus tartalom alátámasztására kevéssé alkalmasak. Ezt mindenki érzi és azért többségünk (te is) le tudja írni, csak egy kicsit el kell mélyülni.
[fidelio] Shíla Creative Commons License 2006.08.23 0 0 87
És, hogy az "umcacccát" illusztráljuk is : http://www.youtube.com/watch?v=n8sNCzmwiYU Verdi : Il Corsaro , koncertszerű - Cura-val! 27. mp. :)
[fidelio] boito Creative Commons License 2006.08.20 0 0 86
Ha Te is megtapsoltad, akkor biztos jól énekelt... Nem bántásnak szánom, de Neked nagyon nehéz megfeleni, ezért gondolom, hogy tényleg jó volt. Talán nem kellene minden zenét ilyen zenetörténészi alapossággal nézni, ízekre szedni. Egyébként tiszteletre méltó a tudásod, de az emberek többsége nem sokat ért ilyen kifejezésekből, mint "dallammeneti és harmóniai inkongruenciák..." Egyébként kb. sejtem mi lesz a válasz ezekre a sorokra.... Bár lehet, a soraim csak egy derék amatőr kényelmetlen érzéseit tükrözik, aki szeretne olyan elméleti ismeretekkel rendelkezni mint Te, de sajnos ennek még a közelében sincs. Legalábbis még nincs...
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.20 0 0 85
A 84-eshez: ne szórakozzál velem kicsi fijam mert bebetanozlak!
[fidelio] esztibeszti Creative Commons License 2006.08.20 0 0 84
Verdinél Otello... Shakespeare-nél Othello. Ilyen egyszerű :)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.19 0 0 83
a nagy kezdőbetű azért, gondolom, kell. azt csak elütöttem
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.19 0 0 82
tessék mondani, hogy kell a Verdi-féle Otellót írni. Itt (meg a pesti villamosok oldalán is) így láttam. Verdi magyar honlapján: Ottelonak írták, Shakespeare-nél Othello, míg a Sulinet verdi-lapján ugyancsak othello. Na, hogy hát?
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2006.08.19 0 0 81
Tegnap kiütöt kicsi a Bánk bán de már regenerálódom. A sztárszereposztásból Kiss B. Atilla valóban fantasztikus volt (én is megtapsoltam). Persze ővé az egyetlen koherens és minden zenei faktorral alátámaszott szerep. Az ő vezérmotívuma az opera harmóniai csúcspontja és nincsenek a Melinda és András szerepét megmételyező dallammeneti és harmóniai inkongruenciák. Kicsit zavaró ugyanis midőn királyunk vidám dalocskára élete búját kesergi valahol Johny Cash modorában (mikor utóbbi country zenei szőttesbe bújtatva kókózásról és családírtásról énekel).
[fidelio] rezes Creative Commons License 2006.08.18 0 0 80
köret is kell a húshoz :>
[fidelio] Nocsa Creative Commons License 2006.08.18 0 0 79
Egy vegetáriánus miért megy el a disznóvágásra? És még oda is hány az asztalra...
[fidelio] Kabát Creative Commons License 2006.08.18 0 0 78
((( [64] A fenének ennyire sötétíteni, hogy az egész állkapcsa le van merevedve tőle és a szövegmondásban is, meg a kolorálásban is akadályozza... )))
[fidelio] boito Creative Commons License 2006.08.18 0 0 77
Hát, nem is a technora, meg a rap - re gondoltam... Örülök, hogy Strauss megint újabb közös pont. Az az igazság, hogy nekem néha már kicsit sok is az a hatás amit a zenéje gyakorol. A Salome szerintem mérföldkő az opera történetében. Mondják, a bemutatón többen rosszul lettek, amikot Keresztelő Jánosnak fejét veszik.... Az Elektrától pedig egyszerűen rosszul lettem, amikor láttam a Götz Friedrich féle filmet, amit Böhm vezényelt és Leonie Rysanek énekelte a címszerepet... Hihetelen brutális rendezés, szó szerint csöpög a vér. Az utolsó jelenetben Elektra az anyja vérében táncol... Azóta sem mertem megnézni azt a felvételt. Érdekes, Karajan 57 évesen felhagyott a vezénylésével, Böhm még 87 évesen is vezényelte (az említett film volt az utolsó munkája, a bemutatót már nem érte meg). A Don Juan első hallásra levett a lábamól... Ahogy Karajan vezényli, számomra felűlmúlhatatlan... De így vagyok a Till Eulenspiegellel is! Hihetelenül szellemes!
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2006.08.18 0 0 76
Nem gondoltam felvételek cseréjére, fel sem merült bennem. Csak azért íram, hogy nem cserealap mert ezeket még csak nem is katalogizálom. Kicsit paranoid módon kioktatónak látsz :) A mintákkal kapcsolatban pedig a véleményed érdekelt. A kluboldaladra (http://www.fidelio.hu/klub) rakhatsz fel zenéket csak regisztrálj. Így van a zenét önmagáért szeretem és nagyon beletrafáltál R. Straussal abba, hogy hogyan képzerlem el a romantikus operát. Fantasztikus művek, elképesztő harmóniai erőforrásokkal. Sajnos kevéssé színpadra adaptált zene. A mai könnyűzené többségét rendkívül unalmasanak tartom. Persze én is meghallgatok egy-két irányzatot (salsa, 50-es évek zenéje, korai techno, Enya) de a kiadott mennyiséghez képest elenyésző a jó zene. A rap és rave pedig ki tud üldözni a világból.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!