Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gyöször Creative Commons License 20 perce 0 0 19135

Óvodás stílus: megcsináljuk, csakhogy befogjuk a szád de a köcsög te vagy csak tudjad. Imádom ezt az idióta hozzáállást. Én tudom azt mondani, hogy igen ezt én qúreltam el, és vállalom érte a felelősséget, elvárná az ember, hogy más is tudja, de mindig tapasztaljuk, hogy ez nem így működik. Örülök, hogy legalább a kocsit "megtákolták" remélem a javítás minősége nem kifogásolható.

 

Ebben az országban ezekszerint körbe kell fotózni videózni kívül belül alul felül az autót, ha leadod szervízbe, ez a tanulság. Meg az, hogy azzal se csikartál volna ki belőlük beismerő vallomást, csak a bíróságon jobb esélyekkel indulsz.

 

Köszönöm, hogy megírtad!

Előzmény: Dobo77 (19134)
Dobo77 Creative Commons License 45 perce 0 0 19134

Na ígértem, hogy beírom a fejleményeket, meg úgy gondolom így korrekt. Csak röviden, végül a szerviz vállalta, hogy kijavítja a kárt saját költségén, ami a héten meg is történt. Az ugya nem ismerték el, hogy ők okozták, de nekem így is oké, lényeg, hogy megoldódott.

Előzmény: Dobo77 (19049)
DKori86 Creative Commons License 11 órája 0 1 19133

FélOFF merengés:

 

Amúgy jó olvasni, hogy (ok annak ellenére, hogy itt zömében nem 150-200+e km futású autóitok vannak...) ahogy telnek az évek, annak ellenére kisarkítva "az élet legnagyobb gondja" egy S-Crossal a mai napig egyeseknek max a párosodás telefonnal, párásodás, apróbb zörgések stb. és nem valós gyors/váratlan koásból fakadó műszaki hibák (ettől még értem, hogy lehet ez bosszantó akár...), komolyan mondom > bárcsak a legtöbb modellel modjuk 100+e km-el 7 évesen csak ennyi baj lenne! Áh, "ne tudjátok meg" mi van a 10 évnél fiatalabb benzines autók piacán :/ horrorstoris EcoBoostok/TFSi-k, olajzabáló/mállószíjas PureTech-ek...komolyan mondom, hogy az értelmes árú autók közt komoly fegyvertény a BoosterJet-ek (vagy akár a szívó Suzukik) "jósága"...biztos leköptök érte, de hidegfejjel konstrukciós szempontból, alsóbb polcról/ársávból (jó helyen mondom, de kiver a víz, hogy értelmes 7éves autóért 6-7-8M Ft-ot adjon az ember....) még a láncos, nem közvetlen befecskendezéses SCe vagy TCe motorosak amikkel mernék szemezni (mást most ne vonjunk bele, tudom, hogy a sörnyitós márka minőségérzete erősen a Suzuki mögött van, az tényleg spórolós autó..de...). Elgondolkodtam picit a dolgon, de évődök rendesen: az OFFunk továbbra sem kért váratlan kiadást (persze ehhez józan ésszel kell nézni, és nem meglepődni, hogy a tervszerű vezérlés/hosszbordás/görgők/folyadékok stb. nagyszervize februárban 200 felett volt, de az a hülye aki ezzel nem számol egy ilyen/szíjas autónál...szóval hibája/költséges baja továbbra sincs kopp-kopp) így 383e km után köszöni jól van, nem pamacsol stb. Húsvétkor Crikvenicát 6.3as gázolajfogyasztással megjárta lazán (odafele 140, visszafele inkább 150, plusz helyi andalgós csavargások nyomták le...) az 1600kg önsúlyával, síri csendben suhanva méltóságteljesen...utazni azt nagyon tud, ilyenkor "soseakaromeladni" :) de 16 éves, ahogy telnek majd az évek eladni is mégnehezebb lesz, plusz biztos nem fog örökre kiadásmentes lenni (ha meg eseteg megkezdődik valamikor a lakatolási szopófaktor az never ending story). Szóval egyik szemem még bőven tartaná, másik eladná... Igen ám, de most még alacsonyan húznám meg a büdzsét (nem ide tartozik, de a lakáshitel - amiért sajnos az S-Cross is ment :( -, plusz költözés prioritásban van, az "autóbuziságom" ellenére), így S-Crossig most még nem nyújtóznék (inkább max 2/3ad áron egy kombi "sörnyitósért" ami max 6-7éves 100e körül...de azt meg tényleg egyáltalán nem tudnám semmiért "szeretni" :/ ), talán 1-2 év múlva igen. (na de addigra az OFFunk nagykorú lesz...). Aztán itt jön a képbe, hogy várhatóan 1 inkább 2 év múlva az ásványszürke eladó lesz >>> azt lenne logikus megjátszanom. Bonyolítva a dolgot: feleségem most napi 120km-t ingázok autópályán munkába, az hunyorítva alulról évi 30e >>> erre jöhetne dízel is (a mostani nagy OFFot nem szívesen vinné, mert nagy, kicsik a parkolók stb., pedig ésszerű lépés lenne...a Swifttel jár, tudom az is simán bírni fogja még ezt sokáig komoly hiba nélkül...ő meg imádja...én is - őt is :P :D ). Na majd kialakul (szvsz úgyis rugózni fogok még hetekig a dolgon, hogy mi legyen...). Minden esetre apósom most kitalálta, hogy lehet elengedi az i30 CW kezét (azt mondja "nem szoktak össze", meg nyugdíjasként kezd nem tetszeni neki a mélyre ülés)...ééés S-Crossokat nézegetünk neki, kifejezetten S-Crosst (max Vitarát) szeretne, szóval lehet bővül a családi flotta (én meg szerelhetek :D ). ;)

Előzmény: Gyöször (19129)
DKori86 Creative Commons License 11 órája 0 0 19132

Látod-látod > visszatérünk rá pár hét múlva :P :D

Előzmény: Gyöször (19129)
DKori86 Creative Commons License 11 órája 0 0 19131

Május közepén jön hozzám a 120e-s szervizre a szürke. Gyertyák, olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő és ugye "elvileg" könyv szerint talán 60 vagy 75 (nem emlékszem most fejből) a hosszbordások csereperiódusa...na egy biztos > amikor könyv szerint cserélni kellett (volna) megvettem a gyári SGP szíjakat összesen valami kemény 4500Ft-ért, majd az aknában hümmögve, meg gazdinak felülről is mutatva abban maradtunk, hogy annyira újszerűek még a szíjak, öregedésnek semmi jele, hogy maradjanak. Majd 15e múlva is, majd tavaly is... most még nem láttam, de csak 120e van benne, a szíjak meg már megvannak > most már csak feldobnám/illene szvsz mi baj lehet alapon. Amennyire látom/tudom nem én vagyok az egyetlen aki fenthagyta a csereciklus után is...gondoltam hátha valaki már átesett a tűzkeresztségen sk (kgaboroo-nak is mostanság - volt? - esedékes, de ha jól tudom végül nem maga cserélte...), plusz Messengeren egy cartársnak segítettem pár dologban aki rámírt pár hete, hogy neki szopott a szerelője a cserével mert bontani kellett dolgokat :O :O Na ez lepett meg kicsit + vette el a kedvem...na de ha senki többet harmadszor, majd jelentkezek kb 1 hónap múlva :D

Előzmény: BXtwelve (19130)
BXtwelve Creative Commons License 14 órája 0 0 19130

Már időszerű?

Nem hinném, hogy itt sokan lennének, akinek már kellett, és maga csinálta.

A klíma szíj stretch, levenni egyszerű--nyissz. Feltevéshez célszerszám kell. Én még sosem csináltam.

Előzmény: DKori86 (19128)
Gyöször Creative Commons License 15 órája 0 0 19129

Hehe én úgyvoltam, hogy majd megkérdezlek Téged, mert te már biztos lecserélted az ásványon. :-)))

Előzmény: DKori86 (19128)
DKori86 Creative Commons License 20 órája 0 0 19128

Sziasztok!

 

Cserélte már valaki sk a két hosszbordás szíjat (K14C)? Mennyire bonyolult művelet (csak görgő lazítás - csere - feszítés vagy van buktatója)? Tényleg bontani kell hozzá sokmindent, hogy hozzáférhető legyen?

 

Előre is köszi

Gyöször Creative Commons License 2 napja 0 0 19127

48 litert tankoltál? Mert én újkorában 49et, de nem betoltuk a kútra hanem odaatóztunk a szalonból. Tehát még volt is benne, csak rámszóltak a szalon udvaron, hogy ne sokáig ketyegtessük, hanem menjünk tankolni, ajánlották, hogy a legközelebbi kutat célozzuk meg ami 100 méterre volt a szalontól :-)

Előzmény: kispangit (19123)
Hobbit_G Creative Commons License 2 napja 0 0 19126

Ez tipik suzuki betegség. Semmi gond a kocsival, sokan unatkoznak miatta és keresnek gondot maguknak.

Ezt anno 10 éve is láttam másik suzuki fórumokban. Semmi gond a kocsival, de mindig találtak valami baromságot benne, hogy ez miért ilyen szar (volt aki 2 hetente egyszer hallott vmi csörgést, szídta mint a fene, erre kiderült az apró zörög a pohártartóban...)

Scrosst is szídták, hogy zörög, kalaptartó pl, persze, ezeken a csodás utakon...

 

 

Előzmény: Gyöször (19111)
Hobbit_G Creative Commons License 2 napja 0 0 19125

Akkor itt az ideje, hogy gyorsan kikapcsold a telefonodon a frissítést :D

Nekem december óta szarakodik, akkor jött ki samsungra egy nagyobb frissítés. Elsőre azonnal elcseszte úgy ahogy volt, utána frissítettek jobb lett, de ki-be kapcsolgatott aauto, frissítettek, most maps pl azonnal megy, de pl youtube-nak első számnál nincs hangja, ahogy lemegy első a következőnek már van :D

 

Az viszont mindig igaz ha beszélek valakivel, így szállok kocsiba, autó indít, na ezután sose indul aautó, mint ha maps vagy youtube megy sem indul. (youtube lányomnak szokott menni időnként, hogy hallgathasson vmi zenét)

 

Szóval az egész nem a fejen múlik sztem, hanem a telefonon, mikor mit csesznek el éppen rajta... Azt már meg se említem, ha youtube kap frissítést és nem indítom újra telefont, akkor se indul az autó, de akkor egyáltalán nem.

 

Bosch fejegység, wifis aautó. Olcsó wifis cucc, teszi dolgát, de a droid rendszer khm, kezd elegem lenni belőle :D Bezzeg huawei alatt nem volt ilyen gondom (p30pro), már nem nagyon kapott nagyobb frissítést :D

Előzmény: FOMA (19113)
Hobbit_G Creative Commons License 2 napja 0 0 19124

Hátsó ledsor két dolog miatt nem ég:

1: Eleve energiaspórolásról szól a led

2: Fényes nappal ha a kocsi mögött 80 méterrel vagy kb semmit se látszik az a fény, semmi értelme, szükségtelen, hogy feleslegesen 10 watt fogasztás legyen folamatosan (ok itt kevesebb led miatt, de jogszabály nem foglalkozik külön ezzel és ez EU szabály, nem kell hátul égnie), ugyanakkor elő van írva, ha rossz az idő bíz kapcsolni kell. Más kérdés, hogy nappal rossz idő esetén elől menetfény hátul sima jobb, mint ha elől a tompított menne, amit a szembejövő később észlel, mint a menetfényt, főleg a projektpr féle lámpát.

 

 

Előzmény: Gyöször (19100)
kispangit Creative Commons License 2 napja 0 0 19123

Enyém is 4 éves lesz 11. hóban, nekem is csak mostanra sikerült átbillenni a 18.000-en - most járhatok Új-Zélandon, azért nem semmi na:-)

Mindig automatán a fényszóró, de túl magas volt a tompított, folyton levillogtak, lejjebb tekertem, most már jó.

Az a zöld ikon fent, a tompított ikonja, ami jobbra-balra sugároz 3 zöld vonalkával: Ez nem csak akkor világít, ha bekapcsol a tompított? Mert verőfényben nem ég. Ha esik, és látom, hogy ég, nem is foglalkozok a kapcsolgatással - nem jól teszem...!? Kapcsoljam fel a tompítottat..?

1ébként MOL-os e5-tel 786 km-nél tankoltam, volt még 1 literke a tankban - volt már olyan, hogy 715-nél e10-essel porzott a tank..

Előzmény: sbalu1 (19112)
NagyMarton Creative Commons License 2 napja 0 0 19122

Abaliget - Ojfű :-)

Előzmény: FOMA (19113)
Gyöször Creative Commons License 6 napja 0 1 19121

Akkor izzót kell cserélned a kapcsolóban neked is mert kiégett

De ne menet közben:

https://m.youtube.com/watch?v=ICqPGkto3Yo

Előzmény: net91 (19120)
net91 Creative Commons License 6 napja 0 0 19120

35 éve van jogosítványom, sok kocsit vezettem, mindegyiknél villogott a vészjelző kapcsolója bekapcsoláskor.

Úgy emlékeztem, hogy a SX4 S-Crossnál is villog.

Nem bírtam tovább, megnéztem hát ellenőrzésként én is a vészvillogó kapcsolóját.

Hát…….rosszul emlékeztem. Nem villog. Pedig már három éve megvan, sokszor volt használva a vészvillogó és és mégis azt hittem, előzetesen, hogy ennél is villog.

Gyöször Creative Commons License 2024.04.17 0 3 19119

Már többen megtették, de most akkor még egyszer megerősítelek abban, hogy nincs vészvillogó visszajelzés a kapcsolódban.

Előzmény: nyikj (19118)
nyikj Creative Commons License 2024.04.17 -1 0 19118

Örülök, hogy abban megerősítesz, hogy háttérvilágítással, vagy anélkül is van vészvillogó visszajelzés a kapcsolóban is.

Előzmény: ViZo72 (19114)
ViZo72 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 19117

Gondolom nincs itt köztünk a volt gazdája.  

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/suzuki/sx4_s-cross/suzuki_sx4_s-cross_1.4t_gl_plusz-20591147#sid=16e2f63e-150a-4274-aa09-ec6a7bd2d822

 

Mesélhetne a nagyjából 340.000km-es tapasztalatokról...

ViZo72 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 19116

Persze megszokható a helye, de lehet az autó bérautó, kölcsönadott autó, közös céges autó amit csak néha kap meg valaki.

Este, sötétben ha ki van világítva csak könnyebb megtalálni annak is, akinek nem volt módja/ideje megszokni minden gomb helyét, főleg amit ritkán használ...

 

(Ladánk nekünk is volt, abban is ültem tizenévet, de ha nem mondod nem tudtam volna felidézni hol volt benne a gomb. :-)  )  

Előzmény: Gyöször (19115)
Gyöször Creative Commons License 2024.04.16 0 0 19115

A Zsiguli után volt nehéz átszokni, hogyha meg kellett köszönni valamit akkor hová nyúljak. A Ladában valahol ott van ahol a szuzkóban a start stop gomb. De kb 1-2 hónap alatt megtanultam és sosem nézek oda, ha rá akarok nyomni pár kattintásnyit.

 

Viszont azt, hogy villog-e vagy sem azt nekem is meg kellett néznem.

Előzmény: ViZo72 (19114)
ViZo72 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 19114

Ebben a topikban kicsit "off" ugyan, de kicsit érdekesség is.

 

21éve ülök az Ignisemben, de esküszöm, hogy most írásod alapján nem tudtam felidézni, hogy van-e a vészvillogó gombnak világítása amikor működik. 

De annyira felcsigáztál, hogy mostmár tisztáznom kellett a dolgot, bár Neked ez nem releváns, más autó lévén.

 

Szóval háttérvilágítása nincs és nem is emlékszem, hogy volt-e valaha. Elvileg kéne legyen, hiszen éppen sötétben lehet gond megtalálni, hogy megnyomjam.

Ha viszont bekapcsolom, akkor a gombon lévő kis hárömszög bizony ütemesen villog pirosan, a műszarfali irányjelző visszajelzőkkel együtt. (Bár ránézésre csak felfestének tűnik a háromszög nálam is.)

 

Előzmény: nyikj (19108)
FOMA Creative Commons License 2024.04.16 0 0 19113

Na ja, nekem a legnagyobb problémám, - miután a wifis AA most már jónak tűnik - hogy a menetkamera mostanában gyakran elveszíti a GPS-jelet, tegnapelőtt pont Orfűnél.:-) 

 

Előzmény: Gyöször (19111)
sbalu1 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 19112

Nekem is volt pár napja egy 440 km-eres utam 5,8-as fogyival, főleg pályás úton, 120-130 as sebességekkel.Meg voltam elégedve, főleg, hogy kevés és rövid városi utaim vannak.Most lesz 4 éves a verda nyáron és még csak 15 ezer km van benne.Szinte új.

Előzmény: Gyöször (19111)
Gyöször Creative Commons License 2024.04.16 0 3 19111

Most gondolj bele, valami olyan autótulaj idejön akinek rendszeresen a főtengellyel, a kenési rendszerrel vagy a vezérléssel van baja; benéz hozzánk és látja, hogy mivel van itt tele a fórum:

1: Nem villog a soha nem villogott vészvillogó kapcsoló

2: 10-20%al több fényerő kéne a zöld visszajelző lámpára,

3: nem működik az android auto

 

komolyan mondom agyfaszt kap :DDDDD

én viszont kiválóan szórakozom :-P Tegnap mentünk a géppel egy jó is Orfűt, de nem fishinggeltünk, csak 1 napos kirándulás, de olyan jó volt kanyarogni. Nekem egy ilyen buli 550km. Ez alatt a táv alatt meghatározható benzinmennyiséget fogyasztott az autó :D

Előzmény: sbalu1 (19110)
sbalu1 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 19110

Mondjuk legyenek ezek a legnagyobb problémáink az autónkkal.

Előzmény: Gyöször (19109)
Gyöször Creative Commons License 2024.04.16 0 0 19109

De így megbukik műszaki vizsgán, vagy valami problémát okoz ez a nagyon kedvezőtlen változás, hogy nemrég még 'tán villogott a műszarfalon a kapcsoló, most meg nem?

Előzmény: nyikj (19108)
nyikj Creative Commons License 2024.04.16 -1 1 19108

Most kipróbáltam bekapcsolt világítással. Műszerfalon minden háttérvilágítás működik, a vészvillogóé is, de a korábban megszokott vészvillogó bekapcsolását  továbbra sem jelzi ütemes villogással.

Előzmény: I.P.M. (19107)
I.P.M. Creative Commons License 2024.04.16 0 1 19107

Megkövetve BXtwelve fórumtársat tegnap este leeset a hogy hogyan is értette a hátérvilágítást és valóban van hátérvilágítás ha a világítást felkapcsolom.

Mivel mindannyian ezt tapasztaltuk és kipróbálod hogy a világítás felkapcsolása mellett van e háttér világítás akkor szerintem rendesen működik.

Előzmény: nyikj (19103)
Gyöször Creative Commons License 2024.04.16 0 1 19106

Nem vagyunk egyformák. Nekem ez eddig nem került be a személyes hibalistámba, mert nem gondoltam úgy, hogy valami esetleg nem lenne rendben a kis zöld ikonnal. De pld a ledesek örülnek neki, hogy a rendszer nem figyeli a lámpákba szaladgáló Amperokat, nekem meg ezzel van bajom.

Előzmény: sbalu1 (19105)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!