Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zlala Creative Commons License 15 órája 0 1 66040
Előzmény: MAN10 (66035)
MAN10 Creative Commons License 2 napja 0 0 66039

Köszönöm!

Előzmény: ipigorí (66038)
ipigorí Creative Commons License 2 napja 0 1 66038

Szia! Nekem 7 éves múlt az 1.4 T GLX Vitarám 122500km van benne,de semmi kokszosodást nem vettem észre,megy mint a golyó. Néha tankolok 100-as benzint,ki tudja nem árthat.

Előzmény: MAN10 (66037)
MAN10 Creative Commons License 4 napja 0 0 66037

Örömmel olvasom, köszönöm a választ!

Előzmény: DKori86 (66036)
DKori86 Creative Commons License 5 napja 0 1 66036

Elvileg, működési jellegéből fakadóan "kell", hogy "valamennyire" kokszosodjon a BoosterJet is (a nemhibrid korábbi C-s motorkódú változatok annyival szerecsésebb helyzetben vannak, hogy nincs EGR, tehát közvetlen kipufogógáz-visszavezetésből fakadó lerakódás). Láttunk már diós-tisztításos videot is keringeni BoosterJet motorról a neten..minden esetre a fórumokon nem igazán látom, hogy tömegesen számolnának be kokoszosodási problémáról.

 

A magam részéről: apósom K14C S-Crossában ~140+e km van, az én K10C-mben pedig 246e, köszönik szépen jól vannak (felhasználói szemmel) ugyanolyan hibamentesen teszik a dolgukat, mint bejáratós korukban. :)

Előzmény: MAN10 (66035)
MAN10 Creative Commons License 5 napja 0 0 66035

Sziasztok, nagyon rég jártam itt, tehát nem tudom, hogy volt e már szó arról, amit kérdezni szeretnék. Szóval mostanában mindenhol azt hallani, hogy a közvetlen befecsis motorok kokszosodnak,  főleg a szívóoldal. Az 1,4-es, turbós motor megjelenése óta már viszonylag sok idő telt el, lehet már egyik-másik kocsiban sok kilométer. Tapasztalt valaki kokszosodást közületek?

wcsapi Creative Commons License 2025.07.21 -1 1 66034

Minden hangerőt külön lehet állítani. Rádió, kihangosító, USB, Bluetooth, minden forrás saját hangerő szabályzóval rendelkezik.

Előzmény: adimaci (66031)
wcsapi Creative Commons License 2025.07.21 0 0 66033

Valami idióta írhatta.

Egyébként kikapcsolt állapotban is működik a kihangosító ( nyilván bejövő hívásnál, mert ugye menet közben nem illik telóról hívást indítani ), és a tolatókamera is.

Előzmény: BXtwelve (66032)
BXtwelve Creative Commons License 2025.07.21 0 0 66032

A teljes kikapcsolást azért vetettem el, mert a  gépkönyv szerint meríti az akkut.

 

Ilyet ír a gépkönyv?

Előzmény: adimaci (66031)
adimaci Creative Commons License 2025.07.21 0 0 66031

Köszönöm, a 0-ra levétel a megoldás. Valamiért azt hittem, hogy ez a kihangosítóra is hatással van.

Még egyszer köszönöm!

A teljes kikapcsolást azért vetettem el, mert a  gépkönyv szerint meríti az akkut.

Előzmény: DKori86 (66024)
redmonkey Creative Commons License 2025.07.21 0 0 66030

Köszi! :)

Előzmény: DKori86 (66029)
DKori86 Creative Commons License 2025.07.21 0 0 66029

Úgy nyomd be a start gombot, hogy közben nem nyomod a kuplungot és/vagy féket...akkor nem indítja be csak gyújtást ad rá.

Előzmény: redmonkey (66027)
DKori86 Creative Commons License 2025.07.21 0 0 66028

A kihangosítóban nem voltab biztos, csak rémlett...köszi :))

Előzmény: BXtwelve (66026)
redmonkey Creative Commons License 2025.07.21 0 0 66027

S abban tudnátok segíteni, hogy kulcsnélküli indításnál hogy van motor indítása nélkül gyújtás? Mintha csak egyet fordítanék a kulcson egy normál autóban.

BXtwelve Creative Commons License 2025.07.21 0 0 66026

Mivel bootol az SLDA indításkor, működik a kamera, és a kihangosító is.

Előzmény: DKori86 (66024)
BXtwelve Creative Commons License 2025.07.21 0 0 66025

Ahogy az előttem szólók írták.

Motor leállítás előtt ki kell kapcsolni. Némítani nem elég.

Előzmény: adimaci (66022)
DKori86 Creative Commons License 2025.07.20 0 0 66024

Szia!

 

Mi a cél? A teljes fejegységet szeretnéd kikapcsolni (azt hiszem a tolatókamera olyankor is aktív, a kihangosítóban nem vagyok biztos)? Mert akkor hosszan nyomd a bekapcsoló gombját..azzal el megy aludni és úgy rémlik leállítás után is megjegyzi ezt. Vagy ha a rádió hangja zavar, akkor kizárásos alapon esetleg vedd le 0ra a hangerőt.

Előzmény: adimaci (66022)
kgaboroo Creative Commons License 2025.07.20 0 0 66023

Kapcsold ki. :-) 

Előzmény: adimaci (66022)
adimaci Creative Commons License 2025.07.20 0 0 66022

Sziasztok!

Újdonsült Suzukisként tanácsot kérnék.

2020 hybrid Vitarán mit, hova kapcsoljak, hogy indításkor NE szólaljon meg a rádió?

Nagyon idegesítő, próbáltam a DAB-ra állítani, ott meg amikor megjön a vétel, halálra rémít, amikor megszólal.

A segítséget előre is köszönöm!

redmonkey Creative Commons License 2025.07.18 0 0 66021

bekopott :)

majd 200e km felett 1 ujjal tudsz váltani, szépen becsusszan a helyére, ezt szeretem a régi autókban :)

Előzmény: grandegabor1 (66020)
grandegabor1 Creative Commons License 2025.07.18 0 0 66020

Ahhhh...

Úgy látom elvesztünk az indexelés részleteiben. Ne tegyétek, felesleges.

Mindig vannak/lesznek olyanok, akik betartják vagy legalábbis úgy gondolják, hogy betartják a szabályokat.

Mindig lesznek olyanok, akik a még a 70-es véda alatt is lelassítanak 50-re ( jó esetben csak annyira).

Engedjük el.

Mivel én kezdtem a témát, pontosítanék.

Az zavar a sávelhagyás jelzőben, hogy ha pl. kamion mögött megyek és előzni akarom, akkor előbb kinézek, hogy jön-e szembe valaki előzhetek-e.

De a rendszer jelzi, hogy sávelhagyásra készülök és elkezdi rángatni a kormányt visszafelé. De ezt már akkor megteszi, amikor még a felezővonalat éppen csak megközelítem, nem lépem át.

Ahhoz nem kell záróvonalat átlépnem vagy felezővonalat, hogy jelezzen. Elég csak megközelítenem. 

 

Persze itt jön spriccpumpa : De az már előzési szándék........

 

Részemről ezt a fejezetet lezártam.

 

Talán annyi érdekesség még, hogy amikor kihoztam akkor panaszkodtam a váltóra, hogy a második fokozatot nehezen veszi, főleg visszakapcsoláskor. 

Nos, ez észrevétlenül elmúlt kb. 5000 km alatt. :-)

DKori86 Creative Commons License 2025.07.17 0 1 66019

Igen, ezért kell az éves kötelező szerviznél ellenőrizni/feltölteni az inexfolyadékot is :P :D

Előzmény: Airbag. (66016)
DKori86 Creative Commons License 2025.07.17 0 0 66018

Te is feltételezést ("stb.") közölsz tényként, de mindegy.

 

Amúgy a "vitával" kapcsolatban az egésztől teljesen függetlenül Te írtad meg a magyarázatot a topictárs kínjára: azért "zavarja" a sávtartó, mert az indexelés hiánya miatt avatkozik be. A flame már csak abból indult, hogy "kell-e" indexelni vagy sem. :)

 

Más: az éberségfigyelő sokat nyektet amúgy? :)

Előzmény: Spriccpumpa (66015)
DKori86 Creative Commons License 2025.07.17 0 0 66017

Ez naggyon jó példa! :D

Előzmény: BXtwelve (66014)
Airbag. Creative Commons License 2025.07.17 0 1 66016

régi barátom mondása:

 

nem indexelünk össze-vissza,mert elfogy belőle a kattogás..

:-))

Spriccpumpa Creative Commons License 2025.07.17 -2 1 66015

 

 Nos, igen.

 

 Csakhogy a "...bőven belefér..." és a "...minden belefér..." között elég nagy a különbség.

Olyan tizenöt éve, egy közlekedési szakjogász írt egy értelmező könyvet a KRESZ-hez. Abban a felsorolás nem másfél sor volt, hanem majdnem két oldal, valamint benne volt a haladási iránytól való eltérés is. Megvettem, de sajnos, a kölcsön adott könyvek sorsára jutott...

 Ez a vita sem a baleset lehetséges bekövetkezése miatt alakult ki, hanem abból, hogy létezhet olyan, aki kilóg a "leszarom" sorból, vagy eleve be sem áll abba.

 A szakértőnek könnyű a dolga, megnézi a videót, - ha van -, volt jelzés, rendben van, nem volt, megvan a vétkes.

 A bírók meg csak a legritkább esetben kérdőjelezik meg a szakértői állásfoglalást.

 

 Az autó műszaki kérdés, a KRESZ az jogi.

 

 V. sz..

 

🙂🙂🙂

 

 

 

 

Előzmény: DKori86 (66013)
BXtwelve Creative Commons License 2025.07.17 -1 6 66014

Teljesen életszerű, ahogy a topiktárs egy kátyús útszakaszon a sávján belül kerülgeti a kátyúkat, közben jobbra-balra irányjelez.

Nahh, inkább átmegyek egy BMW-s topikba, ott nincs probléma az irányjelzéssel. :-))

Előzmény: DKori86 (66013)
DKori86 Creative Commons License 2025.07.17 0 1 66013

Nem ellenbeszélni akarok, de csak halkan az "stb.-be minden belefér" hozzáállás pontosan ugyanolyan "én így értelmezem" a jogszabályt szubjektív kioktatás, mint a "szarok rá" ellentábor. ;))

 

Ezt azért (sávon belül!) igazságügyi szakértő legyen a talpán aki radbizonyítja, hogy mulasztottál az indexeléssel...

 

Ui.: akárki akárhogy is értelmezi, szerencsére a gyakorlatban ebből azért nem igazán fakadnak balesetek...látod itt is az autó rendszere túlbuzgósága kapcsán merült fel...

 

Előzmény: Spriccpumpa (66012)
Spriccpumpa Creative Commons License 2025.07.17 -2 1 66012

 

 A tételes felsorolásban nincs benne, de ott van a "stb." és oda bizony bőven belefér.

Fejtágításokon, már vagy huszonöt éve, azt oktatják, - vezérelvként -, hogy az eredeti haladási iránytól történő bármilyen eltérés, irányváltoztatásnak minősül.

Helyszínelésnél is ez van, szabályos jelzés nélkül mozdultál, viszed a balhét. Egyszerű. Kamerás világunkban, - vitathatod ugyan -, de minek... 

 Ugyanakkor, a legtöbb magyar embert meggyőzni úgysem lehet.

Úgyhogy inkább hagyjuk, mert ilyen közegben, az egész csak egy parttalan, értelmetlen vita, aminek sohasem lesz vége, legfeljebb akkor, ha majd minden sarkon, ingyen osztogatják kilószámra a kalciumot...

 

🙂🙂🙂

Előzmény: DKori86 (66010)
DKori86 Creative Commons License 2025.07.17 0 1 66011

...ha meg nézelődéshez átlépi a felezőt (index nélkül) akkor az autó valóban "jogosan" visít. :)

Előzmény: DKori86 (66010)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!