Üdv! Van egy olyan problémám az oldallal, hogy ha hozott GPX-et akarok betölteni, nem tölti be az egészet,csak az első pár km-t. Van erre megoldás? Chrome a böngészőm, ha számít valamit! :)
Fogalmam sincs mi lehet a gond, semmilyen bővítmény nem kell, sima html5/javascript az oldal amit minden modern böngésző beszél. Milyen böngészővel próbálod?
Na megint loptam egy kis időt, lett pár említésre méltó újítás;
1. A szintgrafikonon jobbra-balra húzgálva az egeret megmutatja az adott pontot az útvonalon, kiírja a hozzá tartozó magasságot. Fordítva is működik, az útvonal fölé állva a szintgrafikonon mutatja a hozzá tartozó pontot. Ezzel együtt eltüntettem a kilóméterköveket, szerintem fölöslegessé váltak.
2. A tervezett útvonalra eső pont jellegű akadályokat (pl sorompó, padka) kiemeli. Ezek a szintgrafikon fölött eddig is látszottak, de így jobban szem előtt van, fontos infó lehet.
3. A szakaszos szerkesztés most lett igazán jól megcsinálva, a betöltött szakaszt egyenrangúként kezeli a tervezettel, ergo a tervezett szakaszt nem kell "konvertálni", így bármikor újra hozzá lehet nyúlni a tervhez (pl beszúrni egy újabb köztespontot).
A szintgrafikon kattintható a jobb/bal egérgombbal.
Valószínűleg térképhibát találtál, szerintem ott nincsenek megfelelően összekötve a kerékpárutak. Ha (akár privátba) megírod, hogy melyk hídról van szó, szivesen megnézem és javítom.
8 éves gyerekek túrájáról volt szó és a szintadatok miatt próbálgattam a tervezést.
Helyszín nélkül: kerékpárosoknak készült hidat belevette, de a másik oldalán lévő kerékpárutat sehogy. Ezért mindig visszatért, majd a 1 kilométerre lévő közúti hídon át tervezett.
Igaz a kihagyott kerékpárút idén készült, de előtte is kerékpározható volt az az útvonal, tehát érthetetlen miért nem engedte oda még a kézi rajzolást sem.
Sziasztok! Volt egy kis időm pár újításra, gondoltam leblogolom mit csináltam;
Az MTB térkép elég csúnyácska volt, teljesen újragondoltam az egészet, sokat egyszerűsítve a jelöléseken. Így szerintem sokkal könnyebb lesz értelmezni, első ránézésre is informatívabb. Mondjuk ha valaki már megszokta a régit, bocs, először biztos furcsa lesz az új.
Az MTB mód kapott egy domborzati térképet, ahol a hegyeket lehet könnyen áttekinteni (bal oldalt lehet kapcsolgatni).
Túratervezésnél sokat kapcsolgattam az MTB és a városi mód között pusztán azért, hogy a városi szakaszokon városi módban, azaz okosan tervezzen.
Ezt most fölöslegessé teszi az, hogy az MTB mód útvonaltervezője lakott területeken (földutak hiányában) ugyanúgy tervez mint a városi mód, így nincs szükség kapcsolgatásra. Ez nekem csak a kényelmet szolgálja, de észrevettem, hogy egyesek nem ismerik vagy nem használják a szakaszos tervezést és MTB módban maradva tervezik a városi szakaszokat is - nekik eddig kellemetlen útvonalakat ajánlhatott a városban, de ennek most vége.
Hát ízlésről ne vitatkozzunk. :) A kinézet egyébként könnyen felülbírálható a böngészőben saját css-sel. Pl az új Google keresőt én se tudtam megszokni, pár sor css-től nálam úgy néz ki mint a régi.
A második érdekes probléma; linkelj be légyszi egy ilyen alaposan megtervezett útvonalat.
Ugye az a probléma, hogy a tervezőnek nagyon más elképzelése lehet az ideális útvonalról mint neked, emiatt kell "kézzel" rajzolnod. Arra vagyok kíváncsi, hogy mik a te preferenciáid, hogy ennyire nem egyezel ki a tervezővel, ezt akarom kifigyelni az útvonaltervedből.
Nekem az eredeti, egyszerű, letisztult színvilágú kezelőfelület sokkal, de sokkal jobban tetszett.
Mostanra már agyon van csizázva az egész.
Pl. a Jelmagyarázat, segítség ablakát miért kellett áttűnővé tenni? Ha valaki megnyitja úgyse az alatta lévő térképet sasolja. Viszont amit nézni akar, annak láthatóságát rontja.
Az év eleje felé még a kézi rajzolást jól tűrte, ma már akár órákat is lehet kínlódni egy 20 km-es szakasszal, mert makacsul ragaszkodik néhol a saját maga tervezett útvonalához.
A narancs az amikor nincs jelentős meredekség, vagy olyan területen van a burkolatlan út, ahol nincs kiszámítva a meredekség (csak a dombos-hegyes vidékeken van számítva).
Az a jelölés a zöld lenne (enyhe lejtő), csak alatta van a korlátozott gépjárműforgalmat jelölő kék szaggatott, így jön össze ez a semmilyen szín. Ha városi nézetre kapcsolsz, akkor jól látszik az alatta lévő kék szaggatott.
Az MTB nézeten elég sok a jelölés (a városi nézet összes bringás jelölése látszik + rájön az MTB jelölések), néha előfordul ez, hogy több jel is egymásra kerül. Ilyenkor segíthet ha városi nézetben is megnézed.
Persze jó lenne ezeket úgy kezelni, hogy ne kerüljön egymás alá több jelölés, de nem egyszerű.
Ezek csak olyan utakon vannak, amit már valamelyk MTB-s OpenStreetMap szerkesztő bekategorizált (nem sokan vagyunk egyelőre). Amíg senki nem tett jelölést az útra, addig nem jelennek meg a pálcikák. Ezek valamennyire szubjektív jelölések, nem egészen egységesek, emiatt nem is jelenítem meg ennél erőteljesebben.
A két dolgot felírtam, ha lesz időm a héten megoldom őket - jogos az észrevétel!
(Eredeti méretben nem lehet képet beszúrni ide..?)
Meg tudjátok mondani, hogy az Ipolyon átmenő vasúti hídon (Mo. - Szlovákia között) át lehet-e tolni a bringát? Vagy csak egy rácsostartó az egész és nincs "járda" rajta?
Egy kérdés: "Az MTB skála az utat közrefogó pálcikák, aminek a színe jelzi a nehézséget:" - ez most micsoda? nekem nem egyértelmű, nem látok utat közrefogó pálcikákat
Egy javaslat: a kész útvonalnál megjelenő magasság/meredekség grafikon takarja a léptéket a bal alsó sarokban, talán egy kicsit feljebb lehetne helyezni?
Még egy javaslat: ha a magasság/meredekség grafikonon jobbra-balra mozgatva az egeret mutatná az aktuális pontot az útvonalon, az nagyon baba lenne
Amúgy nagyon fasza az ötlet, és jó a megvalósítás is.
Jött is már hasznos tipp és segítség, de mohó az ember, sosem elég. :)
Eddig 2880 km bringaút és 770 km külterületi bringatilos van feltérképezve Magyarországon, de biztos van ennél több is. Egyelőre csak egy maréknyi bringás térképszerkesztő van az egész országra, elkél a segítség, még építő kritika formájában is örülök neki.
Ma észrevettem, hogy a hosszú útvonalak tervezése nem valami barátságos, mert semmi visszajelzést nem ad a lassú számítások közben, hogy halad-e vagy megfagyott. Az anonym rendszernapló alapján ma küzdött ezzel valaki, aki Székesfehérvárról a Magas-Tátrába tervezett - innen is tisztelem, szép túra lesz! :)