Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2023.01.10 0 0 1213

Üdvözöllek!

Nagyon eltüntél az évek során .....

Előzmény: pálháza (1212)
pálháza Creative Commons License 2023.01.10 0 2 1212

Ez nagyon jó, köszönjük. 

Annak idején elkészítettem stirolból, már csak hajtás kellene alá.

Előzmény: róbertke (1211)
róbertke Creative Commons License 2022.12.09 -1 0 1211
GYURMA 944 Creative Commons License 2021.11.20 0 0 1210

:-)

 

Nem 1:87, de C50

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=mhIvQd_2RcQ

róbertke Creative Commons License 2021.05.01 0 0 1209

Ne kapkodj... 😎

Előzmény: pálháza (1207)
49s fan Creative Commons License 2021.02.19 0 0 1208

Nyugi, az enyém 17 éve készül.... :))) Talán idén lesz kész, ha kész lesz valaha, mert csinosítgatásra mindig lesz mód. 

Nem ott van ahol lakok, hanem apám házának fűtetlen alagsorában, ahol télen lemegy a hőmérséklet 11-13 fokra, és annyiban már lassan de biztosan átfázik az ember. Tehát áprilistól novemberig készül, minden második hétvégén. Közben munka miatt volt egyszer 3 év, és egyszer 4 év kihagyás is. A lényeg, hogy istenien szórakozok!

Előzmény: pálháza (1207)
pálháza Creative Commons License 2021.02.17 0 0 1207

A kutyafáját neki, tényleg jól eltűntem. Az asztal építése is jól leállt. Ideje lenne már csinálni valamit rajta.

Most láttam egy videót az Fb-n. 9 évbe tellett, mire elkészült az asztalával az illető. Még semmi nincs veszve. Van még 3 évem, hogy elkészüljön! :-) 

Alapítottunk egy szakkört itt a Hegyközben, és elkezdtünk építeni egy N méretűt, na de ebben a vírusos időben, az is leállt most.

De azért megmutatom, hogy mutassak valamit! :-)

 

 

K.István 82 Creative Commons License 2021.02.08 -1 0 1206

Szia, de te is jól Eltüntél, olvtárs. 

Előzmény: szakmókus (1196)
brawa Creative Commons License 2021.02.08 -2 0 1205

H0 - 1:87 méretarány:

AUHAGEN 11382 pályaőrház (4.200.-Ft.)
AUHAGEN 11411 állítóközpont (9.700.-Ft)
HERPA Minitank T55 harckocsi (8200.-Ft)

Airbrush-al festettek, enyhén "koszoltak" az épületek (tégla-fuga) és a tank is.
A bolti új áruk 22.100.-Ft, és így összeragasztva, megfestve, 11.000.-Ft.-ért számlájukkal együtt egyben elvihetők.

 

Nem csomagolom és postázom.
A XI.kerületben, de egyébként Budapesten bárhol átvehetők.



brawa Creative Commons License 2021.02.08 -1 0 1204

H0 - 1:87 méretarány:


AUHAGEN 11382 pályaőrház (4.200.-Ft.)
AUHAGEN 11411 állítóközpont (9.700.-Ft)
HERPA Minitank T55 harckocsi (8200.-Ft)

Airbrush-al festettek, enyhén "koszoltak" az épületek (tégla-fuga) és a tank is.
A bolti új áruk 22.100.-Ft, és így összeragasztva, megfestve, 11.000.-Ft.-ért számlájukkal együtt egyben elvihetők.

Nem csomagolom és postázom.

A XI.kerületben, de egyébként Budapesten bárhol átvehetők.

róbertke Creative Commons License 2019.12.30 0 0 1203

jó az kereken 20 hónapnak is, de akkor is ... 

Előzmény: róbertke (1202)
róbertke Creative Commons License 2019.12.30 0 0 1202

Nem szólhatsz meg, hogy türelmetlen vagyok, de 22 hónapja nagyon eltűntél .....

Előzmény: pálháza (1199)
mk482032 Creative Commons License 2018.07.05 0 0 1201
Előzmény: Törölt nick (1036)
róbertke Creative Commons License 2018.05.06 -1 0 1200

„Halmai Attila és Halmai Géza könyve."

 Mosellvasutak elektronikus vezérlése c. könyv.

 

https://drive.google.com/file/d/0B55MtRiYixCba2k2RGNRb0tVa1k/edit

 

Csak letöltés után nyitható meg, online nem.

 

 

Előzmény: pálháza (1185)
pálháza Creative Commons License 2018.04.26 0 0 1199

Igen, az idő, nagy úr! És a munka is!

Előzmény: szakmókus (1198)
szakmókus Creative Commons License 2018.04.25 0 0 1198

Szerintem csak tavasz van,sok a teendő a kertben,a ház körül........

Előzmény: róbertke (1197)
róbertke Creative Commons License 2018.04.21 -1 0 1197

Atomtámadás utáni csend .....

szakmókus Creative Commons License 2018.03.23 0 0 1196

Így könnyebb?

Előzmény: pálháza (1191)
Conrail Creative Commons License 2018.03.14 0 0 1195
Előzmény: pálháza (1193)
Conrail Creative Commons License 2018.03.14 0 0 1194
Előzmény: pálháza (1193)
pálháza Creative Commons License 2018.03.11 0 0 1193

Keresem a jelzőket, csak nem tudom hova tettem, vettem párat. Ha jól tudom rézmaratott, az izzókat beletették, de össze kell építeni. :-) Remélem hamar megtalálom, azt hiszem egy tasakban van!

Előzmény: szakmókus (1192)
szakmókus Creative Commons License 2018.03.09 0 0 1192

A rajzok huszad rangúak!

Milyen jelzőkben gondolkodsz, ez lenne a legfontosabb.A jelzőhöz kellene igazítani az áramkört,

ne az áramkör kivitelezhetősége szabja meg az alkalmazott eszközöket.

 

A kitérő ismert típus, reméljük működik minden funkciója,de az majd később.

 

Előzmény: pálháza (1191)
pálháza Creative Commons License 2018.03.09 0 0 1191

Úgy látom, hogy egyre bonyolultabb a dolog. Ezt még tanulmányozom egy kicsit :-) 

Előzmény: szakmókus (1190)
szakmókus Creative Commons License 2018.03.03 0 0 1190

Egy lehetséges példa a monostabil (R1) változathoz. Itt a jelző csak követi a szakaszolást aszerint hogy az R1 relé meg van-e húzva vagy sem.Az Ny1 gombbal meghúzatjuk a relét ami az R1/3-as
 érintkezőn keresztül meghúzva marad.(öntartás)Az R1/1-es érintkező kapcsolja a kiszakaszolt 

 vágányt,ha a kontrollert elfordítjuk a vonatunk is elindul.Az Ny2 gombbal az R2 relét húzatjuk meg
,ami bontja az R1 öntartását igy a relé elejt, a szakasz feszültségmentes állapotba kerül,ill a
 jelzőfények is átváltanak.Az R1 relének négysarkúnak kellene lennie.
A Reed relé (vagy más érintkező,érzékelő) felett áthaladó mozdony szintén az R2 relét működteti (általában pillanatszerűen)ami automatikusan állj jelzést ad. Ha lenne kitérő , annak státusz jelzője
 is ezt a relét húzná meg ha a vágányút nem kedvező.Így a kitérő átállítása is állj  jelzést generál,
ha előtte szabad jelzés volt.
Rossz váltóállásra ha ráfut a szerelvény kisiklás lesz a vége, ami pedig biztosan benne lesz a pálházi kurirban!

A rajz többféleképpen módosulhat az szerint hogy a relék,lámpák milyen feszültségűek,az érzékelők milyen típusúak,sínérinkezőnél pedig szintén közösíteni kell a vezérlőkör egyik ágát sínfeszültség
 egyik ágával.

De ugyebár ha karos jelző lesz mágnes tekercsel, vagy az állítómű motoros, szintén módosítani kell az áramköröket.

???

 

Előzmény: szakmókus (1188)
jelzo Creative Commons License 2018.02.24 -1 0 1189

Üdv. 

Egy kérdésem lenne az ötvenes, hatvanas években a keskeny nyomköz és közút keresztezésénél használtak e fénysorompót? Vagy egy általában használtak e?

Köszönöm.:-)

szakmókus Creative Commons License 2018.02.24 0 0 1188

Természetesen a vonatok nem állnak meg tetszés szerint a pályán, hanem valamilyen jelző berendezés által védett szakaszon vannak csak biztonságban.

Az egyszerű pályán is nyomógombbal (Ny1-állj,Ny2szabad) vezérelt jelző állitja meg kiszakaszolással
a szerelvényt. Természetesen az ilyen működtető tekercseket impulzus szerű árammal kapcsoljuk.Minimum nyomógomb!
A müködtető tekercst bistabilnak hívjuk,az az megtartja az állapotát abban a pozícióban ahová beállt.

Az ábrán látható eszköz eltér a gyári kapcsolástól ahol is az FZ1 váltakozó áramú forrásának egyik
ága a sínnél van közösítve, és egy sínérintkező, ami szakaszolt vágány után van elhelyezve, automatikusan át állítja a jelzőt "állj" állásba. A NET-en úgy keresd hogy BLOCK SIGNAL, 
megtalálod a bekötését de a belső kapcsolása nem ilyen egyszerű mint a rajzon vázolt áramkör.
 Igaz ilyened szerintem nem lesz már beépítve.
Ennél is lehetséges lenne a szerelvény által vissza állítani a jelzőt, ha biztosítjuk a pillanatszerű kapcsoló impulzust akkor is ha a jeladó állandóan jelezne.

Viszont látható hogy a szerelvény csak akkor áll meg a jelző előtt ha (jelenleg) balról jobbra halad.
Ugyanis ekkor érvényes rá nézve.
Természetesen ellenkező irányból is meg fog állni de akkor a fényt csak a tükörből láthatja a mozdonyvezető.

Feltételezem hogy gyári jelző nem kerül a pálya mellé. Ha lesz milyen lesz? Mi a terv?

Előzmény: szakmókus (1187)
szakmókus Creative Commons License 2018.02.22 0 0 1187

A következő ábrán máris értelmet nyert a kapcsolók számozása.
A K3-as szakaszon láthatólag bármilyen irányban mozoghatunk a szerelvényünkel, de csak a szakasz határon belül.De ha lenne kitérő le is jöhetnénk egy mellékvágányra ami szintén ki lenne szakaszolva,és mégegy kapcsolót igényelne.
Ha túlszaladunk vagy vissza toljuk a szerelvényt kézzel,(nem túl szép látvány, nem is egy praktikus megoldás) vagy a megfelelő kapcsolót bekapcsoljuk és vissza térünk a szakasz mögé.
Előre azért ne haladjunk mert beleszaladhatunk egy álló szerelvénybe.
 De hát azért szakaszolunk  hogy ez ne történjen meg!

 

Előzmény: szakmókus (1186)
szakmókus Creative Commons License 2018.02.22 -1 0 1186

Mindenek előtt megjegyezném a rajzok lehetnek rosszul kivitelezettek,a gondolat meneteim is lehetnek hibásak,így építő jellegű hozzászólást is szívesen veszek.



Nos akkor kezdjük egy szakaszolással.Látszólag nem sok értelme van ,hiszen a kontrollert elforgatva 
 tetszőleges helyzetben állíthatjuk meg a szerelvényt, de azért járjuk körbe.
A K1 kapcsolóról kellene ejteni pár szót. Először is van neve, K-mint kapcsoló ami lehet ,világítós, billenős,csapos , stb, a lényeg hogy tudja kapcsolni a sín, azaz a főáramkör áramát.Van sorszáma
 is, bár egy kapcsolónál nincs sok szerepe.

Reed relét,Hall elemet,induktív,opto áramköröket nem építünk a főáramkörbe közvetlen hanem relé közbeiktatásával illesztjük a sín áramkörébe. Ezen eszközök feszültség forrása sokszor független
 a sín feszültség forrásától. Nevezhetjük segéd áramköröknek.
A K1 kapcsolót kiválthatja egy relé is,de akár félvezető is lehet de ki is egészítheti azt sorosan vagy párhuzamosan illesztve az áramkörbe.

Az utóbbi eszközök csak opcionálisak, alkalmazásuk csak az automatizálást, ill a valós vasútüzem leképezésében segít.

Előzmény: pálháza (1185)
pálháza Creative Commons License 2018.02.16 0 0 1185

A Trost féle könyvet sikerült megszerezni, a másikat még nem.

 

"Kezdjük az alapoknál?"

 

Kezdjük!!!!!! :-) 

Előzmény: szakmókus (1184)
szakmókus Creative Commons License 2018.02.15 0 0 1184

"Minden segítséget köszönettel veszek, az elektronikához nem nagyon értek"

 

Majd fogsz! :-)

Gondolom az említett könyvet nem volt módod megvásárolni,és privátban sem kaptál válaszokat.

Janky is megjelent hasonló kérdéssel a fórumon, sajnos egy kicsit bonyolultabb a dolog mint hogy ezt kösd oda, azt kösd ide és működik.... alapvetően a huzalozást jelentősen módosíthatja egy-egy eszköz helye, vagy egy eszköznek van-e segéd kapcsolója vagy nincs, magyarán kell egy huzalozási terv a meglévő berendezésekhez igazodva.

 

Például a gyári fényjelzőnek van segéd áramköre ami a kiszakaszolt részt kapcsolja a lámpa fényéhez igazodva. Ilyen a pályádon nincs, ezért arról másképpen kell gondoskodni.

 

Kezdjük az alapoknál?

 

Előzmény: pálháza (1160)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!