Keresés

Részletes keresés

dap78 Creative Commons License 2015.02.22 0 0 45

Na megint egy kis blog;

 

Frissítettem a városi térkép stílusát; nagyobb változás, hogy az önálló kerékpárút felezővonalat kapott, ezzel jól láthatóan meg lett különböztetve a gyalog- és kerékpárutaktól.

A gyalog- és kerékpárutak osztott és osztatlan atípusa ezentúl majdnem ugyanúgy néz ki (utóbbi eddig magenta volt), mert ezeken sajnos ugyanúgy kórincálnak a gyalogok, a sárga vonal a legritkább esetben akadályozza ezt meg. Ennek fényében nincs értelme a hangsúlyos megkülönböztetésnek. Az osztatlan azért egy kissé fakóbb.

 

Emellett minden jelölés karakteresebb, kevésbé "összefolyós", csináltam egy összehasonlítást, azon jól látszik: http://imgur.com/a/Jjq2U#0

Győr rengeteg egyirányú gyalog- és kerékpárútját sikerült szebben megjeleníteni, eddig kétségkívül nagyon ronda volt. :) Szerintem még most sem az igazi, de jobb.

 

Az új stílusban sokat segített Erdős Zoli, aki a februári OSM meetup-on elővette a témát és azóta is hasznos észrevételekkel viszi előbbre az ügyet, köszi innen is! :)

 

dap78 Creative Commons License 2015.02.22 0 0 44

Igen, egyirányúra rátervez ha praktikusnak tűnik, ahogy pl lépcsőre is. Főutaknál erősen próbálja az ilyet elkerülni de csendesebb utaknál bevállalja ha érdemes. Teljesen jogos, hogy figyelmeztetnie kell ha ilyet tervezett, bele is tettem, próbáld ki!

 

Kanyarodási tilalmakkal tényleg nem foglakozik, az útvonaltervező nem tudja kezelni egyelőre. De ugye a bringás az autósokkal ellentétben gyakran ki is trükközheti ezeket, pl balra kanyarodni tilosnál bemész a keresztutcába jobbra (még akkor is ha behajtani tilos) és onnan mész egyenesen. Másik a gyalogátkelőhely. A jobbra tilos pedig eleve értelmetlen bringánál, azt azért szokták kitenni hogy a gyalogosokat elengedő autó ne tartsa fel mögötte az egyenesen haladókat, bringásra ugyan a KRESZ értelmében vonatkozik, de megenném a kalapom ha ezt komolyan venné egy rendőr.

Szóval ezt nehéz jól csinálni, de igazad van, ez egy hiányosság és meg kell csinálni még ha nem is lesz olyan egyszerű mint egy autós tervezőnél.

 

Előzmény: firesharker (41)
dap78 Creative Commons License 2015.02.22 0 0 43

Opsz, ciki, javítottam. :)

 

Nem tudom mikor láttad utoljára, de nem rég volt egy nagyobb fejlesztés;

letisztáztam a betöltött adatok kezelését ("Téradatok" fül alá kerülnek és szükség esetén onnan importálhatóak a "Munkalapra"), illetve több útvonal szerkeszthető párhuzamosan ("új útvonal" gomb). Eddig minden betöltött adat automatikusan bekerült a tervbe, ami nem biztos hogy az volt amire a felhasználó számított.

 

Erről nem írtam, rétegigény. Viszont a több útvonal egy idejű szerkesztése megágyazott az alternatív útvonalak kezelésének, már nem kell sok ahhoz, hogy minden tervhez alternatív útvonalakat is kínáljon a térkép, illetve kézzel is össze lehessen állítani alternatívákat és gyorsan összehasonlítani őket, kiválasztva a legjobbat.

Majd blogolok róla ha kész, ez valamivel érdekesebb lesz mint a mostani fejlesztés.

 

Előzmény: olahtamas (40)
forgione1 Creative Commons License 2015.02.20 0 0 42

ha szabályosan csak zebrán áttolva lehet bevenni egy kanyart.

 

Legalább szakfórumon ne mondjuk hülyeségeket!

Ugyanis a zebrán való áttekerést egyetlen KRESZ szabály sem tiltja!!! Ideje lenne ezt már észbe vésni!

Annyi van csupán, hogy zebrán áttekerve nincs elsőbbséged mint a gyalogosnak. Vagyis szabályosan áttekerhetsz a zebrán, ha az autósoknak megadod az elsőbbséget.

 

Gyakorlatban ez úgy működik, hogy megállsz, majd az autósok átengednek:-)

Előzmény: firesharker (41)
firesharker Creative Commons License 2015.02.19 0 0 41

Köszi!

 

Még két izgalmas dolgot találtam: néha rátervez olyan egyirányú utcára, ami nincs megnyitva kétirányú kerékpáros forgalom előtt. Végülis érthető, sokszor inkább tolom 50 métert, mint hogy kerüljek 500-at, de egy figyelmeztető jelzést rakhatnál az ilyen helyekre. A másik ilyen a kanyarodási tilalmak: ha jól néztem nem fogalkozik velük. Főleg a gyenge forgalomkerüléssel közlekedőknek fontos, ha szabályosan csak zebrán áttolva lehet bevenni egy kanyart.

 

Mutassak példákat?

Előzmény: dap78 (39)
olahtamas Creative Commons License 2015.02.19 0 0 40

A hétfői előadás után ránéztem a honlapra, és látom rengeteget fejlődött, mióta nem néztem rá :)

Ami szúrja a szememet:   "Jelölt túristautak fólia"

Helyesen: turistautak

 

dap78 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 39

Ah, javítottam, köszi.

Előzmény: firesharker (38)
firesharker Creative Commons License 2015.02.17 0 0 38

A strava heatmap tilejai nem töltődnek be. A color2 kivételével a többi működik.

dap78 Creative Commons License 2015.02.04 0 1 37

Na akkor egy kis blog;

 

Kicsit megreformáltam az útpontok kezelését a tervezésnél. A bikemap pont net inspirálta a változtatást, ha esetleg ismeritek, akkor ez sem lesz idegen.

 

Annyi változott, hogy az útipontok lerakásánál azonnal tervez és kidobja az össztávot és a szintet, így már tervezés közben ötletet adhat, hogy merre tovább, érdemes-e még nagyobb távot csapni. A pontokat bármikor el lehet húzni az egérrel, ráklikkelve pedig törölni.

Az útvonaltervet bármikor lehet folytatni a "talp előre" és "talp hátra" eszközök aktiválásával. Ez utóbbi eszköz a startpont elé szúrja be az új pontokat. A duplakatt kikapcsolja az újabb pontok hozzáadását, mint eddig.

 

Egy kicsit pörgösebb így a tervezés szerintem.

 

dap78 Creative Commons License 2014.12.30 0 0 36

Javítottam a kész, komplett útvonal letöltését, az már fog működni, köszi hogy szóltál!

 

Előzmény: passindra (33)
dap78 Creative Commons License 2014.12.30 0 0 35

Ha megpróbálod megnyitni az oldalt és Firefox-ban vagy Chrome-ban és nyomsz egy F12-t, majd a elküldöd az üzeneteket a "console" fülről, akkor lehet lesz egy tippem miért nem működik.

Elküldheted az info kukac merretekerjek.hu címre emailben, nem muszáj a topicba.

 

A szakasz mentést tényleg elrontottam, máris kijavítom. :)

Előzmény: passindra (33)
dap78 Creative Commons License 2014.12.30 0 0 34

Szia, javítottam a problémát, most próbáld betölteni a gpx-et.

 

Ez azért volt gond, mert 1db gpx fájlban több "trk" és "trkseg" lehet, azaz több összefüggő vagy teljesen független útvonal és nem tisztáztam magamban, hogy kezeljem ezt.

Most viszont arra jutottam, hogy kezdetnek jó megoldás, hogy minden betöltött útvonal egy új szakasz lesz.

 

Ennek a módszernek a hátránya az lehet, hogy ha sok darabban van meg az útvonal a gpx fájlban, akkor a bal panel (ami listázza a szakaszokat), olyan hosszú lehet, hogy ki fog lógni az oldalból. Emiatt beépítettem egy új funkciót az oldalba: az épp kijelölt szakaszt össze lehet vonni a következő szakasszal, így rövidebbé lehet tenni a bal panelt.

 

Viszont az is opció, hogy az oldal betöltéskor észleli az összefüggő útvonalakat és automatikusan összevonja őket egy szakasszá. Ezt egyelőre nem csináltam meg, de ha valaki szerint érdemes lenne, akkor nekiállok valamikor.

Előzmény: Rácz Ferenc (32)
passindra Creative Commons License 2014.12.29 0 0 33

Sziasztok!

Alapban Operát használok, de IE rajta van, Firefoxot, Chromot rátettem, de ezekkel is semmi. Asztali gépemen tökéletes, bár néhány napja a kész útvonalat nem tudom menteni (szakasz mentése pontban).

 

 

 

Rácz Ferenc Creative Commons License 2014.12.27 0 0 32

Üdv! Van egy olyan problémám az oldallal, hogy ha hozott GPX-et akarok betölteni, nem tölti be az egészet,csak az első pár km-t.  Van erre megoldás? Chrome a böngészőm, ha számít valamit! :)

ásítósmacska Creative Commons License 2014.12.27 0 0 31

Hát azért ez az 1-2 fok nem ugyanaz, még napsütéssel együtt sem. :)

 

 

Előzmény: forgione1 (29)
dap78 Creative Commons License 2014.12.27 0 0 30

Szia,

 

Fogalmam sincs mi lehet a gond, semmilyen bővítmény nem kell, sima html5/javascript az oldal amit minden modern böngésző beszél. Milyen böngészővel próbálod?

 

Előzmény: passindra (27)
forgione1 Creative Commons License 2014.12.27 0 0 29

Pedig most is süt a nap!

 

Egy röpke 45-ös tekerés szinte életmentő volt számomra.

Ki tudja milyen böjt jön ezután:-)

Előzmény: ásítósmacska (28)
ásítósmacska Creative Commons License 2014.12.27 0 0 28

24-én még tekertem két órát, szikrázó napsütésben, 11-12 fokban. :)

Mintha március lett volna!

 

Ma már nem megyek... :)))

Előzmény: dap78 (26)
passindra Creative Commons License 2014.12.27 0 0 27

Sziasztok!

Teljesen újratelepített gépen, merretekerjek oldalon térkép nincs. Csak a vezérlő rész, ami nem nyílik meg. Java van, mi hiányzik? Köszi.

dap78 Creative Commons License 2014.12.12 0 0 26

Hát én se sokat tekerek télen, épp azért van időm ezzel bohockódni. :)

Előzmény: ásítósmacska (23)
ásítósmacska Creative Commons License 2014.12.12 0 0 25

Ha holnap is így fog sütni a nap, akkor lehet, hogy nekiindulok...

De munkaidő után ma már nem lesz ilyen szép az idő...

 

 

Előzmény: neszójábe! (24)
neszójábe! Creative Commons License 2014.12.12 0 0 24

Hogyhogy?

Hisz itt a tavasz! Gyönyörűen süt a nap, mondjuk foga van...

De a télnek egyelőre nyoma sincs. :-)

Előzmény: ásítósmacska (23)
ásítósmacska Creative Commons License 2014.12.12 0 0 23

Hát most pár hétig csak térképen fogok bicajozni :))), de a tavaszi tervezéshez biztosan hasznos lesz. :)

 

 

Előzmény: dap78 (22)
dap78 Creative Commons License 2014.12.12 0 0 22

Na megint loptam egy kis időt, lett pár említésre méltó újítás;

 

1. A szintgrafikonon jobbra-balra húzgálva az egeret megmutatja az adott pontot az útvonalon, kiírja a hozzá tartozó magasságot. Fordítva is működik, az útvonal fölé állva a szintgrafikonon mutatja a hozzá tartozó pontot. Ezzel együtt eltüntettem a kilóméterköveket, szerintem fölöslegessé váltak.

2. A tervezett útvonalra eső pont jellegű akadályokat (pl sorompó, padka) kiemeli. Ezek a szintgrafikon fölött eddig is látszottak, de így jobban szem előtt van, fontos infó lehet.

3. A szakaszos szerkesztés most lett igazán jól megcsinálva, a betöltött szakaszt egyenrangúként kezeli a tervezettel, ergo a  tervezett szakaszt nem kell "konvertálni", így bármikor újra hozzá lehet nyúlni a tervhez (pl beszúrni egy újabb köztespontot).

 

A szintgrafikon kattintható a jobb/bal egérgombbal.

 

dap78 Creative Commons License 2014.11.28 0 0 21

Valószínűleg térképhibát találtál, szerintem ott nincsenek megfelelően összekötve a kerékpárutak. Ha (akár privátba) megírod, hogy melyk hídról van szó, szivesen megnézem és javítom.

 

Előzmény: forgione1 (19)
forgione1 Creative Commons License 2014.11.28 0 0 20

Jó lesz ez! :-)

Előzmény: dap78 (18)
forgione1 Creative Commons License 2014.11.28 0 0 19

8 éves gyerekek túrájáról volt szó és a szintadatok miatt próbálgattam a tervezést.

 

Helyszín nélkül: kerékpárosoknak készült hidat belevette, de a másik oldalán lévő kerékpárutat sehogy. Ezért mindig visszatért, majd a 1 kilométerre lévő közúti hídon át tervezett.

 

Igaz a kihagyott kerékpárút idén készült, de előtte is kerékpározható volt az az útvonal, tehát érthetetlen miért nem engedte oda még a kézi rajzolást sem. 

Előzmény: dap78 (17)
dap78 Creative Commons License 2014.11.27 0 0 18

Sziasztok! Volt egy kis időm pár újításra, gondoltam leblogolom mit csináltam;

 

Az MTB térkép elég csúnyácska volt, teljesen újragondoltam az egészet, sokat egyszerűsítve a jelöléseken. Így szerintem sokkal könnyebb lesz értelmezni, első ránézésre is informatívabb. Mondjuk ha valaki már megszokta a régit, bocs, először biztos furcsa lesz az új.

 

Az MTB mód kapott egy domborzati térképet, ahol a hegyeket lehet könnyen áttekinteni (bal oldalt lehet kapcsolgatni).

 

Túratervezésnél sokat kapcsolgattam az MTB és a városi mód között pusztán azért, hogy a városi szakaszokon városi módban, azaz okosan tervezzen.

Ezt most fölöslegessé teszi az, hogy az MTB mód útvonaltervezője lakott területeken (földutak hiányában) ugyanúgy tervez mint a városi mód, így nincs szükség kapcsolgatásra. Ez nekem csak a kényelmet szolgálja, de észrevettem, hogy egyesek nem ismerik vagy nem használják a szakaszos tervezést és MTB módban maradva tervezik a városi szakaszokat is - nekik eddig kellemetlen útvonalakat ajánlhatott a városban, de ennek most vége.

 

Bárcsak lenne jobb idő! :)

dap78 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 17

Hát ízlésről ne vitatkozzunk. :) A kinézet egyébként könnyen felülbírálható a böngészőben saját css-sel. Pl az új Google keresőt én se tudtam megszokni, pár sor css-től nálam úgy néz ki mint a régi.

 

A második érdekes probléma; linkelj be légyszi egy ilyen alaposan megtervezett útvonalat.

Ugye az a probléma, hogy a tervezőnek nagyon más elképzelése lehet az ideális útvonalról mint neked, emiatt kell "kézzel" rajzolnod. Arra vagyok kíváncsi, hogy mik a te preferenciáid, hogy ennyire nem egyezel ki a tervezővel, ezt akarom kifigyelni az útvonaltervedből.

Előzmény: forgione1 (16)
forgione1 Creative Commons License 2014.11.13 0 0 16

Nekem az eredeti, egyszerű, letisztult színvilágú kezelőfelület sokkal, de sokkal jobban tetszett.

 

Mostanra már agyon van csizázva az egész.

Pl. a Jelmagyarázat, segítség ablakát miért kellett áttűnővé tenni? Ha valaki megnyitja úgyse az alatta lévő térképet sasolja. Viszont amit nézni akar, annak láthatóságát rontja.

 

Az év eleje felé még a kézi rajzolást jól tűrte, ma már akár órákat is lehet kínlódni egy 20 km-es szakasszal, mert makacsul ragaszkodik néhol a saját maga tervezett útvonalához.

Előzmény: dap78 (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!